Vācija atgriezīsies pie elektroautomobiļu subsīdijām 23

 

Foto: Volkswagen

iAuto | 11.septembris 2024 4:08

Augusta sliktie jauno automobiļu realizācijas dati bija pēdējais piliens jau tā pilnajā nepatikšanu traukā. Vācieši atturas no jauno auto iegādes, tādēļ rezultāti ir slikti, bet attiecībā uz elektroauto iegādi – pat “graujoši slikti”.

Saskaņā ar Federālās autotransporta pārvaldes (KBA) datiem, elektrisko automašīnu reģistrāciju samazināšanās ir dramatiska – mīnus 68,8 procenti, salīdzinot ar to pašu mēnesi pagājušajā gadā. Arī pirmajos astoņos šī gada mēnešos kritums bijis vairāk nekā iespaidīgs - 40,6 procenti.

Šādi rādītāji pat vislielākos optimistus pārliecinājuši, ka bez “burkāna” elektroautomobiļu tirgus nav atdzīvināms, tādēļ politiķi pieņēmuši lēmumu par atbalstu nozarei. Tas nozīmē, ka juridiskajām personām, kas iegādājušās vai plāno iegādāties elektromobiļus, tiks piedāvāti būtiski nodokļu atvieglojumi.

2023. gada beigās Vācijas varas iestādes atcēla subsīdijas elektrisko transportlīdzekļu iegādei, un klienti sāka pārslēgties uz automašīnām ar parasto degvielu vai hibrīdiem. Lai stimulētu vietējos autoražotājus, politiķi gatavi piedāvāt nodokļu atvieglojumus līdz 40 procentiem, taču atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, šoreiz atbalsts pienākas korporatīvajiem elektromobiļu pircējiem.  Interesanti, ka subsīdijas tiks ieviestas ar atpakaļejošu datumu: jaunā programma attieksies uz elektromobiļiem, kas iegādāti no 2024. gada jūlija un tiks iegādāti līdz 2028. gada decembrim.

Valdības lēmums jau tiek asi kritizēts, jo subsidētā elektromobiļa cenas augšējo robežu tā plāno palielināt no 70 000 līdz 95 000 eiro, tādējādi valsts atbalstu varēs saņemt tie uzņēmēji, kuri iegādājas premium klases elektromobiļus, piemēram, BMW i5, Mercedes-Benz EQE SUV vai Porsche Macan.

 

 
23 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
imzz 11.septembris 2024 12:37
10 0 Atbildēt

Norvēģija ir bagātāka valsts par Vāciju, pēc kopprodukta uz vienu iedzīvotāju rēķinot: Norvēģija 4 vietā, Vācija 17. Un googles vispārējais uzskats:

Galu galā tajā ir 15 reizes vairāk iedzīvotāju nekā Norvēģijā. Runājot par nominālo bagātību uz vienu cilvēku, Norvēģija ir daudz bagātāka nekā Vācija un vairums citu valstu pasaulē.

WALA 11.septembris 2024 9:48
8 1 Atbildēt

Vācieši brauc daudz vairāk un daudz tālāk ikdienā ...

:-) 11.septembris 2024 14:09
8 1 Atbildēt

Perfekti. EV viņiem ir kā rotaļlieta, nekas vairāk. Vācietis, un ne tikai ir sapratis, ka EV nenodrošina mobilitāti pietiekamā kvalitātes līmenī, tas ir sniedzamība, uzlāde, efektivitāte, lietošanas izmaksas, vienvārdsakot zems komforta līmenis. Pat Vācu ministri atteicās no EV, jo izmantojot EV nav iespējams to pielāgot darba grafikam. Loģiski - darba grafiks un tad, kā to izpildīt, nevis no sākuma plānot laiku, uzlādi un tad domāt vai atcelt MK sēdi.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Viens no retajiem sedaniem Toyota Camry būs pieejams Latvijā no 38 600 līdz 46 500 eiro (+ VIDEO)

Vidējās klases sedans Toyota Camry šogad ieiet savā devītajā paaudzē. Pasaulē tas ir visvairāk pārdotais sedans ar vairāk nekā 21 miljonu eksemplāru. Jaunākais modelis Eiropā tiek piedāvāts vien izvēlētos tirgos, tajā skaitā arī Baltijā. Lasīt vairāk

 

Pasaules pirmizrāde elektroauto Škoda Elroq Prāgā! No 33 000 eur, no 380 km distance (+ VIDEO) 12

iAutolv ir klāt pilnīgi jaunā Škoda Elroq elektriskās piedziņas krosovera prezentācijā. Lasīt vairāk

 

Automašīnu lietošanas nodokli cels par 10% un prasīs samaksāt katru gadu 61

Finanšu ministrijas (FM) sagatavotie un saskaņošanai iesniegtie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā paredz no 2025.gada palielināt visas transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes par 10%. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām Škoda Kodiaq plug-in hibrīdu (+ VIDEO) 2

Lādējamie hibrīdi palielinātas valsts subsīdijas dēļ kļuvuši tik aktuāli, ka bez tiem neiztiek vien retais mūsdienu SUV. Škoda Kodiaq iV 1,5 litru benzīna turbodzinējs savienots ar 85 kW elektromotoru. Sistēmas summārā jauda ir 204 ZS. Uzlādes ligzda ir kreisajā spārnā, bet virs tās vīd uzraksts “SportLine”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti