Tesla rūsē jau pēc 300 km – ražotāji (atkal) taupa uz pretrūsas aizsardzību; TOP-10 sliktākie 29

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

iAuto | 22.janvāris 2022 9:40

Vācu izdevums Auto-Motor-Und-Sport nosaucis 10 auto modeļus, ko rūsa uzveic visātrāk. Bēdīgi, ka no šās likstas nav pasargāti arī modernākie un jaunākie elektroautomobiļi.

Auto-Motor-Und-Sport atsaucas uz jaunāko statistiku, kas iegūta no GTÜ – mehānisko transportlīdzekļu ekspertu uzraudzības organizācijas, kas kopš 2020. gada 1. janvāra pārbaudījusi 6,6 miljonus tehniskajai apskatei pieteikto transportlīdzekļu.

Statistika liecina, ka 441 000 automašīnu no šī skaita konstatētas rūsas problēmas. Tās galvenokārt skāra transportlīdzekļus, kas bija vecāki par desmit gadiem, taču nebija svešas arī jaunāka izlaiduma spēkratiem. Kā piemēru Auto Motor & Sport min amerikāņu elektroautomobiļu ražotāju Tesla. Ja paskatās uz Tesla ražojumiem tuvplānā, jūs ātri atklāsiet defektus krāsojumā un citās vietās, apgalvo minētais izdevums, piebilstot, ka sociālajos medijos lietotāji nereti ziņo par šī zīmola mašīnām, kas jau pēc vienas ziemas sezonas ar sniegu bagātos reģionos bija ievērojami sarūsējušas.

Savu viedokli izteicis arī Auto Motor & Sport nolīgtais rūsas eksperts Ralfs Reslers, kurš izpētījis Tesla Model 3 ar tikai 300 km nobraukumu. Eksperts apgalvo, ka tukšos dobumus virsbūves konstrukcijā Tesla aizpilda ar celtniecības putām. „Tās uzsūks ūdeni. Pēc sešiem mēnešiem šīs vietas kļūs brūnas, pēc sešiem gadiem pilnībā sarūsēs,” prognozē Reslers. Pirmo rūsu var redzēt arī uz Teslas piekares stieņiem, bet elektromobiļa rāmis ir krāsots tikai no virspuses. Ilgtermiņā tas ietekmē konstrukcijas stingrību, kas avārijas gadījumā var izpausties ar nepatīkamām sekām.

GTÜ tehniķi pieļauj, ka ražotāju vēlme veidot vieglas konstrukcijas, lai kompensētu elektromobiļu akumulatoru svaru, negatīvi ietekmēs mūsdienu automašīnu uzņēmību pret rūsēšanu. Īpaši vieglo materiālu (alumīnija un magnija) problēma ir tā sauktā "galvaniskā korozija", kas rodas slēptās un mazāk pret koroziju aizsargātas vietās, sastopoties diviem nepiemērotiem materiāliem – ja tur iekļūst mitrums, tas darbojas kā elektrolīts, izraisot koroziju iekšpusē, kas tikai vēlāk kļūst redzama no ārpuses.

10 lietotie automobiļi, kas sarūsē visātrāk (GTÜ dati)

Ford Transit

Lada 4x4 (Niva)

Seat Alhambra

Ford Galaxy

Suzuki Jimny und Baleno

Daihatsu Cuore

Opel Vectra

Subaru Legacy

Ford Ka

 
29 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Maska 22.janvāris 2022 16:15
20 7 Atbildēt

Nudien. Amerikāņu elektriskais moskābels ir galvas tiesu pārāks. Mazliet rūsas, jkondiškas radiators turās uz lipīgās lentas. Virsbūves paneļi kā zapiņam. Apsmiekls. Bet lohiem patīk un lohi pērk. Reizēm uzrauj gaisā kā tas norvēģis, kam apnika mocīties ar teslohvāgenu.

nu re 22.janvāris 2022 10:43
12 2 Atbildēt

Lada nav pirmā! - respect, progress "uz sejas"

Taisnības cīnītājs 22.janvāris 2022 13:03
9 32 Atbildēt

Tukša diršana kuru sponsore vācu autobūves lobijs.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā 1

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.Unyx – sportisks krosovers Ķīnas tirgum 4

Volkswagen ID.Unyx ir gandrīz tas pats Cupra Tavascan, tomēr ne gluži. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Škoda Epiq par 25 000 eiro ieradīsies 2025. gadā (+ FOTO) 15

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda gatavo elektrisku mazauto, kas būs pievilcīgs arī cenu ziņā. Lasīt vairāk

 

Visu laiku jaudīgākais Volkswagen universāls – vēl viens elektriskais GTX saimes modelis (+ FOTO) 13

Reizē ar ID.3 GTX debitējis vēl viens šīs saimes modelis – ID.7 GTX Tourer. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti