Latvija un Igaunija plāno kopīgu vēja parku jūrā 3

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 27.novembris 2021 10:25

Igaunijas Ekonomikas un komunikāciju ministrija paziņojusi, ka nākamā gada sākumā būs zināmi rezultāti pētījumam par Latvijas un Igaunijas kopīgā atkrastes jūras vēja parka projekta "Elwind" iespējamo atrašanās vietu.

Pēc pētījuma rezultātiem tiks precizēts, kur Igaunijā un kur Latvijā vēja parka plānošana tiks turpināta, ziņu aģentūrai BNS sacīja ministrijas sabiedrisko attiecību padomniece Kadri Laube. Beigās projektam no abām valstīm tiks izraudzīta viena vieta.

Pašlaik tiek veikta pašizpēte vēja parka izveidei piemērotās atkrastes zonās. "Procesā tiek izvērtēti daudzi dažādi kritēriji, tostarp, piemēram, iespējamie vides ierobežojumi saistībā ar atkrastes jūras vēja parku dažādās attīstības jomās un, piemēram, tīkla cena," klāstīja Laube.

Pēc dažādu ekoloģisko, ekonomisko un tehnisko kritēriju izvērtēšanas katrā no valstīm tiks izraudzīta vispiemērotākā vēja parka atrašanās vieta. Pēc tam turpināsies pētījumi un citi sagatavošanās darbi, lai varētu veikt būvatļaujas izsoli. Gaidāms, ka izsole notiks 2025.gadā.

Izsoles uzvarētājs iegūs tiesības būvēt atkrastes jūras vēja parku sagatavotajā teritorijā. Parks jāpabeidz līdz 2030.gadam.

Priekšizpēti veiks Igaunijas kompānija "Hendrikson & KO" un Nīderlandes kompānija "Pondera Consult". Priekšizpētes mērķis ir izvērtēt vairākas iespējamās atrašanās vietas, katru ap 200 kvadrātkilometru platībā, pieņemot, ka enerģijas blīvums ir 5-7 megavati uz kvadrātkilometru, atkrastes vēja parku izveidei Baltijas jūrā Igaunijas un Latvijas ekskluzīvajās ekonomiskajās zonās.

2020.gadā abu valstu ekonomikas ministri Jānis Vitenbergs un Tāvi Ass parakstīja saprašanās memorandu, kas paredz projektu pabeigt līdz 2030.gadam. Plānots, ka vēja parka kopējā jauda būs 700-1000 megavatu, kas gadā varētu saražot vairāk nekā trīs teravatstundu elektrības no atjaunīgiem resursiem - tas ir līdz pat 20% no abu valstu pašreizējā elektrības patēriņa.

Igaunijas pārvades sistēmu operators "Elering" sadarbībā ar Latviju ir sācis projektu atkrastes jūras tīkla izbūvei visā Baltijas jūrā. "Elwind" projekts varētu būt pirmais solis plašāka Baltijas jūras elektrības tīkla izveidē.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 28.novembris 2021 23:07
2 0 Atbildēt

Būs igaunijā, kā parasti. Latvija tur vajadzīga tāpēc, lai igauņi varētu nokāst vairāk naudiņuas.

Latvieši kā kalpu tauta un komunisti to tikai māk, kā riet un skatīties aiz žoga kā dzīvo lietuvieši un igauņi.

Un protams, ka īstens latvietis baidās no krievijas.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti