Pirmajiem trijiem, kuri pieteiksies šeit diskusijā, saņems dāvanā jauno žurnālu ar autoru autogrāfiem.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Pirmajiem trijiem, kuri pieteiksies šeit diskusijā, saņems dāvanā jauno žurnālu ar autoru autogrāfiem.
Izdots ikgadējais žurnāls “Latvijas Gada auto 2017” (+ foto)
www.iauto.lv/zinas/latvija/25403-izdots-ikgadejais-zurnals-latvijas-gada-auto-2017-foto
Piesakos!
Kā reiz rīt sanāk garām braukt laika posmā starp 17iem un 18iem (tuvāk 17iem). Ja tajā laikā šo brīnumu iespējams paņemt, gandrīz vai varētu pieteikties.
Pagaidām viss izskatās, ka tā pat varētu viss notikt. Pirms pašas braukšanas piezvani!
Piesakos!
Man apsolītais eksemplārs joprojām ir spēkā?
Savu eksemplāru saņēmu. Paldies! Katalogā ir ne tikai raksti par jaunu auto modeļiem, bet arī par satiksmes drošību un ekonomisku braukšanu. Vakaros pirms gulētiešanas varēšu lasīt.
visa nauda aiziet līzingā, ka nav 3 eiro, lai nopirktu žurnālu?
Nē, nauda paliek arī pāri.
Katalogā ir interesants raksts par jauno Honda-Civic...
Skatoties uz nesenajiem komentāriem, katalogs vēl ir pieejams, nav izķerts. Būs japameklē.
67 lapaspuse tabuliņa dīvaina
civc atkrīt jo stūrejam ar vienu roku
Patika Ata Jansona analītiskais raksts par promilēm un to izzušanu no organisma!
Māri, man rezervēto eksemplāru droši dod prom. Es jau veikalā nopirku!
Paldies Mārim, es arī tiku pie sava žurnāla eksemplāra. Vērtīgs raksts par auto degvielu veidiem un to specifiku dažādos maršrutos. Foršs Tesla apraksts Un, protams, tomēr reālu (iz)braucēju viedoklim vairāk ticības nekā sausai dīleru cilvēku argumentācijai.
Nu tā, izlasīju arī savu eksemplāru. Garos un tēlainos aprakstos neizplūdīšu, vien pieminēšu, kas patika un kas ne.
Šāda tipa žurnālos man allaž labāk patīk nevis tie auto apraksti, bet tieši sākuma raksti - kādas riepas pirkt, vai braukt ar miglas lampām u.t.t. Jaunu Ameriku parasti jau neatklāj, bet palasīt tomēr patīk. Taisnības labad gan jāpiebilst, ka daļa no tiem rakstiem bija lasīta jau iepriekš un
dižais izziņas prieks gāja secen. Par atsevišķām lietām varētu diskutēt, piemēram, miglas lampu lietošanu vai arī "Westlake" riepu krietnumu, bet nu tam jau domātas foruma attiecīgās sadaļas.
Mazliet kaitina pārspīlētā satiksmes drošība, super duper nākotnes tehnoloģijas, kad varēsim kasīt nabu un auto brauks u.t.t.
Ja pievēršas auto sadaļai, ta skumdina tas, ka lielākā daļa no aplūkotajiem auto ir tā saucamie krossoveri - ideja, kas man klaji riebjas (manuprāt saķēzīts vieglais auto ar lielākiem diskiem, cenu, degvielas patēriņu un tiek pārdots ar saukli "šim ir lieliska un augsta sēdpozīcija"). Varbūt tieši šī numura ideja bija tādus pētīt, varbūt tikai tādi jauni bija, kāpēc tā - to nu neņemšos spriest. Ak jā, arī slavētā Tesla pārstāvēja šo kategoriju, kas man tik netīkama (dubulti netīkama - arī tāpēc, ka pieder pie man tik netīkamās elektromobiļu kateogrijas)...
Laba teorētiskā ideja likās apskatīt nevis līdz nejēgai pārpakotus demo autiņus, bet gan pieticīgākas komplektācijas (varbūt pilnīgu bāzes variantu kā salīdzinājumu), lai gan spriežot pēc autora teiktā, tik vienkārši tas laikam nebūs.
Ak jā, arī komunistu auto nīdējam būtu ko lasīt - gan Dodge reklāma, gan Mustangs aprakstīts.
Varu uzreiz atbildēt, kāpēc otrajā daļā ir tieši tie auto, kuri ir un šogad tiešām sakrita ļoti daudz apvidus auto pārstāvji + 3 pikapi.
Tāpēc, ka konkursā drīkst pieteikt tikai attiecīgā konkursa gada jaunos automobiļus Latvijā.
Ja reiz tik daudz šo savairojies un pavērtējot uz dižās pilsētas ielām redzamo, tauta pērk un tautai patīk. Kāpēc - nudien nesaprotu, bet nu jā, ko no manis, vieglā komunistu auto braucēja ar nabagu kārbu, gan varētu gaidīt...
Par to, kādēļ man patīk krosoveri.
Ikdienā braucu ar Golfa krosoveru jeb Tiguanu un nupat nedēļas nogali pavadīju ar parastu kompaktklases automobili - Honda Civic. Nu teikšu tā - Honda prasīja pievērst divtik lielāku uzmanību tam, par ko Tiguanā var nedomāt un par ko jau bija aizmirsies. Ielu un stāvvietu apmales ir pirmais, tramvaja sliežu šķērsošana ir otrais (īpaši Miera x Tallinas), sen nebiju dzirdējis, kā zāle trinas gar mašīnas apakšu - tas ir trešais, nerunājot par piedzīvojumu meklēšanu izbrauktā mežainā vai smilšainā ceļā, ko es diezgan regulāri daru - 20 cm klīrenss ir neatsverams ieguvums.
Jā, Civic (it īpaši desmitās paaudzes) fenomens ir spēja turēties uz ceļa - straujus līkumus var izņemt lielākā ātrumā, nekā ar citiem kompaktklases vieglajiem. Bet, ja salīdzinām Tiguanu ar savu brāli Golfu, atšķirība tikpat kā nav jūtama un nav pamata runāt, ka šis krosovers ir nestabils.
Teiksim tā - izbrīns par krosoveru popularitāti būtu daudz pamatotāks valstīs, kur pat mežu un lauku ceļi lielākoties ir līdzeni, kā dēlis. Bet ja mums pat galvaspilsētas centra maģistrālā iela (Čakene) ir drīzāk līdzīga arumiem, tad noteikti izvēlēšos krosoveru - it īpaši, ja tas vadāmībā neatšķiras no kompaktklases nekrosovera.
Manuprāt apjoms par krosoveriem pamatots . Piemēram ar savu braukšanas stilu nejūtu atšķirību vadāmībā ...avensis vai ravs . .Vispār ravs labāk pa šoseju, viņu sānu vējš nešūpoja .
Es tik daudz lasu par to vadāmību .. Būs jāpatestē kāds vadāmības etalons , iespējams sajutīšu atšķirību
Cik cilvēku, tik viedokļu. Man izdodas visur izbraukt arī ar parastu sedanu/universāli Krosoverus novērtēju, bet pats sev ikdienai negribu. Ģimenei - varbūt nākotnē.
Oskars Irbītis varētu kādu rakstiņu par auto kuros visdrošāk atrasties sadursmes brīdī . Kāda statistika mazajā kasē , kāda laielajā .
Vai vēl piemēram ....Itkā šķiet pašsaprotami ja LC saskrienas ar Jaris . Mazā pasažieriem ir krietni sliktāk . Cik procentuāli jaunās tehnoloģijas mazina jaris pasažieru bojāeju pateicoties gaisa spilveniem , deformācijas zonām .Ja salīdzina šadu auto sadursmi pirms 10 -20 gadiem .
Ja saskrienas augsts auto ar zemu, piemēram dodge ram ar yaris, sevišķi - frontāli ( rams ieteš jarikam sānā) neko tie gaisa spilveni neglābs. Rama purns iebrauks tieši logā.
Tas pats ar kādu smārtu.
Tas ir drošš auto ieskrienot ar savu svaru testa bluķī. Bet saskrienoties ar kādu džipu....
"Toyota Prius" apgāž 340 000 eiro vērto "Brabus G500 4×4²" (+ video) www.iauto.lv/pie-stures/avarijas/25365-toyota-prius-apgaz-340-000-eiro-verto-brabus-g500-4-4-video
24.-28.lpp. baudāms E.Utāna raksts par dīzeļauto salīdzinājumā ar benzīnauto. Tiek kritizēts modernais dīzelis, kam es piekrītu.
VWfans rakstīja: 24.-28.lpp. baudāms E.Utāna raksts par dīzeļauto salīdzinājumā ar benzīnauto. Tiek kritizēts modernais dīzelis, kam es piekrītu.
Tā nav dīzeļa problēma bet ekoloģija kas bendē motorus.
ezis71 rakstīja:
VWfans rakstīja: 24.-28.lpp. baudāms E.Utāna raksts par dīzeļauto salīdzinājumā ar benzīnauto. Tiek kritizēts modernais dīzelis, kam es piekrītu.
Tā nav dīzeļa problēma bet ekoloģija kas bendē motorus.
Tikai joks tāds, ka klimats silst sākot ar viduslaikiem. Bet tad nebija nekādu dzinēju....
Konuss rakstīja: Teiksim tā - izbrīns par krosoveru popularitāti būtu daudz pamatotāks valstīs, kur pat mežu un lauku ceļi lielākoties ir līdzeni, kā dēlis. Bet ja mums pat galvaspilsētas centra maģistrālā iela (Čakene) ir drīzāk līdzīga arumiem, tad noteikti izvēlēšos krosoveru - it īpaši, ja tas vadāmībā neatšķiras no kompaktklases nekrosovera.
Man jau kaut kā liekas, ka stāsts ir pieradumā. N-desmit gadus pamatā bija pieejami sedani/heči/universāļi/kupejas - t.s. vieglie, pēc kā krosoveru invāzija liekas bezjēdzīgs pasākums. A ja būtu otrādi? Visticamāk, "vieglos" uzskatītu par bezjēdzīgu pasācienu - mazi riteņi, risks braukt uz borģūrām, zema sēdēšana kā sportiniekā utt.
Lai nu kā, visu nosaka pieprasījums. Var jau, līdzīgi kā dažs labs, ļurināt, ka tie, kas nedomā, kā es un neizvēlas auto kā es, ir lohi un tikai es tas gudrais, bet, nu, vispār jau tas, kā tu mašīnā jūties, pat ja tā ir tikai ilūzija, ir viens no svarīgākajiem, ja ne pats svarīgākais, auto iegādē. Un ražotāji to ir atkoduši. Ne velti no līnijas tiek noņemti tādi ilgus gadus turējuši auto kā Honda Accord, Nissan Primera, runā, ka arī Avensis, Mondeo, Insignia ņemšot nost, jo to vietu ieņem CR-V, X-Trail, Rav4 utt. Kā saka, kur tad jūs esat, sedanu fani, ja ražotāji ir spiesti tos ņemt nost no ražošanas?
Domāju, ka tas viss strādā kā tāds modes kliedziens. Kāds nopērk, dikti izslavē. Ražotāji pareklamē, vēl kas. Beigās vidusmēra pilsonis, kas no tiem auto daudz nejēdz, tādu arī nopērk, jo tak pozicionēts kā auto, kam ir augsta sēdpozīcija, augstais klīrenss, super duper drošība u.t.t. No pilsoņa ietekmējas arī viņa kaimiņš u.t.t.
Vai reāli šiem cilvēkiem to vajag? Droši vien jau ne, bet nu pērk. Tikko runāju ar kolēģi, kas plāno par auto maiņu. Skatījās līzingus un stāsta par ikmēneša maksājumu. Kā paraugu rāda kaut kādu hujdaja (laikam) krossoveri. Prasu, kas tad vainas vieglajam auto tipam, kādu lietojis līdz šim. Neko jēdzīgu pateikt nevarēja. Toties zinu, ka viņam 2 radi vai draugi nesen iepirkuši kaut ko līdzīgu. Tur nu laikam tā ietekme rodas.
Telefons - var nopirkt dārgu alfonu, var pirkt hujaveju, var nopirkt vēl prastāku. Kāda jēga pirkt alfonu, ja izmanto vien zvanu, sms un mazliet internetu un ja neesi hipsters? Bet cilvēki pērk...JO CITIEM ARĪ IR.
Atbilde ir pavisam vienkārša (nu vismaz manā gadījumā bija tāda).
Sedans ir visnepraktiskākais no auto tipiem. Bagāžniekā neko lielu īsti normāli ielikt nevar, pat tad, ja tas ir ietilpīgs.
Universāļi ir ietilpīgi, bet diezgan gari (neērtāk pilsētā) un vizuāli pārsvarā neizskatās diez ko labi. Mana sieva bija kategoriski pret universāli tieši dizaina dēļ.
Miniveni - praktiski, bet nu nepatīk man. Varbūt kādu dienu, bet ne šobrīd.
Krosovers - salonā vietas daudz, bagāžnieks praktisks un ietilpīgs, auto nav ļoti garš, izskatās labi, augsta sēdpozīcija un vēl forša ekstra - nav jāuztraucas, ka atsitīs durvis pret apmali (vedot vecākus uz viņu mājām Miera ielā regulāri Corollas durvis ir "uzsēdušās" uz apmales, kad viņi tās ver vaļā.
Vēl sakarīgs variants, manuprāt, ir sedani ar liftback tipa bagāžnieku (Škoda Octavia, Superb, daļa Opel Insignia, daļa Ford Mondeo utt.).
Ja runā par tām pašām Škodām, tad Octavia universālis man liekas daudz jēdzīgāks izskata ziņā (pašam tāds. Vecākiem liftback - nu tomēr nav tas). Par 2. paaudzes Superb pat neizteikšos - tur universālim ir gluži labs izskats, bet sedans/liftbeks/vai nu kas tas arī nebūtu ir diezgan nu tāds...ļoti tizls.
"Krosovers - salonā vietas daudz, bagāžnieks praktisks un ietilpīgs" - piedod, bet nu par to bagāžnieka ietilpību negribētu piekrist. Nepažēloju laiku un mazliet netā paskatījos info par dažu auto ietilpību:
Peugeot 3008 - 432 l;
Nissan Puke - 354l;
Nissan Qashqai - 430l;
Audi Q2 - 405l;
Renault Captur- 377l.
Vidēji ~400l.
Salīdzinājumam - Fana Honda Jazz ir 354l. Manai Oktāvijai - 605l.
Ja ikdienā pārvadā vienu guļammaisu un iepirkumu maisu, tad ir OK. Man grabažniekā stāv bērnu ratiņi un papildus tiem var sakratu vēl šo to. Ar tādiem 400l - piedodiet, bet tas nav nopietni... Tā ka tie 400l un baigā ietilpība, manuprāt, kopā neiet nemaz.
Manā gadījumā ir 472 litri, kas ir galīgi ok gan bērnu ratiņiem gan citām lielām lietām. Man nevajag ikdienā 600 litrus pārvadāt, bet, ja kādreiz vajadzētu, tad nolaistu sēdekļus.
Un, jā, 472 vs 605 litri, bet Kadjar ir par 21 centimetru īsāks. Līdz ar to atrast parkošanās vietu būs krietni vienkāršāk.
Labojums: 472 litri ir ar falšo grīdu, kas tur ir, lai grīda būtu vienā līmenī ar virsbūvi un varētu slidināt iekšā un ārā smagas lietas.
Ja to izņem, tad ir 572 litri pat.
Visforšākais auto tips manā skatījumā ir liels universāls kā, piemēram, Octavia-Combi vai Superb-Combi.
Tad saki, kāpēc gan tādu neņēmi?
Par dārgu man, nevaru tādu atļauties. Varbūt pat varētu, taču tad tikai vienu tādu auto varētu turēt, bet nevarētu vienlaikus otru auto, kā mums tas tagad mājsaimniecībā ir.
Ja nemaldos, vismaz savulaik lētākā Oktāvija bija +/- līdzīgā cenā, kā Tava Honda. Periodiski ir arī visādas akcijas, tā ka idejiski kaut ko līdzīgu tur varētu sasniegt.
Apkopes nez vai būtu stipri savādākas izmaksās. Bet nu ko tur, ja jau reiz nopirkts, tad nopirkts.
Savā ziņā jā, īpaši, ja kaut kur tālāk brauc. Maijā uz SK izvēlējāmies braukt tieši ar Volvo - salonā vietas dafiga, 2 cilvēki normāli var gulēt. Bet ikdienā to garo pakaļu stumdīt pa pilsētu, kur pamatā tomēr tiek pavadīta ikdiena...
iciks
ak pozicionēts kā auto, kam ir augsta sēdpozīcija,
.....
Neapgalvoju , bet daudziem svarīgākais ir ērta iekāpšana . . Man kaimiņš 50+ liekais svars ,muguras problēmas . Arī , domā par krosoveru , nekādu 4x4 vai klīrensu viņam nevajag ,ka tik ērti iekāpt .
Šiem auto ir ievērojami sašaurināta augšpuse. Varbūt no izskata viedokļa tas liekas OK, bet kā ir ar sēdēšanu cilvēkam, kam ir tas liekais svars?
Precīzi. Manai sievasmātei ir tāda pati problēma. Un tāpēc Jazz ir ļoti labs risinājums - ir kompakts, ar augstu sēdpozīciju, bet nav krosovers vai pseidokrosovers.
+1 par ērtu iekāpšanu/izkāpšanu. Ļoti svarīga nianse, ja auto bieži izmantos cilvēki mūža mierīgākajos gados. Izkāpšana/iekāpšana gana lielos "parastajos" auto (ar ietilpīgiem saloniem, bet zemu iekāpšanu) ir acīmredzami mokoša pat šķietami žiperīgajiem.
Par Tiguanu un augsto sēdpozīciju runājot - jā, ir citādāka sēdēšana, nekā Golfā, bet ne ievērojami augstāk. Piemēram, ja stāvu blakus krustojumā, tad Golfam loga līnija un stūres augstums ir vien nedaudz zemāks, kā Tiguanam. Neteikšu, ka uz priekšu redzu ievērojami tālāk. Pat RAV4 blakus liekas daudz augstāks.
Toties klīrensu sešu centimetru starpību (Golf vs. Tiguan) gan var just, un tas manuprāt ir lielākais krosovera ieguvums. Arī RAV4 ir par 4 cm zemāks.
Skatos - visiem problēmas ar iekāpšanu. Cilvēki, vai Jūs tiešām to visu neaizvelkat līdz absurdam? Ja cilvēkam ir muguras problēmas, tad neapšaubu ergonomiska un ērta beņķa lietderīgumu, bet lai nevarētu iesēsties mašīnā... nu varbūt vienīgi kādā zemā sportiniekā.
Piemēram,, mans tēvs. Cilvēkam tūlīt būs pensijas gadi un reizumis gadās, ka sačakarē muguru uz kādu laiku. Tad pagrūti darīt daudz ko, bet nekad nav sūdzējies, ka būtu nespējīgs iekāpt auto.
Mans tēvs iešļūca pensijā pirms n-padsmit gadiem, auto ir "parastais", un šis ne sūdzas, ne mokās . Bet nākas redzēt citus vecīšus, kuri tiešām mokās. Šķiet, ka mēs šobrīd nevaram (es nevaru, jūs nevarat) pilnvērtīgi spriest par to, vai nopietna vecuma blaknes un vajadzības ir absurds.
martinslusis
Universāļi ir ietilpīgi, bet diezgan gari (neērtāk pilsētā)
......
Pārsēdos uz avensi no rav . Kaut gan ravs īsāks tikai par kādi 15 cm , vismaz reizi nedēļā es izjūtu avenšu gabarītus savā Rigas darbavietas stāvietā . Un durvis uz apmalēm arī dauzu .
Žurnāls-katalogs "Latvijas Gada auto 2017" Nr: 4
Izdots jaunais žurnāls-katalogs "Latvijas Gada auto 2017" Nr: 4.
No 9.jūnija tas jau ir nopērkams visā Latvijā preses tirdzniecibas vietās, kā arī “Narvesen”, “Rimi”, “Sky”, “Maxima”, “Stockmann” u.c.
Šogad žurnāls ir biezāks un lētāks, attiecīgi 128 lpp un 2,98 EUR
Labprāt saņemtu atsauksmes un ierosinājumus!