Visi komentāri - Apstiprina jaunu OCTA Garantijas fonda finansēšanas modeli

Apstiprina jaunu OCTA Garantijas fonda finansēšanas modeli 2

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 21.janvāris 2025 15:25

Valdība otrdien apstiprināja jaunu sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) Garantijas fonda modeli.

Turpmāk Garantijas fondam nāksies uzņemties atbildību arī par OCTA polisēm, kuras izsniegtas ārpus Latvijas, Latvijā reģistrētas apdrošināšanas sabiedrības vai ārvalsts apdrošinātāja filiāles maksātnespējas gadījumā, skaidro Finanšu ministrija (FM).

Līdz ar to grozījumi Ministru kabineta (MK) noteikumos paredz jaunu Garantijas fonda finansēšanas modeli, atsakoties no spēkā esošā ikmēneša atskaitījuma modeļa (atkarībā no transportlīdzekļa veida un līguma darbības termiņa ilguma), pārejot uz jaunu modeli - ceturkšņa atskaitījumiem jeb procentuāliem maksājumiem no parakstītajām apdrošināšanas prēmijām gan attiecībā uz Latvijā noslēgtajām OCTA polisēm, gan ārpus Latvijas noslēgtiem apdrošināšanas līgumiem.

Jaunais Garantijas fonda finansējuma modelis izstrādāts, ņemot vērā Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) un Latvijas Aktuāru asociācijas ierosinājumus un priekšlikumus. FM norāda, ka minētās organizācijas to ir atbalstījušas.

Turpmāk paredzēts, ka apdrošinātājs, kas OCTA likuma izpratnē ir LTAB biedrs, veic ceturkšņa atskaitījumus Garantijas fondā no OCTA polisēm, kas stājušās spēkā pārskata periodā, parakstīto apdrošināšanas prēmiju summas, šādā apmērā - apdrošināšanas atlīdzību segšanai (izņemot maksātnespējas risku) 2,6% no parakstītajām prēmijām par apdrošināšanas līgumiem, kas noslēgti Latvijā, apdrošinātāja maksātnespējas risku segšanai - 0,94% no Latvijā reģistrēto apdrošināšanas sabiedrību un ārvalsts apdrošinātāju filiāļu parakstītajām prēmijām par apdrošināšanas līgumiem, kas noslēgti Latvijā, vai arī 0,94% no Latvijā reģistrēto apdrošināšanas sabiedrību parakstītajām prēmijām par apdrošināšanas līgumiem, kas noslēgti ārpus Latvijas, tas ir, citā dalībvalstī, izmantojot tiesības dibināt filiāli vai pakalpojumu sniegšanas brīvības principu.

Papildus no MK noteikumiem tiek izslēgtas normas par nepieciešamību atmaksāt vienreizējās iemaksas daļu Garantijas fondā apdrošinātājam (LTAB biedram), kurš saskaņā ar normatīvajiem aktiem zaudējis tiesības veikt OCTA, jo līdzšinējā pieredze apdrošinātāja maksātnespējas gadījumā liecina, ka trīs gadu periodā nav iespējams nokārtot visas maksātnespējīgā apdrošinātāja saistības un, turklāt, no Garantijas fonda izmaksājamā atlīdzība ievērojami sniedzas pāri vienreizējās iemaksas apmēram.

 
Visi komentāri
 
REXX 21.janvāris 2025 19:47
0 0 Atbildēt

Īsāk- polises kļūs dārgākas.

650 21.janvāris 2025 21:48
2 0 Atbildēt

Nēnē, tas vienkārši nozīmē TO, ka lohiem būs mazāk/jāmaksā. Jā. Tāpēc viņi sapņo iestāties darbā pie kāda skopā.Jo Skopais maksā 2reiz.

Kas ir modernās žurnaāļistikas nozares augstākā pilotāža- kārtējo apkāsienu pasniegt kā sasniegumu.Ka nutaBeidzot, mumstagad,jā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti