Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Mazda3 ar “Skyactiv-X” dzinēju Latvijā ieradīsies rudenī; uzsāk pasūtījumu pieņemšanu (+ FOTO) 17

 

Foto: Publicitātes attēls

Inchcape | 10.jūnijs 2019 12:10

Šodien Mazda sāka oficiāli pieņemt jaunās paaudzes “Mazda3” ar revolucionāro “Skyactiv-X” benzīna dzinēju pasūtījumus. Tas ir pirmais koncerna modelis, kurš aprīkots ar “Skyactiv-X”.

Latvijas autovadītāji, kas pasūtījuši, jauno “Mazda3” ar “Skyatciv-X” dzinēju, varēs pirmās automašīnas saņemt rudenī. “Vision” komplektācijas cena sākot no 24 590 EUR.  Standarta aprīkojuma “Vision” komplektācijā ir iekļauta uz vējstikla svarīgāko datu  projicēšanas sistēma “Heads Up Display”, adaptīvais autopilots, 7 collu multifunkcionālais displejs, LED salona apgaismojums.

“Skyactiv-X” dzinējs izceļas ar to, ka tajā izmantota “Mazda” patentētā “Spark Plug Controlled Compression Ignition” (SPCCI) tehnoloģija, kas ļauj kombinēt benzīna dzinējā izmantoto degmaisījuma aizdedzināšanu ar aizdedzes sveci un dīzeļdzinējā izmantoto degvielas pašaizdegšanos spiediena izraisītās augstās temperatūras ietekmē. Tas ir pirmais tāda koncepta sērijveida dzinējs pasaulē.

“Mazda” inženieri apgalvo, ka šī tehnoloģija apvieno abu dzinēju izcilākās īpašības vienā – benzīna dzinēja jaudu pie augstiem apgriezieniem un dīzeļdzinēja vilkmi zemu apgriezienu diapazonā. Divu litru darba tilpuma “Skyactiv-X” jauda sasniedz 180 ZS, bet griezes moments – 224 Nm. Tostarp, WLTP ciklā šis dzinējs uz 100 km patērē, sākot no 4,6 l benzīna, savukārt tā oglekļa dioksīda emisija sasniedz 96 g/km.

“Mazda3 Skyactiv-X” tiks komplektēta ar “Mazda M Hybrid” hibrīda tehnoloģiju. Tā saucamā “mild-hybrid” tipa spēkstacija sastāv no 24 V startera-ģeneratora, kas palīdz samazināt degvielas patēriņu un oglekļa dioksīda emisiju.

“Skyactiv-X” būs aprīkots gan “Mazda3” hečbek,s gan sedans, un kopā ar šo dzinēju būs iespēja izvēlēties “Skyactiv-MT” mehānisko vai “Skyactiv-Drive” automātisko pārnesumkārbu. Arī hečbeks būs iespējams pasūtīt ar “Mazda i-Activ” pilnpiedziņas sistēmu.

Tuvākajā nākotnē paredzēts aprīkot ar “Skyactiv-X” dzinēju arī pilnībā jauno kompakto pilsētas krosoveru   CX-30.

 
Visi komentāri
 
Bradypus 10.jūnijs 2019 12:46
0 0 Atbildēt

Nu Raimond, kā šim iekšdedzes dzinējam ar ekoloģiju, salīdzinot pret TEC elektroauto? Kvēpu un NOx problēma atrisināta, kam piesiesies?

msh 10.jūnijs 2019 17:06
2 0 Atbildēt

Viss jau cerams, būs forši, mani vienīgi uzjautrina tā PR cilvēciņu laža - teksts "dīzeļdzinēja vilkmi zemu apgriezienu diapazonā" ir komisks - parādiet man, lūdzu, dīzeli, kuram apakšās ir vairāk griezes nekā līdzvērtīgam benzīnniekam

Bradypus 10.jūnijs 2019 17:14
0 0 Atbildēt

Iedodiet vēl Eiropā CX-9 PHEV ar šo dzinēju un es sākšu apsvērt iespēju iegādāties jaunu auto

msh 10.jūnijs 2019 17:59
0 0 Atbildēt

Nebūs bik par švaku priekš tās kastes? Varbūt labāk nissana maināmās kompresijas turbiķi?

Bradypus 10.jūnijs 2019 18:07
0 0 Atbildēt

Kādēļ lai būtu par švaku? Kādos ekspluatācijas režīmos, tavuprāt, tā jauda varētu nebūt pietiekama PHEV?

msh 10.jūnijs 2019 18:10
0 0 Atbildēt

Labi, sapratu - visi tie apzīmējumi reizēm jūk un jauc galvu

Bradypus 10.jūnijs 2019 18:12
0 0 Atbildēt

Un, ja tā jautā, tad acīmredzot vispār nesaproti, ar ko šis dzinējs ir īpašs. Tas ir pagaidām vienīgais šādas tehnoloģijas sērijveida dzinējs pasaulē. Ja pierādīs sevi praksē, tad tieši šis, nevis elektroauto iznīcinās dīzeļus.

msh 10.jūnijs 2019 18:25
0 0 Atbildēt

Es labi zinu ar ko tas ir īpašs - benzīnnieks kas darbojas pēc dīzeļa principiem - jautājums vai normālos lietošanas režīmos tas maz būs ekonomiskāks/efektīvāks par turbiķi ar maināmu kompresiju, pie tā ka tam jāatrodas lielā, smagā kastē.

Bradypus 10.jūnijs 2019 19:06
0 0 Atbildēt

Protams, ka būs - benzīna dzinēju nespēja tik līdzi dīzelim ekonomiskumā ir tieši nepieciešamībā pēc degmaisījuma - t.i. nepieciešamības liet vairāk degvielu, nekā prasa jauda. Un par "lielo smago kasti" - atgriežamies pie iepriekšējā jautājuma - kāds tam sakars, ja auto ir PHEV?

msh 10.jūnijs 2019 21:05
0 0 Atbildēt

Tiešās iesmidzes motori šo problēmu vismaz daļēji ir atrisinājuši. Par "iepriekšējo jautājumu" jau atbildēju - nebiju piefiksējis ko tie četri burti nozīmē; domāju ka kārtējais zemu izmešu brīnums, nevis hibrīds.

Bradypus 10.jūnijs 2019 21:23
0 0 Atbildēt

Neko nav atrisinājuši. Benzīns nedeg kamēr nav degmaisījuma - pārāk liess detonē vai nedeg vispār. Un detonēšanu vēl jānovērš ar augstu oktānskaitli - bet Mazdai pofig, lej kaut 76 benzīnu, jo tā detonāciju izmanto, nevis cīnās pret to.

msh 10.jūnijs 2019 23:05
0 0 Atbildēt

Par šitādu lietu esi dzirdējis en.wikipedia.org/wiki/Stratified_charge_engine ? Pat honda kaut kādos septiņdesmitajos gados bija tam risinājumu izdomājusi - divi ieplūdes vārsti, viens mazs, pie sveces, rāva iekšā normālu degmaisījumu no speciālas karbuļa dīzes, otrs, liels, rāva iekšā liesu degmaisījumu no pārējā karbuļa; svece aizdedzināja trekno degmaisījumu un tas lieso. Kur nu vēl šodienas tiešās iesmidzes, kuras spēj kompresijas takts laikā apvidū ap sveci iešaut nelielu degvielas daudzumu, tā lai darba taktī piedalītos tikai daļa no degkamerā esošā gaisa. Tāpēc jau arī te iauto ir saradušies dižās pilsētas iemītnieki kas rēķina ka ķīseli nav vērts, jo jauns benzīnnieks knapi vairāk patērē - nevis kā man saistošākām mašīnām, kur starpība ķīselis pret benzīnu ir kādas pusotras reizes.

Bradypus 11.jūnijs 2019 11:55
0 0 Atbildēt

Jā, esmu gan dzirdējis. Tagad izlasi vēlreiz paša uzrakstīto. Izlasi vēlreiz SPCCI uzbūvi un darbības principus. Un lēni padomā - ir vai nav viens un tas pats

msh 11.jūnijs 2019 12:38
0 0 Atbildēt

Pat nelasīšu - protams ka nav tas pats - mazdas brīnumam ir augstāka kompresija, un, ļoti iespējams, nevajag droseli. Pārējais jau tā kā būtu panākts ar benzīna tiešo iesmidzi.

Bradypus 11.jūnijs 2019 14:10
0 0 Atbildēt

"Nelasīšu, jo zinu, ka vissirslikti." Ja izlasītu un padomātu, iespējams saprastu, ka tavs stratified charge engine ir SPCCI idejas pamatā, kas realizēts tā, lai izmantotu VISU degvielu, izmantojot tiešo iesmidzi. SPCCI faktiski ir uzlabots stratified charge engine, novēršot iemeslu, kādēļ tevis minētā tehnoloģija nav ieviesta dzīvē.

raimondsm 10.jūnijs 2019 22:07
0 0 Atbildēt

Es esmu starā par šo risinājumu

www.youtube.com/watch?v=j0An3RbXcPg

Bradypus 13.jūnijs 2019 8:14
0 0 Atbildēt

Uz jautājumu, kam piesiesies Skyactiv-X tehnoloģijai, kas atrisina NOx problēmu, tu pasaki, ka esi starā par tehnoloģiju, kas to neatrisina?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Drūms skats, iebraucot Latvijā no Igaunijas puses (+ FOTO) 10

Uz Igaunijas-Latvijas robežas skatu pievelk degradēta teritorija, ko agrāk izmantoja robežsargi. Lasīt vairāk

 

Kā izvairīties no aizsvīdušiem un pat aizsalušiem stikliem? (+VIDEO) 4

Vēls rudens un pirmais sniegs saistīti ne tikai ar tumsu un netīriem ceļiem, bet arī pazīstamām neērtībām automašīnu salonos - mitrumu un aizsvīdušiem stikliem. Lasīt vairāk

 

Ķīnas autoindustrija Krievijā mēneša laikā pārdevusi gandrīz 100 000 jaunu automašīnu 9

Ķīnas autobūves uzņēmumi turpina kurināt tempu Krievijā – sasniegts jauns viena mēneša rekords. Lasīt vairāk

 

Policijas kontrole atklāj, ka daļa autovadītāju vēl brauc ar vasaras riepām (+ VIDEO) 35

Lai arī autovadītāji ik gadu jau laicīgi tiek brīdināti par to, ka automašīna jāaprīko ar atbilstošām riepām, tomēr ir daļa, kuri ziemas riepu uzstādīšanu atliek uz pēdējo brīdi. Uzmanību riepām un transportlīdzekļa tehniskajam stāvoklim ik pa laikam pievērš Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), kopā ar Valsts policiju veicot profilaktiskās pārbaudes. Šodien tāda norisinājās arī Valmieras pusē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti