Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Veloekspedīcija 3000km izdzīvojums Irānā

Velomens Reģ.: 21.10.2007

Varbūt kādam, arī no šeit esošajam, interesē. Tad nu visa info ir iekš www.velomens.lv

Līdz ekspedīcijas sākumam - 12 stundas.

Laipni lūgti trakot un spamot

 
1 2 3
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

modena rakstīja:

ja esi tik gudrs - pastāsti, kad viņiem bija iespēja iegūt jaunās tehnoloģijas naftas pārstrādē? it īpaši Huseinam...

Dīvains jautājums - no kā viņi dabūja/apguva AES vajadzīgās lietas ?!?!? Kas traucēja to pašu izdarīt ar naftas pārstrādi ???

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

modena

beidz lētu propogandu stāstīt...

Visas pārstrādes rūpnīcas tika būvētas vecos laikos kā ārvalstu privātie uzņēmumi, un kad vara nomainījās, tad visu svešu nacionalizēja.

Jauno nebūvēja - jo neviens negribēja šiem būvēt politisko apsvērumu dēļ, jo šīs valsts kā lēto izejvielu eksportētāji bija izdevīgi. Un ja Huseins bija tāds lohs - kāpēc tad viņam nedeva iespēju uzbūvēt AES - bet to vnk sabombardēja? varbūt tādēļ kā papuasiem neviens daudz maz modernas tehnoloģijas nepārdod?

=================

Tev ir diezgan murgains priekšstats par procesiem šai druvā, pareizāk sakot , nav nekāda Ak lēto izejvielu eksportētāji? Kuveitas un AbuDabi valdnieki tā nedomāja - nē, ieguldīja jaunu ražotņu būvē miljardus, uzaicināja vislabākos speciālistus Rietumos, iepirka vismodernākās tehnoloģijas un ...tagad , liekas , nevienam nav jāstāsta, kas ir "Q8" un "ADNOC" Jo

eksportēt naftas produktus ir daudz izdevīgāk, nekā jēlnaftu. Huseinam bija laiks pacelt naftas sektoru līdz brīdim, kad viņš sāka karot ar Irānu. Karojošai valstij neviens neko nepiegādās un tur neko nebūvēs.

PS. Un pumpēt, pumpēt un pumpēt bez ieguldījumiem nav iespējams...

=================

Ar nelieliem "plāksteriem" tas ir iespējams, īpaši Irākā,

kur vietām pietiek izrakt zemē 0.5m dziļu bedri, un tā sāk pildīties ar naftu. Irākā ir viszemākā naftas barela ieguves pašizmaksa pasaulē.

WALA

Dīvains jautājums - no kā viņi dabūja/apguva AES vajadzīgās lietas ?!?!? Kas traucēja to pašu izdarīt ar naftas pārstrādi ???

==================

Irāna AES sakarā vajadzīgo dabūja no Krievijas un Ķīnas. Galu galā arī viņu AES uzbūvēja krievi. Irākā

jautājums bija sarežģītāks, bet vienu no galvenajām

lomām kodolspēlītē spēlēja franči. Bez tiem arī Vācija

un Šveice. Atmini skandālu, kad tvarstīja kuģus ar centrifūgu detaļām? Bet naftas pārstrāde ...tur no Krievijas neko nepaņemsi, viņiem pašiem nekā nav, bet

nenoliedzami līderi pasaulē , tālu visiem priekšā, ir amerikāņi. Nu tad viņi arī tirgojas ar licencēm, patentiem, dokumentāciju utt. par daudzmiljardu summām. Tā nu tas ir, tāpat, kā ar urbšanu

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Crankshaft - es protams neesmu nozares eksperts, bet ja paskatamies uz Ķīnu - IT un citām augstu tehnoloģiju lietām - tad faktiski nekas nav traucējis Ķīnai pie sevis saraust "Know-How" !!!

Dažādi itkā USA zinātnieki pēdējā laikā arī ir ar ķīniskiem uzvārdiem - neticu ka tā ir nejaušība !!!

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

Arī viena otra mīlētajā RUS ar to naftas un gāzes ieguvi tas pats , tik pumpē.Faktiski visi enerģētikas speci norāda uz RUS slikti uzturēto nemodernizēto enerģijas ieguves infrastruktūru , kas jau vistuvākā laikā var traucēt iegūt plānoto ( rietumiem solīto , galvenokārt gāzi ) Un kapēc totolitārās valstīs tā notiek , vismaz viens viens no iemesliem varētu būt tas ,ka ierēdnis kamēr pie amata grābj , jo kuru katru brīdi var tevi nomest , nedomā ilgtermiņā , vienīgais ko domā max savā vadīšanas laikā sagrābt un "nīstajos rietumos" noslēpt naudu un to tur notērēt pašam un bērnus tur izskolot u t t

modena Reģ.: 03.09.2003
0 0 Atbildēt

2 Crankshaft

Kuveita un Apvienoti Arābu Emirāti - bijušās britu protektorāta valsts, līdz ar to briti veidoja to politiku. Kuveita vispār nespēj viena pati pastāvēt, bez britu vai amerikāņu karaspēka. Līdz ar to visas rūpnīcas ja līdz 1991.gadam nebija ārzemju, tad pēc, bija jau ASV sponsorētas un kontrolētas.

AAE ekonomiku vispār no nulles izveidoja ASV, un tikai pēc 70. gadu naftas krīzes šie atpirka no ASV sava galvena uzņēmuma visas daļas un vēlāk pārsauca to pa savām. Izskatās ka tās rūpnīcas joprojām uztur ārzemju speciālisti.

Kopumā visa lielā un modernā attīstība notika pēc 1980- 1985 .gada, līdz ar to viss modernais tika pārdots saviem sabiedrotiem, ar niansēm, par kuram diez vai mēs visu zināsim. Pie tam visi sabiedroti nespēj pastāvēt bez ASV karaspēka klātbūtnes.

Par Huseinu - viņš pie varas tika 1979. gadā un jau 1980. gadā uzsāka karu pret "bīstamo islāma sērgu" - Irānu. Pirms tām Irākā notika revolūcija + vietējo rūpnīcu nacionalizācija - savukārt tādiem jaunās tehnoloģijas nepārdeva.

Līdz ar to, lielākas modernizācijas laikā visi "atpalikušie" bija bez reālām iespējām veikt modernizāciju.

modena Reģ.: 03.09.2003
0 0 Atbildēt

rudens68 rakstīja: Arī viena otra mīlētajā RUS ar to naftas un gāzes ieguvi tas pats , tik pumpē.Faktiski visi enerģētikas speci norāda uz RUS slikti uzturēto nemodernizēto enerģijas ieguves infrastruktūru , kas jau vistuvākā laikā var traucēt iegūt plānoto ( rietumiem solīto , galvenokārt gāzi ) Un kapēc totolitārās valstīs tā notiek , vismaz viens viens no iemesliem varētu būt tas ,ka ierēdnis kamēr pie amata grābj , jo kuru katru brīdi var tevi nomest , nedomā ilgtermiņā , vienīgais ko domā max savā vadīšanas laikā sagrābt un "nīstajos rietumos" noslēpt naudu un to tur notērēt pašam un bērnus tur izskolot u t t

totalitāra vara takš bija iekš PSRS.... un to ko tu tagad apraksti, tas attiecas uz liberālo valsti... par liberālo efektivitāti protams var daudz ko teikt, bet viens no skaistākiem piemēriem - 2008. gadā liberāla Krievija sasniedza 1972. gada totalitāras PSRS naftas ieguves līmeni.

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

modena rakstīja:

rudens68 rakstīja: Arī viena otra mīlētajā RUS ar to naftas un gāzes ieguvi tas pats , tik pumpē.Faktiski visi enerģētikas speci norāda uz RUS slikti uzturēto nemodernizēto enerģijas ieguves infrastruktūru , kas jau vistuvākā laikā var traucēt iegūt plānoto ( rietumiem solīto , galvenokārt gāzi ) Un kapēc totolitārās valstīs tā notiek , vismaz viens viens no iemesliem varētu būt tas ,ka ierēdnis kamēr pie amata grābj , jo kuru katru brīdi var tevi nomest , nedomā ilgtermiņā , vienīgais ko domā max savā vadīšanas laikā sagrābt un "nīstajos rietumos" noslēpt naudu un to tur notērēt pašam un bērnus tur izskolot u t t

totalitāra vara takš bija iekš PSRS.... un to ko tu tagad apraksti, tas attiecas uz liberālo valsti... par liberālo efektivitāti protams var daudz ko teikt, bet viens no skaistākiem piemēriem - 2008. gadā liberāla Krievija sasniedza 1972. gada totalitāras PSRS naftas ieguves līmeni.

O...modena uzbrauc savam mīlulim putinam....2008 taču jau 8 gadus šamais valda , ceļ krieviju no ceļiem , rietumiem neklanās .........

1972 visas valsts resursi tiek haotiski mesti naftas gāzes ieguvē jo vienīgais kā dabūt valūtu lai labību iepirktu .Naftas atradnes jaunatklāts , sākumā var "lēti" no virsas pasmelt . Un par tiem statstikas datiem nēesmu pārliecināts . Galu galā CCCP laikos to vien dzirdēju , ka vislielākā naftas ieguve , vislielākās labības ražas , visvairāk traktori pasulē , visas piecgades pārpildītas ............

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

WALA

Crankshaft - es protams neesmu nozares eksperts, bet ja paskatamies uz Ķīnu - IT un citām augstu tehnoloģiju lietām - tad faktiski nekas nav traucējis Ķīnai pie sevis saraust "Know-How" !!!

Dažādi itkā USA zinātnieki pēdējā laikā arī ir ar ķīniskiem uzvārdiem - neticu ka tā ir nejaušība !!!

==================

Nejaušība tā nav, Ķīna jau kopš DenSjaoPina laikiem cenšas ievadīt augstajās mākslās iespējami daudz savu

pilsoņu. Bez tam USA ir visai liels skaits etnisko ķīniešu, bet lielākoties viņi definē sevi kā USA pilsoņus ar izrietošām tiesībām un pienākumiem. Ir nācies tikties ar tādiem, to vajag redzēt, kad pēc izskata 100% ķīnietis

absolūti nopietni saka "es esmu Amerikas pilsonis!"

Tai pat laikā ir jomas, kurās , piemēram, Ķīnas pilsoņiem pieeja ir slēgta...

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

modena

Kuveita un Apvienoti Arābu Emirāti - bijušās britu protektorāta valsts, līdz ar to briti veidoja to politiku. Kuveita vispār nespēj viena pati pastāvēt, bez britu vai amerikāņu karaspēka. Līdz ar to visas rūpnīcas ja līdz 1991.gadam nebija ārzemju, tad pēc, bija jau ASV sponsorētas un kontrolētas.

==================

Kuveitas vienīgais ārējais ienaidnieks vispār bija Huseina

Irāka. Karaspēka klātbūtne - ko darīt, stratēģiski izdevīga vieta potenciāli noderīga militārā spēka izvietošanai. Bet nu tā ir Kuveitas valdnieka un ārzemnieku iekšējā lieta

Kopš 1936. gada, kad tika radīta Sauda Arābijas kompānija ARAMCO, visās "naftas valstīs" naftas ieguve

notiek pēc viena scenārija - tiek dibināta kompānija, kurā

vismaz 51% pieder vietējai valstij, attiecīgi tiek dalīti arī

ienākumi. Savukārt izpētes un urbšanas darbu tiesības

attiecīgā ārvalstu kompānija pērk no potenciālā partnera.

Tā ka naftas "saimnieks" jebkurā gadījumā nezaudē neko.

AAE ekonomiku vispār no nulles izveidoja ASV, un tikai pēc 70. gadu naftas krīzes šie atpirka no ASV sava galvena uzņēmuma visas daļas un vēlāk pārsauca to pa savām. Izskatās ka tās rūpnīcas joprojām uztur ārzemju speciālisti.

=================

Tieši tā, bez izņēmuma visi speciālisti ir ārzemnieki - arābi kaut kā netiecas apgūt zinātnes. Labākajā gadījumā viņiem der militāra karjera, bet strādāt viņi,

liekas, vispār uzskata zem sava goda Tais pašos AAE

laikam bezmaz puse iedzīvotāju ir no Pakistānas, Indijas, Ķīnas, Vjetnamas utt.. Arābi nesatraucas, jo praktiski nevienā Persijas līča valstī nav iespējams kļūt

par šīs valsts pilsoni, ja neesi šai valstī dzimis un ABI vecāki nav šīs valsts pilsoņi. Attiecīgi ārzemniekiem ir noteikts tiesību loks un viņi to ievēro, bet par samaksu

Kopumā visa lielā un modernā attīstība notika pēc 1980- 1985 .gada, līdz ar to viss modernais tika pārdots saviem sabiedrotiem, ar niansēm, par kuram diez vai mēs visu zināsim. Pie tam visi sabiedroti nespēj pastāvēt bez ASV karaspēka klātbūtnes.

=================

Nu, ja viņi nespēj pastāvēt, nu tad lai tas karaspēks tur ir.

Tāpat tie šeihi izgāž miljardus par modernāko bruņojumu, turklāt daudzi, atšķirībā no, piemēram, Lībijas vai Sīrijas, rūpējas arī par adekvāta personāla gatavošanu

Par Huseinu - viņš pie varas tika 1979. gadā un jau 1980. gadā uzsāka karu pret "bīstamo islāma sērgu" - Irānu. Pirms tām Irākā notika revolūcija + vietējo rūpnīcu nacionalizācija - savukārt tādiem jaunās tehnoloģijas nepārdeva.

==============

Huseins savas valdīšanas laikā pieļāva lērumu kļūdu, gribēja sēdēt uz diviem krēsliem, beigās iesēdās pa vidu ...

Līdz ar to, lielākas modernizācijas laikā visi "atpalikušie" bija bez reālām iespējām veikt modernizāciju.

=================

Viņiem bija gana laika to darīt arī pirms tam, tikai nevienu tas neinteresēja uz vietām - ērtāk taču ir sūknēt

jēlnaftu tankkuģos Persijas līcī.

Starp citu, var likties, ka Ķīna baisi patstāvīgi tur darbojas

naftas un gāzes druvā visās malās. Tā gluži nav, gan pašā Ķīnā, gan pasaulē, kur ķīnieši darbojas, praktiski visur strādā tās pašas jauktās kompānijas, kurās ir daļas

gan Ķīnas valsts kontrolētajām kompānijām (Sinopec,

Petro China), gan ārvalstu partneriem, var teikt, tehnoloģiju turētājiem, no kuriem aktīvākie ir Saudi Aramco, Exxon (ExxonMobil), Caltex (Chevron), Total,

Conoco Petroleum utt.. Tā ka viss notiek pēc ierastajiem

un pārbaudītajiem scenārijiem, gan ieguvē, gan pārstrādē.

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

Velomen

Skatījos Tavu mājaslapu , nepamanīju ceļojuma aprakstu , bet kautkur lapas stūrī pamanīju twiter ziņu , ka vakarā taisies lietot aizliegtas vielas ....... varbūt tapēc vēl navf apraksta ...........

modena Reģ.: 03.09.2003
0 0 Atbildēt

2 rudens68

Ko tu te lien ar savu Putinu? Vai tad par viņu iet runa?

modena Reģ.: 03.09.2003
0 0 Atbildēt

Crankshaft

tas ARAMCO toreiz laikam savādāk saucās... vēlāk pameklēšu - bija cits nosaukums. Un ne par kādiem 51% nebija ne runas..

In 1950, King Abdul Aziz Ibn Saud threatened to nationalize his country\'s oil facilities, thus pressuring Aramco to agree to share profits 50/50.

en.wikipedia.org/...

tā 51% būšana sākusies tad, kad šie apvienojas 1971, jo lai pieprasīt kontroli, kaut kam jābūt, ne tikai plikai naftai. Un kopš izveidošanas šiem bija saistības pret Lielbritāniju, bez kuras diez vai kāds ar šiem dalītos.

Kā skaistu piemēru jaunākai tehnoloģijai var minēt, ka nesen atklājās, kā tajā Japāņu AES kur šobrīd ir lielās problēmas, baigi izplatīts ir bijis roku darbs. Taja skaitā urāna maisījuma sagatavošanai un iekraušana reaktorā.

Отказавшись от автоматики, заводские рабочие смешивали урановый порошок с азотной кислотой в обычных ведрах из нержавеющей стали, используя ложки с длинными ручками, а затем также вручную, а не при помощи насоса, загружали смесь в бак производственного реактора. 30 сентября они по ошибке залили в реактор в восемь раз больше урановой смеси, чем полагалось, что и привело к неконтролируемой цепной реакции. Остановить ее удалось буквально чудом. Следствие также установило, что допустившие ошибку рабочие практически ничего не знали о свойствах урана и не имели личных дозиметров.

www.kommersant.ru/...

līdz ar to, visa tā modernizācija, pēc būtības ir jauns \"brīvprātīgas\" verdzības paveids, kad tie kuri diktē modi, paši reti kad strādā uz paša modernāka aprīkojuma, savukārt papuasi vienmēr baidās, kā viņu tehnika ātri novecos un šie \"atpaliks no modernas pasaules\".

Kazimirs_Skuja Reģ.: 12.08.2006
0 0 Atbildēt

Es arī taisos šosvētdien braukt veloekspedīcijā no

laivu stacijas "Nāra" uz Mežciemu!

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

modena

tas ARAMCO toreiz laikam savādāk saucās... vēlāk pameklēšu - bija cits nosaukums. Un ne par kādiem 51% nebija ne runas..

==================

Pirmo naftu Sauda Arābijā atrada 1934. gadā, kad amerikāņu kompānija TEXACO karaļa Sauda uzdevumā

meklēja Arābijas tuksnesī saldūdeni - kurš cits, kā naftinieki, bija speciālists dziļurbumu veikšanā, īpaši

tolaik. Meklēja ūdeni (atrada arī to) , bet vienlaikus uzdūrās naftai. 1936. gadā tika nodibināta jaukta kompānija, kuras pilnais nosaukums bija "Arabian-American Oil Company", saīsināti ARAMCO. Vienlaikus saīsinātais nosaukums bija kompānijas teletaipa adrese,

tāpat, kā TEXACO Tai pat laikā naftu intensīvi meklēja arī "Standard Oil of California", tagad pazīstama kā CHEVRON, 1938. gadā tie uzurba bagātāko urbumu Sauda Arābijas vēsturē. Arī CHEVRON iesaistījās ARAMCO, bet tur ir viens āķis - jau kopš 1930. gadiem darbojās TEXACO un CHEVRON kopuzņēmums ar nosaukumu CALTEX, operācijām Āzijā un Klusā Okeāna reģionā. Tā ka nošķirt, kur darbojās viena kompānija, kur otra, kur abas kopā, dbrīžiem ir ļoti grūti vai pat neiespējami. Tagad pilns kompānijas nosaukums ir SAUDI ARAMCO, jo Sauda Arābija 1988. gadā izpirka visas kompānijas daļas. "Īpašuma pārdale" sākotnēji , protams, bija savādāka, kas ir arī tikai loģiski -

arābi ta varēja vien piedāvāt tuksnesi, zem kura vajadzētu būt naftai, kā jau visas "naftas valstis". Visu no nulles radīja Rietumu investori un naftas kompānijas,

bieži ievedot pat jebkādu darbaspēku, jo vietējā vienkārši

nebija. Totāls pagrieziens uz jaukto kompāniju daļu pārdali, obligātu šādu kompāniju veidošanu utt. notika

1970. gadu naftas krīzes laikā, kopš tā laika tā ir vienkārši aksioma, ko akceptē visas procesā iesaistītās puses. Dabasgāzes frontē viss notiek analoģiski.

kvatra Reģ.: 13.02.2002
0 0 Atbildēt

Āksti atkal ar savām diskusijām sajājuši visu topiku

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

Velomen

Tavā mājaslapā klusums ......

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

Vai Velomens ir tas pats pilsonis, kurš vakar pa telefonu

runājās ar RAdio SWH? Liekas šis niks tika pieminēts.

Tobrīd varoņvelosipēdists bija ceļā no Irānas uz Armēniju,

Erevānu, brauca ar autobusu jau 17 (?) vai varbūt 14 (?)

stundu. Man īpaši patika tēze, ka, ja nevarēs dabūt biļetes

no Erevānas uz Rīgas pusi, tad būšot mīties ar velo

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

Crankshaft rakstīja: Vai Velomens ir tas pats pilsonis, kurš vakar pa telefonu

runājās ar RAdio SWH? Liekas šis niks tika pieminēts.

Tobrīd varoņvelosipēdists bija ceļā no Irānas uz Armēniju,

Erevānu, brauca ar autobusu jau 17 (?) vai varbūt 14 (?)

stundu. Man īpaši patika tēze, ka, ja nevarēs dabūt biļetes

no Erevānas uz Rīgas pusi, tad būšot mīties ar velo

Tad jau minējs vēl ceļā ....

Velomens Reģ.: 21.10.2007
0 0 Atbildēt

rudens68 rakstīja:

Crankshaft rakstīja: Vai Velomens ir tas pats pilsonis, kurš vakar pa telefonu

runājās ar RAdio SWH? Liekas šis niks tika pieminēts.

Tobrīd varoņvelosipēdists bija ceļā no Irānas uz Armēniju,

Erevānu, brauca ar autobusu jau 17 (?) vai varbūt 14 (?)

stundu. Man īpaši patika tēze, ka, ja nevarēs dabūt biļetes

no Erevānas uz Rīgas pusi, tad būšot mīties ar velo

Tad jau minējs vēl ceļā ....

Jau 12 stundas kā mājās

Apraksts ar bildēm būs. Bet pie tā vēl daudz jāstrādā

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

Visu iespējamo cieņu tev!!! Ir taču vēl dulli ļaudis

mūsu dienā un sabiedrībā ... Hip,Hip, bez Urā!

Tu esi vellapēdistu rindās labākais! Vismaz LV!

ak Reģ.: 13.01.2003
0 0 Atbildēt

Pievienojos urā saukšanai šovasar, daļēji arī Tavā iespaidā, Velomen, brauksim ar velosipēdiem vairāk kā pagājušajā

Velomens Reģ.: 21.10.2007
0 0 Atbildēt

Baudiet 1. un 2. daļu - www.velomens.lv/...

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 0 Atbildēt

Velomens rakstīja: Baudiet 1. un 2. daļu - www.velomens.lv/...

cepuri nost

skoc rulzz nemērā , speialized un GT gan bik iesūkā-mana pieredze

nezinu kā Teherānā(nau būc) vs Erevāna , bet ,pers.es., pa Erevānu gan ar ričuku neriskētu braukt , dalpajopisms apsolūtais taxšto , domāju ,neko neesi 'zaudējis' ,neizbaudot' Erevānas extremo satiksmi

BB Reģ.: 20.08.2003
0 0 Atbildēt

TDIOTS rakstīja:

Velomens rakstīja: Baudiet 1. un 2. daļu - www.velomens.lv/...

cepuri nost

skoc rulzz nemērā , speialized un GT gan bik iesūkā-mana pieredze

nezinu kā Teherānā(nau būc) vs Erevāna , bet ,pers.es., pa Erevānu gan ar ričuku neriskētu braukt , dalpajopisms apsolūtais taxšto , domāju ,neko neesi 'zaudējis' ,neizbaudot' Erevānas extremo satiksmi

Teherāna ir pilnīgs bardaks satiksmē ar nežēlīgu smogu. Lai gan trakāko esmu redzējis Baku.

Bet čalim respekts, ar velosipēdu tur vajag iekšas.

Savādāk Irāna forša valsts, tikai šmigot nedrīkst

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

palasījos viedokļus....

no malas izskatās, ka mums ir nepareizie prezidenta kandidātiņi

1 2 3
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti