Kāds BMW 530e iPerformance īpašnieks Horvātijā saskāries ar nepatīkamu atklājumu – viņa automobiļa hibrīdsistēmas akumulators sešu gadu laikā nolietojies tiktāl, ka līdz tikai nomaiņa – 11 000 eiro plus maksa par servisa pakalpojumiem.
Vācu Autobild apraksta kādu gadījumu Horvātijā, kas liek apšaubīt hibrīdu lietderīgumu un īpašnieka ieguldījumus, iegādājoties šādu automobiļi.
Hibrīdautomobilis ar Plug-in tehnoloģiju šķiet ideāls variants tiem, kas vēl nevar izšķirties par pilnībā elektrisku transportlīdzekli, taču saprot, ka arī iekšdedzes motoru transports vairs “nav viņu lieta”. Vācijā hibrīdautomobiļi bija iekļauti valsts subsīdiju sarakstā, tādēļ 2021. un 2022.gadā tos iegādājās vairāk nekā 300 000 klientu, kam bija būtiski, ka daļu ceļa šāds spēkrats var veikt ar elektrību. Automobilis ar divām sirdīm ir piemērots gan tālākiem pārbraucieniem, kur tas izmanto iekšdedzes dzinēju, gan nelielām vizītēm, piemēram, pilsētu centros, ko iespējams paveikt ar elektrību.
Nesenais gadījums ar kādu Horvātijas specializētā servisa EV Clinic hibrīdautomobiļa klientu gan liek apšaubīt šīs tehnoloģijas lietderību, jo izrādās, ka visu, kas iegūts īstermiņā, īpašnieks var zaudēt ilgtermiņā - klienta 2018. gada BMW 530e iPerformance hibrīdsistēmas 9 kilovatstundu akumulators sešu gadu laikā bija nolietojies tiktāl, ka atjaunot tā darbību varēja vien nomainot enerģijas uzkrājēju. Dārgs prieks, jo šim modelim tas maksā 11 000 eiro, neskaitot summu, ko serviss paprasīs par darbu.
Tas gan nav tik dārgi kā, piemēram, Mercedes EQS SUV (29 257 eiro), tomēr pietiekami, lai radītu šaubas par šīs tehnoloģijas lietderību. Eksperti šādu bēdīgu BMW hibrīdautomobiļa īpašnieka pieredzi skaidro ar nelielo akumulatora izmēru un slodzēm, kas tam jāiztur. Nelielo Plug-in hibrīdautomobiļa akumulatoru nevar salīdzināt ar lielajiem pilnībā elektrisko transportlīdzekļu akumulatoriem, tādēļ katrs elektriski nobraukts kilometrs sabojā akumulatoru četras reizes ātrāk nekā tas ir pilnībā elektriskajos automobiļos.
Konkrētā automobiļa īpašniekam tas vairs nepalīdzēs, jo saskaņā ar EV Clinic teikto, garantija ir spēkā tikai līdz 100 000 km un akumulatora nomaiņa, kā arī kopējās remonta izmaksas būs uz viņa rēķina.
Īpašnieks aizmirsa par to, ka daudzu km braucot pa pilsētu nobraukti nekūpinot degvielu un tas nav mazs ieguvums.
Vienkārši ir jāsaprot, ko pērc, kā tas kalpo un cik tas maksā. Vaidēt par 2 štukām gadā ir BMW īpašnieka necienīgi. Riepas viņš vispār maina vai uzskata ka tām jākalpo vismaz 10 gadi?