Tak Loooģiski- ja malējās rindas braucējs nogriežas pirmajā/tuvākajā nobrauktuvē (bet tieši tāpēc jau viņš tobrīd brauc pa malējo....) un ja izbraucējs respektē un seko līdzi otrās joslas rotētāju darbībām- no tās otrās joslas NAAAV problēmu nogriezties nost kaut izbraucējam gar pašu degunagalu.Kaut vai no paša apļa centra tu vari nogriezties- pie attiecīgas intensitātes cilvēki to iemācās un izturas koleģiāli.Izbraucējs vienmēr ir morāli parādā saprātīgam otrās joslas rotētājam un par nebraukšanu gar degunu tam ir pienākums garantēt nobraucējam visērtākos apstākļus- kaut tas nav paspējis pilnībā pārkārtoties un griežas nost daļēji vai pat pilnīgi no otrās rindas. Tak "tīšām" neviens normāls braucējs nekur virsū otram nebrauks- izņemot ka tikai mūsu LV pumpiņdrasādeģenerātu kompānijā pie visādām tur mūkusalas mahimām un tml. ;D
ps- tas vel nekas, ka pats nebrauc un citiem nedod- vel tak vajg visur savu "vienīgi pareizo" viedokli iekladzināt, tā lai "atbildi meklējošie" to izlasa un lai tik turpina pajoliņu grandvalsts uzvaras gājienu.Padomā, kas par šausmīgu degsmi pat uz klaviatūras, ta ko ta lai tur uz ielas sagaida- vnk spied grīdā un fiksi taisies ka tiec tālāk no greeka...
Labprāt atbildētu, bet nav īsti skaidrs ko Tu centies pateikts.
Ieliku bildīti tiem kas te saka, ka nav jārāda pagriezienrādītājs pa labi, ja uzreiz plāno nogriezties, ka tā esot maldināšana. Kā reiz nerādīšana ir maldināšana, jo tas kurš grib iebraukt, nesaprot, ko tas kurš neko nerāda darīs, brauks tālāk, vai griezīs nost.
Apmetu to bildi otrādi, lai vieglāk saprast. Laikam jau problēma tajā apstāklī, ka ir hroniskie "aizmirsu izslēgt" un hroniskie nerādītāji. Tāpēc arī rodas pārpratumi. Ja visi pieturētos pie šāda principa, kā bildē, ka iebraucot rāda tikai tie, kas uzreiz izgriezīsies nākošajā nobrauktuvē vai arī nebrauktu pilnu apli pa ārmalu, tad problēmu nebūtu.
Protams, ka nerādīšana pie izbraukšanas ir maldināšana un debila rīcība un ir pilnigi pareizi, ka CP par to soda.
Ko es gribēju pateikt- to,ka pie savstarpējas sapratnes nav problēmu nogriezties nost kaut no jebkuras joslas un nav obligāti jābrauc pa malējo joslu gar degunu iepriekšējās izbrauktuves izbrauktgribētājiem un nav viņiem jātraucē un nav jākavē satiksme.
Tur piemēram tajā mūkusalas aplī -
garumgara aplī/iebrauktgribētāju/pajoliņu rinda stāv jau no pašas gājēju pārejas/tuneļa pie raiser autoservisa lidz pat pašam mahimas stūrim, un nospiedoši vislielākā gaidītāju daļa gaida labajā rindā.Bet tikai viena daļa no viņiem vēlas uzreiz jau nākamajā apla nobrauktuvē nogriezties Bauskas/TA/Statoila virzienā.Krietna Puse no tiem laimīgi iebraukušajiem tur brauc pa apli tālāk- bet lietojot malējo rindu un čakarējot prātu tiem, kuri no Bauskas virziena vēlas tikt virsū uz apļa.Tur reku veselas 2 rindas izmisīgi gaida. Kāpēc diez šie tie taisnibraucēji nevarēja aplī iebraukt pa kreiso iebraukšanas rindu un tālāk aplī braukt pa vidējo joslu? Kas tur ir- vai pārāk liels risks unn vienkārši bail, vai suudīga kustību koordinācija vai (iespējams) viņi domā, ka tas ir huligānisms un sodāma rīcība?
Tur taču ir tikai viena josla... kur Tu gribi lai viņi brauc..? Ok fiziski, iebraucot aplī var sadalīt divās, ja stāv vieglie, taču pirms tam tur nav kur palikt diviem auto.
Es tur pilnīgi vienmēr apbraucu to garo desu (korķi vienā labajā joslā), pirms apļa tajā iebraucot no kreisās joslas.
Tā arī ir, tur īsti nevar saprast, viena vai divas joslas tajā vietā, bet - nekādu problēmu man tā rīkoties jau gadiem ilgi Starp citu, tā esmu darījis, arī, blakus esot CP ekipāžai.
Tieši tā- es tur ikdienā braucu hvz kopš kuriem laikiem un līdz šim tur nav bijušas problēmas kaut trīs rindas izveidot un nedz tur k'dreiz cp kādu ir sodījusi.Bet "pamatruna" jau iet par hrestomātisko situāciju, ko pat google ir nofilmējis- tā kreisā uzbrauktuve tukša, labā toties ir pilna līdz apvārsnim, apļa ārējā josla tukša, bet visa rinda gaida uz kādu pelēku auto, kurš ir ielīdis ārējā rindā.Pelēkā auto vietā tur uz tās ārējās rindas vajadzētu sakraut pirmamīdā kādas 5 tukšas mucas vai uzstādīt plakātu "NElien"- tad uzreiz automātiski visi brauks tā kā vajadzētu.
Puikas, kungi... Āķis tajā, ka tur nav divas joslas, ir viena. Tāpat kā uz mīļās Čakenes. Viena josla, kurā var ietilpt divi vieglie blakus. Tāpēc ar daļa tur brauc tieši tā un ne citādāk. Protams var un vēlams braukt tā kā jūs abi sakat.
Normāli būtu, ja tos kas grib pa labi tikt, novirzītu pat aplī neiebraucot, starp Maxima stavvietu un pašu apli. Un paliktu tik vieta tiem kam vajag aplī taisni vai tālāk.
2.7. braukšanas josla – jebkura brauktuves garenvirziena josla (var būt apzīmēta ar ceļa apzīmējumiem), kura ir pietiekami plata, lai pa to vienā rindā varētu braukt automobiļi;
Tik jāņem vērā, ka dēļ debīlās "agresīva braukšana" definīcijas kāds CP darbinieks var arī iešķiebt agresīvu braukšanu un tad vairs pat tiesā neatmazgāsies balts, ka viss pēc CSN . Lai gan loģiski, ka legāli/neaizliegti manevri nevar radīt šķietamus traucējumus citiem.
Es tikai iedomājos, tas uzskatāms par nekorektu attieksmi pret citiem, ja brauc pa ārējo joslu apkārt aplī? Neesot aizliegts. It kā. Esmu redzējis pat autoinstruktorus tā mācām savus audzēkņus!
Nu... Pēc mūsu "skaidrajiem" CSN un tā kā sazīmēti apļi, brauc kur gribi, kā gribi, tā ka teorētiski taisnība jau ir ...
Tāpēc man patīk Briti kā piemērs, ka viņu CSN, apzīmējumi, kur un kā jābrauc pat dundukam skaidri... Un zinot kāds ir cilvēks pēc dabas... šie parūpējas par to cilvēku un ik pa laikam atgādina - dari šitā, nedari šitā, tev jābrauc tur, priekšā sastrēgums- samazini ātrumu, turies ceļa kreisajā (mums labajā pusē), izņemot tad, ja vajag apdzīt utt...
Nekas... gan jau kādreiz arī mums būs bišk sakārtotāks un nebūs jābrauc uz čuju..
Tādām vietām ir paredzēti sensori zem/pie asfalta, kas ieslēdz luksoforu, un izmaksā 5% no apļa būves cenas. Bet nu, mums līdz tādam 50 gadus vecam hitech kā līdz mākoņiem, labāk gāžam tik naudu grantī un asfaltā.
iAuto rakstīja: Viens no iAuto lietotājiem atsūtīja mum šādu video priekš šīs diskusijas
Tagad paskatīsimies loģiski, nevis ar emocijam uz šito visu:
Traktors tuvojas aplim, bet nepārkārtojas un brauc pa kreiso joslu. Aizmugurē braucošais, ejot pa ārmalu iet ātrāk un pietuvojas traktoram, un nevis griežas pirmajā pa labi, bet iet tālāk. Traktoram vajag griezties, bet - ak vai - traucējums no labās. Tapēc ir jābremzē un jālaiž aizmugurējais. Bet ja aiz tā iet citi transporta līdzekļi, tad traktors samazina ātrumu un laiž viņus visus.
Redz, kur arī atbilde, kāpēc pie mums nejēdz izbraukt apļus. Tāpēc, ka kāds kaut ko tupa sadomājies un ne pa kam nebrauks tā, lai visiem būtu ērti. Un atkal valdība vainīga, jo redz, nav likums...
Tikko atgriezos no Francijas ziemeļdaļas - Normandijas. Tajā reģionā 90% no krustojumiem ir apļveida. Ļoti eleganta braukšana, nekur nebija sastrēgumu. Pat mazpilsētās krustojumos, kas pēc izmēriem ir kā parasts krustojums, ir zīme par apļveida kustību un krustojuma centrā iezīmēts spaiņa diametra aplis.
Braukšanas kultūra apļos tur ir tāda, līdz kurai mums vēl tālu. Regulāri kāds nogriežas no otrās joslas un nevienu tas neuztrauc - pirmās joslas braucējs vienkārši piebremzē un viss notiek bez aizķeršanās. Nedaudz ekstrēmi, protams, ir lielie apļi - ap Triumfa arku Parīzē, piemēram.. Tur gan ir jāuzmanās, jo kustība notiek 5-6 joslās un nogriežas arī no 6 joslas... Latvijā pie tādas intensitātes būtu šaušalīgais korķis, bet tur aplī iebrauc prakstiski bez apstāšanās.
Pēc Francijas Beļģijas un Holandes krustojumi ar luksoforiem likās tik lēni...
Interesanti, KAS tas ir par kaut kādu "tikumu" vai "nacionālu iezīmi", ka pie mums lielākā daļa vienkārši nevēlas dzirdēt to, kā notiek citur un kā "būtu jāuzvedas". Šeit tak jebkurš taisnības meklētājs vai stāstītājs ir izlēcēja vai pat potenciālā huligāna statusā.Labāk ir ēst zemi ar meesliem, lādēt valdību un tipa "kamēr nebūs man mutē un dsā viss iebāzts, tamēr es likšu uz visu un uz visiem virsū savu ..... uttttttt"
Mahima ir necieņas izrādījums- bet kas ir "maksima"? Vai tu tur tuvumā biji un labi saredzēji Virsrakstu virs tā meesla? Latviešu valodā ir X burts? Vai varbūt īsteni latvisks ir apzīmējums XXL ?
Mani šis zīmols diezko neiepriecina, tāpēc tik ironiski izteicos,atvainoojos;)
Es šodien braucu pa To vietu un novēroju, ka uz abām izbraukšanas joslām gaidīja apmēram vienāds skaits transportlīdzekļu.Vēl bija atstāta pietiekoša vieta arī tiem, kas vēlas pabraukt pa kreisi zem viadukta.Laikam te kaut kas labs notiek.
Bet Jautājums paliek atklāts- ja malējo joslu pareizi izmantot tikai priekš aktuālās nogriešanās, tad kam un kā var traucēt, ka vienlaicīgi turpat nogriežas otrs auto no vidējās joslas? Kā arī, man nav skaidrs, kam tad īsti ir domātas 2 joslas, kuras tur Bauskas virzienā vienlaicīgi sākas tieši no paša apļa.Pat kaut kāda līnija tur ir starp viņām redzama.Varbūt, ja labās joslas braucējs nogriežoties netrāpa pa pirmo, tad viņam lai būtu iespēja trāpīt vismaz otrajā? Vai (varbūt) lai malējā josla griežas nost pa pirmo un vidējā pieklājīgi pa to otro? Vai tas tomēr neveicina šīs trakās vietas caurlaidību?
"Bet Jautājums paliek atklāts- ja malējo joslu pareizi izmantot tikai priekš aktuālās nogriešanās, tad kam un kā var traucēt, ka vienlaicīgi turpat nogriežas otrs auto no vidējās joslas? Kā arī, man nav skaidrs, kam tad īsti ir domātas 2 joslas, kuras tur Bauskas virzienā vienlaicīgi sākas tieši no paša apļa.Pat kaut kāda līnija tur ir starp viņām redzama.Varbūt, ja labās joslas braucējs nogriežoties netrāpa pa pirmo, tad viņam lai būtu iespēja trāpīt vismaz otrajā? Vai (varbūt) lai malējā josla griežas nost pa pirmo un vidējā pieklājīgi pa to otro? Vai tas tomēr neveicina šīs trakās vietas caurlaidību?"
Šo principu daudz kur varētu ieviest. Kad bija kārtējā diskusija par nemācēšanu braukt aplī. Teicu, ka pirmās joslas jātais tā, lai pa to var tikai izbraukt ārā nākošajā vai pārkārtoties uz otro vai trešo. Teica ka tā nu nevarēšot. Kāpēc, nepaskaidroja. Tas protams apļos kur daudz vietas un nobraucot nost ir divas joslas.
Laikam izskaidrot nevar tāpēc, ka "tradicionālā zinātne" uz šo nedod racionālu atbildi.Tāds sens novērojums- ja aplī pirms pašas iebraukšanas vietas ir apstājies kāds auto, tad uzreiz visi jautājumi paši par sevi atkrīt.Izbraucēji tā aizsegā mierīgi izbrauc, nākamie "nogriezties gribētāji" ir spiesti lietot vidējo joslu. Viss smuki. Secinājums- tur jāliek vai nu betona Bluķis, vai nu jāsazīmē balti rūtotas līnijas, uz kurām bez soda nedrīkstētu uzbraukt.Kam tāda lieka greznība, kā aplis ar 3 joslām-kur iekšējo reti kāds vispār uzdrošinās lietot...
Tur redz kur augstāk kāds ārzemnieks ir pacenties sazīmēt shēmas kā "vajadzētu" uzvesties.Šeit taču laikam nav Mākslinieku, kam tas pa spēkam un nav arī spējīgu informātoru, kas to varētu līdz interesentu prātiem nogādāt.Būs reku tagad Zebra- domāju, ko lai viņš tur neteiktu, lielākā daļa skatītāju to apbērs ar kritiku un tīšam darīs visu otrādi.
Laba doma, varētu eksperimenta pēc vienu lūzni uz Mūkusalas apļa nomest tur pie Махима un tad redzētu ka pēkšņi mācētu arī vidējo joslu izmantot. Bet jautājums vietā, kur CSDD kaut jel kas ir smuki ar shēmām jelkad skaidrots. Ja nebūtu žurnālistu un neviens neko nejautātu tad no CSDD iniciatīvu negaidīt. Pat viesu grāmatu aizvāca, lai nebūtu jāatbild.
Bet es jau zinu atbildi, kā jautā CSDD kaut ko par CSN, tā šie atbild, ka CSN pieņemot Satiksmes Ministrija un šie nebum-bum
Mums vecos laikos reiz bija tāds Cp virsvadītājs VisvaldisP. Lūk tas bija pieņēmis sev publisku imidžu, ka visos radio un pirmsākuma internetos varēja viņu manīt un viņam dajebko pajautāt.Protams,ka viņa lielā runāšana drīz tika pārtraukta un tālāk mēs nedzirdējām neko, pat hvz kas tur tas nākamais nāca aiz viņa. Toties tagad mums csdd ir lasāma dzeltena avīze miljons eksemplāros par ceļu uzturēšanu.Katram reģionam sava lappuse un tad vēl 3 lpp par visu kopā.Kopējā ceļu stāvokļa Kartē tur dominē krāsa "slikti". Tāpēc tagd visur iet Reklāma, ka vajg pielikt 10 santīmus degvielai ;D
"Ceļu satiksmes Likuma' 19. panta 3. punkts: "Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus."
Vispirms "Citai personai" rotācijas aplis ir jāiekārto tā, lai neradītu satiksmes bīstamu situāciju!
Satiksmes organizācija nekāda! CSDD nekam nederīga! Ceļu policija nekad nav iebildusi par sastrādāto cūcību. Lai mājas darbu izpilda satiksmes organizācija un viss nostāsies savās vietās.
Fakts ir tas, ka LV apļus neprot projektēt. Holandē apļos iebraucot ir divas joslas - pa labi aiziet uz pirmo nobrauktuvi, otrā - tiek kustība virzīta uz tālākām nobrauktuvēm. Joslas ir nodalītas ar betona elementiem, līdz ar to nepareizi izbraukt apli fiziski nav iespējams. Bieži ir tā, ka uz pirmo nobrauktuvi vispār aplī nav jāiebrauc. Latvijā kaut ko līdzīgu mēģināts uztaisīt pirms Ulbrokas.
Pēc apdrošinātāju ziņām, Mūkusalas aplis ir rekordists negadījumu skaitā.
Tepat jūrmalāā atrodas arī visbīstamākais un visdebīlākais aplis, kuru es jebkur jebkad esmu redzējis. Viņa projektētāju vajadzētu turpat puķudobē uz kāda Pīķa uzsēdināt.Var uz vairākiem- kopā ar tiem slimniekiem, kas to meeslu pieņēma.Pat googlemaps viņu nerāda,laikam kauns- toties ir vēstures liecība, kā tur izskatījās pirms tam (ko psrs krievi projektēja;) www.google.lv/maps/@56.9563643,23.6402027,3a,75y,258.2h,59.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1svWahO5TDSH8waZxG823hIA!2e0!7i13312!8i6656
Nepiekritīšu. Par cik es braucu apļus pēc pareizas braukšanas kultūras principiem, tad man neviens aplis neliekas debils, ja vien aplis nav uztaisīts ar 4m diametrā. Mūkusalas apli vispār nesaskatu problemātisku. Es pat teiktu, ka tas ir vienīgais 3 joslu aplis, kur 10% vadītāju arī izmanto trešo joslu. Tāds kā Lubānas/Deglava aplis vispār ir unikāls. 3 joslu varēja uztaisīt par velotreku. Reti gan tur braucu, bet neesmu ne reizi redzējis, ka tur kāds izmantotu trešo joslu. Problēma jau nav apļa uzbūvē, bet gan kā proti izbraukt.
Es braucu! Ik rītu. Tiesa, no Lubānas ielas tā nav problēma, taču no Juglas ielas ne tik ērti/vienkārši. Neesmu droša ka sapratīsi ko mēģinu pateikt, bet no Juglas ielas, ja uzreiz uz trešo, pēc tam gandrīz uzreiz jālaiž uz pirmo, ja grib Lubānas ielā izbraukt. Savukārt, ja netiec trešajā un otrajā, tad pirmajā sanāk ļoti asi pa labi. Manuprāt, tur biš par daudz iebrauktuvju/izbrauktuvju priekš tās plūsmas un no Juglas ielas, salīdzinoši asi jāiegriež aplī. Vai viena apļa puse ātrāk izbraucama kā otra.
Nekas, nekas. Mani tikai apmierina, ka tur ir tukša trešā josla. Es visiem maucu garām, ja man jābrauc tālāk par trīs izbrauktuvēm. Bet ja trešajā, tad arī neredzu problēmu iet uz trešo joslu. Galvenais ir tur nokļūt un pēc tam tikai lien ārā un visbiežāk tas notiek apsteidzot vismaz 3 auto, kuri iebraukuši pirmajā joslā pa priekšu tev. Jā, starp citu, problēma ir ļoti liela, ka reti kurš atceras no autoskolas, ko tad īsti nozīmē iebraukt trešajā joslā. Pārsvarā visi brauc pirmajā un tad mēģina kaut ko imitēt līdz trešajai, bet pēc fakta ir jāiegriežas trešajā. Taviem vārdiem - "braukt taisni".
Man sanāk nedēļas nogalē reizēm braukt uz laukiem caur to apli. No Lubānas ielas uz Kaivas ielu tikai no otrās joslas trešajā. Un piektdiena kā reiz ir tā diena, kad šādā veidā izdodas apsteigt es pat teiktu ap 20 auto, kuri tur nesaprotot viens otru drūzmējas.
Manuprāt, Tu visu manis rakstīto saproti pilnīgi pretēji.
Un es tieši tāpat kā Tu, braucu katru rītu starp 8-9 un katru vakaru starp 17-19 Un katru rītu apsteidzu visus kas laiž pa pirmo un otro, tik nogriežos Juglas ne Kaivas ielā.
amatiera driftēšana pilnā aplī ar automašīnām ir sliktāka par profesionāla sportista darbībām filmēšanas laukumā? Nu tu pateici. ko tu te bās kaut kādu žurku video?
Jo mazāks sūds, jo vieglāk driftēt. Vai tad nezini?
Stāsts ir par to, ka žurku drifteri driftējot uz sausa seguma un daudz izteiksmīgāk neizkliedz to par ''Like a boss'' stilu. Kam žurkas interesē, paskaties reģistrēto auto statistiku. Cik ir žurkas un cik charger? Manās un vairākuma acīs tas charger ir tik vērts, cik par viņu dod Tolmets.
Lētākais Dodžs maksā 6000 eiro bez atvešanas, bez nodokļiem. Tam ir 2.7 litru motors, kurš rij benzīnu. Pa šo naudu var nopirkt 6 žurkas. Cik no visiem LV esošajiem BMW dzinējs ir virs 3 litriem ( benzīna)? Plus vēl dodžiem grūti dabūt detaļas no šrota. BMW īpašniekiem tas ir ļoti aktuāli. Plus vēl aizspriedumi.
Tu pats esi kaut reizi dzīvē redzējis? Sēdējis? Braucis? Domāju, ka maksimums - redzēji, ka viens pa ielu brauc. Bet tik gudri dirs....
Auto cenu nosaka pieprasījums. Ja tā nav, tad auto ir tik vērts, cik par viņu dod Tolmets.
BMW pluss ir tas, ka driftēt var arī ar maziem motoriem, jo jaudas un griezes pietiek. Liels motors dod iespēju driftēt daudz lielākā ātrumā, kas aplī nav būtisks.
Bet saukt šļūkšanu pa slapju apli par driftēšanu "Like a boss" stilā ir nekas vairāk kā pontošana.
Pagājis pusgads, un diskusija par to pašu, vienīgi dalībnieku nedaudz pamainījušies... Manu viedokli varat uzzināt, atverot pirmo lapu. Vienīgais, ko vēlos piebilst - patiesi, ja braukšana instruktorus un eksāmenu pieņēmējus pašus izdotos iemācīt pareizi lietot apļveida kustību, lai viņi savas jauniegūtās iemaņas varētu veiksmīgi nodot tālāk saviem apmācāmajiem, vismaz jaunā autovadītāju paaudze sāktu braukt kā pieklājas un nemēģinātu atrast argumentus, kāpēc vajag apļos noslāpēt visu kustību. Protams - pagriezienu rādītāju lietošana šeit ir pilnīgi obligāta, lai apkārtējie saprastu, kurp vēlies doties!!!
Vēl mazs novērojums, salīdzinājumā ar pagājušā gada septembri, kad šī tēma aizsākās - apļu lietošanas kultūra un sapratne ir drusku uzlabojusies.
iuziite rakstīja: Labprāt atbildētu, bet nav īsti skaidrs ko Tu centies pateikts.
Ieliku bildīti tiem kas te saka, ka nav jārāda pagriezienrādītājs pa labi, ja uzreiz plāno nogriezties, ka tā esot maldināšana. Kā reiz nerādīšana ir maldināšana, jo tas kurš grib iebraukt, nesaprot, ko tas kurš neko nerāda darīs, brauks tālāk, vai griezīs nost.
Par šo es jau kaut kad esmu minējis. Korekti būtu nerādīt tikai tad, kad nebrauc no pirmās joslas pirmajā, bet brauc otrajā un trešajā no pirmās aizliegts. Tas pats ar otrās joslas braucēju - korekti būtu, ja viņš nerāda pagriezienu, ja brauc iekšā trešajā joslā. Respektīvi- pirmās joslas braucējs, redzot, ka otrajā joslā nerāda pagriezienu, droši varētu doties taisni otrajā joslā. Bet ir liels BET... LV nav tā valsts, kur kādreiz cilvēki padomātu ar galvu, kur nu vēl kaut kādu loģiku ieviestu dzīvē. Ja jau pie joslas maiņas nerāda, tad kāpēc gan būtu jāmācās pareiza apļa izbraukšana, vai ne?
Ja no otrās brauc trešajā, vai no pirmās otrajā, tad rāda pa kreisi. Āmen ) No pirmās otrajā, iebraucot aplī, īsti nesanāks, jo gan jau kāds ir otrajā.
"pirmās joslas braucējs, redzot, ka otrajā joslā nerāda pagriezienu, droši varētu doties taisni otrajā joslā."
Kurā brīdī? Tad kad iebrauc aplī? Tad redz tikai labo pusi. Ja jau braucot, tad rādi tur kur brauksi, ja nākošajā pa labi ārā, tad pa labi, ja turpini uz priekšu, tad pa kreisi... kaut kā tā... tas pēc Britu principa.
Teorētiski, vienīgais brīdis kad varētu nerādīt iebraucot aplī, pie nosacījuma, ka tur ir četras iebrauktuves/izbrauktuves, ir tad, ja taisies braukt "taisni", taču, tas šeit nestrādās, jo liela daļa nerāda ne iekšā, ne kur brauks, ne ārā
Ar LV viss kārtībā, mums apļi un katram automašīna ir salīdzinoši nesen un apļi kā tādi maz, nu ja salīdzna ar tām valstīm kur šādu sāpju nav vai ir maza. Kopumā situācija uzlabojas, ja salīdzina kā brauca 2007 un kā tagad.
Kā var pat iedomāties rādīt pa kreisi, ja iebraukšana aplī ir krustojums, kurā jāiegriežas pa labi? Tas nesaskan ar nevienu CSN, grozi kā gribi.
Tas variants, kuru es piedāvāju, nostrādātu tikai pie ideālas situācijas, kad visi rāda vienmēr un visur pagriezienus. LV tas nekad nenotiks, tātad garām. Pēc šodienas situācijas, kad tiek atļauts nerādīt, iegriežoties aplī, gaidam nākošo krustojumu, kur nerādīsim.
Elementāri! Ja plāno aplī braukt pa kreisi, vai pārkārtojas no vienas joslas uz otru. Papēti manis ielikto bildi, vēlams to kuru apgrieza otrādi, lai nav smadzenes jāmežģī.
Tas ka fiziski rotē pa apli iebraucot virzienā pa labi nenozīmē, ka tas maina krustojuma nozīmi. Izbrauktuves tāpat ir - pa labi, taisni vai pa kreisi. Tas jebkurā gadijumā paliek krustojums! Pa kuru brauc pa apli, lai nav jāstāv uz vietas pie luksaforiem.
Tikko atgriezos no Francijas ziemeļdaļas - Normandijas. Tajā reģionā 90% no krustojumiem ir apļveida. Ļoti eleganta braukšana, nekur nebija sastrēgumu
....
Mums tiesi otradi ka tik luksoforu ,veelams ar papildsekcijaam , sensoriem .. piemeeram Jelgavaa . Bija jautajumi kapeec nevar apli , kaut vai pie driksas tilta , tad "eksperti" vietas maz .
Ozolniekos buus aplis un 2 luksafori . Tasni briinums ,ka aplis nevis vairaaksekciju luksofors
Kāpēc pilsētās nav apļu? Man jau šķiet, ka tas ir visnotaļ acīmredzami - pat ja atmet augstākas izmaksas, tam nepieciešamas zemes platības. Īpašnieki nepiekrīt un tiesvedība var vilkties gadiem ilgi. Kā likums, pieguļošo teritoriju īpašnieku ir daudz un pietiek vienam iespītēties un viss...
Pie tam es pats neesmu sīku apļu cienītājs. Nav iebildumu pret apļiem, vien tie gnīdiskie riebj un nekādu laimi tur nesaskatu.
iAuto lapā mums ir rakstīts, ka 21.apr Jūrmalā būšot augsta līmeņa Konference par 22.gs ceļiem LV. Ja nu kāds tur pa darba pienākumu nokļūst, lūdzu pajautājiet, kā varēja gadīties, ka tie kaut kādi nezin tur hvz kura agrākā sasaukuma zagļveidīgie fimpfji par pilsētas iedzīvotāju naudu 21.gs.15tajā gadā uzbūvēja to Ceļubūves Šedevru, kas tur tajā Talsu šosejā šobrīd redzams.. Pajautājiet- kurš pundurass tur projektēja apļu trajektorijas attiecībā pret noslogotāko braukšanas virzienu un kurš raka 2m dziļu grāvi pie pašas apļa malas (barjeru tur nav!!) un kurš sajos apļos sasprauda dažādus stabus 50cm attālumā no braucamā asfalta uttt.Un- KURŠ sadūšosies aizbērt šobrīd ap 30cm dziļos grunts izgrauzumus pie pašas asfalta malas (kur vismaz puse braucēju, bailēs stūri žņaudzot, griež nost trajektoriju kā rallijā- viens no izgrauzumiem atrodas knapi 50cm no minētā Grāvja, drīz būs jau PA grāvi...)).Kurš atbildēs, kad tur kādam(-ai...) vienureiz kas samisēsies? Neizvēlējās pareizo ātrumu? Ir kāds mēģinājis uz cik sanāk?? Un Kurš diez tur izraka taisnajā posmā gar to obanno talsu šoseju 3arpus metrus dziļu krauju knapi pusotru metru no asfalta un neuzlika Barjeru vai vismaz akmens apmali ?? Aizbrauciet paskatieties, kad ir iespēja pie mazāk intensīvas kustības tur to visu pavērot un filozofiski padomāt. ps- man, atvainojiet, po-uj, es neko, manam auto lieli riteņi un taa, bet ap dūšu ir gan jocīgi
Aplis nav krustojums, bet gan atsevišķs ceļš. Katra iebrauktuve veido krustojumu. Un ja kādam labpatiks, tad Mūkusalas aplī starp krustojumiem drīkst parkoties gan iekšējā gan ārējā joslā vietās, kur tas nav aizliegts.
Tagad iepazīstot apli, tev joprojām liekas, ka krustojumā iegriežoties aplī nebūtu jārāda? Manuprāt tas ir tāds pats krustojums kā visi citi, kuros atļauts tikai nogriezties.
Tas, kā klasificēts ir ārzemēs aplis nebūtu korekti salīdzināt ar LV likumdošanu. LV nerādīs tā pat arī kreiso pēc tavas bildes, ja jau labo nevajag, joslu maiņās nevajag, un viens otrs uzskata, ka jārāda pagrieziens tikai pēc nogriešanās. ;)
"Tagad iepazīstot apli, tev joprojām liekas, ka krustojumā iegriežoties aplī nebūtu jārāda? Manuprāt tas ir tāds pats krustojums kā visi citi, kuros atļauts tikai nogriezties."
Es nevienā mirklī neesmu teikusi, ka NAV jārāda . Bet vispār to rindkopu nesapratu. Jo, pirms tam saki, ka aplis nav krustojums..
Aplis = Apļveida krustojums, vai tad tā to nesauc? Ok, par definīcijām nestrīdos.
Un par LV likumdošanu paklusēšu .
Ja godīgi, vienalga ko citi uzskata. Es rādu un rādīšu par katru savu manevru, pat ja likums to neprasa, jo man ir svarīgi, ka pārējie saprot ko es darīšu, pat ja paši uzskata, ka tiklīdz iebrauc aplī, tā nekas nav jādara, jo taču brauc pa apli. Un secinājums ir tāds, ka ar to ka rādu es, sāk rādīt arī citi... Kā saka, pieklājība vairo pieklājību.
Tas ir tāpat kā ir ļaudis, kas uzskata, ja viņu palaida, tad paldies par to nav jāsaka...
Šis (kā es saprotu) ir konkrēti TAVS redzējums/skaidrojums.Satiksmes Noteikumos nav pieminēts nedz Mūkusalas aplis, nedz arī tur ir skaidri pateikts, kas konkrēti detalizēti ir jādara aplī. Tas ir neatņemama mūsu valsts likumdošanas sastāvdaļa- kad nekur neko nevar saprast un katrs var iztulkot jebko pēc savas šnites.Itin īpaši ,ja profesionāli un par naudu, tad mums diplomēti tulkotāji iztulkos pat ka 2x2=9. Satiksmes noteikumi ir ta ka Biibele- neviens nezin, kur un kad un kas viņus uzrakstījis.Zināms tikai, ka mums visu laiku uz viņiem ir jāklanās. Kopš beidzamās SN redakcijas mums apļu skaits ir desmitkāršojies- bet izmaiņu un skaidrojumu nav.Tātad, ja publiskā vidē kaut kādi tur teteri,timroti,krapši u.c,u.tml. ir klačojoties atbildējuši uz darbaļaužu jautājumu un izteikušies par nerādīšanu- tas viss ir fufelis. Sanāk, ka Galvenais te ir dažu (bet tikai dažu!) iAuto biedru viedoklis, ka vajag dzīvot tā, kā pareizi liekas viņiem.Viens instruktors māca tā, otrs turpat nākamais māca šitā.Ja 100 auto iebrauc aplī un no viņiem tikai 3 auto parāda to labo- tātad, vai nu ir jāsoda tie 97 šoferi, vai nu ir steidzami jāveic labojumi vai skaidrojumi.Ja amatpersona saka, ka nav jārāda un 97 nerādītājus neviens nesoda un pat netaisās sodīt- tad nafigam jāukt cilvēkiem prātu un atkal un atkal to jautājumu pacelt? Autoritāte mums nav neviens- es jau teicu, pat prezidentu vai mācītāju vai pat pašu Dievu varam nolikt pie vietas. Tas būtu dažādu plašsaziņas līdzekļu (iAuto ieskaitot) redaktoru primārais Uzdevums- aizsūtīt savus Aģentus pie visām iespējamajām tām tur amatpersonām un uzdot vienu vienīgu konkrētu jautājumu- ir vai nav jārāda.Es personīgi viņu nerādu un nerādīšu un aicinu arī citus nekļūt par ākstiem un uzvesties atbilstoši cilvēcības likumiem.Nekur ārzemēs NAV tādu speciālu regulu,kas līdz pašiem sīkumiem noteiktu cilvēku savstarpējo mijiedarbibu, tai skaitā uz apļa. Visam pāri ir katra atsevišķā indivīda individuālā izpratne par pieklājību,prognozējamību un iecietību.
Mmm, es tak ieliku info, kur ĀRZEMĒS ir skaidri un gaiši pateikts, kur un kad IR jārāda pagriezienrādītājs braucot aplī (tādi paši noteikumi atrodani AU, NZ un līdzīgi skaidrojumi arī USA, citur neesmu pētijusi). Linku uz skaidriem noteikumiem un bildīti ieliku. Tā ka nesaki viss, ka nekur ĀRZEMĒS nav regulu, līdz pašiem sīkumiem, kā braukt aplī.
Nerādi, tad nebrīnies, ja Tevi aptaurē. Acīmredzot esi viens no tiem (spriežu pēc Taviem tekstiem), kāpēc apļi veido sastrēgumus, jo visi sēž un gaida, kur nu kundziņam labpatiksies braukt - tālāk aplī vai pa labi nost.
Taču, brauc kā gribi, un neburkšķi, ja kāds citur kaut kur neparādīs, varbūt viņam šķiet tāpat kā Tev par apļiem.
Ha ha ...interesanti... paprātoju un tikai tagad pieleca, kuriem tad vajadzīgs nerādīt iebraucot aplī, lai nemaldinātu. Tiem, kuri iebrauc pirmajā un brauc kaut visu apli tikai pa pirmo. Par cik es pirmajā joslā iebraucu tikai tad, kad vajag uzreiz ārā, tad neesmu pakļauts ar jūsu megaproblēmas iespēju kādu maldināt. Tātad teorijā pagriezienu nerādiet, kaut gan faktiski būtu jārāda. Bet kas sanāk tālāk? Apli tad jūs visi gan teorijā, gan pēc fakta brauciet nepareizi, ja iebrauciet pirmajā un nebrauciet uzreiz ārā.
tu domā, ka visi apļi ir ar daudzām joslām? Tā maldināšana attiecas uz tiem mazajiem. Kad aplim pa 1. iebrauktuvi pietuvojas auto ar pagrieziena signālu, no 2.iebrauktuves cilvēks domā, ka auto griezīsies ārā 2.ajā un tāpēc netraucēs, bet patiesībā šoferis rāda, ka iebrauc aplī un turpina braukt pa to.
Ņemot vērā, ka rāda pa labi, bet aplis aiziet pa kreisi, pagriezienrādītājs izslēdzas... lai maldinātu, jāslēdz vēlreiz pa labi... Bet .. te es vnk slēdzu pa kreisi Un nevienam nav šaubu, ka ārā pa labi nebraukšu . Gan jau kāds štuko, ka braukšu aplī pret spalvu ))
Pavēro, nemaz tik ātri virzienrādītājs neizslēdzas, griešanās aplī trajektorija nav uzreiz pa kreisi, sevišķi ja griežas laideni un pēc tam nebrauc gluži joslas labā malā.
Labi puikas un meitenes, ar to arī stāstam par pieredzi no "ārpasaules" lieku punktu. Nav man mērķis jums ko pierādīt un strīdēties. Gan paši kaut kad nonāksiet līdz secinājumam, ja vispār citi rūp. Ja nerūp, tad neko.
Redz, tu pats apgalvo, ka likumdošanā nav punktu par apli, tātad vai ir grūti izsecināt vienīgo patiesību, ka aplis ir galvenais ceļš un iebraukšana ar dodiet ceļu veido krustojumu katrā ievadā/izvadā? Nav taču teikts, ka aplis ir viens vienīgs liels krustojums ar nolikumiem, kur rādīt un kur nerādīt pagriezienus. Pagrieziena nerādīšana iebraucot ir tīri mutiska tēma, tā pat kā rāvējslēdzējs. Tas, ka nerāda varbūt arī nav pārmetams, bet es runāju, kā ir pēc fakta. Ir krutosjums ... tu nogriezies... nogriežoties jārāda pagrieziens... punkts. Ja tu saki, ka nav jārāda pirms krustojuma aplī, tad tev arī teorētiski nav jārāda jebkur, kur ir atļauts tikai nogriezties.
Pēc likuma, aplis ir krustojums. Apļveida krustojums. Tā kā taisni tu nebrauc, pa kreisi arī nē, tad pagrieziens IR JĀRĀDA. Lielā aplī tas nemaldina. Tas sāk maldināt mazā aplī vai aplī ar vairākām joslām. Tad pagrieziend IR JĀRĀDA, ja maini joslas aplī vai brauc no tā ārā. vienkārši braucot pa apli, pa savu joslu un rāda kreiso pagriezienu tikai debīliķi. Viss.
Lūk mazs aplis. Golfs stāv un gaida kad varēs iebraukt. Pretī aplī iekšā brauc tumšs fords. Ja fords parādīs labo pagriezienu ( tas ir jārāda pēc csn ), golfs padomās, ka fords grib griezties ārā no apļa pirms golfa, tāpēc golfam neyraucē un viņš varēs braukt. Golfs sāk kustēties, bet fords izslēdz pagriezienu, jo brauc tālāk. Tā ir maldināšana. Tāpēc parasti tādos apļos pagriezienu slēdz tad, kad grib braukt ārā no apļa.
Bet šis aplis vēl ir liels, jo eksistē daudz mazāki. Tajos maldiāšana ir vēl izteiktāka
Lielā aplī arī maldina. Pat ja es tēmēju uz otro joslu un otro izbrauktuvi, bet pirmā josla ir brīva es nelaižu garām izdevību un braucu pirmajā un tad pārkārtojos. Pat vidēji lielā aplī tas pagrieziens pa labi var maldināt, jo tie kas gaida tīri psiholoģiski to virzienrādītāju pamana un var sajaukt.
Personīgi man liekas, ka virzienrādītāju intervāls ~1sek ir par ilgu, jo pats esmu novērojis, ka piemēram, ja pretī kāds griež pa kreisi un nelūri tam nepārtraukti virsū ir gadījies nepamanīt, ka šis rāda pagriezienu, jo tajā brīdī spogulī piemēram "garantēju drošību" aizmugurē esošajam. Nu jau kad kvēlspuldzes nomaina LED mierīgi varētu tas mirgošanas intervāls būt īsāks.
Pareiza braukšana aplī un pareizs aplis
Kā tad ir pareizi braukt aplī un vai mums ir pareizi uzbūvēti apļi?