Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Mazda 6 - stūres leņķa sensors un elektronika

AigarsSK Reģ.: 15.08.2017

Labs vakars,

Ir gadījusies bēda ar Mazda 6 (mk2 08g., 2.0d 103kw) - bija izlādējies akumulators pēc ilgākas stāvēšanas, tas tika noņemts, uzlādēts un pievienots atpakaļ, un uzreiz pēc tā panelī sāka degt un atteicās vairākas pozīcijas - TCS, DSC un AFS. Faktiski arī ABS nestrādā, lampa gan panelī nedeg. Auto nav mans - līdz ar to piesēdos pie tā jau ar šīm kļūdām, izbraucu un pēc ~15 nobrauktiem km sākās stipra vibrācija pie bremzēšanas, īpaši jūtami pie mazāka ātruma un izpaužas kā viļnveidīga kratīšana (dažbrīd uz pedāli sajūta, ka iedarbojas ABS - kaut gan neslīd).

Metode - izgriezt stūri uz vienu pusi un otru pusi līdz galam, kā to stāsta dažādi forumi, nestrādā. Dators saka, ka stūres leņķa sensors nereaģē - tika mēģināts pāradaptēt ar datoru, ņemta nost klemme un pēc tam braukts astotniekos, bet 0 rezultāta no tā visa. Tāpat kaut kurā brīdī pamanīju, ka rokasbremzes lampa uzvilktā pozīcijā citreiz mirgo, citreiz deg, citreiz nedeg - it kā esot pavīdējusi kļūda par rokasbremzes sensoru, bet nekādas konkrētības. Bremžu diski/kluči vizuāli ir ok, pie tuvākās iespējas tiks pārbaudīti kārtīgi. Uz doto brīdi visi rausta plecus un nesaprot, ko darīt tālāk (cik skaidroja servisā, stūres reika elektriskā un to leņķa sensoru nomainīt nav ātrs/lēts prieks, lai varētu eksperimentēt) - varbūt kādam ir idejas, ko varētu pasviest - kurā virzienā skatīties? Vai tiešām tā var būt, ka no akumulatora noņemšanas ir pēkšņi nobeidzies sensors - jo līdz akumulatoram problēmu ar stūres mehānismu, elektroniku un bremzēm nebija.

 
iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Kad Škodai ņēmu nost aķi, arī iedegās lampiņas. Tad palasīju gudro internetu un kaut kur bija teikts - parasti izslēgsies pašas, bet ja ne, tad pagrozi stūri tā un tad šitā. Man izslēdzās pašas.

Bet... bija paredzamas kaut kādas problēmas tad, ja, teiksim, aķi nost ņemot stūre bija sagriezta izteikti uz vienu pusi un tad pievienojot bija problēma ar šitām lietām. Kā to laboja, galīgi neatminu, bet vai nevarētu būt kaut kas uz to pusi, ja reiz pirms tam nav bijis nekādu problēmu?

AigarsSK Reģ.: 15.08.2017
0 0 Atbildēt

Klāt nebiju, kad ņēma nost, bet ļoti maz ticams - iebraucot garāžā, stūre vienmēr paliek taisni. Mazdas forumos arī lasīju, ka šī ir izplatīta lieta, kas pazūdot vai nu izgrozot stūri, vai pabraucot kādu brīdi. Bet nu jau kopš problēmas ir nobraukti vairāki simti kilometru dažādos režīmos bez izmaiņām.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Lai tai stūres grozīšanai butu jēga ir jāapskata un tad jānodzēš kļūdu kodi kas ar to saistiti, tad jātvieno klemme uz laiku un tad ir jāizpilda tā stūres grozīšana utt. Bet tam nebūs jēgas ja būs defekts kādā no sensoriem saistītajas sistēmās ABS un kas tur vēl. Tā ka palūri vien kādas kļūdas tev tur ir.

AigarsSK Reģ.: 15.08.2017
0 0 Atbildēt

Bija pieslēgts dators un kļūdas nodzēstas, klemmi noņēmu uz pusstundu un tad pabraukājos, nelīdzēja. Varbūt tas rokasbremzes sensors? Par to gan man sīkāk neko nepateica, tāpēc konkrēti pašlaik nezinu. Jācer, ka rīt izdosies tikt pie datora kā plānots.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Es neesmu mazdas lietotājs, es nezinu kas rokas bremzes sensors tava gadijumā, man prasta poga (kā dyrvīs) kas atvieno/savieno kontaktus kuru es jau sen savam vecakajam aparātam esmu atvienojis nahren.

Un es apšaubu ka tas ietekmē stabilitātes utml. kontroles darbibu, tas varetu ja tev būtu elektroniska rocene, bet nu nez vai tev tāda ir.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Priecājies, ka nav tesla, kur auto stūri var izmantot datorspēļu vadīšanai

Chalenger Reģ.: 31.12.2020
2 1 Atbildēt

ne tikai, bija viens video, kur teslai ievada slēpto kodu un auto sāk spēlēt mūziku ar lampiņām kā disenē un durvis arī virinās mūzikas ritmā uz augšu leju

AigarsSK Reģ.: 15.08.2017
6 0 Atbildēt

Īss update - apskatot sīkāk bremzes, atrisinājās jautājums par vibrāciju un raustīšanos bremzējot. Tuvākajās dienās tiks sakopta visa bremžu sistēma - jauni diski, kluči un viens suports, kas nedaudz ķīlē riteni.

Saistībā ar stūres leņķa sensoru - nav skaidrs, vai tas ir galvenais vaininieks, bet tas ir tas, uz ko rāda kļūdu un ar ko sāksim. Tā kā jauns maksā 250+eur, eksperimentālos nolūkos 'rrr' jau ir atrasts lietots sensors un tad jau skatīsimies, vai tas izmainīs problēmas gaitu.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Par to, ka atreferējies, uzliku Bet vai ABS tagad strādā?

AigarsSK Reģ.: 15.08.2017
1 0 Atbildēt

Un atkal esam strupceļā. Tika sakārtota bremžu sistēma, tas problēmas vairs nerada. Bet pēc stūres leņķa sensora maiņas tika secināts, ka arī vecais sensors strādā un informācija līdz tam nonāk - respektīvi, cita sensora nomaiņa problēmu neatrisināja. Ir aizdomas, ka problēma varētu būt body control modulī, bet atkal - nekādas garantijas un neviens konkrēti nevar pateikt, ko tālāk darīt. Šis pasākums draud izvērsties nesamērīgi dārgi attiecībā pret auto vērtību, tāpēc izskatās, ka pagaidām būs vien (prātīgi) jābrauc bez ABS, DSC un pārējām sistēmām, un varbūt jāmēģina kaut kas sazīmēt laika gaitā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Vadu un drošekļu pāraude neko nedod ??? Jo idejiski nevtikai devēja spriegums/pretestība var neatbilst gaidītajam, bet ari vados var būt problēma, un tas "sagroza' info ko modulus saņem.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Velkom tu ze mazda. Es neesmu sevišķi pārsteigts par šādu rezultātu, nevis tāpēc ka es zinātu kaut ko par fordeļiem, bet tāpēc ka man ir bijusi līdzīga veida darīšana ar pāris VAGmobīļiem - kur pie šitāda veida lažām ir jāizveic specifiskas adaptācijas procedūras. Te ir vēl viens iemesls turēties pa gabalu no šajā gadsimtā ražotas lētās desas - jo kad sanāk kaut kas šitāds, nav kas izveic normālu diagnostiku...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

NU redzi ja uztaisītu pats savu auto servisu - tu vārdos varbūt šīs sistēmas nolādētu, bet praksē, gan jau ka būtu priecīgs saņemt diezgan vieglu naudiņu par to.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Tas nav manā dabā; par "neko" es naudu neprasu.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

Dārgākai desai būtu kas principiāli atšķirīgs? Vai arī vienkārši būtu vērts vest pie dīlera, atšķirībā no šīs mazdas?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Atšķirībā no šīs mazdas, tāda vecuma VAGmobīlim, ja galva ir uz pleciem, tādu problēmu var mēģināt atrisināt ar ~30 eiras vērtu kabelīti, ko dabūt ir diezgan viegli, un infa ko ar to kabelīti darīt, ir plaši pieejama - nu reku te piemēram vari palasīties kā tas notiek C6 audī wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A6_(4F)_Brake_Electronics Es pieņemu ka kādam BMW situācija varētu būt diezgan līdzīga - kur vai nu diagnostikas rīki un informācija ir pieejami, vai arī nav grūti atrast kādu, kurš kaut ko ruba un par pārdesmit eirām varētu kaut ko izdarīt.

Te, protams, ir tas aspekts, ko viens šī foruma lietotājs kādu laiciņu atpakaļ pieminēja saistībā ar šīs mašīnas radniecīgo marku, fordeli - entuziastu nav, līdz ar to šādām lietām risinājums ir tikai pie dīlera...

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
1 1 Atbildēt

Velkom tu ze msh. Par tēmu neko konkrētu pateikt nevar, bet nolikt jebkuru auto, kurš jaunāks par 2.golfu - vienmēr gatavs.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti