Visi komentāri - 458 miljoni eiro: Eiropas Savienība soda autoražotājus par karteļa izveidošanu

458 miljoni eiro: Eiropas Savienība soda autoražotājus par karteļa izveidošanu 10

 

Foto: Pexels.com

iAuto.lv | 2.aprīlis 2025 15:06

Sodīti kopumā 15 autoražotāji, no vācu ražotājiem Volkswagen un BMW maksās visvairāk, Mercedes no soda izvairās, jo “nodevis” pārējos.

Par to raksta vācu izdevums Spiegel, informējot, ka vairāk nekā 15 gadus pastāvējusi vienošanās attiecībā par savu dzīvi beigušo automašīnu pārstrādi - ražotāji bija norunājuši slēpt informāciju par to, kāda auto detaļa ir piemērota pārstrādei, kā arī nemaksāt uzņēmumiem, kas nodarbojas ar veco automašīnu utilizāciju. Viņi arī bija vienojušies savā starpā nekonkurēt reklāmu jomā, kas saistīta ar otrreizējās pārstrādes materiāliem

Un lai gan runa ir par samērā veciem grēkiem (2002.-2017. gads), sods būs jāsamaksā visiem, izņemot Mercedes-Benz, kas informāciju par šāda karteļa pastāvēšanu nodeva Briselei.

Saskaņā ar vācu mediju informāciju, visbargāko sodu no vācu ražotājiem saņem Volkswagen koncernam un BMW, kuriem būs jāšķiras attiecīgi no 128 un 25 miljoniem eiro. Stellantis jāmaksā 75 miljoni, Renault-Nissan – 81 miljons.

Kartelī bija iesaistīti arī Toyota, Mitsubishi, Honda, Hyundai, JLR, Mazda, General Motors, Suzuki un Volvo.

Automobiļu ražotāju asociācijai ACEA, kas organizēja tikšanās un kontaktus starp uzņēmumiem, piemērots 500 000 eiro sods. Visi uzņēmumi atzina pārkāpumus apmaiņā pret soda samazinājumu par 10 procentiem.

Kopējais soda apmērs autoražotājiem sasniedz 458 miljonus eiro.

 
Visi komentāri
 
4r 2.aprīlis 2025 16:26
22 2 Atbildēt

Bet faktiski samaksās patērētāji,  tāpat kā dīzeļgeità.

WALA 3.aprīlis 2025 9:51
0 0 Atbildēt

Intersanti ka faktiski viens kartelis sodīja otru karteli 😏

WALA 3.aprīlis 2025 9:52
2 0 Atbildēt

P.S. no citas puses realitāte gan ir tāda ka bez valsts dažāda veida iejaukšanās šādos "sarunātos" uzmetienos, nav cita veida kā apkarot kapitālisma nelāgās izpausmes.

Autobraucējs 3.aprīlis 2025 10:39
0 0 Atbildēt

Maksās KAM? Kur paliks tā iemaksātā nauda?

0pis 3.aprīlis 2025 10:49
1 0 Atbildēt

Tā nepaliks, to izlietos. Kā teica Karlsons - labdarīgiem mērķiem.

0pis 3.aprīlis 2025 10:49
0 0 Atbildēt

soda lauksaimniekus par kartupeļa izveidošanu

650 3.aprīlis 2025 13:19
5 0 Atbildēt

Par "kārteļa" izveidošanu varētu (un noteikti Vajadzētu) sodīt jebkuras biedrības vai kopienas dibenātājus.Un,(protams), arī pašus šo veidojumu dalībniekus (Biedrību biedrus).

Galvenaiss mērķis te būtu tas, lai cilvēki (Lohi) pēc iesp mazāk "saprastu" un pēc iesp grūtāk spētu atšķirt patiesu Kārteli no beidzamajā laikā tik populārā fufeļa ar klikšķu virsrakstiem.

aigi 3.aprīlis 2025 14:08
0 0 Atbildēt

Mersis gribēja ko vairāk, tika pasūtīts un še tev, Briselē mapīte ar e-pastu izdrukām  un sarunu protokoliem.

Kanibaals 3.aprīlis 2025 19:42
0 0 Atbildēt

Saprasts un piedot.

Gorro 5.aprīlis 2025 19:31
0 0 Atbildēt

Kāpēc patērētājiem to pusmiljardu atpakaļ neizdala? Konkrēta legāla pircēja aptīrīšana, kur beigās labumu gūst gan valsts, gan lielie autoražotāji.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 20

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti