Stilīgi oldtaimeri, ko izglāba Fazs Taunšends un Tims Šavs 4

 

Sunbeam Alpine (1959-1968) Foto: Publicitātes attēls

Public ID Group | 22.marts 2017 10:25

Senas mašīnas glabā atmiņas un ir daļa no ģimenes vēstures, tādēļ nav nekāds pārsteigums, ka garāžās var atrast īstus, kaut sarūsējušus dārgumus.

Taču, ja nepietiek spēka un naudas to restaurēšanai, atliek vien cerēt uz klasisko auto mīļotāju atbalstu.

Oldtaimeru entuziasti Fazs Taunšends un Tims Šavs apceļo Lielbritāniju, uzmeklē senus auto, paslepšus tos atjauno, bet par renovācijas procesu stāsta populārajā televīzijas šovā “Auto S.O.S.”. Šova jaunākā sezona no 23.marta būs skatāma “National Geographic”.

Lūk, daži stilīgi klasiskie auto, kurus šova jaunajā sezonā “ārstēs” Taunšends un Šavs.

Fiat Dino (1966-1973)
Dino bija Enzo Ferrari dēla Alfrēda mīļvārdiņš. Dino, kurš kopā ar tēvu strādāja pie mašīnu inženiertehniskajiem risinājumiem, mira 1956.gadā. Pēc tam viņa vārdā tika nosaukts īpatnējs “Ferrari” V6 sacīkšu dzinējs ar savdabīgu 65 grādu leņķi starp cilindriem.

Ar šo motoru aprīkoja arī ielas mašīnas, lai ražotājs varētu izpildīt nosacījumus, kas tam ļautu piedalīties “Formula 2” sacensības. 1967.gadā pieņemtie noteikumi paredzēja, ka “Formula 2” sacīkšu auto motoriem nedrīkst būt vairāk par sešiem cilindriem, tiem ir jābūt atvasinātiem no ražošanā esošiem dzinējiem, kas pēdējo mēnešu laikā saražoti vismaz 500 eksemplāros. “Ferrari” bija pārāk mazs ražotājs, lai to izpildītu, tādēļ noslēdza sadarbības līgumu ar “Fiat”. Ar laiku “Fiat Dino” divlitru motors tika nomainīts ar jaudīgāku – 2,4 litru motoru ar elektronisko aizdedzi. Pavisam tika saražoti 7061 “Fiat Dino”.

Renault GT5 Turbo (1985 - 1991)
Viens no spilgtākajiem 80.gadu “hot hatch” tendences paraugiem. Terminu “hot hatch” izgudroja britu auto prese, ar to apzīmējot hečbekus, kuri ir aprīkoti ar spēcīgu motoru, cietu piekari, platām riepām un citiem aerodinamiku uzlabojošiem elementiem. Šādas mašīnas ir, piemēram, “Peugeot 205 GTI”, “VW Golf GTI”, “Ford Focus ST/RS”, “Honda Civic Type R”, arī “Renault 5 Alpine/Gordini”. “GT5 Turbo” priekšteci “Alpine/Gordini” “Renault” sāka ražot jau 1976.gadā.

“GT5 Turbo” bija nepieklājīgi ātra mašīna, daļēji tāpēc, ka tā bija ļoti viegla – vien 830 kg. 1,4 litru motora jauda sasniedza 115 ZS. Eksperti uzsver, ka par ātru to var uzskatīt pat pēc šodienas kritērijiem, ja vien izdodas atrast pieklājīgi saglabājušos eksemplāru.

Aston Martin DB6 (1965 - 1970)
Ātrs, jaudīgs un komfortabls luksus klases auto. 60.gados uz Lielbritānijas ceļiem nebija ātruma ierobežojumu, tādēļ doma par traukšanos pa šosejām ar ātrumu 160 km/h no Londonas uz laukiem pircējiem šķita ļoti iedvesmojoša.

“Aston Martin” formas – vieglu alumīnija virsbūvi, tērauda konstrukcijas – modelim “DB4” 1958.gadā izveidoja itāļu dizaina nams “Touring”. Vēl jaudīgāks bija “DB5”, zināms arī kā “Bonda auto”. Savukārt četrvietīgais “Aston Martin DB6” uz konkurentu fona jau šķita konservatīvs, pat mazliet vecmodīgs auto. Tiesa, tas bija plašāks - sēdēšana aizmugurē bija daudz ērtāka; aprīkots ar stūres pastiprinātāju; vajadzības gadījumā – ar gaisa kondicionieri un automātisko pārnesumkārbu.

“Aston Martin DB6” bija iecienījusi ne viens vien sabiedrībā populārs cilvēks, piemēram, Lielbritānijas karaļnama pārstāvis, princis Čārlzs, mūziķi Pols Makartnijs un Miks Džegers, supermodele Tvigija. Pavisam pārdoti 1967 “Aston Martin DB6” eksemplāri.

Sunbeam Alpine (1959-1968)
Mašīna parādījās laikā, kad britu publika bija izsalkusi pēc sporta auto par pieņemamām cenām. Divvietīgais “Sunbeam Alpine” bija britu autoražotāju “Rootes group” pirmais sporta modelis pēc tam, kad bija nopirkti “Clément-Talbot” un finanšu grūtībās nonākušais “Sunbeam”.

Auto bija pārsteidzoši praktisks, ar labu izskatu, ērts braukšanai. Jumtu bija salīdzinoši viegli nolaist, un tas labi aizsargāja pret sliktiem laika apstākļiem. Sākumā “Sunbeam Alpine” bija aprīkota ar 78 ZS lielu 1,5 litru motoru, taču vēlāk motora tilpums un jauda tika palielināta līdz 1,7 litriem un 93 ZS.

Sportiskais izskats un naskā gaita padara “Sunbeam Alpine” par ļoti noderīgu klasisko auto. Starp citu, safīrzils “Sunbeam Alpine” ir redzams arī Alfrēda Hičkoka 1955.gada filmā “Noķert zagli”, kur galvenās lomas atveidoja Kerijs Grānts un Greisa Kellija.

Mercedes – Benz 230SL (1963-1965)
Garš, zems, ar taisnām virsmām, asām šķautnēm un milzīgu “Mercedes” emblēmu priekšpusē: Pola Braka dizains radīja sajūsmu 1963.gadā un turpina fascinēt auto mīļus arī šodien. Cietā, viegli ieliektā noņemamā jumta dēļ “230 SL” dēvē arī par “Pagoda”.

“Mercedes – Benz 230 SL” bija pirmais auto, ko projektēja pēc inženiera Bela Bareni izstrādātajām pasīvās drošības prasībām. Mašīnai bija izturīgs, nedeformējams salons, kā arī īpašas deformācijas zonas priekšpusē un aizmugurē. Salonā nebija asu stūru, panelis bija tapsēts ar mīkstu materiālu, bet stūre trieciena brīdī spēja salocīties. Pasīvai drošībai atbilda arī noņemamais “Pagoda” jumts.

Interesanti, ka eleganto un komfortablo mašīnu ar automātisko pārnesumkārbu vairāk bija iecienījušas sievietes, nekā vīrieši. Pēc dažiem gadiem modeli “230 SL” nomainīja “250 SL” un “280 SL”. Vienīgā atšķirība: dzinēja tilpums, no 2,3 litriem palielinoties līdz attiecīgi 2,5 litriem un 2,8 litriem. “Mercedes – Benz 280 SL” beidza ražot 1971.gadā.

Šova “Auto S.O.S.” 5.sezonas sērijas “National Geographic” būs skatāmas no 23.marta ceturtdienās plkst. 21:00.

"National Geographic" (NG) ir pieejams 440 miljoniem mājsaimniecību 171 pasaules valstī 45 valodās. NG kopā ar "Nat Geo WILD", "Nat Geo People" un "Nat Geo MUNDO" veido kanālu grupu "The National Geographic" - tie ir daļa no "National Geographic Partners", kas ir kopuzņēmums starp "21st Century Fox" un "National Geographic Society". Sociālās saziņas vietnē "Facebook" vien NG ir vairāk nekā 55 miljoni sociālo mediju fanu. Latvijā NG ar subtitriem latviešu un krievu valodā ir pieejams "Lattelecom", "Baltcom", "Livas", "Latnet TV", "SkaTVis" un "Mits LV" digitālās televīzijas abonentiem.

 

Fiat Dino (1966-1973)

 
Visi komentāri
 
viencexperc 22.marts 2017 10:39
0 0 Atbildēt

man ļoti patīk retro auto, bet šie pēc kaut kādiem mazie bērnu auto.

Man pat šis bjuiks ( i2.photobucket.com/albums/y30/au...ickLesabre.jpg ) vairāk interesētu nekā šie...

bet tādi auto - mmmm.. momentcar.com/images/cadill...ood-1959-3.jpg

tolmets 22.marts 2017 14:33
0 0 Atbildēt

Man arī patīk lieli veci amerikāņi! Sadali gabalos pa 200 kg un brauc pie manis, piedalies loterijā un vinnē jaunu auto ar ko var braukt.

viencexperc 22.marts 2017 19:14
0 0 Atbildēt

Sagriezt metāla gabalu ar čuguna motoru, bet nopirkt plastmasas kluci apvilktu ar skārdu? Un alumīnija ( spaiņa) dzinēju?

Nē, paldies.

d 22.marts 2017 16:02
0 0 Atbildēt

Man gan vairāk šķiet, ka tie ir youngtimer

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Latvija/Lietuva 20.04.2024 - vai mūsējiem izdosies konkurēt ar šādām degvielas cenām? (+ FOTO) 49

Autovadītājs piefiksējis degvielas cenas vienā un tajā pašā dienā Latvijā un Lietuvā. Cenu starpība 23 un 24 centu apmērā par dīzeļdegvielu un benzīnu liek apšaubīt mūsu konkurētspēju un lozungus par atpalicības samazināšanu no kaimiņiem. Lasīt vairāk

 

Bricis: Bīstamība uz ceļiem saglabāsies līdz otrdienas rītam (+ VIDEO) 3

Bīstamība saglabājas ne tikai šodien, bet vēl līdz rītdienas rītam. Rīt pēcpusdienā temperatūra visā Latvijā pakāpsies virs nulles, ilgstošie nokrišņi beigsies, intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja LTV laika ziņu redaktors Toms Bricis. Lasīt vairāk

 

Uzvaras visur, kur iespējams - Verstapens dominē Ķīnas Gran Prix

"Red Bull" pilots Makss Verstapens svētdien izcīnīja uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta sezonas piektā posma - Ķīnas "Grand Prix" - pamatsacensībās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti