No 44 400 eiro - Audi A5 pirmizrāde Latvijā gaidāma nākamā gada sākumā; jau tagad uzsākta iepriekšpārdošana (+ FOTO) 6

 

Foto: Publicitātes foto

Audi | 24.oktobris 2024 10:26

Latvijā ir uzsākta iepriekšpārdošana jaunajam Audi A5, kas ir jaunākās paaudzes modelis pazīstamajam Audi A4. Turpmāk pāra numuri jauniem Audi tiks ekskluzīvi rezervēti elekotroautomašīnām. Jaunais A5 izceļas ar izsmalcinātām dizaina proporcijām, plašas ietilpības sajūtu un digitāliem risinājumiem.

Jaunais A5 izceļas ar izsmalcinātām dizaina proporcijām, plašas ietilpības sajūtu un digitāliem risinājumiem. Abas virsbūves versijas – Sedan un Avant – lieliski iemieso Audi dizaina filozofijas sportisko būtību. Piedāvājuma klāstu papildina efektīvi, daļēji elektrificēti iekšdedzes dzinēji un aizraujoši S modeļi. Sākumcena Audi A5 Sedan TFSI 110kW (150 ZS) modelim ir 44 400 EUR. Visus jaunās Audi A5 saimes modeļus iespējams pasūtīt pie Audi oficiālā pārstāvja Moller Auto Rīga.

“Lai gan Latvijā īpaši populārs ir SUV jeb apvidus auto segments, Audi A4 vienmēr ir atradis savu vietu gan mūsu klientu sirdīs, gan uzņēmumu autoparkos. A4 pasaulē debitēja 1996. gadā un ir kļuvis par vienu no iecienītākajiem auto modeļiem Latvijā. Tagad ar jauno nosaukumu – Audi A5 – tas apvieno spēcīgo turpat 30 gadu ilgo A4 vēsturi ar izsmalcināto A5 dizainu. Jaunā dizaina valoda salonā rada plašas ietilpības sajūtu, bet digitālā skatuve un jaunā vadības koncepcija palielina mijiedarbību ar automobili,” stāsta Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā Ilgvars Ļubka.

Kopš 2024. gada AUDI AG veido modeļu nosaukumus tā, lai skaitļi palīdzētu atšķirt elektriskos un iekšdedzes dzinējus. Ar pāra numuriem apzīmē elektriskos modeļus, bet ar nepāra – automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem. Līdz ar jaunākās paaudzes debiju Audi A4, kas ilgus gadus bijis starp pasaulē pieprasītākajiem modeļiem, tiks saukts par Audi A5 un tiks ražots Nekarsulmā. Tas tiek piedāvāts četros jaunos variantos: A5 Sedan un S5 Sedan, kā arī A5 Avant un S5 Avant. Šie ir pirmie modeļi, kas ražoti uz Premium Platform Combustion (PPC) platformas.

Dinamisks un muskuļots eksterjera dizains

Jaunie modeļi kļūst arvien garāki un platāki. Audi paplašina arī to standarta aprīkojumu, pozicionējot jauno Audi A5 vidējā izmēra segmentā. Šim mērķim atbilst arī jaunā lietotāja pieredze, kas balstīta uz E³ elektroniskās arhitektūras 1.2 versiju. Papildaprīkojums ir iekļauts dažādās pakotnēs.

Jau no pirmā acu uzmetiena redzams, ka jaunajam A5 modelim ir spēcīgs un izteiksmīgs dizains. Pārveidotās proporcijas ar garo garenbāzi, lielajiem diskiem un zemo, sportisko virsbūvi iemieso progresīvu dinamiku un premium klases standartus. Sedanam sportiskie, kompakta izskata logi stiepjas loka formā līdz pat aizmugurei un saplūst ar lēzeni izvietoto aizmugurējo stiklu kupejai līdzīgā veidā, un noslēdzas pie vizuāli nelielā bagāžas nodalījuma vāka ar izteiksmīgu spoilera lūpu. Bagāžas nodalījuma vāks atveras kopā ar aizmugurējo logu, padarot piekļuvi nodalījumam daudz ērtāku. Tas Audi piešķir pavisam jaunu sedana konceptu.

Komfortabls salona dizains ar digitālo skatuvi

Jaunā Audi A5 salona dizains ir orientēts uz cilvēku, proti, tas ir konsekventi pielāgots lietotāju vajadzībām. Uz materiāliem balstītais dizains apvieno plašas ietilpības izjūtu un augsta komforta līmeni. Savukārt skaidrs salona izkārtojums un vienkārša vadība nodrošina pilnvērtīgu redzamību visās situācijās.

Savukārt jaunā Audi A5 modeļu saimes vadības koncepcija, pateicoties E³ elektroniskajai arhitektūrai, uzlabo mijiedarbību ar automobili. Jaunais Audi A5 nevainojami integrējas klientu digitālajā ekosistēmā un piedāvā personisku savienojamības pieredzi. Plānais, brīvi stāvošais Audi MMI panorāmas skata displejs sastāv no Audi virtuālās vadītāja informācijas sistēmas ar 11,9 collu ekrāna un 14,5 collu MMI skārienjūtīga displeja. Audi papildina digitālo skatuvi pasažieriem, piedāvājot izvēlēties 10,9 collu MMI priekšējā pasažiera displeju, kas ir nevainojami integrēts paneļa dizainā.

MHEV plus samazina CO2 emisijas un degvielas patēriņu

Jaunā daļējā hibrīda sistēma MHEV plus Audi A5 sērijas modeļos ļauj ievērojami samazināt CO2 emisijas un degvielas patēriņu, salīdzinot ar MHEV sistēmu. Turklāt piedziņas ģenerators (PTG) var pievienot iekšdedzes dzinēja jaudai līdz pat 18 kW (24 ZS) elektriskās jaudas. Palēninot ātrumu, PTG piegādā enerģiju atpakaļ akumulatorā (rekuperācija) ar jaudu līdz 25 kW.

Ar integrēto bremžu vadības sistēmu (iBRS) bremžu pedāli un bremžu hidrauliku iespējams pilnībā nodalīt. Piemēram, modeļos ar MHEV plus sistēmu, pateicoties rekuperatīvai bremzēšanai, tā panāk nepieciešamo ātruma samazināšanu, neizmantojot berzes bremzes.

Dzinēju piedāvājums

Dzinēju klāstu ievada 2.0 TFSI ar 110 kW (150 ZS) jaudu. Pēc izvēles tas pats dzinējs ir pieejams arī ar 150 kW (204 ZS) jaudu. Šis TFSI motors ir aprīkots ar turbīnu, kurai ir mainīga turbīnas ģeometrija (VTG) un kas darbojas ar modificētu sadegšanas procesu. Līdz ar to motors ir īpaši ekonomisks degvielas patēriņa ziņā daļējas slodzes apstākļos. VTG tehnoloģija benzīna dzinējiem nodrošina vienmērīgu un elastīgu griezes momenta palielināšanos pat pie zemiem motora apgriezieniem.

2.0 TDI ar 150 kW (204 ZS) jaudu, pateicoties MHEV plus tehnoloģijai, nosaka jaunus A5 modeļa standartus. Šis divu litru EA288 evo paaudzes dzinējs no sava priekšgājēja ir mantojis optimizēto sadegšanu, pateicoties cilindra spiediena sensoram, TwinDosing izplūdes gāzu emisiju kontroles sistēmai un divām līdzsvara vārpstām vienmērīgai dzinēja darbībai. Tas attīsta 400 Nm griezes momentu no 1750 līdz 3250 apgriezieniem minūtē. 2.0 TDI ir pieejams ar divsajūgu pārnesumkārbu un priekšējo riteņu piedziņu vai ar quattro ultra pilnpiedziņu. Lai palielinātu efektivitāti un komfortu, dzinējs ir daļēji elektrificēts, izmantojot jauno 48 voltu MHEV plus sistēmu.

Audi S5 ir sportiskākā A5 versija, kura pamatā ir 3.0 litru V6 TFSI motors ar 270 kW (367 ZS) jaudu. Tam pirmo reizi ir turbīna ar mainīgu turbīnas ģeometriju (VTG) un MHEV plus tehnoloģija. Audi S5 pārveidotā S tronic divsajūgu pārnesumkārba, kas paredzēta lielākam griezes momentam, samazina arī svaru uz priekšējās ass un uzlabo izveicību. Modeļa ātrā un dinamiskā griezes momenta palielināšanās izceļ S5 sportisko raksturu.

Precīza vadāmība

Pateicoties pastāvīgai balstiekārtas pilnveidošanai, jaunais Audi A5 perfekti pārnes Audi zīmolam raksturīgās braukšanas īpašības uz ceļa. Pateicoties apjomīgam, niansētam darbam pie balstiekārtas un stūres mehānisma, Audi A5 piedāvā precīzu, vieglu un lielākoties neitrālu vadāmību. Izvēloties papildaprīkojuma balstiekārtu ar adaptīvajiem amortizatoriem, ir iespēja nodrošināt ievērojami plašākas vadāmības variācijas starp komfortu un sportiskumu.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
AAA 25.oktobris 2024 10:52
3 0 Atbildēt

Praktiski eiropa vairs nav palikusi autorazotaji , kas butu kautko spejigi likt pretim iznemot Bmw vai Mercedes , itka Citroen ar savu DS9 , bet tam ir tikai 1.6l motors un ja tev gribas kautko jaudigu pa 50k , tad nekas cits vien neatliek ka Audi A5 vai Skoda Superb glaunakaja versija

Conqueror 24.oktobris 2024 12:40
1 0 Atbildēt

kad būs pieejams Latvijā, būs jāizmēģina

0pis 24.oktobris 2024 13:21
1 0 Atbildēt

Nu, tas atkarīgs no auditorijas. Kaut kādā jaunāko klerku klubiņā droši vien maksimums respekta, kamēr šie vēl cenšās tikt pie naudas. Cilvēki, kam ir nauda, gaume vai abi, šito klaipiņvāgenu neliek savā iekārojamo auto sarakstā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Tesla uztriecas citam auto, lai glābtu cilvēka dzīvību (+ VIDEO) 3

Video autors nav drošs par to, kas izpildīja pēkšņo izvairīšanās manevru - Tesla autopilots vai cilvēks pie stūres. Kā domājat jūs? Lasīt vairāk

 

Dr. Viljams Happers: CO2 pieaugums kopš industrializācijas ir pārāk mazs, lai ietekmētu sasilšanu (+ GRAFIKI) 7

Politisko lēmumu dēļ Eiropā un Latvijā mēs arvien vairāk esam spiesti maksāt par CO2 emisijām. Skaidrosim, kas tas ir un vai vispār uz CO2 pamatojuma ir jēga maksāt? Lasīt vairāk

 

Mēģinot apdzīt kravas auto, avarē divi Bugatti Chiron (+ VIDEO) 5

Avārija notikusi Marokā, ekskluzīvajiem spēkratiem piedaloties organizētā izbraucienā pa Ziemeļāfrikas valsts ceļiem. Lasīt vairāk

 

Pašvaldībā diskutē par iespēju atcelt priekšrocības elektroautomašīnām "Rīgas satiksmes" apsaimniekotajās autostāvvietās 14

Galvaspilsētas domē pašlaik notiek diskusijas par iniciatīvu atcelt priekšrocības elektroautomašīnām SIA "Rīgas satiksme" apsaimniekotajās autostāvvietās, aģentūra LETA uzzināja Rīgas domē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti