Kā atklāts pētījumos, visstraujāk savu vērtību zaudē premium klases automašīnas 8

Foto: Publicitātes attēls

Emilija Bertašiūtė | 6.augusts 2022 9:13

Mirklī, kad jauna automašīna izripo no autosalona, tā jau zaudē krietnu procentuālo daļu no savas mazumtirdzniecības cenas. Lai gan transportlīdzekļa vērtība laika gaitā turpina samazināties, dažu ražotāju automašīnu vērtība samazinās vairāk nekā citu.

Lai noteiktu, kuru ražotāju automašīnas zaudē lielāko vērtības daļu, carVertical auto eksperti ir veikuši pētījumu, laika posmā no 2019. līdz 2022. gadam analizējot vairāk nekā 72 miljonus datu vienību Eiropā, ASV un Austrālijā. Lūk, galvenie konstatējumi.

Vislēnāk savu vērtību zaudē Porsche 

Porsche (-64,4%), Jeep (-84,4%) un MINI (-85,5%) ir trīs auto ražotāji ar vismazāko vērtības samazinājumu, kas tiek aprēķināts, atņemot automašīnas zemāko tirgus vērtību no tās sākotnējās cenas. Piemēram, gadu gaitā Porsche zaudēs tikai 64,4% no savas vērtības, kamēr Lexus zaudēs 89,9% no savas vērtības.

''Porsche ražo sporta automašīnas, bet to modeļi ir pietiekami praktiski braukšanai ikdienā. 911, iespējams, ir viens no ikoniskākajiem automobiļiem autobūves vēsturē ar ievērojamu fanu bāzi. Nav jābrīnās, ka pieprasījums pēc šī modeļa pārspēj piedāvājumu. Porsche ir uzticamas, izturīgas, izteiksmīga dizaina automašīnas, kas piesaista pircējus,” skaidro carVertical pārstāvis Matas Buzelis.

Automobiļu vidū, kuru vērtība saglabājas augsta, ierindojas arī tradicionālāki zīmoli, piemēram, Hyundai un Toyota. Šie transportlīdzekļi ir pieejami par draudzīgākām cenām, un parasti arī to uzturēšanas izmaksas ir zemākas, kas palielina to popularitāti lietotu automašīnu pircēju vidū.

Lai gan dažu premium klases zīmolu, piemēram, Jaguar, Land Rover un Lexus automobiļiem ir tendence zaudēt savu vērtību lēnāk, tas ne vienmēr tā arī notiek.

Daudzu premium klases ražotāju automašīnas zaudē savu vērtību straujāk nekā to lētākās līdzinieces. 

Kā redzams diagrammā, starp tiem ražotājiem, kuru automašīnas gadu gaitā zaudē lielāko vērtības daļu, ierindojas Chrysler, Audi un Seat. Piemēram, jaunas Chrysler automašīnas maksimālais vērtības samazinājums galu galā nokritīs līdz -96,8% (vidēji 25 gados), padarot to par zīmolu, kas tirgū zaudē lielāko daļu savas vērtības. Patiesībā aptuveni puse no auto ražotājiem, kas ierindojas šī automobiļu vērtības samazinājuma grafika negatīvajā galā, ir premium klases ražotāji. Lai gan patērētāji labprāt izvēlas Infiniti, BMW un Volvo ražotos automobiļus, to vērtība laika gaitā ievērojami samazinās.

Salīdzinājumam, Toyota automašīnas savu zemāko vērtību sasniedz pēc 19 gadiem, bet BMW automašīnas to sasniedz pēc 21 gada. Taču Toyota transportlīdzekļi zaudē aptuveni 88,7% no savas vērtības, bet BMW – 93,8%. Kādi faktori ir par iemeslu šādām atšķirībām?

“BMW un citas luksusa klases automašīnas parasti tiek aprīkotas ar tādām funkcijām un tehnoloģiskiem uzlabojumiem, kurus lietotu automašīnu pircēji nenovērtē. Ja varat atļauties jaunu BMW, Mercedes-Benz vai Land Rover automobili, jūs, iespējams, vēlaties iegādāties maksimālo greznību un inovācijas. Bet tie, kas meklē lietotu automašīnu, par prioritāti izvirza cenu un uzturēšanas izmaksas salīdzinājumā ar visām tām funkcijām, bez kurām ir iespējams arī iztikt. Tāpēc daudziem pircējiem lietota Toyota automašīna šķiet pievilcīgāka par BMW,” atklāj M. Buzelis.

Arī Audi (-96,2%), Seat (-95,8%) un Škoda (-95%) automobiļu īpašniekiem, pārdodot savus lietotos transportlīdzekļus, nevajadzētu cerēt uz pārāk izdevīgu darījumu.

Lietotas automašīnas sasniedz savu zemāko vērtību dažādos posmos 

Atbilstoši carVertical pētnieku apkopotajiem datiem, to transportlīdzekļu, kas zaudējuši lielāko vērtības daļu, vidējais vecums ir 20 līdz 23 gadi. Tomēr dažādu ražotāju automašīnas sasniedz savu zemāko vērtību dažādos posmos.

Porsche un MINI maksā vismazāk, sasniedzot 15 gadu vecumu. Pēc tam, kad tie sasnieguši šo atzīmi, to vērtība atkal sāk pieaugt. Labi saglabātu automašīnu modeļi var būt vērtīgs ieguldījums. Isuzu, Suzuki, Kia un Dacia automašīnas ierindojas pretējā segmentā – tās savu zemāko vērtību sasniedz 30 gadu vecumā.

Ja modelis tiek uzskatīts par retu, automašīnas vērtība laika gaitā var ievērojami pieaugt. 90. gados BMW izgatavoja tikai 891 M5 E34 Touring modeļus. 20 no tiem bija īpašs nosaukums – Elekta –, un tie tika ražoti Itālijas tirgum. Ar 335 ZS 3,8 litru dzinēju darbināmajiem modeļiem tika nodrošināts arī īpašs krāsojums un salona dizains. Atrast lietotu Elekta modeli šodien ir kā meklēt adatu siena kaudzē. Auto entuziastiem jābūt gataviem tērēt ne mazāk kā 100 000 $, lai novietotu vienu šādu modeli savā garāžā.

Lai gan parasts auto, iespējams, nonāks poligonā pēc 20 līdz 30 gadiem, Porsche vai Jaguar automašīna ar dokumentētu servisa grāmatiņu un nevainojamu vēsturi ar laiku var kļūt tikai vērtīgāka.

 

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Nikā 6.augusts 2022 22:52
1 0 Atbildēt

Ja X lohi ar savu naudu atbalsta mītu, tad tas dzīvo neatkarīgi no faktiskās situācijas.

ro 7.augusts 2022 13:04
1 0 Atbildēt

Diezgan absurdi rezultāti diagrammās..par to vecumu, kad auto sasniedz savu zemāko vērtību - kāds vispār ir redzējis 30 gadīgu dacia vai kia? Tāpat Land rover un jeep- kāda x pēc iekļuvis izturīgāko auto topā?Tāpat diezgan subjektīvs ir secinājums: lietotas mašīnas pērk tie, kas par prioritāti izvirza cenu un uzturēšanas izmaksas salīdzinājumā ar visām tām funkcijām, bez kurām ir iespējams arī iztikt.. Pilnīgs bullšits.. zinu daudzus cilvēkus, kuri brauc ar lietotiem premium, nevis pērk jaunus no saloniem , tieši dēļ absurdās cenas krituma.. un nečīkst , kad sanāk lielāks remonts uz pāris pakām..toties premium vadāmību un komfortu jutīsi arī pēc 10 gadiem, kamēr nopērkot mazu jaunu 1.0 miskastīti, nekadu lielo braukšanas kaifu neizjutīsi un ar laiku sāks nomākt gan skaļais salons, gan taburetes, gan vadāmības mīnusi..

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai braucam ar atļauto ātrumu? (+ VIDEO) 1

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca nākusi klajā ar iniciatīvu autovadītājiem, kuri pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu līdz desmit kilometriem stundā, piemēro naudas sodu. Lasīt vairāk

 

Fotoradari par braukšanu bez OCTA aprēķina 1130 eiro sodu (+ VIDEO) 8

Vienas dienas laikā, braucot bez obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas, var saņemt vairākas soda kvītis. Tas iespējams, ja pārkāpumu fiksē fotoradars. Mūsu nākamā stāsta varone šādi sodīta ar vairāk nekā tūkstoš simts eiro. Lasīt vairāk

 

Uzņēmējiem bažas par apkures sezonu (+ VIDEO) 1

Krīzes gadījumā primāri ar gāzi tiks nodrošinātas mājsaimniecības, uzņēmumiem valdība nav devusi garantijas, ka tiks nodrošināti ar šo energoresursu. Tāpēc daudzi uzņēmēji patlaban pārkārto ražošanas procesus, lai nebūtu krīzes gadījumā jāpārtrauc darbība. Lasīt vairāk

 

Volkswagen Golf 9 var arī nebūt 13

Lēmumu par sava visvairāk pārdotā modeļa nākamo paaudzi vācu koncerns vēl nav pieņēmis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti