Ātrāk par Tesla – Mercedes pirmais pasaulē sertificē 3.līmeņa autopilotu 23

 

Foto: Daimler

iAuto | 12.decembris 2021 5:00

Mercedes-Benz Drive Pilot automatizētā braukšanas sistēma, kas atbilst 3.līmenim, pasaulē pirmā saņēmusi atbilstošas atļaujas, lai tehnoloģiju varētu izmantot sērijveida automobiļu konstrukcijās.

Šādu atļauju uz UN-R157 noteikumu pamata Mercedes devusi Vācijas Federālā autotransporta iestāde (KBA), līdz ar to švābiem izdevies apsteigt ne tikai konkurentus no Minhenes (BMW) un Ingolštates (Audi), bet arī par tehnoloģiju līderi uzskatīto Tesla.

Tas nozīmē, ka Mercedes drīkstēs Level 3 autopilotu iebūvēt savās sērijveida automašīnās sākot ar 2022.gadu un jau zināms, ka pirmie šo tehnoloģiju varēs izmēģināt S-klases un elektriskā limuzīna EQS pircēji.

Drive Pilot aktivizēs ar īpašu pogu uz stūres rata malas, sistēma strādās līdz ātrumam 60 km/h (pagaidām) un ļaus vadītājam noņemt rokas no stūres, braucot pa šoseju.

ANO noteikumos UN-R157 detalizēti aprakstītas tehniskās prasības trešā līmeņa autonomās braukšanas kompleksam: algoritmi sistēmas darbībai dažādās ceļa situācijās, parametri objektu noteikšanai uz ceļa, apstākļi un metodes, kā reaģēt uz tiem, kā arī kā arī prasības mijiedarbībai ar vadītāju - veidi, kā informēt par sistēmas darbību , pāreju no automātiskās braukšanas uz "manuālo", apstāšanās situācijā, kad vadītājs nereaģē uz brīdinājumiem un sistēmas pašdiagnostika, kas palīdz atklāt defektus.

Drive Pilot sertifikācijas testi jau notiek ASV un Ķīnā, bet Eiropas tiesību akti atļauj Vācijas apstiprinājumus atzīt pārējās Eiropas Savienības valstīs, kā arī Apvienotajā Karalistē, Japānā, Dienvidkorejā un Austrālijā.

Lai sistēma sekmīgi darbotos, Drive Pilot izmanto standarta sensorus un kameras, lidaru radiatora režģī, kā arī papildu kameras un sensorus, tostarp augstas precizitātes pozicionēšanas sistēmu ar HD karti, kurā ir informācija par ceļa profilu, ceļa zīmēm un aktuālajiem satiksmes notikumiem.

Autonomās braukšanas sistēmas iedalījums:

0. līmenis: vadītājs pilnībā kontrolē automašīnu pats.

1. līmenis: automašīnai ir tādas palīdzības sistēmas kā adaptīvā kruīza kontrole vai joslu maiņas brīdinājuma sistēmas, kas atbalsta tikai vadītāju. Mūsdienās šī tehnoloģija ir plaši izplatīta līdz pat mazo automašīnu segmentam.

2. līmenis: tas ir līmenis, kurā jau šobrīd atrodas augstākās vidējās klases un augstākās klases transportlīdzekļi. Pusautomātiskās sistēmas var veikt noteiktas funkcijas, piemēram, joslu maiņu vai pusautomātisko parkošanos. Tādi modeļi kā pašreizējās paaudzes Mercedes E-Class, Tesla Model S un Model X vai BMW 5. Sērija jau ir aprīkoti ar 2. līmeņa tehnoloģiju. Tesla uz laiku tika aktivizētas vēl vairākas funkcijas, taču tās tika atceltas pēc dažiem notikušajiem incidentiem.

3. līmenis: tā ir (ļoti) automatizēta braukšana, kurā vadītājam ir jāspēj iejaukties jebkurā laikā, taču viņam ir atļauts arī veikt citas darbības, kad sistēma ir aktivizēta. Ar iepriekšēju brīdinājumu vadītājs var tikt lūgts atkal uzņemties vadību. Piemēram, Audi A8 standarta aprīkojumā ir izstrādāts 3. Līmenis, taču atļauju pielietošanai ražotājs vēl nav saņēmis.

4. līmenis: ar pilnībā automatizētu braukšanu vadītājs joprojām var iejaukties sistēmas kļūmes gadījumā, taču parastā situācijā vadību uzņemas tehnoloģija. Šo līmeni pašlaik praksē testē dažādi automašīnu ražotāji un piegādātāji, kā arī tehnoloģiju uzņēmumi.

5. līmenis: faktiskajā autonomajā braukšanā vadītājs vairs nav vajadzīgs. Jums vairs nav nepieciešama stūre vai citas vadības ierīces. Braucēji šādā automobilī ir tikai pasažieri.

 
Visi komentāri
 
JanJan 12.decembris 2021 9:18
2 0 Atbildēt

Electric jesus taču jau kādus 5 gadus vismaz solīja, ka nu tūlīt, tūlīt jau uz ielām redzēsim pilnīgi self driving teslas. Kā parasti viņa meli nepiepildās! Kas to būtu zinājis??

eidis 13.decembris 2021 11:11
0 1 Atbildēt

Es nesaprotu kas tā par jaunu modi jūsmīgas / optimistiskas prognozes saukt par meliem.

Inženieriem gribējās, bet nesanāca. Kā pēc uzreiz meli?

Hmm 12.decembris 2021 9:22
1 1 Atbildēt

cik atceros, ražotājiem šādas tehnoloģijas jau sen gatavas, jautājums, kurš pirmais izsitīsies cauri likumdošanas sietam pierādot, ka tieši viņa tenoloģija ir visdrošākā kopējā satiksmē

Ješka 12.decembris 2021 14:13
2 0 Atbildēt

Mēs Mazpisānos kad pielejamies, mājās visi braucam ar šitiem autopilotiem. Smalkie pilsētnieki kas pretī brauc no brīnumiem iepleš acis un griež iekšā grāvī

Lietotājs 12.decembris 2021 9:59
0 0 Atbildēt

Braukt pa šoseju līdz 60km/h...šādu braucamo visi ievēros un izvairīsies no tā, tā ka droši var ņemt rokas nost no stūres

Shiirs 12.decembris 2021 10:13
1 2 Atbildēt

Teslai 3. līmeņa autopilots aliexpresī maksā 30 dolārus.

Fucker 12.decembris 2021 11:32
5 1 Atbildēt

aliexpresa nekas nedarbojas pilnvertīgi, otrs variants vnk mulāža un tršais variants nesaņem pasūtīto

JanJan 12.decembris 2021 13:44
1 0 Atbildēt

Neaizmirsti pie reizes paķert Omega pulksteni pa 50 dolāriem.

Breitling 12.decembris 2021 14:14
0 0 Atbildēt

Pa 50 jau ir smalkais, normāls iet pa 15-20

Capers 12.decembris 2021 13:07
1 1 Atbildēt

Tiem, kas brauc ar teslu, aliekspress bomžu tirģelī nekad nav pat bijis lietotāja konts.

Ekspresis 12.decembris 2021 14:15
0 0 Atbildēt

Nu bet tev jau konts točna ir

Krotow 12.decembris 2021 18:00
0 0 Atbildēt

Ir. Un pat daudziem.

Pļurkt 12.decembris 2021 13:26
3 1 Atbildēt

Dzērāju, narkomānu un stulbeņu sapnis!!!

msh 12.decembris 2021 15:08
1 0 Atbildēt

Precīzi. Viens zināms čalis par autopilotu jūsmo tieši no tāda viedokļa - ka šis varēšot aizbraukt uz krogu, piedzerties, un pēc tam mašīna viņu aizvedīs mājās.

eidis 13.decembris 2021 11:14
1 0 Atbildēt

Es arī ar nepacietību gaidu. Bet ne tāpēc, ka vēlos pillā vizināties. Man vairāk Rīga - Liepāja maršruts liekas ļoti garlaicīgs un tāpēc nogurdinošs. Labprāt tajā laikā nodarbotos ar ko citu.

Pļurkt 13.decembris 2021 14:38
0 0 Atbildēt

Nu tie kas ieplēš kādam stāvošam pakaļā ar pilnu klapi, arī nodarbojās ar ko citu!

msh 13.decembris 2021 18:27
0 0 Atbildēt

Nu tad nodarbojies ar kaut ko citu, kur ir problēma? Es vienreiz pirms pāris gadiem intreses pēc pamēģināju spēlēt kārtis pie stūres [jā, man nav problēmu apvienojot kaut ko ar braukšanu vadīšanu atstāt pirmajā vietā] - kādus 50 km vēlāk metu mieru jo tas bija šausmīgi nogurdinoši...

Asaris 12.decembris 2021 14:01
0 0 Atbildēt

Nez, youtube atradu tikai testus uz šosejas, kur tas mersis dara to pašu ko Tesla darīja pirms 3 gadiem

Ahaha 12.decembris 2021 14:38
6 1 Atbildēt

Mersis iemācījies aizdegties braucot?

Asaris 12.decembris 2021 18:32
0 0 Atbildēt

Tur jau nav nekas jāmācās. Nav vēl tāda auto marka, kurai nebūtu degušas mašīnas.

Krotow 12.decembris 2021 17:58
0 1 Atbildēt

Ņemam popkornu un gaidām kaudzīti ar tieslietām, kur auto-kautkas būs kādu nonesis. Tiesa MB un viņu jauno auto klientiem līdzekļu "pareizo" advokātu nolīgšanai pietiek. Vispār interesanti, kas būs kad vāģi ar šiem nedapilotiem nonāks otrreizējā tirgū pie kadriem, kādu msh pieminēja (pālī aizbraukt uz mājām, pa ceļam bužinot kaimiņa sievu u.tml.). Tur pat ar popkorna kasti nepietiks.

Reku 12.decembris 2021 21:10
1 0 Atbildēt

Ja šādu gadījumu būs gana daudz, gan jau beigsies ar to ka kāds bez ģimenes palikušais nobrauks kāda MB bosa sievu vai bērnus - saņemiet pasūtījumu, parakstieties apakšā.

Gints 14.decembris 2021 19:28
0 0 Atbildēt

Maksimālais ātrums 50km/h, ļoti piemērots autobāņiem!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen modernizēs elektrisko ID.3

Volkswagen paziņojis par sava pirmā uz elektriskās piedziņas platformas MEB radītā modeļa ID.3 modernizāciju. Lasīt vairāk

 

"Sadales tīkls": Sadales tarifu projektā samazinājums varētu būt par pārdesmit procentiem

Pārskatot elektroenerģijas sadales sistēmas operatora AS "Sadales tīkls" iesniegto tarifu projektu iepriekš paredzētais 75% pieaugums varētu tikt samazināts par pārdesmit procentiem, intervijā aģentūrai LETA teica "Sadales tīkla" valdes priekšsēdētājs Sandis Jansons. Lasīt vairāk

 

Ceļu pārņemšana ilgst mēnešiem, atsaucība – maza (+ VIDEO) 6

Valsts vietējo ceļu nodošana pašvaldībām jau ilgst mēnešiem un daudzas pašvaldības, kas piekritušas ceļus pārņemt, šoziem vēl nemaz tos apsaimniekot nav sākušas. Atsaucību Satiksmes ministrijas aicinājumam pārņemt nelielus, nomaļus ceļus, raksturo arī tas, ka septiņas pašvaldības nemaz nav atbildējušas. Lasīt vairāk

 

Iekšlietu dienestos darbinieku piesaistei vajag lielāku algu (+ VIDEO) 12

Valsts policijā trūkst apmēram piektā daļa darbinieku, VUGD un glābšanas dienestos - virs 10 procentiem. Iespējamais risinājums darbinieku piesaistei būtu lielākas algas un labāki darba apstākļi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti