Volkswagen krīze saasinās: būs jāatlaiž cilvēki, jāsamazina modeļu skaits 29

 

Foto: Volkswagen

iAuto | 28.novembris 2023 15:13

Volkswagen vadītājs Tomass Šēfers atzinis, ka marka vairs nav konkurētspējīga un lai noturētos virs ūdens, būs jāpieņem kardināli lēmumi.

Par Volkswagen krīzi tiek runāts jau kopš šā gada vasaras, taču tagad situācija saasinājusies vēl vairāk. Par to darbinieku sapulcē brīdinājis koncerna vadītājs Tomass Šēfers, kurš uzsvēris, ka bez sāpīgiem lēmumiem neiztikt.

No Volkswagen grupas masu produkcijas zīmoliem Volkswagen ir augstākie pārdošanas apjomi 2023. gada pirmajos trīs mēnešos, bet arī zemākā darbības peļņa. Uzņēmums plāno līdz 2026. gadam palielināt pārdošanas atdevi no pagājušā gada 3,6 procentiem līdz 6,5 procentiem.

Lai glābtu situāciju līdz 2026.gadam būs jāietaupa 10 miljardi eiro. Tostarp uz personāla rēķina. Vadība vēl neatklāj, cik cilvēku atlaidīs, vien zināms, ka daļai piedāvās noslēgt vienošanos par priekšlaicīgu došanos pensijā.

Neiztiks arī bez modeļu paletes pārskatīšanas, bez žēlastības izskaužot tos transportlīdzekļus, kas konkurē viens ar otru uzņēmuma ietvaros.  

Ka Volkswagen grupu sagaida grūti laiki, apliecina arī viedokļu izpētes institūta Civey veiktā aptauja, kurā piedalījās 2500 cilvēku, kas interesējas par autobūves nozari. Lielākā daļa aptaujāto uzskata, ka vairāku zīmolu grupa pašlaik nonākusi krīzes situācijā.

 
Visi komentāri
 
BMW 28.novembris 2023 15:32
27 1 Atbildēt

Domāju gan, tautas vāģis par Audi cenu nevienam nav vajadzīgs! Vajag atgriezties pie tautas vāģa saknēm un kļūt tautiskākam.

0pis 28.novembris 2023 15:45
1 2 Atbildēt

Ai ai ai! Tautas vāģis būs jāstumj uz nabagmāju!

inflaacija 28.novembris 2023 16:08
4 0 Atbildēt

Kovidlaika izmainjas izcenojumos saglabaasies, neviens vairs neatgrieziisies pie ieprieksheejaam cenaam! Taapeec smiekliigi bija lasiit, ka vadi beigushies, vai veel kaut kas nav piegadaats - jebkura atruna, kaapeec ruupniica nerazhjo, - beigaas tomeer spiesti pazinjot, ka nav konkureetspeejiigi.

felix65 28.novembris 2023 19:39
0 1 Atbildēt

Paskaties kas notiek ar Š dārza un meža tehnikas detaļu piegādēm! Friči ir kaut kur smagi apdirsušies un situāciju mēnešiem jau neizdodas stabilizēt.

khe 28.novembris 2023 16:21
8 4 Atbildēt

atvainojos, bet jaunā tipa dizains ir šausmas. Ir, protams, cilvēki, kam tas patīk, bet... Iepriekš VW bija ļoti konservatīvs dizainā un cilvēki to pirka, tagad izdomāja kaut ko dīvainu.

+ milzum daudz sliktu atsauksmju par elektronikas/programmas darbību

Nesmuks dizains + slikta elektronika = slikti pārdošanas rezultāti. Ja abi būtu labi, tad pat varētu piedot par cenu. Citādi arī cena ir stipri par augstu, tad arī rezultāts likumsakarīgs.

Krotow 28.novembris 2023 16:50
18 0 Atbildēt

Būs vien jaatgriežas pie tautas vāģa par cilvēcīgu cenu. Ar fiziskam pāgam un bez elektrības un planšetēm panelī.

alles kaput 28.novembris 2023 16:58
0 1 Atbildēt

Ķīnieši tagad paši sev ražo savus tautvāģus,piegāž Krieviju un brauc uz Eiropu.

es 28.novembris 2023 16:59
1 4 Atbildēt

Izklausās pēc diršanas! Kā BMW var ražot Amerikā, atvest uz Eiropu un te izdrāzt visus! A kautkāds vietējais fofāgens nevar. Varbūt lai pārceļ ražošanu uz Ķīnu, Vjetnamu, vēsturisko Meksiku!

msh 28.novembris 2023 19:10
1 0 Atbildēt

Paskaties cik amerikā ražo elektrība un cik Vācijā...

es 28.novembris 2023 21:13
0 1 Atbildēt

Cik maksā ar kuģi atvest no štatiem jaunu auto ar apdrošināšanu + ievedmuita + sertifikācija?

sirsnīgs padoms 28.novembris 2023 16:59
1 0 Atbildēt

Lai dodas uz Indiju pēc apskaidrības.

tikai masveida atlaišana 28.novembris 2023 17:03
1 0 Atbildēt

Uz vadības algām un bonusiem neko neietaupīt,bez tam zelta izpletņi-oho-ho.

gunbox 28.novembris 2023 17:35
7 0 Atbildēt

Ar jaunā Passat un Tiguan dizainiem samazināsies vēl vairāk. Tādus ērmus neviens nepirks. Nolaida podā divus sakarīgus klasiskākos dizainus dēļ savu ID versiju mārketēšanas.

Jumu 28.novembris 2023 17:56
3 0 Atbildēt

Tur arī zāles pļāvēja dzinēji divtonnīgām mašīnām dara savu, cilvēki progresu nenovērtē. 🚗🚗🚗🚗🚗

Edgars7 28.novembris 2023 21:57
3 0 Atbildēt

Izskatās, ka Volkswagen koncernam ( VW, AUDI, SKODA, SEAT, LAMBORGHINI, BENTLEY,PORSCHE) ir vieni no lielākajiem tēriņiem, apmaksājot garantijas gadījumus.

Nedaudz statistikas-

2022.gada dažu autoražotāju garantiju izmaksas:

1) Volkswagen - 9 miliardi eiro.

2) Stellantis - 4.09 miliardi eiro.

3) Mercedes Benz - 3.32 miliardi eiro.

4) BMW - 2.18 miliardi eiro.

5) Volvo - 580 milioni eiro.

Hreno 28.novembris 2023 23:06
1 2 Atbildēt

kad man bija Reno, tam sūdam vispār neko neapmaksāja garantija, viņas nebija, vēl pamanījā nopizģit detaļas. Man kolodkas nenomainija, bet rēķinā norāda ka nomainīja. Vēlāk kad nosprāga ģenerators redzu, ka tas ir par vairākiem gadiem jaunāks neka auto, tie bija nomainījuši kādā apkopes laikā, manu nopizģija un uzlika beigtu jaunāku. Urlas.

Kūsa motors serviss ir pēdējais mēsls, zagļu varza.

Jau jau modelis ļoti patīk, tad Mašīnu tur var nopirkt bet par servisu un garatiju jāaizmirst.

Freijers 29.novembris 2023 10:07
3 0 Atbildēt

Nu tas jau ir vietējo bāliņu izpildījums oficiālā partnera lomā....vajadzēja pa taisno uz Renault S.A. par tādām maucībam rakstīt.

:-) 29.novembris 2023 10:24
0 0 Atbildēt

Bet loģiski, otrais lielākais auto koncerns Pasaulē. Viens saražo 10 uto un garantijas remonti katram 3,, otrs ssaražo 100 auto un garantijas remonti katram 5.! 3. klases matemātikas uzdevums!

Edgars7 29.novembris 2023 15:11
0 0 Atbildēt

Nenoliedzami, otrs  lielākais autokoncerns pasaulē.

Bet, ja salīdzina pārdošanas apjomus ar to pašu "Stellantis" koncernu, tad gada kopējo pārdošanas apjomu starpība nav vairs nemax tik liela. 

Piem:

2022.gads "VW" - 8,262,776 pārdotas vienības

2022.gads "Stellantis" (16 auto markas) 5.84 milioni.

Viedoklis 28.novembris 2023 22:52
10 0 Atbildēt

Tā vaina nav tikai iekš VW. Tas ir manuprāt rezultāts visiem tiem vienreiz lietojamiem mēsliem, kurus ražo visi. Pat auto marka nav vairs svarīga. Un iemesls sūdu ražošanai ir nemitīgā dzīšanās pēc peļņas. Un plus vēl Eiropas klimathistērija, kuras hvz vārdā pircējiem ir jābūt saprotošiem un viss tas jāpērk. Cilvēki saprot un nepērk.

Spalva 28.novembris 2023 23:11
5 0 Atbildēt

Problēma ar visiem eiropas ražotājiem un elektrifikāciju ir viena un tā pati.

Ar iekšdedzes dzinējiem un to patemtiem viņi pelna milzu piķi, tirgojot citiem ražotājiem un priekš pašiem ražotājiem tas izmaksā lēti, tos ražot in speaust arī savās mašīnās.

Ar elektroauto viņi uz dzinējiem neko nepelna un vēl baterijas speisti visi pirkt no citiem, vot i problēma.

M.R 29.novembris 2023 0:17
13 0 Atbildēt

Prece jāražo kvalitatīva.nevis jauns dizains dārgā draņķa kvalitātē. Lai neliek pretīgos skārienjūtīgos  ekrānus. bet naudu iztērē kvalitatīvā metālā kas nerūsē.

a 29.novembris 2023 7:45
5 5 Atbildēt

plus pēc 5g tas jau ir sarūsējis

Laaciz 29.novembris 2023 9:16
5 3 Atbildēt

Augsta cena, ar katru paaudzi sarūk apdares materiālu kvalitāte, sadrumstalots modeļu piedāvājums, neērti lietojamas skārienpogas visur, teju viss skarīgais aprīkojums ir kā maksas aprīkojums.

Un kā šo visu uzlabot? Protams, atlaižot darbiniekus nevis uzlabojot produktu.

Onsis 29.novembris 2023 10:10
3 4 Atbildēt

VAG jau aplikās ar dīzeļgeitu, tagad ar elektro brīnumiem.

Varbūt lai labāk sāk ražot mašīnas!

imzz 29.novembris 2023 10:30
1 0 Atbildēt

Pie tam VW politika ietekmē visu koncernu, spiežot arī satelīuzņēmumus veikt līdzīgus risinājumus, piem Škodu vai Seat, jo nevar taču atļaut tiem konkurēt ar "māti".

martinslusis 29.novembris 2023 11:34
3 0 Atbildēt

Varbūt nevajag tirgot Passat ar sākuma cenu 45k EUR, Tiguan arī noteikti būs virs 40k sākumcena, ID.3 39.5k un ID.4 49,5k (turklāt visi ID modeļi ir ar vairākām ļoti apšaubāmām izvēlēm interjera dizainā).

Principā, šobrīd retais normālais piedāvājums ir Taigo, ko var iegādāties par sakarīgu cenu. Pat Golfs ar automātisko ātrumkārbu maksā no 30k EUR.

Ja iepriekš VW man bija viena no pirmajām izvēlēm, tad tagad viņu cenu politika man nav saprotama itin nemaz, nerunājot par ļoti neveiksmīgām kapacitīvajām skārienjutīgajām pogām uz stūres...

Krotow 29.novembris 2023 13:54
5 0 Atbildēt

Un to pašu golfu varēja taisīt bez izvirtībām un pārspīlētiem zaļumiem pa 20 k€. Paši eiropieši to tiešām novērtētu.

Jānis 29.novembris 2023 19:25
1 0 Atbildēt

Loģisks iznākums. Mēģina sūdu ietirgot pa kosmosu. Salona kvalitāte parādās pie Passat. Zemākie visi ir plastmasas grabuļi ar planšeti iespraustu viduskonsolē. Nekādas izdomas. It sevišķi runa iet par elektromobīļiem. Drausmīgi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Ķīnas BYD pārdod hibrīdus un e-auto par 10 000 eiro, VW un Toyota prasa nedaudz vairāk 3

Ķīnas tirgū šobrīd izvērsusies bezkompromisa cīņa starp vietējo ražotāju BYD, kā arī Volkswagen un Toyota. Lasīt vairāk

 

Latvijas lietoto auto TOP-3 2023. gadā: BMW, Volvo, Volkswagen 5

Pērn Latvijā lietoto vieglo pasažieru automobiļu reģistrāciju skaits ir krities par 2,6%, salīdzinot ar 2022. gada rādītājiem. Savukārt pirktākais zīmols lietotu auto tirgū saglabājās BMW, otrajā pozīcijā atstājot “Volvo”, bet trešajā - “Volkswagen” markas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Polijas lauksaimnieki plāno bloķēt automaģistrāli pie Vācijas robežas 5

urpinot protestus pret Eiropas Savienības (ES) lauksaimniecības politiku, Polijas lauksaimnieki plāno no svētdienas bloķēt galveno automaģistrāli, kas ved pāri Vācijas robežai. Lasīt vairāk

 

Jautājumā par elektrovilcieniem Rinkevičs redz pilnu "Pasažieru vilcienu" valdes atbildību 2

Jautājumā par elektrovilcieniem AS "Pasažieru vilciens" valde ir atbildīga par visu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" norādīja Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti