Tāda kārba nāk n-tajiem VW grupas auto. Tā ir DSG kārba, 6-ātrumu. Autoparkā kādreiz bija golfs, pasāts, škoda un audi ar šīm kārbām. Visām bija problēmas. Mazākas tās bija škodai, golfam pa garantiju nomainīja visu kārbu, pasātam un audi kautkādas daļas. Itkā jaunākiem modeļiem ar 7-ātrumu DSG vairs neesot tādas problēmas, bet nav praksē pārbaudīts.
Nu, nevajag jau smieties par sievieti. (Joks). Ja nopietni, es īsti nezinu, kā var tikt pie normālas lietotas automašīnas. Pašreizējā kļuvusi "rijīga", eļļa garšo. Ir 10 gadi, tad nu jautājums - plēst motoru, vai meklēt ko citu.
Neņem ļaunā, bet, nu, topiks arī tāds, kā lai smalkjūtīgāk pasaka, smaidu izraisošs. Īpaši jau, redzot, ka pat modeļa nosaukumu nevari pareizi uzrakstīt.
Ja neko no mašīnām nesaproti, sāc ar to, ka nebrauc viena, bet paņem kādu paziņu līdzi, kas no mašīnām arī kaut ko saproti. Otrkārt, ja auto liekas ok, aizved uz pilnu diagnostiku, vēlams, pie dīlera. 100% no izdevumiem tas, protams, neglābs, bet, nu, priekštats būs.
Man ar humoru viss ok. Rakstu kā saprotu. Diplomi jau vēl nenozīmē, ka orientējos auto. Profils cits. Vienkārši placī teica, ka tūlīt būs klāt normāls auto, Labi, lai būtu Touran. Aprunājos citur, tur savukārt nolika līdz ar zemi. Un konkrēti par ātrumkārbu. Tāpēc apkopoju info. Bet tas labi, ka kāds mani uzklausa. Es, savukārt, ieklausos visos. Paldies.
Placī teica... atgādina vienu gadījumu, kad viens izbijis klients - opis Rumbulā nopirka gadīgu parketnieku apm. par vairāk kā trešdaļu lētāk kā tāds jauns no salona maksātu, aizbrauca vēl pie dīlera un novicināja pirkstiņus, ka viņi tur hrenovije spekuļanti, tik dārgi mašīnas tirgojot, a viņš gudrs - dabūjis stipri lētāk. So what, ka pusgadīgs un no Rumbulas. Pēc āris mēnešiem aizbraucis pie tā paša dīlera, stūrei pogas nestrādājot. Servisā pajauca vaļā, a tur sūnas bezmaz. Tā arī pateikuši - sorī, opi, tev ir slīkonis, garantijas nav. Opis - kak eto, u meņa ņetu garanķii? mņe prodavec v Rumbuļe skazal, čto u meņa zavodskaja garanķija, značit u meņa zavodskaja garanķija...
Nu, tik traki ar mani nav. Pašsaglabāšanās dara savu. Jā, ļoti baidos no "slīkonīšiem". Nu, un kā to noteikt? Un, kā vispār labu lietotu nopirkt? Uz šo rītu esmu sapratusi, ka sistēma šāda: auto - pārbaude neatkarīgā salonā pie dīlera - lēmums. Ko izlaidu?
4. Mēģināt atrast uzticamāko motora/kārbas variantu
Konkrēti par Touran varu pateikt, ka DSG kārbu noteikti nevajag ņemt, ja vien nav gatavība investēt lielas naudas summas remontā.
Tas pats par motoriem- ja ņem 2.0/1.6 dīzeli, tad pēc 2009. gada. 1.9 TDI ir labs un gadiem pārbaudīts, bet nobraukumi ir iespaidīgi. Par benzīna motoriem neko labu nevar pateikt, izņemot aizvēsturisko 1.6, kas ir labi pārbaudīts dzinējs, bet jārēķinās ar ļoti bēdīgu dinamiku.
Pie reizes - par Tiguan. Tas pats, vai kas cits? Vēl esmu skatījusies Volvo XC60. Kā tiem? Ir hroniskas kaites? Vispār es pa šīm divām dienām esmu traki izglītojusies. Paldies visiem.
Eļļas patēriņš ir nevis defekts, bet fīča, vismaz tik jaunām mašīnām kā esošā. Zinu gadījumu, kur cilvēks ar pusduci gadu vecu fofāgenu aizbrauca uz molleri, sūdzēdamies par eļļas patēriņu litrs uz 1k km - tur viņam pateica ka tas esot maz...
Tu joko, protams. To nu pat es zinu, ka litrs uz 1000 km ir nenormāli daudz. Arī Nissan dīleris to apstiprināja. Bet, tāpēc jau te ierakstījos. Man patīk parunāties par šo tēmu. Un, nenoliedzami, uzklausīt viedokļus. Ko darīt, otrreiz no salona nepacelšu, tad nu mācos, kā neieķēpāties. Ir dzirdēts.
Nu, ja eļļas patēriņš ir vienīgā problēma - iesaku painteresēties cik maksā remonts. Cits auto ir tāda loterija, ka viegli ielidot uz daudz lielāku summu.
Paziņa te Voyagera motoru no eļļas rīšanas izārstēja - vārstu blīvslēgi, nedaudz speciāla līdzekļa lai iekustinātu gredzenus - un eļļas patēriņš no 1+ litriem uz 1000km nokrita līdz kādiem 100g, kas jau ir ciešami.
Izmaksāja tas viss ap 100EUR, un nedaudz darba.
Japāņu motoram tas droši vien nebūs tik viegli - pa 90% ka gredzeni iekoksējušies nekustīgi, bet mēģināt var.
Paldies. Par to jau arī baidos - par lielo loteriju. Īpaši daudz tagad raksta par "slīkonīšiem". un kā lai tos atpazīst? Nevienam jau glābšanas riņķis nav aizķēries. Un vēl - cik ilgi tā var braukāt - uzlejot eļļu? Tur nekas cits nevar sabojāties?
Protams, ka 1l eļļas uz 1000km ir nenormāli daudz, bet pirms 10 gadiem man tieši to pašu pateica VW Krasta. Tāda esot pieļaujamā norma. Tas bija ~ pirms 10 gadiem, vai ir tagada nezinu, rīt kā reiz braucu uz apkopi, ja neaizmirsīšu uzjautāšu.
Uzjautā gan. Nissan Qashqai 2017. gads, benzīns, automāts. Interesanti, ka meitai tieši tāda mašīna, tikai pilnpiedziņas , tā paša gada, arī sāk eļļu ēst. gaidīšu info.
Ieteikums parasti pārdevējos neklausīties auto slavināšanas stāstus. Ja ir bijis remonts vienīgais dokuments, kas to apliecina ir rēķins un maksājuma dokuments. No pieredzes Hyundai garantiija spēkā ir tikai, tad, ja tev ir servisa grāmatiņa + čeki par veiktajām apkopēm, ja tev ir tikai servisa grāmatiņa ar dīlera ierakstiem, tas neskaitās.
Servisa grāmatiņā nē, bet servisa vēsturē (elektroniskā formā) info ir gandrīz visiem dīleriem. Jautājums vairāk ir par to, kas jādara, lai pie šādas infas tiktu - ir dīleri, kas dod, kādi par samaksu dod, bet ir tādi, kuriem tikai "caur galiem" šadu info var dabūt.
Itāļu mašīnas - aukstas. No Vācijas - slīkušas. Vēl baidos no zagtām, sistām, spidometrus atgrieztām. Tas laikam par tēmu - vilku baidies, mežā neej. Nu, neesmu es Rokfelleriem rados, mēģinu izzināt. Rakstu, runājos. Iesakiet godīgus auto tirgotājus. Nu,kādam taču ir jābūt.
Ne vienmēr. Itāļime ir problēmas ar to, ka viņi tās nekopj + vēl ir karsts kā rezultātā gumijām ir tendence izžūt un sadrupt. LV +- 80% ienāk ar koriģētu nobraukumu varbūt visi 90%. Vēl ir apsistā daļa. Sliktākais gadījums, manuprāt, ir tā stiprāk sista mašīna + nogriezts nobraukums.
Kā jau topikā bija rakstīts nepažēlot +-50 eur un aizvest uz diagnostiku, kurai vajadzētu pateikt, kas ir kas.
Un kas ir autoDNA.lv? Es tikko ieskatījos. Mati ta gaisā pēc tā, ko ieraudzīju. Vispār vairs nezinu, vai labāk negribēšu sākt ar velosipēdu braukt. Tie auto no SS.com visi tak sisti. Vairāk vai mazāk, bet visi pa ausīm sadabūjuši. Ko tālāk?
Tas ka auto ir sists, nenozīmē ka tas ir slikts. Viss atkarīgs no tā, cik stipri ir bijuši bojājumi un kā tas ir sataisīts. Būsim reāli- lielākā daļa mašīnu Latvijā ir sistas, ar koriģētiem nobraukumiem un ar neskaidru vēsturi. Pie mašīnas izvēles vienkārši vajag nonākt pie kompromisa.
Varbūt tad atgriežamies nedaudz atpakaļ. Kāds Nissan šobrīd ir lietošanā? Ja tas ir kāds vērtīgāks modelis, kā Qashqai vai X-Trail, varbūt tomēr ir vērts veikt motora remontu, ar noteikumu, ja mašīna vēl ir labi saglabājusies un nav sarūsējusi.
Nu, nezinu, vai vispār vairs atgūšu riteņbraucēja iemaņas. Man tagad drusku realitātes šoks. 'Visas trīs iepriekšējās (un vienīgās) mašīnas bija no salona. Tagad laiks pienācis pamainīt, bet stipri jāpadomā uz ko. Jaunu nepacelšu, no lietotām jau sāku bīties. Jā... Bet forši te ar Jums visiem parunāties. Neviens Diploms mani tā nav izglītojis. Varbūt kāds vēl mašīnu piedāvās. Bez cerībām, ka nepārbaudīšu.
Dacia- mūsdienu žigulis. Tehniski kā jau Renault/Nissan, bez īpašām problēmām. Bet budžeta mašīna ir budžeta mašīna- zema kvalitāte un komforta līmenis, kā arī ātrs nolietojums.
Man šķiet šādas klases mašīnas vienīgais pielietojums ir uzņēmumu autoparki un taksometri.
Es kaut kā skatījos lietotu (ap 10 - 12.gadu)VOLVO XC60. Tad VW Tiguan. Visa šī sarakste mani pamatīgi no sliedēm izsita. Esmu gauži apjukusi. Šobrīd braucu ar 10 gadīgu QASHQAI. Ir laiks mainīt. Joku te daudz, tas priecē, un daudz ko esmu uzzinājusi. Tikai tagad baiļu apjoms arī lielāks. Drusku jāpieslēdz loģika un miers. Un prāts.
Galvenais ir nebaidīties, viss būs OK. ja mašīna nepatiks, to vienmēr var pārdot tālāk.
Gan Tiguan gan XC60 ir OK, galvenais pirms pirkšanas rūpīgi pārbaudīt un izvairīties no nepareizās motora/kārbas kombinācijas. Vairāk koncentrējies uz mašīnas tehisko stāvokli un nobraukumu nevis uz to, vai mašīna ir sista.
Nu tak teicu jau sev, ka jāsāk pīpēt! Pilnīgs nikotīna trūkums. Kļūdiņa - steigas. Nav, nav 17.gada. Kur nu! Tad jau brauktu svilpodama. 2007.gada!!! Atvaino. Bet parunāt vienalga interesanti.
Man palika pilnīgi interesanti - kas tad ir par problēmām jaunajiem fofāgena grupas benzīnniekiem?
Piemirsi vēl ka lolvo jāizvairās no D5 [uzprojektēts lai lidotu zobene] un tomāta [šķīst], tikai viena problēma - būs problemātiski nopirkt XC60 bez tiem abiem...
VAG "jauno" benzīna problēmu galvenā problēma ir tāda, ka tie vairs nav jauni- konstrukcija sarežģīta kā dīzelim, bet resurss daudz mazāks un degvielas ekonomija nav tik laba.
Kādā no AUtobild žurnāliem bija raksts par VAG grupas motoriem un to kodiem no kuriem vajadzētu izvairīties saistībā ar pastiprinātu nodilumu un eļļas ēšanu.
Bet nu, piemēram 10 - 13. gads, automāts, dīzelis. Normāli? Gaidu tādu no Vācijas Tiguan. Braukšu lūkot. tad man vēl sarunāts Rīgā salons, kur drusku paskatīt. Vai ir vēl, kam vērība jāpievērš? Bet kā ar tām izmirkušajām mašīnām? Ir kāds indikators pēc kā noteikt?
Tiguan nav ar automātisko kārbu. Tikai DSG, kas ir robotizēta manuālā kārba. Šo kārbu bieži sauc par automātu, lai neradītu cilvēkos nesaprašanu.
Iepriekš arī minēju, ka mašīnu vēlams pirkt no īpašnieka, nevis tirdzniecības laukuma vai pārdevēja.
Ar izmirkušajām mašīnām ir tā, ka parasti viss ir kārtīgi izmazgāts, līdz ar to bez profesionālas acs to ir ļoti grūti pamanīt. Varbūt AutoDNA savā atskaitē piedāvā šos datus Slīkušas mašīnas noraksta apdrošinātājs, tāpēc kaut kādas datubāzēs tam būtu jāparādās.
Šobrīd cilvēkos nesaprašanu radi tu. DSG ir tomāts, tik vien ka nav hidrotransformators. Robots ir kārba, kas fiziski ir parasta mešalka, kuru mehānisms slēgā.
Atvainojos par neprecizitāti. Izpētīju, ka Tiguan līdz 2010. gadam bija pieejams arī ar "parastu" automātisko kārbu. Jāskatās vai uz ātrumpārslēdzēja roktura ir rakstīts DSG.
jaaanis rakstīja: Protams, ka 1l eļļas uz 1000km ir nenormāli daudz, bet pirms 10 gadiem man tieši to pašu pateica VW Krasta. Tāda esot pieļaujamā norma. Tas bija ~ pirms 10 gadiem, vai ir tagada nezinu, rīt kā reiz braucu uz apkopi, ja neaizmirsīšu uzjautāšu.
Folksvāgenu saimē ir progress, tagad rūpnīcas noteiktā norma esot 1l uz 2000km
Šodien kā reiz biju ar savu Passātu uz eļļas maiņu, uz nobrauktajiem 22 000 km eļļa nebija jāpapildina.
Silva rakstīja: Pie reizes - par Tiguan. Tas pats, vai kas cits? Vēl esmu skatījusies Volvo XC60. Kā tiem? Ir hroniskas kaites? Vispār es pa šīm divām dienām esmu traki izglītojusies. Paldies visiem.
Volvo skaties, lai divmasu spararats neiet uz beigām... ja būs jāmaina, izmaksas vilks apmēram pie 900-1000. Plus, skaties, kas ar siksnām. Volvo D5 motoriem ir tāda īpatnība, ka, ja plīst ģeneratora siksna, vairumā gadījumos tā parauj līdzi zobeni... nu, kas notiek, ja zobene aiziet pa pieskari, vari kādam paprasīt.
Pie tā, kāpēc tos divmasniekus liek [kā viens labi pateica - dīzelis ar vienmasnieku - tas ir apmēram kā kārbu ar āmuru dauzīt], tad nebrīnītos ja arī parastajam tomātam uzliktu divmasnieku situācijā, kur to ar ķīseli jūgtu kopā...
Pēc tādas kā strīķējošas skaņas, strādājot motoram, kā arī izteiktām vibrācijām tukšgaitā. Bet dīzelis tāpat vairāk vibrē, līdz ar to vari arī nepamanīt. Katrā ziņā, ja vien pati nebrauksi skatīties, bet arī kādu zinošāku paņemsi līdzi un pārbaudīsi servisā, viņi to noteikti pateiks.
Taurans problēmas
Saka, ka Tauraniem automātiem esot problēmas ar ātrumkārbu. Izrunāts vai taisnība?