11 000 eiro no sava maka - BMW 5.sērijas hibrīdam akumulators nolietojas sešos gados 21

 

BMW 530e iPerformance - ilustratīvs attēls Foto: BMW

iAuto | 24.jūnijs 2024 8:00

Kāds BMW 530e iPerformance īpašnieks Horvātijā saskāries ar nepatīkamu atklājumu – viņa automobiļa hibrīdsistēmas akumulators sešu gadu laikā nolietojies tiktāl, ka līdz tikai nomaiņa – 11 000 eiro plus maksa par servisa pakalpojumiem.

Vācu Autobild apraksta kādu gadījumu Horvātijā, kas liek apšaubīt hibrīdu lietderīgumu un īpašnieka ieguldījumus, iegādājoties šādu automobiļi.

Hibrīdautomobilis ar Plug-in tehnoloģiju šķiet ideāls variants tiem, kas vēl nevar izšķirties par pilnībā elektrisku transportlīdzekli, taču saprot, ka arī iekšdedzes motoru transports vairs “nav viņu lieta”. Vācijā hibrīdautomobiļi bija iekļauti valsts subsīdiju sarakstā, tādēļ 2021. un 2022.gadā tos iegādājās vairāk nekā 300 000 klientu, kam bija būtiski, ka daļu ceļa šāds spēkrats var veikt ar elektrību. Automobilis ar divām sirdīm ir piemērots gan tālākiem pārbraucieniem, kur tas izmanto iekšdedzes dzinēju, gan nelielām vizītēm, piemēram, pilsētu centros, ko iespējams paveikt ar elektrību.

Nesenais gadījums ar kādu Horvātijas specializētā servisa EV Clinic hibrīdautomobiļa klientu gan liek apšaubīt šīs tehnoloģijas lietderību, jo izrādās, ka visu, kas iegūts īstermiņā, īpašnieks var zaudēt ilgtermiņā - klienta 2018. gada BMW 530e iPerformance hibrīdsistēmas 9 kilovatstundu akumulators sešu gadu laikā bija nolietojies tiktāl, ka atjaunot tā darbību varēja vien nomainot enerģijas uzkrājēju. Dārgs prieks, jo šim modelim tas maksā 11 000 eiro, neskaitot summu, ko serviss paprasīs par darbu.

Tas gan nav tik dārgi kā, piemēram, Mercedes EQS SUV (29 257 eiro), tomēr pietiekami, lai radītu šaubas par šīs tehnoloģijas lietderību. Eksperti šādu bēdīgu BMW hibrīdautomobiļa īpašnieka pieredzi skaidro ar nelielo akumulatora izmēru un slodzēm, kas tam jāiztur. Nelielo Plug-in hibrīdautomobiļa akumulatoru nevar salīdzināt ar lielajiem pilnībā elektrisko transportlīdzekļu akumulatoriem, tādēļ katrs elektriski nobraukts kilometrs sabojā akumulatoru četras reizes ātrāk nekā tas ir pilnībā elektriskajos automobiļos.

Konkrētā automobiļa īpašniekam tas vairs nepalīdzēs, jo saskaņā ar EV Clinic teikto, garantija ir spēkā tikai līdz 100 000 km un akumulatora nomaiņa, kā arī kopējās remonta izmaksas būs uz viņa rēķina. 

 
Visi komentāri
 
Po 24.jūnijs 2024 10:16
0 0 Atbildēt

Pankūciņ, to šūnu izmērs specifisks, tas BMS specifisks, viss kopumā arī neaizvietojams! Gut.

0pis 24.jūnijs 2024 10:33
21 27 Atbildēt

Īpašnieks aizmirsa par to, ka daudzu km braucot pa pilsētu nobraukti nekūpinot degvielu un tas nav mazs ieguvums.

Vienkārši ir jāsaprot, ko pērc, kā tas kalpo un cik tas maksā. Vaidēt par 2 štukām gadā ir BMW īpašnieka necienīgi. Riepas viņš vispār maina vai uzskata ka tām jākalpo vismaz 10 gadi?

Janis 24.jūnijs 2024 14:30
1 2 Atbildēt

Parēķini cik viņš nobrauktu par tiem 10.000 euro pa rīgu ja viņš ir ""parasts braucējs""  6.gadu laikā nebūtu ja vien viņš nav kaut kāds kurjers, kas katru dienu māro pa pilsētu ap 150 km dienā. tas nav 10.000 km labi ja 5000. neviens ""parast braucējs tikai pa pilsētu it seviķši ja tā ir kaut kaa Zagreba kas līdzīnās rīgas lielumam.  Reāli neviens liepislētā neforcē ar autobraukšanu tie laiki ir pagājuši. ir zināmas neertības. drīžāk ar visādiem citiem rīkiem kas ir ērtā nekā tas auto tur ņemties ar to lielpilsētu.

Kanibaals 25.jūnijs 2024 16:29
0 0 Atbildēt

Vācijā hibrīdautomobiļi bija iekļauti valsts subsīdiju sarakstā

imzz 24.jūnijs 2024 11:05
9 2 Atbildēt

"Ekonomikai ir jābūt ekonomiskai" ( L. Brežņevs )

Baarda4x4 24.jūnijs 2024 16:53
1 3 Atbildēt

Nelej!Gorbačovs...

1984 25.jūnijs 2024 7:00
3 0 Atbildēt

Brežņevs, Leonīds Iļjičs Brežņevs. Bauskā 80to pirmajā pusē kāda nama visa siena bija veltīta tautas iepazīstināšanai ar šo spārnoto domu graudu

1984 24.jūnijs 2024 11:10
10 4 Atbildēt

Jā, tā dēvētie plakanzemji par šādu iespējamību stāstīja jau sen. Nupat tas ir aizgājis arī līdz kādam elektrohipsterim

anonimikis 24.jūnijs 2024 12:55
3 1 Atbildēt

Katrs otrais nojātā otrās rokas dīzeļhlama īpašnieks ar šo saskaras, kad ekoloģija tiek sabojāta nepareizu braukšanas režīmu dēļ.

ZZZZ 24.jūnijs 2024 13:07
1 1 Atbildēt

Tas cipars ir mazāks nekā ja būtu truba jāmaina ar visiem saistītajiem ķiņķēziņiem 😜 Un vistrakāk bateriju degradē nevajadzīgi boost uzrāvieni un ātrā braukšana. Laimīgu ceļu.

Raimis 24.jūnijs 2024 15:34
2 3 Atbildēt

Tas tik to pierāda ka elektro mēsli nedzīvos viņi nav uzticami nē vienā nobrauktā metrā.

raimondsm 24.jūnijs 2024 16:17
6 2 Atbildēt

Nu, to ka braucot tikai elektrorežīmā ar tik mazas ietilpības akumulatoru, tas akumulators nebūs tikpat noturīgs, to taču varēja saprast. Ja nesaprata, kiaut kur tāda auto iegādes plānošanas posmā kāds labvēlis varēja jau to pastāstīt. Ar tiem tehnikas pamatiem jau arī ir kā ir, vienkāršs jautājums, kas tad tehniski atšķiras, ja brauc tikai ar elektrību ar hibrīdu un ar kārtīgu elektroauto, aks tad tur parametros atšķiras, tas jautājusm jau nav nemaz tik viegli atbildams arī pilsoņiem, kas it kā par tehniku interesējas. 

iauto.lv/forums/topic/...logija?pnr=10  25.05.2019 9:29 Ar ko būtisku atšķiras ekpluatācijas elektrorežīmi plug-in hibrīdam no elektroauto?

------------------

Ja vien tas hibrīda pircējs pirms pirkuma un sapņiem, cik eleganti klusu elektriski braukalēds pa pilsētu, būtu šito tēme lasījis!!!!!

Zigmunds 24.jūnijs 2024 20:27
1 2 Atbildēt

Rets akumulators nodzīvo ilgāk par 6 gadiem

Vaivai 24.jūnijs 2024 21:46
2 1 Atbildēt

Nomainīsies valdības, pasaulē būs adekvāti vadītāji un tā elektromuldoņa izbeigsies.

1984 24.jūnijs 2024 22:37
1 0 Atbildēt

Nebūs viegli, tie kāpostgalvas paši un labprātīgi neatkāpsies...

650 25.jūnijs 2024 1:45
1 0 Atbildēt

Atklātā textā gadsimta (vai vismaz pus/gadsimta) krāpšana, un tak neba jau vienai vien ""markai".Bet nekas,ja lohiem bij nauda par/ko nopirkt, nu ta gan jau arī tos 11k viņi sakassīs.Atlikušo to hlamu daļu varbūt ieārstēs kādiem LV lohiem.

Pasaule nomainīsies, būs adekvāti vadītāji- jā, viņi visdrīzāk (uz maiņām) vadīs/vilcienus un Rīgas centrāltirgū nepieturēs ;P

GTD2 25.jūnijs 2024 11:09
3 0 Atbildēt

līdzīga problēma, bija paziņam hondai, tikai tur tā atlikusī mašīnas vērtība slaīdzinot ar jauna akumulatora izmaksām bija vēl nedraudzīgākas, cik zinu pēc tam to pa lēto atdeva perekupiem, kas vissticamāk tālāk ismērēja laimīgam jaunam pircējam

0pis 25.jūnijs 2024 12:53
5 2 Atbildēt

Nomainīt akumulatoru liktenis nebija lēmis? Paņēma vietā veco labo kūpeklīti un indē apkaimi ka prieks?

650 25.jūnijs 2024 13:34
1 1 Atbildēt

Kkā jocīgi (atkāl,mums..) te sanāk.Kam nauda/nau, tas domā kā izdzīvot un no viņa diezko arī netiek prasīts.Ko tu no viņa paņemsi (vai viss jau paņemts) un tāa.

Aber uzreiz cita lieta, ja kādam tās naudas ir kaut ciknecik vairāk.Tam tātad ir jāsip smadzenes (mozgass) un visvisādi jārada viņā tā dēvēto vainas sajūtu.Jāappilelē pie viņa sirdsapziņas un jāpanāk to, lai viņš to savu druskuvairāko naudinju iegulda visādos te tagad skaļi nosauktos fufeļa "passākumos".

Šis laikam ir bijis visos laikos- reku pat pasakas un anekdotes liecina/Par! - vārna, lapsa, lohs ar siera gabalu, etc..

0pis 25.jūnijs 2024 15:18
0 0 Atbildēt

Lohs ar akkumulatoru....vai moderni - ar batteriju.

Kanibaals 25.jūnijs 2024 16:28
5 0 Atbildēt

Daži BMW nobrauc arī motoru pāris gadu laikā un nomaina par 11tk eiro. Tādu pavadzīmi manīju no Vācijas ievestā BMW. Tā kā šie anekdotiskie piemēri neko nepierāda.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tagad netrafarētās Škoda fiksē arī OCTA apdrošināšanu un tehnisko apskati (+ VIDEO) 5

iAutolv apskata kā aprīkoti policijas transportlīdzekļi no ārpuses un iekšpuses, ko savās kamerās redz policisti un ko spēj fiksēt šajos transportlīdzekļos iebūvētā elektronika. Lasīt vairāk

 

Traģisks negadījums rallija ātrumposmā Lietuvā - Latvijas rallija ekipāža iebrauc skatītājos 3

Lietuvas pilsētā Utenā piektdienas vakarā latviešu rallija ekipāžai iebraucot skatītāju pūlī, gājis bojā viens cilvēks un 14 ievainoti. Lasīt vairāk

 

No nākamā gada CSDD pārbaudīs “kvēpu filtru”; ieteikumi, kā uzturēt to kārtībā 37

Nereti daudziem autovadītājiem tieši partikulāro jeb cieto daļiņu filtrs, tautā dēvēts arī par “kvēpu filtru” sagādā lielākās raizes, izejot tehnisko apskati. Eksperts Ints Purmalis, Inter Cars Latvija Servisa iekārtu segmenta vadītājs skaidro – ko darīt, lai “kvēpu filtrs” nesagādātu raizes, kā to uzturēt vislabākajā kārtībā un ko darīt, ja reiz gadījies tā, ka tas ir izgriezts. Lasīt vairāk

 

Kad beidzot sāks labot Vanšu tiltu? (+ VIDEO) 5

Arvien pieaugošais bedru apjoms uz Vanšu tilta ietvēm pēdējā laikā atkal uzjundījis iedzīvotāju neapmierinātību. Viņuprāt, tilts ir kritiskā stāvoklī. Rīgas domē gan mierina, ka tilts ir drošs – gan autobraucējiem, gan kājāmgājējiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti