Augusta sliktie jauno automobiļu realizācijas dati bija pēdējais piliens jau tā pilnajā nepatikšanu traukā. Vācieši atturas no jauno auto iegādes, tādēļ rezultāti ir slikti, bet attiecībā uz elektroauto iegādi – pat “graujoši slikti”.
Saskaņā ar Federālās autotransporta pārvaldes (KBA) datiem, elektrisko automašīnu reģistrāciju samazināšanās ir dramatiska – mīnus 68,8 procenti, salīdzinot ar to pašu mēnesi pagājušajā gadā. Arī pirmajos astoņos šī gada mēnešos kritums bijis vairāk nekā iespaidīgs - 40,6 procenti.
Šādi rādītāji pat vislielākos optimistus pārliecinājuši, ka bez “burkāna” elektroautomobiļu tirgus nav atdzīvināms, tādēļ politiķi pieņēmuši lēmumu par atbalstu nozarei. Tas nozīmē, ka juridiskajām personām, kas iegādājušās vai plāno iegādāties elektromobiļus, tiks piedāvāti būtiski nodokļu atvieglojumi.
2023. gada beigās Vācijas varas iestādes atcēla subsīdijas elektrisko transportlīdzekļu iegādei, un klienti sāka pārslēgties uz automašīnām ar parasto degvielu vai hibrīdiem. Lai stimulētu vietējos autoražotājus, politiķi gatavi piedāvāt nodokļu atvieglojumus līdz 40 procentiem, taču atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, šoreiz atbalsts pienākas korporatīvajiem elektromobiļu pircējiem. Interesanti, ka subsīdijas tiks ieviestas ar atpakaļejošu datumu: jaunā programma attieksies uz elektromobiļiem, kas iegādāti no 2024. gada jūlija un tiks iegādāti līdz 2028. gada decembrim.
Valdības lēmums jau tiek asi kritizēts, jo subsidētā elektromobiļa cenas augšējo robežu tā plāno palielināt no 70 000 līdz 95 000 eiro, tādējādi valsts atbalstu varēs saņemt tie uzņēmēji, kuri iegādājas premium klases elektromobiļus, piemēram, BMW i5, Mercedes-Benz EQE SUV vai Porsche Macan.
Norvēģija ir bagātāka valsts par Vāciju, pēc kopprodukta uz vienu iedzīvotāju rēķinot: Norvēģija 4 vietā, Vācija 17. Un googles vispārējais uzskats:
Galu galā tajā ir 15 reizes vairāk iedzīvotāju nekā Norvēģijā. Runājot par nominālo bagātību uz vienu cilvēku, Norvēģija ir daudz bagātāka nekā Vācija un vairums citu valstu pasaulē.