Visi komentāri - Vācija: likums visiem viens - ātruma ierobežojumi vides zonās attiecas arī uz elektroautomobiļiem

Vācija: likums visiem viens - ātruma ierobežojumi vides zonās attiecas arī uz elektroautomobiļiem 22

 

Īpašās zonas sākums vienā no Berlīnes ielām Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

iAuto.lv | 16.jūnijs 2025 4:57

Vācijas reģionālā tiesa noraidījusi kāda elektroautomobiļa īpašnieka sūdzību, kurš vēlējās attiesāt sodu, ko viņam piesprieda par ātruma pārsniegšanu gaisa kvalitātes uzturēšanas zonā.

Šādas zonas (vācu val. Luftreinhaltung) ir daudzās Vācijas pilsētās un ir paredzētas, lai rūpētos par iedzīvotāju labbūtību, cenšoties samazināt kaitīgos izmešus. Šādās zonās ir jāsamazina ātrums līdz norādītajam, pretējā gadījumā draud naudas sods un soda punkti. Piemēram, pārkāpjot zonā ātrumu par 16-20 km/h, soda nauda ir vismaz 70 eiro un tiek piešķirts viens soda punkts, savukārt pārkāpjot ātrumu par vairāk nekā 26 km/h, stājas spēkā braukšanas aizliegums un 180 eiro sods.

Izdevums Auto-Motor-Und-Sport raksta, ka Hammas pilsētas Augstākā reģionālā tiesa noraidījusi elektroautomobiļa īpašnieka prasību par soda atcelšanu, uzsverot, ka likums nepieļauj izņēmumus  un ātruma ierobežojumi gaisa piesārņojuma kontrolei attiecas uz visiem mehāniskajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no tā, kas tos darbina – benzīns, dīzelis vai elektrība.

Tiesa noraidījusi vadītāja argumentu, ka viņa transportlīdzeklis neradīja tiešas emisijas, piemēram, slāpekļa oksīdus vai CO₂. Protams, elektroautomobiļi ekspluatācijas laikā neizdala izplūdes gāzes, taču tie joprojām rada gaisu piesārņojošas daļiņas, piemēram, riepu nodiluma, bremžu putekļu un ceļa seguma nodiluma dēļ.

Tam jāpieskaita elektromobiļu lielākais svars un paātrinājums, tādejādi spriedumā ņemts vērā viss nodarītais kaitējums, tostarp ar izplūdes gāzēm nesaistītās emisijas, kas arī veicina gaisa piesārņojumu.

Lēmumā tiesa atsaucas arī uz esošo regulējuma sistēmu: ātruma ierobežojumus gaisa piesārņojuma kontrolei parasti nosaka vietējie gaisa piesārņojuma kontroles plāni vai vides zonas. Tie ir saistoši visiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Izņēmumiem ir nepieciešams juridisks pamats, tomēr šāds pamats nav paredzēts elektriskajiem transportlīdzekļiem, Hammas Augstākās reģionālās tiesas spriedumu citā Auto-Motor-Und-Sport.

 
Visi komentāri
 
kuraiks 16.jūnijs 2025 8:08
3 0 Atbildēt

pilnīgi vienalga latvijā savu problēmu pietiek

šeit 16.jūnijs 2025 12:46
0 0 Atbildēt

tiesātos septiņus gadus un maksātu

Teslists 16.jūnijs 2025 8:52
0 1 Atbildēt

Vai tik nebija kāds putinists ar savu izpratni par likumiem

BMW 16.jūnijs 2025 8:59
8 0 Atbildēt

Bet ne uz velosipēdiem! Ar velo var nesties kā aptaurēts!

0pis 16.jūnijs 2025 9:43
3 6 Atbildēt

Runa par tūkstošiem auto, bet kādam traucē tie 5 velosipēdisti. 😴

walacc 16.jūnijs 2025 9:45
7 0 Atbildēt

Velosipēds arī ir transporta līdzeklis - uz to arī attiecas visi likumi, pat ja tajos ir paredzēti atsevišķi punkti, kas attiecas tieši uz šiem tr-ta līdzekļiem. Kur, kur bet Vācijā - pārkāp un tu par to stabili uzzināsi no Polizei. ;)

0pis 16.jūnijs 2025 11:35
0 1 Atbildēt

Par vācu velisipēdistiem lai galva sāp vācu policistiem. Šeit runa par vācu ļoļiku kas gribēja apjāt sistēmu, bet dabūja puļķi starp bulkām.

BMW 16.jūnijs 2025 11:31
5 1 Atbildēt

Kad tevi uz gājēju pārejas nosnesīs velosipēds ar 50km/h, varu saderēt, ka tu nebūsi priecīgs!

0pis 16.jūnijs 2025 11:34
0 1 Atbildēt

Es skatos apkārt, arī ejot pāri pārejai vai pie zaļās gaismas. Tu neskaties? Nerūpējies par savu drošību?

BMW 16.jūnijs 2025 14:01
2 0 Atbildēt

Tu varbūt skaties, bet velosipēdisti neskatās!Ja viņš būs 10x ātrāks par tevi, tev būs 10x mazāk laika izvairīties!

Velosipēdists kā likums parasti pamet notikuma vietui, jo velosipēdam nav numuru un nav soda par notikuma vietas pa'mešanu.

www.liepajniekiem.lv/zinas/krimina...culieciniekus/

0pis 16.jūnijs 2025 15:25
1 1 Atbildēt

Auto arī ir 10-20x ātrāki par gājēju un mēdz aizbēgt no notikuma vietas, izmantojot notriektā gājēja/velosipēdista bezpalīdzīgo stāvokli.

Freijers 16.jūnijs 2025 11:57
3 0 Atbildēt

Protams, ka attiecas uz visiem, bet šeit ir cita problēmas ilustrācija - idiotiskus aizliegumus ir viegli pieņemt, bet ļoti grūti atcelt, jo pieņēmēji par visām varitēm pretojas...līdzīgi, kā šeit, ja reiz "gaisa piesārņojums" ir iemesls tiem 30 km/h, tad kādu piesārņojumu rada tējkanna ?! ja vien skaņu (kura arī īpaši nav) neskaita. Līdz ar ko var pieņemt, ka aizliegums patiesībā ir lēnais "nudging" jeb ceļš uz liegumu lietot auto.  Piemērs absurdiem aizliegumiem no ASV, kur savulaik - 70jos, arī lai degvielu "taupītu" pieņēma 55 mph limitu, par ko ir pat laba Sammy Hagar dziesma, atcēlās šī norma ļoti lēnam, ir pat kkur palikuši liegumi. Tas tā - autovadītājiem pirms piekrist kārtējam viņu tiesību "cirpumam" da jebkādā vārdā...

Liegums 16.jūnijs 2025 12:49
2 0 Atbildēt

Kam tad ir izdevīgi aizliegt auto lietošanu, ja tas ir megabizness?!? Un kāds būtu ieguvums?!?

Freijers 16.jūnijs 2025 13:54
1 1 Atbildēt

Tas ir interesants jautājums, bet visa ierobežojumu politika dzen tajā virzienā, to nevar nepamanīt !

0pis 16.jūnijs 2025 15:26
1 0 Atbildēt

Nu, skaidrs - kārtējā sazvērestību teorija....izskaidrot nav iespējams, bet neuzmanīgam vērotājam rada iespaidu ka kaut kas tajā visā ir.....

Freijers 16.jūnijs 2025 22:30
0 1 Atbildēt

Starp sazvērestības teoriju un neērtu patiesību ir 6 mēneši vidēji, šajā gadījumā bus ilgāk.

Kanibaals 16.jūnijs 2025 13:04
2 0 Atbildēt

Skaidrojums apmēram kā pie mums, kur sodīja, ja auto novietos ar pakaļu pret ietvi. Nu šausmīgs pārkāpums.

0pis 16.jūnijs 2025 13:42
1 0 Atbildēt

Tur vispār ierēdņa patvaļa un sodītā neuzņēmība cīnīties par savu taisnību. Zīmes nosaka novietojuma veidu - viens tilts uz ietves, viens uz brauktuves, vai tilnībā uz ietves, nevis ar kuru galu ir jāstāv. Nekvalitatīvi noteikumi jeb t.s. brāķis!

Kanibaals 18.jūnijs 2025 10:40
0 0 Atbildēt

Zīmes gan atšķīrās, bet stāsts jau bija par to, ka zīmes ir vien stilizēts attēlojums. Šī zīme nenozīmē, ka tā ir jādara. Tātad tam jābūt tekstā, liekot bildes vienmēr jāpadomā, ka to var uztvert dažādi.

Īstais Tesliats 17.jūnijs 2025 11:43
0 0 Atbildēt

Aizpis jebaļņiku.

imzz 17.jūnijs 2025 18:31
1 1 Atbildēt

"Šādas zonas (vācu val. Luftreinhaltung) ir daudzās Vācijas pilsētās un ir paredzētas, lai rūpētos par iedzīvotāju labbūtību, cenšoties samazināt kaitīgos izmešus"

Pēc fizikas 30 km/st tieši palielina izmešus jo jābrauc ar zemāku pārnesumu, līdz ar to iznāk lielāks motora apgriezienu skaits uz nobraukto attālumu.

Lielāki izmeši pie lielāka ātruma ir tikai gaisa pretestības dēļ, kas nebūtiska ātrumiem, kas mazāki par apm. 70 km/st ( atkarībā no konkrētā auto aerodinamikas )

0pis 18.jūnijs 2025 8:49
1 0 Atbildēt

Tādēļ jau gudrāk ir maksas centrs un labs sabiedriskais, lai samazinātu auto skaitu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Maserati MC Pura piedzīvo pirmizrādi (+ FOTO) 2

Itāļu luksusa sporta auto ražotājs Maserati Gudvudas ātruma festivālā iepazīstinājis ar MC Pura, kas klientiem būs pieejams kupejas un kā kabrioleta modelis Cielo. Lasīt vairāk

 

Renault Boreal: gandrīz vai Dacia Bigster, taču citiem tirgiem (+ FOTO) 2

Renault Boreal ir paredzēts globālajiem tirgiem, taču ne mums, bet citiem platuma grādiem. Lasīt vairāk

 

Latvijā pirmo reizi izmanto šūnu tehnoloģiju cilvēku apziņošanai par stiprām lietusgāzēm 13

Ceturtdienas vakarā Latvijā pirmo reizi izmantota šūnu tehnoloģija daļas iedzīvotāju apziņošanai par naktī gaidāmajām stiprajām lietusgāzēm. Lasīt vairāk

 

56 020 eiro - Volkswagen piesaka īpašo modeli ID.3 GTX Fire + Ice (+ FOTO) 9

Pavisam tiks izlaisti 1990 ID.3 GTX Fire + Ice eksemplāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti