Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Ceļojums uz Grieķiju ar Renault Symbioz 14

 
Guntars Pulss speciāli iAuto | 14.novembris 2024 16:31

Pavisam nejauši iekrita acīs piedāvajums doties ceļojumā uz Grieķiju, turklāt nevis ar lidmašīnu, bet ar auto.

Maršrutu bija aprakstījis māju un dzīvokļu izīrētājs – latvietis, kurš apprecējis grieķieti – un ar auto to veicis neskaitāmas reizes. Redzot ceļam nepieciešamo laiku un dienā nobraucamos kilometrus (bija aprakstīti trīs un četru dienu varianti), radās labs priekšstats par braucienu un iespējām arī pa ceļam kaut ko apskatīt. Teorētiski iespējams šo maršrutu veikt arī 36 stundās, taču tad ir jābrauc bez pārtraukumiem. Visai nogurdinošs pasākums, kuru negribētos ieteikt, jo tas taču galu galā ir atpūtas brauciens.

Tupceļā mūsu draugu kompānijai nebija iespēja laicīgi startēt, tādēļ viņiem nācās izvēlēties trīs dienu maršrutu ar divām nakšņošanām viesnīcās Polijā un Rumānijā. Taču mājupceļā viņi deva priekšroku četru dienu variantam ar nakšņošanu Bulgārijā, Rumānijā un Polijā, jo tas tomēr ir mazāk nogurdinošs un sniedz iespēju patīkami pavadīt vakaru.

Taču atgriežamies pie maršruta. Tatad tas ir: Latvija, Lietuva, Polija, Slovākija, Ungārija, Rumānija, Bulgārija, Grieķija. Iespējams braukt arī caur Serbiju, taču pieredzējušie ceļotāji vienmēr brauc tikai pa Eiropas Savienību, jo esot bijusi nepatīkama pieredze ar robežām un kukuļu prasīšanu.

Kopā no Rīgas līdz Grieķijas ziemeļu piekrastes ciemam Nea Irakleia sanāk ap 2500 km.

Vinjetes ir vajadzīgas Slovākijā, Ungārijā, Rumānijā, Bulgārijā un tās nopirkām iepriekš internetā uz mēnesi, lai ir arī atpakaļceļam. Kopā tās izmaksāja ap 100 eiro.

Tagad par ceļojumam izmantoto transportlīdzekli. Veiksmīgi sakrita tā, ka pateicoties Renault reģionālā importiera atsaucībai, radās iespēja šo ceļojumu apvienot ar jaunā Renault krosovera Symbioz testu. Jāteic, ka beidzamajā laikā Renault ir izlaidis visai daudz jaunus modeļus, tādēļ noorientēties plašajā dažāda izmēra krosoveru klāstā nav viegls uzdevums. Renault modeļu rindā Symbioz ieņem vietu starp Captur un Austral.

Dzinēja ziņā Renault Symbioz ir pieejams vienā pilnā hibrīda (E-Tech) versijā. Tā apvieno 1,6 litru benzīna agregātu, galveno elektromotoru un mazāku motoru, kas nodrošina 143 ZS jaudu, un tas viss tiek nosūtīts uz priekšējiem riteņiem (nav četru riteņu piedziņas opcijas). Auto cena ap 30 000 eiro.

Ražotāja norādītais vidējais degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir 4,7 litri uz 100 km. Pārsteidzoši, ka braucot reālos apstākļos borta dators uzrādīja 4,8 l/100 km. Protams, parvietojoties pa ātrgaitas šosejām ar 120 – 130 km/h, degvielas patēriņš nedaudz pieaug. Hibrīdiem labāk patīk pilsētas un piepilsētas satiksme ar iespēju regulāri enerģiju atkal uzkrāt, samazinot kustības ātrumu.

Symbioz modelim E-Tech Full Hybrid sistēma ļauj kustību uzsākt un kādu brīdi braukt pilnībā elektriskā režīmā, kas nodrošina ievērojamu degvielas ekonomiju. Turklāt tas palīdz arī pa kalnu serpentīniem, protams, ja vien netiek braukts ļoti dinamiski. Te vietā piebilst, ka vidējais degvielas patēriņš visā 5000 km distancē bija 5 l/100 km, kas manuprāt ir ļoti labs rādītājs, ņemot vēra, ka braucām arī pa ātrgaitas ceļiem un kalnainiem apvidiem.

Atgriežamies pie ceļojuma. Sekojām pieredzējušo braucēju ieteikumiem un to nenožēlojam. Pirmo nakti pavadījām viesnīcā Polijas pilsētā Radom. Otrā nakts Rumānijā – pilsētā Oradea ar skaistu, eiropeisku un sakoptu vecpilsētu. Trešā nakts Bulgārijas pilsētā Vidin.

Te nedaudz sīkāk par katras dienas maršrutu.

Pirmajā dienā braucām līdz Radom pilsētai Polijā. Kopā sanāk ap 800 km, bet kustība ir gana raita, jo Polijā tagad daudzviet ir labi ātrgatas ceļi un arī Lietuvas pierobežā notiek aktīva lielceļu būvniecība.

Otrajā dienā devāmies no Radom uz Oradea pilsētu Rumānijā. Apmēram 690 km. Braucot pa šo maršrutu Slovākijai un Ungārijai principā izšāvāmies cauri, jo ir sabūvēti jauni bāņi un ceļi ir labu labie. Oradea ir liela un sena pilsēta, kuru noteikti ir jāapskata un vakarā jaapmeklē kāds no daudzajiem vecpilsētas krodziņiem. Tā kā līdz šim brauciens ir bijis pa Šengenas zonu, tad robežas faktiski nav bijušas. Pirmā robežkontrole ir pirms Oradea, iebraucot Rumānijā. Pirms robežas gan bija vairākus kilometrus gara kravas auto rinda, kurai nācās spraukties garām, taču vieglajiem auto robežkontrole aizņēma tikai 10 – 15 minūtes.

Trešajā dienā ceļš no Oradea līdz pierobežas pilsētai Vidin Bulgārijā. Sākumā ceļi lieli un labi, bet Rumānijas otrā pusē sanāk kādu laiku braukt pa ciematiem. Satiksme vietām diezgan blīva, daudz kravas auto. Tādēļ arī šie aptuveni 500 km prasa kādas septiņas stundas. Iebraucot Bulgārijā jāmaksā seši eiro par tiltu pāri Donavai, bet robežkontrole prasa kadas 15 minūtes. Vidin ir diezgan neinteresanta postpadomju industriālā pilsēta, bet tur ir viena nesen uzcelta viesnīca Impuls Hotel ar lielisku SPA un labu restorānu.

Ceturtajā dienā no Vidin līdz mūsu ciemam Nea Irakleia kopā sanāk ap 550 km. Sākumā līdz Sofijai bija jāšķērso kalnu pareja pa serpentīniem, tā ka tur ātri braukt nesanāca, jo iestrēgām aiz vairākiem kraveniekiem. Toties varējām nestaidzīgi baudīt jaukos dabas skatus. Pēc tam no Sofijas pārsvarā ir bānis līdz Grieķijas robežai. Pirms iebraukšanas Grieķijā bija ieteikums pieliet pilnu bāku, jo Bulgārijā degviela ievērojami lētāka. Oktobra vidū Bulgārijā benzīns maksāja 1,31 eiro litrā, bet Grieķijā 1,78 eiro litrā. Grieķijā nav vinjetes, bet ir maksas lielceļi. Mums gadījas kādi trīs kontrolpunkti, kur kopā bija jāsamaksā ap pieciem eiro.

Grieķijas Maķedonijā Egejas jūras krastā mazpilsētiņā Nea Irakleia pavadījām tieši nedēļu. Pirmās dienas laiskojāmies un peldējāmies apkārtnes pludmalītēs, tad vienu dienu veltījām Grieķijas otrās lielākās pilsētas Soloniku apmeklējumam un vēl pa dienai atvēlējām tuvējām pussalām un senatnīgajiem piekrastes ciematiņiem.

Vēlreiz atgriežoties pie auto – Renault Symbioz – jateic, ka Grieķijas vienas dienas apceļošanas braucienos tajā diezgan ērti satilpa pieci pieauguši cilvēki – lai abām mūsu kompānijām nebūtu jābrauc katrai ar savu auto. Aizmugures sēdekļi ir bīdāmi un atbīdīšana līdz galam nodrošina pietiekami daudz vietas sešām kājām, pat ja priekšējos sēdekļus aizņem līdzīga garuma cilvēki. Pasažieri bija pietiekami apmierināti arī ar telpu augstumā. Pozitīvi ir tas, ka grīdas tunelis ir diezgan mazs, tāpēc pasažierim visneērtākajā vidus vietā tomēr bija pietiekami daudz vietas kājām. Savukārt, ja aizbīdat aizmugurējo solu līdz galam uz priekšu, radot dāsnu 624 litru bagāžas nodalījuma telpu, lielākā daļa kājas telpas pazūd, padarot aizmugurējos sēdekļus par zonu, kas paredzēta tikai bērniem.

Symbioz bagāžnieks ir saprātīga izmēra (492 litri) pat ar aizmugurējo solu līdz galam uz priekšu. Tāpat ir arī regulējama augstuma bagāžnieka grīda. Augstākajā iestatījumā tas rada līdzenu bagāžas grīdu līdz pat priekšējo sēdekļu atzveltnēm, kad aizmugurējie sēdekļi ir nolocīti, radot 1582 litru bagāžas nodalījumu.

Testētajai Symbioz versijai bija iespaidīgs Solarbay panorāmas jumts, kuru var aptumšot četrās konfigurācijās, lai samazinātu tiešu saules staru iedarbību – to kontrolē ar pārslēgšanas slēdzi pie griestiem.

Vadītāja sēdpozīcija ir gana komfortabla ar plašām regulēšanas iespējām un to bija iespēja parbaudīt pavadot garas stundas pie stūres. Redzamība uz priekšu un sāniem ir pienācīga. Atpakaļskata kamera ir standarta aprīkojumā un tā ir papildināta ar 360 grādu skata kameru.

Symbioz ir konfigurējams 10,25 collu digitālais vadītāja displejs ar centrālo 10,4 collu skārienekrānu. Informācijas un izklaides sistēma darbojas ar Google programmatūru, tāpēc tai ir piekļuve vairāk nekā 50 lietotnēm, tostarp Spotify un Google Maps. Kopumā tā ir viegli lietojama sistēma, pateicoties vienkāršajam izkārtojumam, labajai grafikai un ātrajai darbībai. Bezvadu Android Auto un Apple CarPlay viedtālruņa savienojums tiek piedāvāts standarta aprīkojumā, ja vēlaties apiet iebūvēto sistēmu.

Salonā ir divi USB-C porti katrai sēdekļu rindai, kā arī bezvadu viedtālruņa uzlāde priekšā. Zem skārienekrāna atrodas fiziski slēdži tiešai klimata kontroles funkciju darbībai, tostarp salona temperatūrai, ventilatora ātrumam, gaisa sadalei un pretsvīšanas ierīcēm priekšā un aizmugurē. Tas ir lieliski, jo nav jānovērš skatiens no ceļa, lai veiktu korekcijas. Slēdžiem ir arī patīkama taustes sajūta.

Septiņu litru tilpuma cimdu nodalījumā ir vieta ne tikai cimdiem. Katrā durvju kabatā ietilpst 500 ml ūdens pudele, un kopā ir 24,7 litri sīklietu novietņu ietilpiba.

Symbioz ir aprīkots ar daudzām drošības tehnoloģijām, tostarp automātisko avārijas bremzēšanu (AEB) ar gājēju un velosipēdistu noteikšanu, kā arī joslas saglabāšanas palīdzību.

Kopumā jāteic, ka auto atstāja patīkamu iespaidu, bet zemais degvielas patēriņš pat sagādāja patīkamu pārsteigumu. Interjera noformējums ir jaunās paaudzes Renault automobiļu stilā ar lielu vertikāli novietotu centrālo ekrānu. Ceļojuma laikā parsvarā pielietojām iebūvēto navigācijas sistēmu, kurai ir interneta pieslēgums un tadēļ tā vairākas reizes piedāvāja izvēlēties tobrīd izdevīgāku maršrutu. Salona iekārtojums un apdare rada visnotaļ kvalitatīvu sajūtu un arī ārējais dizains atstāj solīda un izmēros gana cienījama auto iespaidu.

Symbioz izrādījās ļoti patīkams, ērts un ekonomisks ceļabiedrs šādā ceļojumā un nav šaubu, ka tāds tas ir arī kā ikdienas auto.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 14.novembris 2024 17:15
1 0 Atbildēt

Meteoras obligāti jāredz. 9.00min

www.youtube.com/watch?v=1QvQ0pcpyfw

anonimikis 16.novembris 2024 11:23
0 11 Atbildēt

Veselu nedēļu atvaļinājuma pavadīt auto sutinot dirsas ceļā? Tur jābūt fantastiskam dalbajobam.

0pis 16.novembris 2024 11:41
4 0 Atbildēt

Vienreiz mūžā tas ir jāizdara, lai pēc tam nenāktu prātā doma ka lidošana ir garlaicīga.

iAuto 16.novembris 2024 20:05
0 1 Atbildēt

Šis ļoti palīdz! Atceros, ka es savā laikā uz Frankfurtes Auto Mehanika izstādi braucu ar Dacia Duster 1 paaudze, tas bija smagi 🚗😇

Nja 16.novembris 2024 12:04
2 1 Atbildēt

Nu ja. Labāk aizlidot uz viesnīcu kur nedēļu var pieliet seju.

0pis 16.novembris 2024 12:26
4 0 Atbildēt

Nu, ja pieliet seju ir ceļojuma galvenais mērķis - nevajag tajā vainot nevienu citu, izņemot sevi.

5litri 16.novembris 2024 14:44
2 0 Atbildēt

Parasts 1.5 turbo benzīns patērē ~ tikpat. 

Kur jēga  ?

wons 16.novembris 2024 21:54
2 0 Atbildēt

Par cik nevaru aļauties lidot privātā čārterī, tad labāk braucu ar savu privāto auto, nekā lidoju ar lidmašīnu, kas reāli ir tas pats autobuss, kur visāda publika novācas.

0pis 16.novembris 2024 22:50
1 0 Atbildēt

Tad jau kā Pugačova, tikai savā vilciena kupejā....pāri okeānam ni un ni?

ZZZZ 17.novembris 2024 12:28
1 1 Atbildēt

wons kanariju salas turp atpakaļ 100, starpsalu pārlidojumi 12 eināri!???

ZZZZ 17.novembris 2024 10:17
1 1 Atbildēt

Nez cik tālu var aizbraukt ar savu auto pa 50-70 eur? Ceļu maksas, ēst, wc utt?

wons 17.novembris 2024 14:37
1 1 Atbildēt

Ar sabiedriski ar sanāk lētāk, nekā ar taxi, bet tādēl, tak nebrauksi ar sabiedrisko !

ZZZZ 17.novembris 2024 16:00
1 1 Atbildēt

Esi auzās iebraucis...

Onsis 18.novembris 2024 7:51
1 0 Atbildēt

Ja ir plāns apskatīt kaut ko pa ceļam, ar auto nav nemaz tik slikti, nezinu, vai šis ir tik ērts, bet ja ar kādu E klases mersi, tad nav tik traki, tikai nevajag plānot divās dienās tur aizbraukt!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Drūms skats, iebraucot Latvijā no Igaunijas puses (+ FOTO) 33

Uz Igaunijas-Latvijas robežas skatu pievelk degradēta teritorija, ko agrāk izmantoja robežsargi. Lasīt vairāk

 

Kažociņš: Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas 3

Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas, un tas ir jāsaprot, komentējot konstatētos zemūdens kabeļu bojājumus Baltijas jūrā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja bijušais Valsts prezidenta padomnieks nacionālās drošības jautājumos Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 

Ceļā uz jauno ēru - Jaguar maina tēlu un “šokē” markas piekritējus 23

Britu autoražotājs Jaguar pārkārtojas uz pilnībā elektrisku transportlīdzekļu ražošanu, būtiski mainot arī uzņēmuma tēlu, filozofiju un atpazīstamību. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti