Visi komentāri - Hibrīdi un Volkswagen jā, elektroauto un Tesla nē: Vācijas jauno auto tirgus 2024. gadā

Hibrīdi un Volkswagen jā, elektroauto un Tesla nē: Vācijas jauno auto tirgus 2024. gadā 4

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

iAuto | 19.janvāris 2025 10:19

Vācija ir lielākais jaunu auto tirgus Eiropā, tādēļ interesanti pasekot, kā tam veicies pagājušajā gadā, kā autoražotājiem izdevies tikt galā ar izaicinājumiem un, kādas tendences iezīmējušās 2024. gadā.

Federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras KBA apkopotie dati liecina, ka 2024. gadā reģistrēti 2 817 331 jauns transportlīdzeklis, kas ir par 277 278 vienībām mazāk nekā 2023. gadā.

Neskatoties uz zemākiem pārdošanas rādītājiem un subsīdiju atcelšanu elektrificētajiem automobiļiem, augšupeju piedzīvojuši automobiļi ar hibrīdpiedziņu – reģistrēti 947 398 šādi transportlīdzekļi, kas ir par 107 094 vienībām (12,7%) vairāk nekā 2023. gadā, sasniedzot 33,6% no kopējā tirgus.

Šajā skaitā iekļauti arī plug-in spraudņa hibrīdi, kas ar 191 905 vienībām arī piedzīvojuši pieaugumu par 16 181 vienībām salīdzinājumā ar 2023. gadu, kad tika reģistrēti 175 724 šādi automobiļi.

Pilnībā elektriskie transportlīdzekļi (BEV) piedzīvojuši kritumu par 27,4 procentiem - 2024. gadā reģistrēti 380 609 elektromobiļi, aizņemot tirgus daļu 13,5 procentu apmērā.

Vispopulārākie Vācijas tirgū 2024. gadā bija ar benzīnu darbināmi transportlīdzekļi – reģistrēti 991 948 šādi transportlīdzekļi (35,2 %  tirgus daļa) - par 13 288 vienībām vairāk nekā iepriekšējā gadā. 2024. gadā reģistrēts par 3313 vienībām mazāk ar dīzeļdzinējiem darbināmu transportlīdzekļu, taču to tirgus daļa joprojām ir lielāka nekā BEV automobiļiem - 17,2 procenti.

Transportlīdzekļu segmentu dalījumā dominē SUV, aizņemot 30,2 procentu tirgus daļu, seko kompaktklase ar 18,7 procentiem un mazie automobiļi ar 12 procentiem no kopējās tirgus daļas.

2024. gadā vācieši devuši priekšroku Volkswagen un citu vācu ražotāju produkcijai. Populārākais modelis VW Golf pārdots vairāk nekā 100 000 vienībās, bet TOP-10 iekļuvuši tikai divi ārvalstu ražotāji (Škoda Octavia, Seat Leon – abi pārstāv Volkswagen koncernu), kamēr Tesla piedzīvojis spēju kritumu, tāpat kā lielākais Ķīnas autoražotājs BYD, salīdzinājumā ar 2023. gadu samazinot pārdošanas apjomus attiecīgi par 41 un 30,2 procentiem.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 19.janvāris 2025 11:49
1 4 Atbildēt

Vācijā šobrīd ir atpalikušākais tirgus Eiropā un ka tik ne pasaulē. Ražotāji nespēj nodrošināt to, ko vajag pircējiem, un tāpēc krītas pārdošanas apjomi. Cerēt uz Ķīnas tirgu vāciešiem vispār jāāizmirst, tur ICE bans ieplānots krietni ātrāk kā citiem. Ķīnieši nav stulbi, saprot ka piesārņojums pilsētās ir jālikvidē.

W12 19.janvāris 2025 16:55
6 2 Atbildēt

Jūsmot pat to, cik viedi ir ķīnieši, ir nevietā. Ķīna nav tikai tās lielās megapoles. Pateicoties intensīvajam akumulatoru bateriju ražošanas procesam veseli reģioni Ķīnā ir miruši. Reģionos, kur iegūst litiju un kobaltu, ir pazudis vai piesārņots gruntsūdens pateicoties mega lielajiem karjeriem. Lauksaimniecības šajos reģionos vairs nav. Ķīnas valdībai ir dziļi nospļauties par to, kā dzīvo vietējie. Principā Ķīna jau daļēji ir iebridusi Āfrikā un tur par lētām naudiņām ir sapirkušies zemes, kurās tiek attīstīti jauni karjeri akumulatoriem nepieciešamo izejvielu ieguvei.

650 20.janvāris 2025 0:00
0 0 Atbildēt

Āfrikā pērk lohi. Donbassā vajadzēja pirkt!

imzz 19.janvāris 2025 13:22
6 2 Atbildēt

"Ķīnieši nav stulbi, saprot ka piesārņojums pilsētās ir jālikvidē";

Visur pasaulē jau nav kā Ķīnas pārapdzīvotajās pilsētās. Otrkārt, ražot pašiem, nevis iepirkt, un vēl eksportēt auto nozīmē lieliski uzlabot savu tirdzniecības bilanci; Un trešais, kas varbūt Ķīnas valdībai ir vēl nozīmīgāks, nekā "tīrais gaiss", ir iespēja ar kamerām apgādātiem un tīklam pieslēgtiem auto izspiegot un kontrolēt sabiedrību, kas autoritāram režīmam ir īsta medus maize.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti