«iAuto» komandas ekspedīcija uz Rumāniju (9.diena)

 
iAuto | 20.oktobris 2010 0:03

Piedāvājam iepazīties ar iAuto komandas atskaiti par šīs vasaras ekspedīciju uz Rumāniju.

Pirmā daļa »»

Otrā daļa »»

Trešā daļa »»

Ceturtā daļa »»

Piektā daļa »»

Sestā daļa »»

Septītā daļa »»

Astotā daļa »»

Devītā diena, 19.jūnijs

Šodien ir mūsu priekšpēdējā diena Rumānijā. No rīta, pirms došanās ceļā vēlreiz apskatam neparastos vulkānus. Tikai šoreiz rokas krāteros iekšā nebāžam, jo tos dubļus ir ļoti grūti nomazgāt.

Tā kā nedaudz esam atpalikuši no plānotā grafika, nolemjam neapmeklēt cietoksni Sučavā un Cotnari vīna darītavu. Tā vietā dodamies uz Humoras un Voroņecas klosteriem Rumānijas ziemeļos. Abi šie klosteri ir UNESCO mantojums un ir slaveni ar savām ar roku zīmētajām freskām.

Kā pirmo apmeklējam Humoras klosteri. Pie klostera autostāvvietas ir kluss, cilvēku maz, redzami tikai suvenīru pārdevēji. Samaksājot ieejas maksu un apģērbjoties attiecīgās drēbēs, dodamies apskatīt šo neparasto klosteri. Tas ir celts 1530.gadā. Kopš 1990.gada šeit ir reāli strādājošs sieviešu klosteris. Apgleznotās sienas patiešām iespaido. Skaisti. Katra freska attēlo kādu konkrētu Bībeles ainiņu. Līdz šim brīdim pilnībā nav atklāts fresku krāsas noslēpums.

Pavisam netālu atrodas arī otrs klosteris – Voroņecas. Šis klosteris ir vairāk apmeklēts, stāvvietā ir grūti atrast brīvu vietu. Savu krāšņo gleznojumu dēļ to pat sauc par „Austrumu Siksta kapellu”. Arī šeit mūsdienās darbojas sieviešu klosteris.

Pēc abu klosteru apskates mums priekšā ir ceļš uz skaisto Borgo kalnu pāreju (1201m), kas savieno divus Rumānijas reģionus – Bistita un Vatra Dornei. Šo kalnu pāreju savā romānā „Drakula” ir pieminējis arī Brams Stokers.

Un atkal ātrie kalnu serpentīni, skaisti skati pa logu. Vēl tikai piestājam ceļmalas ēdnīcā ieēst gardo rumāņu čorbu (zupu). Šoreiz izvēlamies dārzeņu un gaļas zupu. To mums pasniedz kopā ar milzīgu maizes klaipu, krējumu un aso marinēto piparu. Katram tas izmaksā apmēram 0,8Ls.

Pa to laiku ir pienācis vakars, tādēļ jāmeklē naktsmājas. Visapkārt ir kalni un apdzīvotas vietas. Saprotam, ka mums nebūs laika meklēt nometnei piemērotu vietu, tādēļ paļaujamies uz internetā publicēto informāciju par nelielu ģimenes kempingu, kuru tad arī dodamies meklēt. Šoreiz to atrodam pēc ceļa norādēm. Kempingā mūs laipni sagaida ģimenes sievietes, samaksājam 10 eiro par nakti. Saimnieces ierāda mums teltsvietu, izrāda virtuvi un sanitāro kompleksu.

Kempinga teritorija ir neliela – ne vairāk kā 1200m2. Pārsteidzoši, ka cilvēki tik nelielā lauku privātīpašumā ir gatavi vasarā uzņemt ceļotājus. Kempingā esam vienīgie viesi, jo vēl neesot sezona. Arī šeit saimnieki uzdāvina mums savas saimniecības labumus – 8 lauku vistu olas. Ļoti labi – brokastīs mums būs omlete! Tā nu mēs atkal esam Rumānijas laukos, klausāmies neskaitāmās dabas skaņas, lūkojamies zvaigznēs. Šeit ir tik labi!       

Turpinājumu lasiet šeit »»

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti