Visi komentāri - Cenas jānotur - OPEC+ vienojas par naftas ieguves apmēra samazinājumu nākamgad

Cenas jānotur - OPEC+ vienojas par naftas ieguves apmēra samazinājumu nākamgad 13

 
Nozare.lv | 5.jūnijs 2023 10:05

Naftas ieguvējvalstu alianse OPEC+ svētdien sanāksmē Vīnē nolūkā nepieļaut naftas cenu kritumu vienojās 2024.gadā samazināt naftas ieguves apmēra mērķrādītāju vēl par 1,4 miljoniem barelu dienā.

Tomēr ne visas valstis reāli samazinās ieguves apmēru. OPEC+ samazināja naftas ieguves mērķrādītājus Krievijai, Nigērijai un Angolai, lai tie atbilstu pašreizējam līmenim.

Apvienotie Arābu Emirāti un Meksika ieguves līmeni varēs palielināt.

Savukārt Saūda Arābija paziņoja, ka šogad jūlijā samazinās ieguves apmēru par vienu miljonu barelu dienā un vajadzības gadījumā šo ieguves apmēra samazinājumu var pagarināt. Līdz ar to Saūda Arābija jūlijā iegūs deviņus miljonus barelu naftas dienā.

2022.gada oktobrī OPEC+ vienojās līdz 2023.gada beigām naftas ieguvi samazināt par diviem miljoniem barelu dienā, bet šogad aprīlī vienojās no maija līdz gada beigām samazināt ieguves apmēru vēl par 1,66 miljoniem barelu dienā.

Sanāksmē svētdien tika nolemts šo samazinājumu par 3,66 miljoniem barelu dienā saglabāt spēkā arī 2024.gadā.

Formātā OPEC+ ietilpst 13 Naftas eksportētājvalstu organizācijas (OPEC) valstis un vēl 10 naftas ieguvējvalstis, to vidū Azerbaidžāna, Kazahstāna, Krievija, Malaizija un Meksika. OPEC+ globālā tirgus daļa ir 40%.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 5.jūnijs 2023 10:32
0 0 Atbildēt
0pis 5.jūnijs 2023 10:45
0 0 Atbildēt

Loham par braukalēšanu ir jāsamaksā. Un punkts!

Miks 5.jūnijs 2023 10:50
1 2 Atbildēt

Interesanti, kāpēc mērs Staķis brauca "komandējumā" uz Tamperi uz čempionātu par mūsu naudu?

Ābols 5.jūnijs 2023 13:02
2 0 Atbildēt

Bet mūsejiem jau vienalga, rudenī atkal sāks celt cenas, jo..... (kā tauta, esam pārak nīkulīgi lai iebilstu un kā tādi paklausīgi klēpju sunīši, turpinam liet jo negribas izkāpt no komforta zonas, pat arī ja cena būs pāri 2€/l)

Piemeram lietuvas nestē ar visu to ka nodoklis ir pie degvielas, cena ap 1.25€/L jau vairākas nedēļas turas +/- 5c (un vēl mīnus nestes atlaides), pie mums ar visām īpašajām brīvdienu atlaidēm kuras var dabūt tikai pie konkrēta nosacījuma ir tāda cena, bet darba dienās standarta cena ir ap 1.35.... 😉 Un 'viņi' turpina labi pelnīt no labajiem latvju klēpju sunīšiem!

GTD2 5.jūnijs 2023 14:29
1 0 Atbildēt

spekulanti

Volx 5.jūnijs 2023 15:30
0 2 Atbildēt

Nu bet 1.35 tak ir maz! Vai ta neatceraties, ka vēl ziemā bija 1.95. Tāpēc jau tas OPEC satraucies, ka neskatoties ne uz kādiem samazinājumiem cenas rūk.

Volx 5.jūnijs 2023 15:38
0 1 Atbildēt

Tagad hibrīdu, EV bums.

Sieva vakar atrullēja no Ādažiem ar 4,7 l vid patēriņu 1.9 t smagam autiņam.

GTD2 5.jūnijs 2023 15:45
0 0 Atbildēt

tas normāls patēriņš vidējās klases auto, ja vairāk tērē tadvai nu smaga kāja , vai arī ar auto kaut kas nav kārtībā.

Volx 5.jūnijs 2023 18:52
0 0 Atbildēt

Tak speciāli pieliku klāt tonnāžu

Cik ta tavs Golfs sver? Man KIA Ceed nu diez vai mazāk pa 7 l ēd un viņai svars kkur 1.2t.Tur viss kārtībā

Sliks 5.jūnijs 2023 20:05
2 0 Atbildēt

2019 bmw 540i stage2+

Eco režīmā šoseja ~6l uz 100km, pilsēta ~8.5 uz 100km. Pašmasa 1.7t.

Un tas ir lietojams auto nevis kaut kāda parodija…

Volx 5.jūnijs 2023 21:18
0 0 Atbildēt

Nu, bet mani skaitļi tak ir mazāki/lielāki. Un vidējais patēriņš ceļa posmā Ādaži cauri visai Rīgai.

Koments vispār bija par degvielas cenām, kuras šobrīd ietekmē bums energotaupīgās tehnoloģijās. Iepriekšējās paaudzes parasts tāds pats autiņš tērēja 10-11

Volx 5.jūnijs 2023 21:20
0 0 Atbildēt

Patiesības labad man pašam tādi skaitļi nesanāk. Sieva pārsteidza

MMX 5.jūnijs 2023 15:50
1 0 Atbildēt

Šis ieguves apjoms ir vērtējams nevis kā cenas saglabāšana, bet gan kā novērtējums pasaules ekonomikas tendencēm. Ja ekonomika aizies podā, tad principā naftu atkal varēs dalīt par velti jo nevienam neko vairs nevajadzēs. Un OPEC izskatās ka gatavojas kādam sliktākam scenārijam.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti