Braucu laimigi majas, uzradijas ka uzkarst motirs, abaroti nekapj vairak par 10 tukst, pec kada laika datciks krit un aiziet normali, domaju termostats, iznemu ara, salaidu pa taisno, 10 km braucu auksta, pectam atkal karst, pats motors normals silts, nekas nekuup.... auto saab 9-3, 2000g 2.2 dizelis,... vai bez termostata nebutu jabut aukstam? Kads vel varetu but iemesla ja ne termostats? Un vi ja vaina termostata tad tas butu ietekmejis abarotus?
Abaroti 10 tūkstoši Saabam - lidmašīna vai ? Tu kaut ko nejauc ?
Bet vispār ja motors sāk karst un vadíbas blokā ir kaut kas iepriegrammēts tā aizsardzībai - tad arī var limitēties pie noteikta apgriezienu skaita. Un arī tāpat ja motors pārkarst - jauda pazūd - jo sākas visādi gļuki ar degvielas aizdedzināšana momentiem utml. + aŗi detonācijas sensors arī var sākt saklausīt nelabas lietas un tad tiešām nostrādā motora aizsardzība + "Check engine" vajadzētu iedegties.
Antifrizs ir ok, nekur nekas garam neiet, biju 3 servisos, dzitdeju 3 dazadas diagnozes, pompa vai datciks, vieni mas meginaja iestastit par kautkadu blivi zem motora kura ganjau ka beigta tresie gatavi visu izjaukt tik maksa, laikam blonda matu krasa servisa puisos iedarbina "šočiku"
Man tāda drusku cita doma tikko radās - a nav tā ka radiatora ventilators neslēdzas iekšā kad jau vajadzētu ? Pamēģini sākumā ar roku - vai pats ventilators normāli griežas (neķeras) un vai arī neļurkājas.
Tad aizbrauc pie kāda kam ir lāzera temperatūras mērāmais verķi pie rokas - un kamēr motors rūc un sildās pašauadaties pa augšējo radiator trubu un pašu radiatoru (nezinu kur saabam tieši ir tas relejs kas slēdz ventu iekšā atkārībā no temperatūras) . Un tad skatās ja ventilators "sačko" tad kad augšējā trubā jau nāk 100 grādi - tad pamēra kas notiek pie paša releja (termoreleja, bimetāliskas plāksnes vai HZ kas tev tur ir ) kādu temperatūru rāda.
Vēl var būt ka ventilators pēkšņi nav orģināls, un arī nestrādā gaisa plūsma kā vajag (sūc garām, par vāju utml.),
Radiators (redele) aizdrists - arī gadās ka gaisu cauri laiž pa minimālo, kaut gan ja tā ir nepastāvīga problēma - tas atkrīt.
P.S. ka ar laiku motors paliek silts neatkarīgi no tā vai ir termostats vai nav - domāju nevajag paskaidrot ?
Vispār jau radiatora ventilatora devējs un temp devējs vadības blokam var būt atsevišķi tāpēc var maldināt. Jāmēra temp pa taisno vai arī jānomaima temp datčiks, kas nav tik dārgi un tad jau manīs. Silto gaisu salonā pūš?
Var jau protams būt, bet tad tā kā ir/bija izrauts termostats diezgan ātri vajadzētu varēt samanīt ka radiators "met burbuli". Negribas ticēt ka servisos neviens to ne baudīja, ne arī pievērsa uzmanību.
1. kā var uz ceļa samērā modernam auto 'izņemt ārā un salaist pa taisno' termostatu?
2. ja to var izveikt, tad blondums nedraud
3. jāpārliecinās, vai šķidrums ir, tad, vai reāli karst, vai tikai vadības blokam tā'šķiet, un tad - vai ventilators grie'\zas, kad tam vajadzīgs, kā te jau publika minēja
Paaugstinas temp.
Braucu laimigi majas, uzradijas ka uzkarst motirs, abaroti nekapj vairak par 10 tukst, pec kada laika datciks krit un aiziet normali, domaju termostats, iznemu ara, salaidu pa taisno, 10 km braucu auksta, pectam atkal karst, pats motors normals silts, nekas nekuup.... auto saab 9-3, 2000g 2.2 dizelis,... vai bez termostata nebutu jabut aukstam? Kads vel varetu but iemesla ja ne termostats? Un vi ja vaina termostata tad tas butu ietekmejis abarotus?