Gumijas, velūra vai vecās labās avīzes? Kādus auto paklājiņus izvēlēties rudens un ziemas sezonai?

 

Foto: Publicitātes attēls

Gunta Kursiša-Butkāne | 3.oktobris 2024 14:30

Tuvojoties slapjajai, dubļainajai un dažkārt ar sāli bagātigi kaisītajai rudens un ziemas sezonai, autobraucējiem kļūst aktuāls jautājums par to, vai gadījumā nav laiks nomainīt auto paklājiņus uz ko izturīgāku, kā labāk tos izvēlēties, lai tie neliktu par sevi vilties un tiešām pasargātu auto salonu no rudens un ziemas šmuces.

“Faktiski, ja runā par vasaras – siltā laika sezonu, tad labākā izvēle ir velūra, auduma, paklājiņi, bet rudenī un ziemā vispiemērotākie auto paklājiņi, kas panes vislielāko slodzi, ir gumijas paklājiņi. Patiesību sakot, tā pat nav gumija, bet speciāls materiāls, no kā šie paklājiņi ir izgatavoti,” stāsta Ints Purmalis, Inter Cars Latvija Servisa iekārtu segmenta vadītājs.

Viņš piebilst, ka atšķirībā no vasaras paklājiņiem, tie ir veidoti kā vanniņas, kas neļauj rudens vai ziemas ūdeņiem un dubļiem notecēt uz salona. Tāpat parasti tirgotāji piedāvā katram auto modelim paredzētus paklājiņi, kas nozīmē, ka tie iederas auto salonā un ir ar visiem izvirzījumiem, kas ir konkrētajam auto.

“Pārdošanā redzēsiet arī universālus paklājiņus, kurus ir jāpiegriež konkrētiem auto modeļiem, tiem nav jau iestrādātas nostiprinājuma vietas. Taču paklājiņu noteikti vajag nostiprināt, jo ja tas nav izdarīts, diemžēl paaugstinās bīstamība – piemēram, paklājiņš var paslīdēt zem bremžu pedāļa,” stāsta Inter Cars Latvijas Servisa iekārtu segmenta vadītājs.

Vai ir alternatīva gumijas paklājiņiem?

Taču ko darīt gadījumos, ja estētisku vai kādu citu apsvērumu dēļ, pagalam negribas pirkt gumijas paklājiņus? I. Purmalis stāsta, ka vēl kāds risinājums ir velūra paklājiņi ar ūdeni atgrūdošo pārklājumu. “Taču jārēķinās, ka reizi pa reizei būs gadījumi, kad tāpat ūdens vai sakusušais sniegs notecēs un nonāks uz salona apšuvuma… Var iegādāties arī biežākus velūra paklājiņus, kas uzsūks vairāk slapjuma, taču šajos gadījumos ar laiku parādīsies nepatīkama smaka,” stāsta Inter Cars Latvija eksperts.

Kāda metode, kas varbūt daudziem ir aizmirsusies, bet noderēs, ja gribas nodrošināt dubultu salona aizsardzību no ūdens un sakusuša, netīra sniega, ir – zem paklājiņiem palikt apakšā avīzes. “Tas tā – ieteikums pa vecai modei. Taču zināms, ka avīzēm ir ļoti laba mitruma uzsūktspēja, un tas var palīdzēt pasargāt salonu, ko gribas īpaši pasaudzēt,” stāsta I. Purmalis.

Lielākais ienaidnieks – mitrums un sāls

“Velūram vislielākais ienaidnieks ir mitrums un sāls. Ja paklājiņus laicīgi nežāvē, tad tie sāk pelēt un arī smakot,” stāsta eksperts. Viņš piebilst, ka ar gumijas materiālam līdzīgajiem paklājiņiem gan nav tādu problēmu, un tos var noskalot vai notīrīt, pēc tam nožāvēt un lieto tālāk, jo tie neuzsūc mitrumu un atgrūž arī sāli.

Ja reiz gadījumā noticis tas, ko piedzīvot neviens nevēlas, - paklājiņš tomēr sācis pelēt un smakot, ir divi varianti. Vai nu pašiem mājas apstākļos mēģināt atbrīvoties no smakas un pelējuma, vai doties uz kādu salonu, kur pieejama ir attiecīga profesionālā ķīmija un augsta spiediena mazgāšanas iekārtas. 

“Es tomēr varētu ieteikt iespēju robežās nepažēlot līdzekļus unn iegādāties labus paklājiņus rudens un ziemas sezonai, kas mūsu platuma grādos jebkurā gadījumā ir izaicinājums automobilim un tā aprīkojumam. Par labu auto paklājiņu var saukt tādu kurš, pirmkārt, atbilst konkrētam auto modelim un, otrkārt, - kuru ir iespējams nostiprināt orģinālajās stiprinājuma vietās, kas neļaus slīdēt paklājiņam pa salonu. Kā papildus bonusu varētu nosaukt augstas maliņas, kas neļaus slapjumam notecēt iekšā auto salonā,” pauž I. Purmalis.

 

 

 

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Viens no retajiem sedaniem Toyota Camry būs pieejams.Latvijā no 38 600 līdz 46 500 eiro (+ VIDEO)

Vidējās klases sedans Toyota Camry šogad ieiet savā devītajā paaudzē. Pasaulē tas ir visvairāk pārdotais sedans ar vairāk nekā 21 miljonu eksemplāru. Jaunākais modelis Eiropā tiek piedāvāts vien izvēlētos tirgos, tajā skaitā arī Baltijā. Lasīt vairāk

 

Stellantis milzu problēmas ar jauno auto realizāciju ASV tirgū 9

Pasaules ceturtais lielākais autobūves koncerns saskāries ar nepatīkamu problēmu, jo jaunajam automašīnām arvien grūtāk atrast pircēju. Lasīt vairāk

 

No šodienas Rīgā daudz jaunu maksas autostāvvietu (+ VIDEO) 25

Rīgā ieviestas jaunas maksas autostāvvietas vairākos ielu posmos, kur ir liels pieprasījums pēc iespējas novietot transportlīdzekli. Tās izveidotas, lai mazinātu automašīnu stāvēšanu ielu malās, jo iepriekšējā kārtība radījusi neērtības gan tuvāko māju iedzīvotājiem, gan citiem šoferiem. Izmaiņas lielākoties skārušas galvaspilsētas centru. Lasīt vairāk

 

Divi "dala ceļu", citiem problēmas - bīstama situācija uz A4 autoceļa Polijā (+ VIDEO) 30

Video autors uzskata, ka "sižets aizsākās" brīdī, kad Opel vadītājs nobloķēja Cupra vadītāju. Pēdējais nolēma atdarīt, izbrauca Corsa priekšā un nobremzēja, liekot vadītājam izmanevrēt uz otru joslu - tieši Land Rover priekšā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti