Šodien Mazda sāka oficiāli pieņemt jaunās paaudzes “Mazda3” ar revolucionāro “Skyactiv-X” benzīna dzinēju pasūtījumus. Tas ir pirmais koncerna modelis, kurš aprīkots ar “Skyactiv-X”.
Latvijas autovadītāji, kas pasūtījuši, jauno “Mazda3” ar “Skyatciv-X” dzinēju, varēs pirmās automašīnas saņemt rudenī. “Vision” komplektācijas cena sākot no 24 590 EUR. Standarta aprīkojuma “Vision” komplektācijā ir iekļauta uz vējstikla svarīgāko datu projicēšanas sistēma “Heads Up Display”, adaptīvais autopilots, 7 collu multifunkcionālais displejs, LED salona apgaismojums.
“Skyactiv-X” dzinējs izceļas ar to, ka tajā izmantota “Mazda” patentētā “Spark Plug Controlled Compression Ignition” (SPCCI) tehnoloģija, kas ļauj kombinēt benzīna dzinējā izmantoto degmaisījuma aizdedzināšanu ar aizdedzes sveci un dīzeļdzinējā izmantoto degvielas pašaizdegšanos spiediena izraisītās augstās temperatūras ietekmē. Tas ir pirmais tāda koncepta sērijveida dzinējs pasaulē.
“Mazda” inženieri apgalvo, ka šī tehnoloģija apvieno abu dzinēju izcilākās īpašības vienā – benzīna dzinēja jaudu pie augstiem apgriezieniem un dīzeļdzinēja vilkmi zemu apgriezienu diapazonā. Divu litru darba tilpuma “Skyactiv-X” jauda sasniedz 180 ZS, bet griezes moments – 224 Nm. Tostarp, WLTP ciklā šis dzinējs uz 100 km patērē, sākot no 4,6 l benzīna, savukārt tā oglekļa dioksīda emisija sasniedz 96 g/km.
“Mazda3 Skyactiv-X” tiks komplektēta ar “Mazda M Hybrid” hibrīda tehnoloģiju. Tā saucamā “mild-hybrid” tipa spēkstacija sastāv no 24 V startera-ģeneratora, kas palīdz samazināt degvielas patēriņu un oglekļa dioksīda emisiju.
“Skyactiv-X” būs aprīkots gan “Mazda3” hečbek,s gan sedans, un kopā ar šo dzinēju būs iespēja izvēlēties “Skyactiv-MT” mehānisko vai “Skyactiv-Drive” automātisko pārnesumkārbu. Arī hečbeks būs iespējams pasūtīt ar “Mazda i-Activ” pilnpiedziņas sistēmu.
Tuvākajā nākotnē paredzēts aprīkot ar “Skyactiv-X” dzinēju arī pilnībā jauno kompakto pilsētas krosoveru CX-30.
Viss jau cerams, būs forši, mani vienīgi uzjautrina tā PR cilvēciņu laža - teksts "dīzeļdzinēja vilkmi zemu apgriezienu diapazonā" ir komisks - parādiet man, lūdzu, dīzeli, kuram apakšās ir vairāk griezes nekā līdzvērtīgam benzīnniekam