Kā atklāts pētījumos, visstraujāk savu vērtību zaudē premium klases automašīnas 9

 

Foto: Publicitātes attēls

Emilija Bertašiūtė | 6.augusts 2022 9:13

Mirklī, kad jauna automašīna izripo no autosalona, tā jau zaudē krietnu procentuālo daļu no savas mazumtirdzniecības cenas. Lai gan transportlīdzekļa vērtība laika gaitā turpina samazināties, dažu ražotāju automašīnu vērtība samazinās vairāk nekā citu.

Lai noteiktu, kuru ražotāju automašīnas zaudē lielāko vērtības daļu, carVertical auto eksperti ir veikuši pētījumu, laika posmā no 2019. līdz 2022. gadam analizējot vairāk nekā 72 miljonus datu vienību Eiropā, ASV un Austrālijā. Lūk, galvenie konstatējumi.

Vislēnāk savu vērtību zaudē Porsche 

Porsche (-64,4%), Jeep (-84,4%) un MINI (-85,5%) ir trīs auto ražotāji ar vismazāko vērtības samazinājumu, kas tiek aprēķināts, atņemot automašīnas zemāko tirgus vērtību no tās sākotnējās cenas. Piemēram, gadu gaitā Porsche zaudēs tikai 64,4% no savas vērtības, kamēr Lexus zaudēs 89,9% no savas vērtības.

''Porsche ražo sporta automašīnas, bet to modeļi ir pietiekami praktiski braukšanai ikdienā. 911, iespējams, ir viens no ikoniskākajiem automobiļiem autobūves vēsturē ar ievērojamu fanu bāzi. Nav jābrīnās, ka pieprasījums pēc šī modeļa pārspēj piedāvājumu. Porsche ir uzticamas, izturīgas, izteiksmīga dizaina automašīnas, kas piesaista pircējus,” skaidro carVertical pārstāvis Matas Buzelis.

Automobiļu vidū, kuru vērtība saglabājas augsta, ierindojas arī tradicionālāki zīmoli, piemēram, Hyundai un Toyota. Šie transportlīdzekļi ir pieejami par draudzīgākām cenām, un parasti arī to uzturēšanas izmaksas ir zemākas, kas palielina to popularitāti lietotu automašīnu pircēju vidū.

Lai gan dažu premium klases zīmolu, piemēram, Jaguar, Land Rover un Lexus automobiļiem ir tendence zaudēt savu vērtību lēnāk, tas ne vienmēr tā arī notiek.

Daudzu premium klases ražotāju automašīnas zaudē savu vērtību straujāk nekā to lētākās līdzinieces. 

Kā redzams diagrammā, starp tiem ražotājiem, kuru automašīnas gadu gaitā zaudē lielāko vērtības daļu, ierindojas Chrysler, Audi un Seat. Piemēram, jaunas Chrysler automašīnas maksimālais vērtības samazinājums galu galā nokritīs līdz -96,8% (vidēji 25 gados), padarot to par zīmolu, kas tirgū zaudē lielāko daļu savas vērtības. Patiesībā aptuveni puse no auto ražotājiem, kas ierindojas šī automobiļu vērtības samazinājuma grafika negatīvajā galā, ir premium klases ražotāji. Lai gan patērētāji labprāt izvēlas Infiniti, BMW un Volvo ražotos automobiļus, to vērtība laika gaitā ievērojami samazinās.

Salīdzinājumam, Toyota automašīnas savu zemāko vērtību sasniedz pēc 19 gadiem, bet BMW automašīnas to sasniedz pēc 21 gada. Taču Toyota transportlīdzekļi zaudē aptuveni 88,7% no savas vērtības, bet BMW – 93,8%. Kādi faktori ir par iemeslu šādām atšķirībām?

“BMW un citas luksusa klases automašīnas parasti tiek aprīkotas ar tādām funkcijām un tehnoloģiskiem uzlabojumiem, kurus lietotu automašīnu pircēji nenovērtē. Ja varat atļauties jaunu BMW, Mercedes-Benz vai Land Rover automobili, jūs, iespējams, vēlaties iegādāties maksimālo greznību un inovācijas. Bet tie, kas meklē lietotu automašīnu, par prioritāti izvirza cenu un uzturēšanas izmaksas salīdzinājumā ar visām tām funkcijām, bez kurām ir iespējams arī iztikt. Tāpēc daudziem pircējiem lietota Toyota automašīna šķiet pievilcīgāka par BMW,” atklāj M. Buzelis.

Arī Audi (-96,2%), Seat (-95,8%) un Škoda (-95%) automobiļu īpašniekiem, pārdodot savus lietotos transportlīdzekļus, nevajadzētu cerēt uz pārāk izdevīgu darījumu.

Lietotas automašīnas sasniedz savu zemāko vērtību dažādos posmos 

Atbilstoši carVertical pētnieku apkopotajiem datiem, to transportlīdzekļu, kas zaudējuši lielāko vērtības daļu, vidējais vecums ir 20 līdz 23 gadi. Tomēr dažādu ražotāju automašīnas sasniedz savu zemāko vērtību dažādos posmos.

Porsche un MINI maksā vismazāk, sasniedzot 15 gadu vecumu. Pēc tam, kad tie sasnieguši šo atzīmi, to vērtība atkal sāk pieaugt. Labi saglabātu automašīnu modeļi var būt vērtīgs ieguldījums. Isuzu, Suzuki, Kia un Dacia automašīnas ierindojas pretējā segmentā – tās savu zemāko vērtību sasniedz 30 gadu vecumā.

Ja modelis tiek uzskatīts par retu, automašīnas vērtība laika gaitā var ievērojami pieaugt. 90. gados BMW izgatavoja tikai 891 M5 E34 Touring modeļus. 20 no tiem bija īpašs nosaukums – Elekta –, un tie tika ražoti Itālijas tirgum. Ar 335 ZS 3,8 litru dzinēju darbināmajiem modeļiem tika nodrošināts arī īpašs krāsojums un salona dizains. Atrast lietotu Elekta modeli šodien ir kā meklēt adatu siena kaudzē. Auto entuziastiem jābūt gataviem tērēt ne mazāk kā 100 000 $, lai novietotu vienu šādu modeli savā garāžā.

Lai gan parasts auto, iespējams, nonāks poligonā pēc 20 līdz 30 gadiem, Porsche vai Jaguar automašīna ar dokumentētu servisa grāmatiņu un nevainojamu vēsturi ar laiku var kļūt tikai vērtīgāka.

 

 
Visi komentāri
 
Reku 6.augusts 2022 13:02
0 0 Atbildēt

Ja šo poršu 100x reizes izbrauktu no salona un atpakaļ, vai es to varētu dabūt par 10 štukām? Un cik dienas tam vajadzētu?

imzz 8.augusts 2022 15:16
0 0 Atbildēt

Ja izbrauktu reizi dienā, tad apm. nedēļu Ņemot vērā, ka jauna auto vērtība izbraucot no salona, krītas par 30%. Nākošo reizi izbraucot, atkal kritīsies par 30%, bet tikai nevis no 100, bet no atlikušajiem 70%.utjp. Būtībā tas jārēķina ar integrāli, ja grib precīzi un kāds nesen universitāti beigušais to varētu izdarīt.

WALA 6.augusts 2022 22:45
1 0 Atbildēt

Ir smieklīgi redzēt Land Rover pie izturīgākajiem zīmoliem ... Tie jau nereti no konvejera noripo at defektiem, kādus būs gruti atrast pat amerikāņu sliktākajos piemēros ...

WALA 6.augusts 2022 22:47
0 0 Atbildēt

reālistiski tieši LR vajadzetu but no tiem kas savu vērtību zaudē visstraujāk pirmo 5 gadu griezumā....

Nikā 6.augusts 2022 22:52
1 0 Atbildēt

Ja X lohi ar savu naudu atbalsta mītu, tad tas dzīvo neatkarīgi no faktiskās situācijas.

ro 7.augusts 2022 13:04
1 1 Atbildēt

Diezgan absurdi rezultāti diagrammās..par to vecumu, kad auto sasniedz savu zemāko vērtību - kāds vispār ir redzējis 30 gadīgu dacia vai kia? Tāpat Land rover un jeep- kāda x pēc iekļuvis izturīgāko auto topā?Tāpat diezgan subjektīvs ir secinājums: lietotas mašīnas pērk tie, kas par prioritāti izvirza cenu un uzturēšanas izmaksas salīdzinājumā ar visām tām funkcijām, bez kurām ir iespējams arī iztikt.. Pilnīgs bullšits.. zinu daudzus cilvēkus, kuri brauc ar lietotiem premium, nevis pērk jaunus no saloniem , tieši dēļ absurdās cenas krituma.. un nečīkst , kad sanāk lielāks remonts uz pāris pakām..toties premium vadāmību un komfortu jutīsi arī pēc 10 gadiem, kamēr nopērkot mazu jaunu 1.0 miskastīti, nekadu lielo braukšanas kaifu neizjutīsi un ar laiku sāks nomākt gan skaļais salons, gan taburetes, gan vadāmības mīnusi..

650 7.augusts 2022 14:12
0 0 Atbildēt

Ar lietotiem braucošie reti raksta forumos.Nav kvoruma.

1.0 (miskasstei) nav ne vainas, jo (vairs) nekam nav kur nekur ne jāskrien.Kāda vēl (lohiem) vajadzīga būtu vadāmība, priekš kam? Tāpt arī kāda vaina maisadrēbes salonam, vnk nevajag (šajā) salonā Ēst (arī aizvaig tur nevaig).Vispār ēst vaig mazāk.Jo mazāk ir vairāk.Jā.

Nav sēdēkļu apsildes, mikro klimata vietā pliks ūesbē Caurums?? - tak lai paklāj kādu Pamperi.Pakakaļā sēdētājiem jājūtas kā jau aizpakaļā.Tāpēc vispār jāsēž ir tikai priekšā.Pagaidām.

GTD2 7.augusts 2022 18:05
3 0 Atbildēt

pēc šī pētijuma rezultāa var spriest par pašu Carvertical datu uzticības līmeni.

Autodraugs 7.augusts 2022 21:40
3 0 Atbildēt

Nu sakiet kā šo buļļs sūda rakstu var ņemt par pilnu. Kādiem dauņiem tad adresēts

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 5

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 25

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti