Ķīnas koncerns BYD pārliecinājis „neticīgos”, ka viņu pieteiktā hibrīdiekārta ar 2000 kilometru sniedzamību, nav izdomājums.
Nesen BYD nāca klajā ar paziņojumu, ka drīzumā laidīs klajā vairākus jaunus hibrīdmodeļus, kas ar uzpildīto degvielas tvertni un uzlādēto akumulatoru spēs nobraukt līdz 2000 kilometriem. Tas būšot iespējams pateicoties piektās paaudzes PHEV DM-i 5.0 hibrīda sistēmai, kura sastāv no 1,5 četrcilindru benzīna motora, kas attīsta 101 Zs jaudu un 126 Nm griezes momentu, kā arī elektromotora ar 163 vai 218 Zs. Vilces akumulatora jauda ir atkarīga no modeļa: piemēram lētajam Qin L sedanam iebūvēts 10,1 vai 15,9 kWh akumulators, kas pilnībā elektriskā režīmā ļauj nobraukt 60 vai 90 km. Ķīnā šāds modelis maksā 99 800 juaņu, kas ir aptuveni 12 650 eiro.
Pasaule šo ziņu uztvēra ar neuzticību, tādēļ BYD sarīkojis testa braucienu sēriju žurnālistiem un blogeriem, kurā atsevišķiem dalībniekiem izdevies nobraukt vairāk nekā 2500 kilometrus bez degvielas uzpildes, sasniedzot neticamus sniedzamības un patēriņa rādītājus – 2547 kilometri un 1,79 litri uz 100 km.
Tas ievērojami pārsniedz paša ražotāja informāciju, kas ziņo par patēriņu 2,9 litri uz 100 km/h (NEDC ciklā), kopējo nobraukumu līdz 2100 kilometriem un 46,06 procentu benzīna dzinēja termisko efektivitāti.
Un kam vajag auto, kas iet 2000km no pēdas? Beduīniem? Vai tiem, kas principiāli mīž ceļmalā, nevis DUS točiņā?
Aizmirsi piebilst "kam vajag auto par tik lētu cenu".
Cena nevar būt lēta vai dārga, tāda var būt prece. Trīs klases kaut pabeidzi?