A driver, obviously drunk, was heading the wrong way down a one-way street when a policeman pulled him over. "Didn't you see the arrow, buddy?" he asked.
"An arrow?" the confused driver said. "I didn't even see the Indians!”
A driver, obviously drunk, was heading the wrong way down a one-way street when a policeman pulled him over. "Didn't you see the arrow, buddy?" he asked.
"An arrow?" the confused driver said. "I didn't even see the Indians!”
ha, kā izrādās TAS kā reiz ir noticis - www.delfi.lv/...
uupis saka taisnību.
Ja krustojumā nav marķētas trajektorijas, tad darbojas labās rokas princips.
Galvenā fiška te ir - CSN nenosaka, kurā joslā ir "jātrāpa", veicot kreiso pagriezienu - man ir brīva izvēle, kurā joslā trāpīt - 1., 2. vai 3.
Ja griežas divas joslas un no abām braucošie ir nolēmuši trāpīt vienā un tajā pašā target joslā - darbojas labās rokas princips.
Muļķības te bija sarakstītas par giešanos no Pērnavas uz LatvijasBalzamu. Ja Tu esi trešajā (kreisā galējā) joslā un gribi trāpīt pirmajā joslā uz balzamu, tad ir jāgaida, kamēr izbrauc visi otrā (pa labi esošajā) joslā braucošie. Ir pat jāpalaiž tādi kretīni, kas no otrās joslas gribēs izcelties un trāpīt "tavējā" trešajā joslā....
Skatos, ka joprojām ir vietas, kur vēl iespējams 'tiesības' nopirkt .........................
MJanis rakstīja: Skatos, ka joprojām ir vietas, kur vēl iespējams 'tiesības' nopirkt .........................
Tu par uupi vai KSI?
Noteikumi, protams, ir jāzin un jāievēro. Bet, ja ievērotu visu burtiski, Rīgā diez vai varētu normāli izbraukt!
... Bet lieta tāda ka – ja nav marķēta nogriešanās trajektorija, tad JEBKURŠ no galējā labā stāvokļa var braukt taisni līdz otrai vai trešai joslai un tad pa 90 grādiem viekt pagriezienu pa labi. Pārējie no vidējā stāvokļa gaida. ....
Te uupim taisnība
... Tas pats princips ir Citadeles ielas uzbrauktuve uz Vanšu tilta. Auto no 1. joslas var braukt taisni līdz tilta 2. joslai un tad griezties virsū uz otrās. Tie, kuri no Catedeles ielas 2. joslas griežas uz tilta – tiem jāskatās abos virzienos – gan uz tiem kas nāk pa Valdemāra ielu gan uz tiem kas griežas uz tilta no 1. joslas. ....
Te arī
... Tas pats ir pagriezienam no Pērnavas ielas uz Zemitānu tiltu. Tie kas galējā kreisā joslā var braukt taisni līdz 1. joslai un tad pa 90 veikt nogriešanos uz 1. joslu. Vidējā josla gaida. ...
Te nu gan nav taisnība.
Tāpēc mans posts sanāca tāds divdomīgs
KSI rakstīja: Muļķības te bija sarakstītas par giešanos no Pērnavas uz LatvijasBalzamu. Ja Tu esi trešajā (kreisā galējā) joslā un gribi trāpīt pirmajā joslā uz balzamu, tad ir jāgaida, kamēr izbrauc visi otrā (pa labi esošajā) joslā braucošie. Ir pat jāpalaiž tādi kretīni, kas no otrās joslas gribēs izcelties un trāpīt "tavējā" trešajā joslā....
Nē Te ir nevis labā roka bet sadalījums pa joslām.
Galējā nogriešanās josla iedomāti iet līdz krostojuma beigām un no vidējās joslas trešajā drīkst iebraukt tikai tad kad kad trešā ir brīva.
uupis rakstīja:
KSI rakstīja: Muļķības te bija sarakstītas par giešanos no Pērnavas uz LatvijasBalzamu. Ja Tu esi trešajā (kreisā galējā) joslā un gribi trāpīt pirmajā joslā uz balzamu, tad ir jāgaida, kamēr izbrauc visi otrā (pa labi esošajā) joslā braucošie. Ir pat jāpalaiž tādi kretīni, kas no otrās joslas gribēs izcelties un trāpīt "tavējā" trešajā joslā....
Nē Te ir nevis labā roka bet sadalījums pa joslām.
Galējā nogriešanās josla iedomāti iet līdz krostojuma beigām un no vidējās joslas trešajā drīkst iebraukt tikai tad kad kad trešā ir brīva.
Kurš CSN punkts nosaka, kas ir "galējā" josla un kur joslas beidzas. Varbūt kautkas tāds bija 50-60-o gadu CSN, bat tagad nekas tāds nav. Tātad priekšroka tam kas atrodas pa labi
Kaksis rakstīja: Kreiso pagriezienu var veikt ieņemot kreiso malējo stāvokli. Bet, ja nav iezīmētas braukšanas joslas, tad braucēji paši sadala brauktuvi iedomātās joslās. Nu kautkā tā.
Karoče, ja viena josla ir tik plata, ka pa to var paralēli braukt divi auto, tad es tomēr uzskatu ka tur ir viena josla (nu tā sadalījās... ) un kriežu pa kreisi no kurienes gribu.
Pats pareizi sāki rakstīt, ka jāieņem malējais stāvoklis. Malējais stāvoklis nav tas pats, kas josla un tieši tāpēc CSN ir rakstīts, ka jāieņem malējais stāvoklis nevis malējā josla. Jo no kreisā malējā stāvokļa (ja nav zīmju) var baukt arī taisni, šī stāvokļa ieņemšana neuzliek par pienākumu veikt pagriezienu.
Nevaru apgalvot 100% (nezinu attiecīgus CSN punktus), taču manuprāt, šādā kontekstā krustojumā balstīties uz joslām nav pareizi. Tobiš - braukt pa kreiso malējo joslu un iedomāties, ka par šo "joslu" var braukt līdz krustojuma beigām un griezt pēdējā (labējā) joslā.
No otras puses - ir liegums krustojumā "mainīt joslas" => kaut kāda definīcija par joslām krustā tomēr ir...
Kurš CSN punkts nosaka, kas ir \"galējā\" josla un kur joslas beidzas. Varbūt kautkas tāds bija 50-60-o gadu CSN, bat tagad nekas tāds nav. Tātad priekšroka tam kas atrodas pa labi
Tas viss ir štrunts. Palasiet labāk INSTRUKCIJU PAR CEĻU LIETOŠANU UN SATIKSMES KĀRTĪBU izdotu 1931. gadā! Tur ir ko ierēkt
[URL=radikal.ru/... ][IMG]s44.radikal.ru/... [/IMG][/URL]
Tas viss ir štrunts, jāskatās apzīmējumi un jāgriež tā, lai citiem netraucētu, ievērojot labās rokas principu. Bet agrāk noteikumos bija labs punkts, kas regulēja nogriešanos krustojumā pa kreisi - iedomātais krustojuma centrs jāatstāj labajā pusē. Tagad reizēm muļķīgas situācijas veidojās, īpaši uz ielām ar zaļo joslu pa vidu.
Kaksis rakstīja:
KSI rakstīja: uupis saka taisnību.
Ja krustojumā nav marķētas trajektorijas, tad darbojas labās rokas princips.
Galvenā fiška te ir - CSN nenosaka, kurā joslā ir "jātrāpa", veicot kreiso pagriezienu - man ir brīva izvēle, kurā joslā trāpīt - 1., 2. vai 3.
Ja griežas divas joslas un no abām braucošie ir nolēmuši trāpīt vienā un tajā pašā target joslā - darbojas labās rokas princips.
Muļķības te bija sarakstītas par giešanos no Pērnavas uz LatvijasBalzamu. Ja Tu esi trešajā (kreisā galējā) joslā un gribi trāpīt pirmajā joslā uz balzamu, tad ir jāgaida, kamēr izbrauc visi otrā (pa labi esošajā) joslā braucošie. Ir pat jāpalaiž tādi kretīni, kas no otrās joslas gribēs izcelties un trāpīt "tavējā" trešajā joslā....
Bet ūpis jau kāreiz apgalvo pretējo. Viņš grib no kreisās malējās ietrāpīt joslā uz balzāma rūpnīcu. Un visiem viņš ir jāciena un jālaiž.
Tas tāds pimpisks gājiens... jau pirms tam var ieņemt labo joslu...
Normāls draivers štuko pāris krustus uz priekšu, kur un kā vajadzēs griezties, lai citiem nesiptu prātu.
farruhs rakstīja:
Tas tāds *******ks gājiens... jau pirms tam var ieņemt labo joslu...
Normāls draivers štuko pāris krustus uz priekšu, kur un kā vajadzēs griezties, lai citiem nesiptu prātu.
nav jau jautājums kāds tas gājiens, bet gan kurš būtu vainīgs, ja tāda situācija izveidotos - tāds, kas nedomā uz priekšu un apkārt, tikai par to, kā nokļūt attiecīgajā punktā (jo jāņem vērā, ka kāds iespējams tur brauc pirmo reizi un iepriekš nezin kur un kā nogriezties) vai tāds, kas neskatās apkārt un uzskata, ka visi darīs tā, kā viņam šķiet loģiski, tb. bez maz vai skatoties pa labi, griezīs pa kreisi labējā joslā, jo būs pārliecināts, ka tai jābūt tukšai pēc noklusējuma.
jaaanis rakstīja: Kurš CSN punkts nosaka, kas ir "galējā" josla un kur joslas beidzas. Varbūt kautkas tāds bija 50-60-o gadu CSN, bat tagad nekas tāds nav. Tātad priekšroka tam kas atrodas pa labi
83. CSN punkts – izlasi.
farruhs rakstīja: Tas tāds *******ks gājiens... jau pirms tam var ieņemt labo joslu...
Normāls draivers štuko pāris krustus uz priekšu, kur un kā vajadzēs griezties, lai citiem nesiptu prātu.
Jālamājas vai??? Visi tik akli un tik kurli????
Nu pajautājiet tiem, kuri tur iekļuvuši CSN, kuram par labu lemj policija un apdrošinātāji.
Ja krustojuma vidū (kaut vai pret Zemitānu tilta pirmo joslu) nogriežoties automobilis no trešās joslas saduras ar labo pusi auto kas ir otrā joslā kreiso pusi 100 % vainīgs ir auto kurš mēģināja uzgriezties uz Zemitāna tilta no otrās joslas.
Savukārt tie kuri braucot pa Zemitānu tiltu centra virzienā veicot labo pagriezienu no tilta uz Pērnavas ielu nepalaiž tos, kuri veic kreiso pagriezienu no centra pa Čaka ielu arī tiek atspārdīti no mentu un apdrošinātāju puses.
CSN punkti
81. 83. 86. 89
Vienā virzienā braucošie un vienā virzienā nogriezošie nekad nevadās pēc labās rokas principa.
Ja nav marķētas joslas, tad vadītāji vadās pēc iedomātām līnijām, kuras stiepjas līdz krustojuma beigām un blakusjoslā iebrauc tikai tad kad tā ir brīva.
Tie, kas veic nogriešanos no attiecīga malējā stāvokļa var braukt kā 1. tā 2. joslā. Vidusstāvoklis gaida kamēr attiecīgā malējā josla atbrīvojas 81. punkts. Un tā nav vienlaicīga pārkārtošanās.
Nezinīšu bars te novācies. Izlasiet tak vienreiz tos CSN. Autoskolā tik redzējuši CSN grāmatiņu un pēc tam iglesias kas ir mainījies kas nē...
uupis rakstīja:
farruhs rakstīja: Tas tāds *******ks gājiens... jau pirms tam var ieņemt labo joslu...
Normāls draivers štuko pāris krustus uz priekšu, kur un kā vajadzēs griezties, lai citiem nesiptu prātu.
Jālamājas vai??? Visi tik akli un tik kurli????
Nu pajautājiet tiem, kuri tur iekļuvuši CSN, kuram par labu lemj policija un apdrošinātāji.
Ja krustojuma vidū (kaut vai pret Zemitānu tilta pirmo joslu) nogriežoties automobilis no trešās joslas saduras ar labo pusi auto kas ir otrā joslā kreiso pusi 100 % vainīgs ir auto kurš mēģināja uzgriezties uz Zemitāna tilta no otrās joslas.
Savukārt tie kuri braucot pa Zemitānu tiltu centra virzienā veicot labo pagriezienu no tilta uz Pērnavas ielu nepalaiž tos, kuri veic kreiso pagriezienu no centra pa Čaka ielu arī tiek atspārdīti no mentu un apdrošinātāju puses.
Nestrīdēšos, jo CSN nezinu... bet izklausās mega stulbi.
Principā sanāk, ka krusta vidū jau vari sākt tēmēt, kā no savas 3ās joslas pa diagonāli plst pāri uz 1mo ? ... un poxooi dim?
Domāju, ka tāds šoferīts līdz policijas atbraukšanai jau būs krietni paspārdīts.
uupis rakstīja: Nezinīšu bars te novācies. Izlasiet tak vienreiz tos CSN. Autoskolā tik redzējuši CSN grāmatiņu un pēc tam iglesias kas ir mainījies kas nē...
Tavs teksts vislabāk raksturo tevi pašu. Es tev labāk ieteiktu paņemt vismaz šī gadsimta CSN grāmatiņu un izlasīt tos www.likumi.lv/...
Jo nesaprotu kā no 81.punkta var izlasīt tevis rakstīto
uupis rakstīja:
Ja krustojuma vidū (kaut vai pret Zemitānu tilta pirmo joslu) nogriežoties automobilis no trešās joslas saduras ar labo pusi auto kas ir otrā joslā kreiso pusi 100 % vainīgs ir auto kurš mēģināja uzgriezties uz Zemitāna tilta no otrās joslas.
Tie, kas veic nogriešanos no attiecīga malējā stāvokļa var braukt kā 1. tā 2. joslā. Vidusstāvoklis gaida kamēr attiecīgā malējā josla atbrīvojas 81. punkts. Un tā nav vienlaicīga pārkārtošanās.
CSN 81.\"Pārkārtojoties transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas, nemainot braukšanas virzienu, brauc blakus. Vienā virzienā braucošiem transportlīdzekļiem pārkārtojoties vienlaikus, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzeklim, kas atrodas pa labi.\"
CSN 83. Pirms nogriešanās pa labi, pa kreisi vai apgriešanās braukšanai pretējā virzienā transportlīdzekļa vadītājam uz bezsliežu transportlīdzekļiem paredzētās brauktuves laikus jāieņem attiecīgs malējais stāvoklis, kas paredzēts braukšanai attiecīgajā virzienā, izņemot gadījumus, kad jānogriežas, lai iebrauktu krustojumā, kurā jābrauc pa loku (409.ceļa zīme).
Tāpat nespēju saprast kura 83.punkta daļa tev liek domāt, ka
uupis rakstīja: [Galējā nogriešanās josla iedomāti iet līdz krostojuma beigām un no vidējās joslas trešajā drīkst iebraukt tikai tad kad kad trešā ir brīva.
CSN nav tāda termina \"Galējā josla\", kā arī nevienā punktā nav teikts, ka kāda josla \"iet\" līdz krostojuma beigām.
Ja tev tik ļoti nepatīk 81.punkts tad lūdzu ievēro 91.p.
CSN 91. \"Ja transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas, bet braukšanas secība šajos noteikumos nav reglamentēta, ceļu dod transportlīdzekļa vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses.\"
Mans ieteikums Tev:
Izlasi CSN un ievēro tos, kamēr neesi kādam iebraucis sānos. Necenties CSN izlasīt to kā tur nav.
P.S. Nekad nesapratīšu tādus cilvēkus, kā uupis, kuri nav lasījuši LR spēkā esošos noteikumus, bet par katru cenu cenšās citiem (tādiem kā farruhs) iestāstīt paša izdomātus noteikumus.
P.P.S. Drošvien bērnībā spēlējot kādu spēli, spēles laikā mainīji noteikumus, lai tev tie būtu izdevīgi
jums nav pie kājas tie noteikumi, ko jūs varat cepties dēļ tādām muļķībām?? Vajag skatīties acīs citiem braucējiem un uzreiz būs skaidrs kur šie brauks.
Kad 96. gadā mācījos autoskolā, instruktors tieši norādīja uz "muļķiem, kas rada sastrēgumus", nogriežoties izmantojot tikai vienu joslu, ja ceļš tālāk turpinās 2 joslās. Tas ir loģiski un es tā arī braucu un braukšu, pat ja noteikumi nosaka savādāk. Man nerausta
jaaanis rakstīja: bla bla bla
Tātad -> trīs joslas.
3. – atļauts nogriezties pa kreisi.
2. – atļauts nogriezties pa kreisi.
Marķējumu joslas trajektorijai krustojumā nav.
Es stāvu trešajā joslā. Sāku kustību taisni. Kurā joslā man jānogriežas? (CSN 99. man aizliedz pēc manevra atrasties 3. joslā) Tātad varu braukt kā 2. tā pirmajā.
Bet ja ir marķēta nogriešanās trajektorija tad lūdzu ievērot CSN 108. punktu.
jaaanis pameģini ievilkt kādam sānā no vidējās joslas ja jav tev taisnība tad jau policija tev neko neteiks...
Kad man ir jābeidz taisnvirziena kustība un jāsāk nogriezties? Tad kad esmu pretī 3. joslai? Tad kad esmu pretī 1. joslai? Tas ir reglametēts?
Nekur nav rakstīts kāda trajektorija jāizvēlas izņemot to ka nedrīkst iebraukt pretējā kustības joslā (!!!).
Tātad kur beidzas 3. josla? (CSN 1.24) Trešā josla (ja nav marķējuma) turpinās līdz pašam krustojuma galam!!!
Un jebkurš manevrs no otrās joslas ir tas pats kas uz taisna ceļa iebraukt blakus joslā nepaližot transportlīdzekli (81. pirmā daļa)
Vienlaicīga pārkārtošanās ir tad ja trajektorijas krustojas – tobiš viens grib pa labi - otrs pa kreisi, tad ir labā roka.
Te vēl pie visa tā klāt nāk 96. 119. Un nevis man ir jānogriežas pa slaido trajektoriju, bet tiem kas no otrās joslas ir jāievēro drošs intervāls attiecībā uz trešo joslu.
farruhs rakstīja: Nestrīdēšos, jo CSN nezinu... bet izklausās mega stulbi.
Principā sanāk, ka krusta vidū jau vari sākt tēmēt, kā no savas 3ās joslas pa diagonāli plst pāri uz 1mo ? ... un poxooi dim?
Domāju, ka tāds šoferīts līdz policijas atbraukšanai jau būs krietni paspārdīts.
Ne gluži tā. Sanāk tā ka es no trešās varu plēst taisni līdz kamēr pretim šofera durvīm atrodas Zemitāna tilta 1. josla un tad strauji pa 90 grādiem ietrāpīt 1. joslā.
Un tie kas no trešās velk taisni pāri krustam - tiem ir pofig (galvenais lai aiz krusta nav mentu, kuri piesies bumbas par rīkojuma zīmi), tie var močīt pēc šiem noteikumiem, jo gadījumā ja otrās joslas braucējs apskādē sānus 3. joslas braucējam vainīgs ir otrās joslas braucējs. Jo pēc definīcijas tas notiks krustojumā kur joslas ir iedomātas un taisnvirziena kustība obligāta.
kreisais pagr. no labās joslas
Vai ir veiktas kaut kādas izmaiņas noteikumos? Daudzi uzskata, ka tas ir atļauts. Piemērs - Akmeņu ielas un Valguma ielas krustojums. No rītiem apbrauc rindu virzienā uz tiltu un visiem gar degunu met pa kreisi uz Valguma ielu. Avārijas situācijas katru rītu.
Kas raksturīgi - šo manevru veicēji ir ļoti neapmierināti, signalizē un žestikulē, ja tos nepamana vai neļauj izdarīt šādu pagriezienu.
CP būtu ļoti ērta vieta agresīvo braucēju sodīšanai.