Vācu izdevums Auto-Motor-Und-Sport nosaucis 10 auto modeļus, ko rūsa uzveic visātrāk. Bēdīgi, ka no šās likstas nav pasargāti arī modernākie un jaunākie elektroautomobiļi.
Auto-Motor-Und-Sport atsaucas uz jaunāko statistiku, kas iegūta no GTÜ – mehānisko transportlīdzekļu ekspertu uzraudzības organizācijas, kas kopš 2020. gada 1. janvāra pārbaudījusi 6,6 miljonus tehniskajai apskatei pieteikto transportlīdzekļu.
Statistika liecina, ka 441 000 automašīnu no šī skaita konstatētas rūsas problēmas. Tās galvenokārt skāra transportlīdzekļus, kas bija vecāki par desmit gadiem, taču nebija svešas arī jaunāka izlaiduma spēkratiem. Kā piemēru Auto Motor & Sport min amerikāņu elektroautomobiļu ražotāju Tesla. Ja paskatās uz Tesla ražojumiem tuvplānā, jūs ātri atklāsiet defektus krāsojumā un citās vietās, apgalvo minētais izdevums, piebilstot, ka sociālajos medijos lietotāji nereti ziņo par šī zīmola mašīnām, kas jau pēc vienas ziemas sezonas ar sniegu bagātos reģionos bija ievērojami sarūsējušas.
Savu viedokli izteicis arī Auto Motor & Sport nolīgtais rūsas eksperts Ralfs Reslers, kurš izpētījis Tesla Model 3 ar tikai 300 km nobraukumu. Eksperts apgalvo, ka tukšos dobumus virsbūves konstrukcijā Tesla aizpilda ar celtniecības putām. „Tās uzsūks ūdeni. Pēc sešiem mēnešiem šīs vietas kļūs brūnas, pēc sešiem gadiem pilnībā sarūsēs,” prognozē Reslers. Pirmo rūsu var redzēt arī uz Teslas piekares stieņiem, bet elektromobiļa rāmis ir krāsots tikai no virspuses. Ilgtermiņā tas ietekmē konstrukcijas stingrību, kas avārijas gadījumā var izpausties ar nepatīkamām sekām.
GTÜ tehniķi pieļauj, ka ražotāju vēlme veidot vieglas konstrukcijas, lai kompensētu elektromobiļu akumulatoru svaru, negatīvi ietekmēs mūsdienu automašīnu uzņēmību pret rūsēšanu. Īpaši vieglo materiālu (alumīnija un magnija) problēma ir tā sauktā "galvaniskā korozija", kas rodas slēptās un mazāk pret koroziju aizsargātas vietās, sastopoties diviem nepiemērotiem materiāliem – ja tur iekļūst mitrums, tas darbojas kā elektrolīts, izraisot koroziju iekšpusē, kas tikai vēlāk kļūst redzama no ārpuses.
10 lietotie automobiļi, kas sarūsē visātrāk (GTÜ dati)
Ford Transit
Lada 4x4 (Niva)
Seat Alhambra
Ford Galaxy
Suzuki Jimny und Baleno
Daihatsu Cuore
Opel Vectra
Subaru Legacy
Ford Ka
Nudien. Amerikāņu elektriskais moskābels ir galvas tiesu pārāks. Mazliet rūsas, jkondiškas radiators turās uz lipīgās lentas. Virsbūves paneļi kā zapiņam. Apsmiekls. Bet lohiem patīk un lohi pērk. Reizēm uzrauj gaisā kā tas norvēģis, kam apnika mocīties ar teslohvāgenu.