1.fakts: Pērn veikts apjomīgs pētījums, kas atklāja, ka Latvijā ir diezgan daudz cilvēku, kuri sirgst ar īpaši bīstamiem hroniskiem miega traucējumiem jeb obstruktīvās miega apnojas sindromu. Izstrādāti un spēkā stājušies valdības noteikumi, kuru mērķis ierobežot šādu slimnieku sēšanos pie stūres. 2.fakts: Obstruktīvas miega apnojas sindroms (OMAS) ir nopietna medicīniska problēma, kura skar līdz 4 % vidēja vecuma pieaugušu cilvēku. Tā ir krākšana kā medicīnas problēma, jo skar ne tikai apkārtējos, bet arī pašu krācēju un viņa veselību.
Ir vēl tāda slimība, kā pigmentārā kseroderma. Tā izpaužas, ka organismam ir paaugstināta jūtība pret ultravioleto starojumu. Tādi arī nevar ilgstoši atrsties automašīnā. Sevišķi, ja nav tonēti priekšējie stikli. Bet tos nedrīkst tonēt.
....
Lūk tā.
Es arī turpinu komentēt šo tavu uzrakstīto stulbību.
Pirmkārt, tā nav mana stulbība, es citēju fragmentu no otrdienas Apollo redakcijas raksta: "Jaunie SM noteikumi nestrādā: Pie stūres sēžas cilvēki ar īpaši bīstamu sindromu"
Tātad, pastāv jauni SM noteikumi attiecībā uz autovadītāju medicīnisko pārbaudi. Tālāk:" Tomēr pieņemtais likums realitātē nestrādā - ja cilvēks pats nav ieinteresēts ārstam atklāt aizdomas par miega apnoju vai pats šādu problēmu neapzinās, medicīniskās komisijas speciālistam to atklāt ir teju neiespējami, vēsta LNT raidījums «900 sekundes»."
Acīmredzot, domāti miega traucējumi, kuri varētu izraisīt aizmigšanu pie stūres. Tomēr, ja jūs gūglējat par to apnoju, tad izdos par krākšanu miegā.
4% arī ir sasodīti daudz. Tā kā Latvijā ir reģistrētas, pēc CSDD, datiem, ap 850 000 derīgu vadītāja apliecību, tad OMAS "varētu attiekties" uz apm. 34000 transporta līdzekļa vadītāju, kurus, pēc SM ieceres, ārstiem nu vajadzētu apstrādāt.
Diezgan stulbi, jo domāju, ka ja cilvēks ar to sindromu guļ, teiksim, 12h naktī, tad efekts būs tāds pats, kā ja gulēs cilvēks bez tā 8h.
Tad jau vajadzētu aizliegt vadīt auto arī, piemēram, visiem vecākiem, kuriem ir mazi bērni, jo nevar jau izslēgt, ka konkrētais vecāks būs ilgstoši neizgulējies = bīstams.
Vērtīga informācija gan, ja ārsts saistībā ar tiesībām jebkad prasa par krākšanu, jāatbild, 'nē, es nekrācu'
Principā šis likums ir bezjēdzīgs, jo nemaz neņem vērā katra cilvēka indivudālo dzīvesstilu. Pieļauju, ka ir cilvēki, kas sirgst ar to apnoju, bet tāpat ir daudz labāk izgulējušies/modri pie stūres, nekā cilvēki, kas guļ bez problēmām, bet ļoti maz.
Tad jau varētu visām paaugstinātā riska grupām liegt sēsties pie stūres. Un tad pie stūres paliktu labi ja 10% šoferu.
Ja miegā krācat, nedrīkstēsiet vadīt auto!
1.fakts: Pērn veikts apjomīgs pētījums, kas atklāja, ka Latvijā ir diezgan daudz cilvēku, kuri sirgst ar īpaši bīstamiem hroniskiem miega traucējumiem jeb obstruktīvās miega apnojas sindromu. Izstrādāti un spēkā stājušies valdības noteikumi, kuru mērķis ierobežot šādu slimnieku sēšanos pie stūres. 2.fakts: Obstruktīvas miega apnojas sindroms (OMAS) ir nopietna medicīniska problēma, kura skar līdz 4 % vidēja vecuma pieaugušu cilvēku. Tā ir krākšana kā medicīnas problēma, jo skar ne tikai apkārtējos, bet arī pašu krācēju un viņa veselību.