Kā atklāts pētījumos, visstraujāk savu vērtību zaudē premium klases automašīnas 9

 

Foto: Publicitātes attēls

Emilija Bertašiūtė | 6.augusts 2022 9:13

Mirklī, kad jauna automašīna izripo no autosalona, tā jau zaudē krietnu procentuālo daļu no savas mazumtirdzniecības cenas. Lai gan transportlīdzekļa vērtība laika gaitā turpina samazināties, dažu ražotāju automašīnu vērtība samazinās vairāk nekā citu.

Lai noteiktu, kuru ražotāju automašīnas zaudē lielāko vērtības daļu, carVertical auto eksperti ir veikuši pētījumu, laika posmā no 2019. līdz 2022. gadam analizējot vairāk nekā 72 miljonus datu vienību Eiropā, ASV un Austrālijā. Lūk, galvenie konstatējumi.

Vislēnāk savu vērtību zaudē Porsche 

Porsche (-64,4%), Jeep (-84,4%) un MINI (-85,5%) ir trīs auto ražotāji ar vismazāko vērtības samazinājumu, kas tiek aprēķināts, atņemot automašīnas zemāko tirgus vērtību no tās sākotnējās cenas. Piemēram, gadu gaitā Porsche zaudēs tikai 64,4% no savas vērtības, kamēr Lexus zaudēs 89,9% no savas vērtības.

''Porsche ražo sporta automašīnas, bet to modeļi ir pietiekami praktiski braukšanai ikdienā. 911, iespējams, ir viens no ikoniskākajiem automobiļiem autobūves vēsturē ar ievērojamu fanu bāzi. Nav jābrīnās, ka pieprasījums pēc šī modeļa pārspēj piedāvājumu. Porsche ir uzticamas, izturīgas, izteiksmīga dizaina automašīnas, kas piesaista pircējus,” skaidro carVertical pārstāvis Matas Buzelis.

Automobiļu vidū, kuru vērtība saglabājas augsta, ierindojas arī tradicionālāki zīmoli, piemēram, Hyundai un Toyota. Šie transportlīdzekļi ir pieejami par draudzīgākām cenām, un parasti arī to uzturēšanas izmaksas ir zemākas, kas palielina to popularitāti lietotu automašīnu pircēju vidū.

Lai gan dažu premium klases zīmolu, piemēram, Jaguar, Land Rover un Lexus automobiļiem ir tendence zaudēt savu vērtību lēnāk, tas ne vienmēr tā arī notiek.

Daudzu premium klases ražotāju automašīnas zaudē savu vērtību straujāk nekā to lētākās līdzinieces. 

Kā redzams diagrammā, starp tiem ražotājiem, kuru automašīnas gadu gaitā zaudē lielāko vērtības daļu, ierindojas Chrysler, Audi un Seat. Piemēram, jaunas Chrysler automašīnas maksimālais vērtības samazinājums galu galā nokritīs līdz -96,8% (vidēji 25 gados), padarot to par zīmolu, kas tirgū zaudē lielāko daļu savas vērtības. Patiesībā aptuveni puse no auto ražotājiem, kas ierindojas šī automobiļu vērtības samazinājuma grafika negatīvajā galā, ir premium klases ražotāji. Lai gan patērētāji labprāt izvēlas Infiniti, BMW un Volvo ražotos automobiļus, to vērtība laika gaitā ievērojami samazinās.

Salīdzinājumam, Toyota automašīnas savu zemāko vērtību sasniedz pēc 19 gadiem, bet BMW automašīnas to sasniedz pēc 21 gada. Taču Toyota transportlīdzekļi zaudē aptuveni 88,7% no savas vērtības, bet BMW – 93,8%. Kādi faktori ir par iemeslu šādām atšķirībām?

“BMW un citas luksusa klases automašīnas parasti tiek aprīkotas ar tādām funkcijām un tehnoloģiskiem uzlabojumiem, kurus lietotu automašīnu pircēji nenovērtē. Ja varat atļauties jaunu BMW, Mercedes-Benz vai Land Rover automobili, jūs, iespējams, vēlaties iegādāties maksimālo greznību un inovācijas. Bet tie, kas meklē lietotu automašīnu, par prioritāti izvirza cenu un uzturēšanas izmaksas salīdzinājumā ar visām tām funkcijām, bez kurām ir iespējams arī iztikt. Tāpēc daudziem pircējiem lietota Toyota automašīna šķiet pievilcīgāka par BMW,” atklāj M. Buzelis.

Arī Audi (-96,2%), Seat (-95,8%) un Škoda (-95%) automobiļu īpašniekiem, pārdodot savus lietotos transportlīdzekļus, nevajadzētu cerēt uz pārāk izdevīgu darījumu.

Lietotas automašīnas sasniedz savu zemāko vērtību dažādos posmos 

Atbilstoši carVertical pētnieku apkopotajiem datiem, to transportlīdzekļu, kas zaudējuši lielāko vērtības daļu, vidējais vecums ir 20 līdz 23 gadi. Tomēr dažādu ražotāju automašīnas sasniedz savu zemāko vērtību dažādos posmos.

Porsche un MINI maksā vismazāk, sasniedzot 15 gadu vecumu. Pēc tam, kad tie sasnieguši šo atzīmi, to vērtība atkal sāk pieaugt. Labi saglabātu automašīnu modeļi var būt vērtīgs ieguldījums. Isuzu, Suzuki, Kia un Dacia automašīnas ierindojas pretējā segmentā – tās savu zemāko vērtību sasniedz 30 gadu vecumā.

Ja modelis tiek uzskatīts par retu, automašīnas vērtība laika gaitā var ievērojami pieaugt. 90. gados BMW izgatavoja tikai 891 M5 E34 Touring modeļus. 20 no tiem bija īpašs nosaukums – Elekta –, un tie tika ražoti Itālijas tirgum. Ar 335 ZS 3,8 litru dzinēju darbināmajiem modeļiem tika nodrošināts arī īpašs krāsojums un salona dizains. Atrast lietotu Elekta modeli šodien ir kā meklēt adatu siena kaudzē. Auto entuziastiem jābūt gataviem tērēt ne mazāk kā 100 000 $, lai novietotu vienu šādu modeli savā garāžā.

Lai gan parasts auto, iespējams, nonāks poligonā pēc 20 līdz 30 gadiem, Porsche vai Jaguar automašīna ar dokumentētu servisa grāmatiņu un nevainojamu vēsturi ar laiku var kļūt tikai vērtīgāka.

 

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GTD2 7.augusts 2022 18:05
3 0 Atbildēt

pēc šī pētijuma rezultāa var spriest par pašu Carvertical datu uzticības līmeni.

Autodraugs 7.augusts 2022 21:40
3 0 Atbildēt

Nu sakiet kā šo buļļs sūda rakstu var ņemt par pilnu. Kādiem dauņiem tad adresēts

WALA 6.augusts 2022 22:45
1 0 Atbildēt

Ir smieklīgi redzēt Land Rover pie izturīgākajiem zīmoliem ... Tie jau nereti no konvejera noripo at defektiem, kādus būs gruti atrast pat amerikāņu sliktākajos piemēros ...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 10

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Komisijā neatbalsta piedāvājumu liegt pārdot alkoholu degvielas uzpildes stacijās 25

Alkohola tirgošana degvielas uzpildes stacijās (DUS) arī turpmāk netiks ierobežota, šādu pozīciju otrdien atbalstīja Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas vairākums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti