Vai Latvijā atmaksājas pirkt elektroauto? Aprēķini!

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Ja esi ko rēķinājis, lūdzu ieraksti te ciparus!

 
1 2 3
anonimikis Reģ.: 18.10.2002
5 0 Atbildēt

Būtu vēlams precizēt, ko nozīmē "atmaksājas"? Jo citādi, jebkurš šajā tūkstošgadē ražotais auto būs uzskatāms par tādu, kas nekad neatmaksājas, ja salīdzināsim ar msh Golfu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
8 0 Atbildēt

Veltīgs jautājums - katram tā mēraukla būs mazliet savādāka, ja gribētu kādu šausmīgi precīzu mērauklu šim "atmaksāšanās" jautājumam, tad droši pajautātu profesionālu autoparku turētājiem par EV.

Man piemēram pēc definīcijas no EV patīk tikai Taycan, un es nezinu kā vispār uz tādas kategorijas auto var attiecināt kaut kādu atmaksāšanos ...

Pajautā K. Mendziņa k-gam par viņa Mitsu I-MIEV, un droši ka piestātīs pilnas ausis, cik izdevīgs verķis eskpluatācijā, kaut pie viņa dzīves stila man tāda sajūta ka velosipēds būtu bijis pārāks ...

msh Reģ.: 16.04.2007
6 0 Atbildēt

Pie Mendziņa dzīves stila izskatās ka viņa kurpju kaste ir lai viņš varētu kļūt par elektrisko kastu "ekspertu"

Krotow Reģ.: 09.09.2008
1 0 Atbildēt

Mendziņu apspriest ir veltīga laika tērēšana. Tas pats hipijs tikai modernā izskatā.

Krotow Reģ.: 09.09.2008
4 0 Atbildēt

Uzskati ka neatmaksāsies. Vismaz līdz brīdim, kamēr msh golfa izmēra elektroauto ar nobraukumu no vienas baterijas ziemā vismaz 450 km un 100+ kW ātro uzlādi cena nokritīs līdz 20 k€ un zemāk.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 0 Atbildēt

skatīsimies, vai dacia elektrolētucis nemainīs tirgu - otrais auto piepilsētas iedzīvotājiem ļoti ok. Ja ir +- normāls uzlādes tīkls, tad nevajag 450km range - apstājies statoilā uz WC, kafijas un sviestmaizes, un palādējies nākamajiem 200km.

Auzas būs ar uzlādes stacijām un elektrotīklu jaudu. 1-2 štepseļus jau diezgan viegli var izveidot, bet benzīntankā ir 6-8-10 pistoles, ko vajag nesalīdzināmi īsāku laiku un daudz retāk. 10 štepseļus var tikai blakus apakšstacijai novietot

Krotow Reģ.: 09.09.2008
1 0 Atbildēt

Statoilcircle uz e-auto lādēšanas rēķina tiešām vinnētu. Taču tad viņiem uz ceļiem jātaisa lielās ēstuves kā Vācijā, Somijā u.tml. Un ko lai dara tie, kuriem nav paraduma ēst circlēs, taču gribas paēst galapunktā kādā omulīgā krodziņā, kur tuvākais lādētājs ir padsmit kilometru attālumā.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
4 0 Atbildēt

Salīdzinot, piemēram, benzīna Golf, dīzeļa Golf, un eGolf pirms 5 gadiem, secināju, ka 10 gadu griezumā izmaksas ir tuvu vienādām. Domāju, ka pašlaik ir līdzīgi.

Kāpēc?

Nu vienkārši. Ja pislonis ir ar mieru pirkt mašīnu, tad viņš rēķinās ar to, ka dotajā periodā viņš iztērēs naudas summu x+y+z, kur x ir iegādes vērtība, y - degviela, un z - apkope. Jautājums - kpaēc folksvāgenam (vai kādam citam) pārdot mašīnu lētāk, ja viņš zina, ka pislonis var atvēlēt x+y+z?

Elektroauto gadījumā lielāks pīrāga gabals aiziet autoražotājam. Tas arī viss.

Tad, kad pašreiz aktuālajā segmentā, 30 tūkst un uz augšu, EV tirdzniecība sāks buksēt, tad arī parādīsies lētākas mašīnas. Pašlaik izķer tāpat - kāpēc tirgot lētāk? VW eUp vairs nemaz nepārdod.

Gaidu Dacia Spring

anoagask Reģ.: 18.06.2019
2 0 Atbildēt

bateriju cena $/kwh krīt, elektrokāru cenai arī jāiet lejā. Rīgā var pieskaitīt netiešās subsīdijas - haļavno stāvēšanu un A joslas - tas ievērojami ietekmē izmaksas

Krotow Reģ.: 09.09.2008
3 0 Atbildēt

Bezmaksas stāvvietas un A joslas - tie ir pagaidu bonusi "pionieriem" ar biezu naudas maku un privātmāju. Pēc tam E-auto procents sasniegs kaut kur trešdaļu no vieglo auto skaita, tas viss pazudīs. Plus nebrīnīšos par akcīzes nodokli elektrībai, jo skanošo ceļu remontam kaut kur dabūt vienalga vajadzēs.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
5 0 Atbildēt

es domāju pie 5% jau atņems bonusus. pie 10% noteikti

Laaciz Reģ.: 01.04.2016
1 0 Atbildēt

Ka tik nesanāk tā, ka jā cena par kWh krīt, bet pērk taču tāpat par tiem 30K+ EUR. Tad kāpēc nolaist cenu zemāk, ja var atstāt to pašu un palielināt peļņu?

msh Reģ.: 16.04.2007
4 0 Atbildēt

mmm, jā, tikai ir viena problēma - elektriskās kastes y tu noteikti rēķināji pēc sava elektrības tarifa - es tiešām nevaru iedomāties kā tu varēj dabūt līdzīgas izmaksas ja y būtu bijuši publiskie uzlādes punkti...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 0 Atbildēt

Jāapraksta braucēja ikdienas maršruts.

Optimāli laikam būs ģimenē 2 vai 3 auto un viens no tiem elektro.

20 - 50km līdz darbam un atpakaļ, lādēšana reizi 2-3 dienās, reizēm katru dienu, tad var arī atmaksāties.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Būtībā jautājums ir, kādam jābūt nobraukumam, lai tikpat līdzīga uzdevuma un spēju elektroauto, kā iekšdedzes dzinēja auto, iegādes un ekspluatācijas izmaksu summas izlīdzinātos. Man ir aizdomas, ka tam nobraukumam jābūt krietni lielam.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
4 0 Atbildēt

ņemot vērā, ka lielāko daļu jauno auto nevis pērk, bet nomā, tad drīz varēsim redzēt - ja elektrokāri ir ekonomiski izdevīgāki, uz ielām to parādīsies aizvienvairāk

nomiks Reģ.: 30.10.2002
4 0 Atbildēt

Esmu vienreiz mēģinājis rēķināt, bet nekādi nevar tikt pie objektīva rezultāta, jo:

1) elektroenerģijas cenas var būtiski mainīties ik gadu;

2) šobrīd ir daudz bezmaksas uzlādes vietas (IKEA, Akropole u.c.), līdz ar to iespējama daļa uzlādes bez izmaksām;

3) nav īsti skaidrs, kāda varētu būt tālākpārdošanas vērtība, piemēram, pēc 5 gadiem, kas varētu būt diezgan optimāls vidējais lietošanas ilgums;

4) uzlādes izmaksas mājā un publiskā uzlādes vietā atšķiras.

Bet mani pašu ļoti interesē šāds aprēķins, jo šobrīd esmu pārdomu procesā, vai vienu no saviem trim auto nemainīt uz EV.

Pēc Gada Auto 2021 testiem man ļoiti iekrita sirdī Honda e. Mobile.de par 24-26 kEUR var atrast labus eksemplārus ar 4-6 tūkst.km nobraukumu. Bet nu distance 150 km pagaidām vēl neuzrunā

Krotow Reģ.: 09.09.2008
1 0 Atbildēt

1) Jā.

2) Atkarīgs no tā kur dzīvo. Ja IKEA vai Akropole atrodas blakus mājāi, var tur iebraukt palādēties. Man abas minētās vietas galīgi neder, jo atrodas Daugavas otrā krastā un vispār tur parādos retāk kā reizi mēnesī.

3) Ļoti atkarīgs no konkrētā modeļa baterijas "nodiluma". 2014. gada Leaf drīz metīs pakaļ par brīvu.

4) Jā. Un izskatās ka tā arī paliks. Tie, kuri nevarēs lādēties mājās vai darbā, par elektrību maksās to pašu ciparu, ko par dīzeli līdzīga nobraukuma kilometros no 1 uzlādes ekvivalentam. Kurš teica, ka dzīve ir taisnīga

Pats gaidīšu, kamēr parādīsies kaut kas golfa izmērā, taču ar labāku apdares kvalitāti kā dacei ar vismaz 400km nobraukumu ziemā un ātro uzlādi zem 25 k€. Milzu ekrānus panelī un pa gaisu atslēdzamo krēslu apsildi man nevajag. Cerams ka līdz tam laikam ar benzīna auto braukt neaizliegs.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
3 0 Atbildēt

Bezmaksas uzlādi nevar kalkulēt ieguvumos, tas ir marketinga triks.

Un vispār valstij vajag nodokļu masu - ja visi pārsēstos un elektroauto, ieviestu maksas ceļus vai elektrībai akcīzi.

msh Reģ.: 16.04.2007
3 0 Atbildēt

Drīzāk ieviestu GPS izsekotājus un maksu par nobrauktiem kilometriem...

anoagask Reģ.: 18.06.2019
4 0 Atbildēt

No nāves un nodokļiem neizbēgt

650 Reģ.: 25.01.2017
6 0 Atbildēt

Kā var kas "atmaksāties" tam lietotājam, kuram tas nav piemērots idejiski un tehniski? Meli melu galā.Miljons cilvēku dzīvo tur, kur nav apstākļu privātajai uzlādei.Nerunājot par ev cenu,kura 13x pārsniedz viņu patreizējo auto "vērtību".Vai līzinga maksājumu- kurš to summu pārsniegs jau pirmajos 3mēn.Citam pusmiljonam ikdienas maršruts ir garāks, nekā uzlādes krāns.Kas tā vēl tāda pa modi- 3auto uz 1privātmāju?? Cik lieku riepu deldēs manu assfaltu??

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Vispār nupat parēķināju, pie kāda nobraukuma iegādes un degvielas , (enerģijas ) cenas izlīdzināsies starp elektrisko Škoda Eniaq iV 36K EUR un Kodiaq 24K EUR. Starpība cenā 12K, Un, ja ticam Elektrum, ka elektroauto vidējās izmaksas ir 2.50 EUR/100 km. tad nobraukums, pie kāda elektriskais Eniaq iV varētu sākt atmaksāties, nav nemaz tik liels: 155000 km

nomiks Reģ.: 30.10.2002
5 0 Atbildēt

Es tik ar vienu no saviem auto esmu nobraucis tik daudz - ar Honda CR-V, kuru lietoju 8 skaistus gadus.

Es domāju, ka pagaidām joporjām EV drīzāk ir stils nekā ekonomija.

Tā ir iespēja samazināt ikmēneša operatīvās izmaksas, ja iegādājas bez līzinga, piemēram.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Tātad, apmēram skaidrs. Vajag 10k subsīdijas uz 1 elektroauto, lai pārliecinātu publiku tos iegādāties un nozīmīgu uzlāžu staciju skaita pieaugumu. Ja maina 1/3 Latvijā reģistrēto vieglo auto uz elektroauto, tas būs 219000 auto x 10k subsīdija, kopā būs 2,19 miljardi EUR subsīdijās. Diez vai ES šim cēlajam mērķim tādu summu piešķirs ;)

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
4 0 Atbildēt

Kāpēc vajag subsīdijas? Lai bagāts cilvēks savu 3-5gadīgo auto spētu ērtāk nomainīt pret elekto? Vai tiešām šī ir tā automašīnu grupa, kas tik ļoti met tos kaitīgos izmešus, un tik ļoti čakarē dabu?

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Auto ražotājiem tas varētu būt pat diezgan izdevīgi. Lietoto auto īpašnieki ražotājus vairs neinteresē, jo nav viņu klienti. Un ja ceri uz kādu labvēlību no ražotājiem, pērkot lietotu elektroauto, palasi kā iet lietoto teslu jaunajiem īpašniekiem. Spēj tik sagaidīt kad tavam auto kārtējo reizi kaut ko atslēgs vai apīsinās.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
4 0 Atbildēt

Vai Elektrum arī saka, cik tu mēnesī maksāsi abonentmaksu par ampēriem, lai tev vispār būtu tā iespēja lādēt to elektroauto ar to pieminēto cenu 2,5eur/100km?

Vai pašu mājas lādētāju tev atnesīs ziemassvētku vecītis, vai tomēr jānoloka monēta no sava maka, atkal?

nomiks Reģ.: 30.10.2002
1 0 Atbildēt

Manā gadījumā navaktuāli šis, jo ir privātmāja, kas apkurināma ar slitumsūkni, 32A pieslēgums ir un par to maksāju neatkarīgi no tā, vai ir EV uzlādes ierīce vai nav.

iciks Reģ.: 29.05.2013
2 0 Atbildēt

Neaizmirsti, ka tam elektromobilim dafiga vajag un ja sagribēsi reizē šo lādēt un darbināt savu siltumsūkni, vārīt tēju, kurbulēt elektrisko plīti - var būt par maz un dabūsi jau pieslēgt ko niknāku. Pieslēgšana, abonēšana u.t.t. u.tjpr.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

Nu tad jau lieliski, ka tev jau ir. Redzi, man nav, un manā gadījumā viena paša plika maksa par ampēriem patērēs tikpat, kā ģimenes otrais auto mēnesī padzerās no tankštelles to ļauno naftas izstrādājumu. Līdz ar to, kā primārais auto neder, jo nepietiek kilometru rezerve, kā otrais/trešais neder, jo netiešās lādēšanas izmaksas pārsniedz līdzvērtīga iekšdedzes auto degvielas rēķinu + vēl par to ielieto elektrību arī ir jāmaksā. Šo visu ņemot vērā vairs nekādi 2,5eur/100km diemžēl nesanāk.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
2 1 Atbildēt

Vienam pie 150k sāk spīdēt motora remonts, otram - baterijas maiņa. Var rēķināt, kas ir izdevīgāk

Krotow Reģ.: 09.09.2008
1 0 Atbildēt

Šīs desmitgades beigās vnk var gadīties ka iekšdzedzes motora maiņa vairumam auto modeļu kļūs par neiespējamo misiju.

msh Reģ.: 16.04.2007
3 0 Atbildēt

Kāpēc?

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

155kkm ir apm 5g.Šaubu nav, šodienas 36k EnqiV pircēji ir gana pārliecināti gan par degvielas un elektrības cenu attiecībām ilgtermiņā,gan par attālinātā darba,virtuālās modes un nano tehnoloģiju (ne)izmaiņām šo 5g laikā.

Cita lieta, ja nu gadījumā kādam (loham..) šodien ir pie rokas nekaunīgi 36k.Kā un par ko tagad tos no viņa izvilkt.Vislabāk būtu, ja viņš justos vainīgs vairākos virzienos.Ka viņam ir, un ka viņš īsti nezin kur,par ko,kāpēc un kam tos atdot.

Tam 1,5k vērtā no 3daļām salīmētā hlama īpašniekam taču ir pie dsas gan zaļā daba, gan zilā jūra.Tapc nav jēgas viņu uzrunāt.Nav viņam ne kauna, ne naudas.Jārunā ar tiem, kam vismaz kaut/kas (pagaidām) ir.

Krotow Reģ.: 09.09.2008
1 0 Atbildēt

1,5 k€ vērto hlamu īpašniekiem vienā mirklī iedos bietē ar Euro 7 vai ko vēl tur izdomās. Kaut kā jau nanoūdeņraža autobusi jāpiepilda.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
3 0 Atbildēt

650 "Cita lieta, ja nu gadījumā kādam (loham..) šodien ir pie rokas nekaunīgi 36k"

Tev tiešām šķiet, ka visi, kam ir pie rokas 36 kEUR ir lohi? Manuprāt, tieši pretēji - tas drīzāk liecina par finanšu pratību, t.i. prasmi neiztērēt visu naudu patēriņā, bet arī veikt uzkrājumus.

WALA Reģ.: 19.06.2002
3 0 Atbildēt

Neuztver tik burtiski viņa teikto, jo EV ir pamatīga luksusprece uz ko arī "caur puķēm" 650 norāda.

Un otrs aspekts - ja tev ir nauda kontā - tātad tāpat kā es esam lohi, jo atbilstoši mūsdienu tendencēm tai visai bija jābūt ieguldītai, un kaut ko pērkot bija jāņem kredīts, un tipa vienīgais par ko bija jārūpējās lai balanss būtu pareizs.

P.S. es ar nolūku neko nestāstu par to kā uz "ne-lohiem" kaudze ar "baltām apkaklītēm" nopelna ...

650 Reģ.: 25.01.2017
3 0 Atbildēt

Jā,nu labi ka ir saprasta jautājuma būtība.Iepriekšreiz te par Lohu tika turēts potenciālais 52k īpašnieks.Ir bijis arī vēl vairāk.Šodien praktiski jebkuras summas īpašnieks ir līdzīgs tai tur vārnai ar sieragabalu knābī.Visu laiku jālido.Tiklīdz kur apsēdies,tā tīkotāju bars apkārt.

Agrāk daudzi piemeklēja auto pēc savām interesēm.Ar vecu auto negribās tālu,ar jaunu/neērtu nav ponta,ar bezmotoru uz bāņa nāk miegs un utt.Tagad- pat ja bija atļauti, izbraukumi tiek sistemātiski plānveidīgi izsmieti (labāk iznomāt suudu),privātīpašnieka izpausmes tiek dedzīgi kauninātas(nepērc ērtu,pievaldi tieksmes,atstāj izvēli Bagātajiem,jo tu (ar tiem 36 vai 52k "makā") vienalga esi Lohs.

Daļa Lohu vispār neattaisno itin nekādas tīkotāju cerības,jo līdz viņiem ir "aizgājusi" sazv.teorija, ka pie vidējajiem 10-15k šobrīd ierobežotā gada nobraukuma vietējajos attālumos ir gandrīz vienalga, ar cik vecu hlamu un ar kādu zupu tu brauc.Galvenais lai daudzmaz kārtībā un vismaz no ārpuses neizskaties pēc Loha.Jo šodien tu īsti nezini,kur un vai vispār brauksi rīt/parīt.

Soseja Reģ.: 12.03.2021
3 0 Atbildēt

Esmu rēkinājis:

Esošā mašīna: Nissan Primera P12 2.2 dci

Gads: 2002

Mašīnas vērtība: 1000 Eur

Nobraukums vidēji gadā: 15000.00 Eur

Degvielas patēriņš: 5.90 l/100 km

Degveilas izmaksas uz 100 km: 7.08 Eur

Degvielas izdevumi gadā : 1062.00

Izdevumi remontos uz 10000 km, ieskaitot eļļas, filtrus un riepas: 400.00 Eur

Izdevumi remontos gadā: 600.00

Tehnsikā apskate, ceļa nodoklis apdrošināšana gadā: 200.00 Eur

Kopējie izdevumi 10 gados: 17620.00

Nissan Leaf 30 kw 2015 - 2016 (24 kw ir taja pašā cenā, jo jāliek iekšā uzreiz jauna baterija)

Mašīnas cena pēc 10 gadiem vismaz 2000 Eur varētu maksāt baterija kaut vai.

Masīnas vērtība: 9000.00 Eur, pielikeot vēl klāt esošās masīnas vērtību.

Procentos 3000.00 Eur

Gada nobraukums: 15000.00

Elektrības paēriņš uz 100 km 3.00 Eur

Izdevumi uz elektrību gadā : 450.00 Eur

Izdevumi uz 10000 km remontos riepu maiņu utt. 200.00 Eur

Izdevumi gadā remontos: 300.00 Eur

Izdevumi gadā uz apdrošināšanu, tehnisko apskati 60.00 Eur

Kopējie izdevumi 10 gados : 18100 Eur.

Tātad Nissan Leaf izdevumi ir nedaudz lielāki, nevar vilkt piekabi, maza distance, sevišķi ziemā, lēna uzlāde, jāņem kredīts, neērts ceļošanā, jādomā, kur uzlādēt, kā arī laiks ir nauda. Secinājums, labak braucu ar jau esošo mašīnu. Jaunākām elektriskām masīnām izdevumi ir vēl lielāki, pat 10000 Eur vairāk.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
4 2 Atbildēt

un tagad ieliec taj vienadojumaa to,ka tev primera pec 5 gadi bus izrusejusi bundza,kuru ne atmaksasies, ne gribesies metinaat.

ieksdedze vs elektro (pagaidam) jarekina ta: jauns pret jaunu

kad otrreizeja tirgu paradisies elektroauto ar vismaz 40 kwh baterijam, tad varesi rekinat velreiz

Damn Reģ.: 07.12.2003
3 0 Atbildēt

Tātad gadi 3..5 vēl jāgaida, bet uz to brīdi esošie EV var izrādīties akmens laikmeta sū...

Soseja Reģ.: 12.03.2021
1 1 Atbildēt

Šķiet laikam, ka par Primerām P12 nekā nezini. Pat 2002.gada mašīnai rūsu ir grūti atrast.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
3 2 Atbildēt

nav vēl uzbūvēta tāda mašīna, kas nerūsē. Pēc 5 gadi tai būs 25 gadi. Laiks gulties zem preses, gribi, vai nē

Soseja Reģ.: 12.03.2021
0 0 Atbildēt

Es ar par to brīnos, bet pagaidām nerūse.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
3 0 Atbildēt

ŠIm var piekrist. Man darbā ilgu laiku bija vairākas P12 Primeras. Grabuļi jau pamarīgi, pie daudz kā piekasīties varētu, bet rūsēt nerūsēja neviena no tām.

Soseja Reģ.: 12.03.2021
1 0 Atbildēt

Vēl var piebilt, ka diez vai tas Nissan Leaf varēs nobraukt vēl 150000 km bez baterijas maiņas. Un vēl ir jāuztraucas, ka neuzbrauc uz kāda akmeņa, kas var beigties ar baterijas maiņu. Ja skatās uz lētāko kaut cik normālo elektroauto Renault Zoe, kas tagad maksā nedaudz virs 26000 Eur, tad vienkārši stāvot jau bez braukšanas tas pazaudēs 22000 Eur no savas vērtības. Un mašīna ir maziņa un tajā nav vietas, tad jau labak es braucu savā vidējās klases auto ar komfortu un vēl 10000-15000 Eur ietaupu.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
2 0 Atbildēt

Nuuu, Nissans agrāk solīja 8 gadu garantiju baterijām - tobiš, mainīt bateriju, ja tās kapacitāte pēc 8 gadiem ir mazāka par... tā, neatceros, laikam 70% bija. Interesanti, kā tiem Tartu takšiem veicas... tie savā laikā sapirka kaudzi ar Līfiem.

Damn Reģ.: 07.12.2003
5 0 Atbildēt

Manā gadījumā vēl ilgi neatmaksātos, ja gribētu sakarīgu EV.

Vēl aizvakar redzēju vienu ar i3 - izskatās, ka taupīja aķus uz visu ko vien varēja - pagriezienus nerādīja, logi aizsvīduši

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
2 0 Atbildēt

Bet tīri pa pilsētu ar elektro braukt ir patīkami. Jo daudzas tehniskas lietas, kas start stop gadījumos nav labvēlīgas iekšdedzes aparātam, atkrīt. Dinamika arī iepriecina. Par visu jāmaksā. Bet kā patreiz, ja nav kur īpaši jābrauc ikdienā...?

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
5 0 Atbildēt

Pašreiz(ar š) ir draņķīgi, patēriņš ir arī stāvot. Tā kā bez garāžas nekā. Tas ir kā atstāt auto ar pilošu bāku vai cauru gāzes balonu, atstāj pilnu pēc 2 nedēļām čušs.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
4 0 Atbildēt

Skatamies lādēšanas variantus šim konkrētam auto

evking.co.uk/nissan/nissan-ariya-charging-cables/

16 un 32 ampēri 1 un 3 fāzes

Kur tas ir, kur to var dabūt?

16 un 32 ampēri 3 fāzes - privātmājā.

Tātad pietiekami bagāti privātmāju īpašnieki 50-100 km ap Rīgu.

Tas ir, ja viņu ir tik maz, ka nav kādā biezo ciematā jāsāk domāt par papildu lieljaudas pievadu vai pat ģenerāciju.

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

Un vēl izrādas ka kāds ražotājs pamanās vēl stulbingu tajā visā iepīt:

insekc Reģ.: 24.03.2003
2 0 Atbildēt

Pagaidām vēl ir pāragri runāt par atmaksāšanos. Vispirms tirgū jāparādās kaut vienam e-auto, kas varētu konkurēt ar manu pašreizējo. Pilnpiedziņas universālis ar paaugstinātu klīrensu (vismaz 200 mm) un ietilpīgu bagažnieku ar kuru var nobraukt kaut vai 600 km bez uzpildes (ar savu Outback varu nobraukt 620 ar LPG un vēl krietni vairāk ar benzīnu). Kad tāds būs piedāvājumā, likšu excelī izmaksas.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
4 0 Atbildēt

Krotow rakstīja: Statoilcircle uz e-auto lādēšanas rēķina tiešām vinnētu. Taču tad viņiem uz ceļiem jātaisa lielās ēstuves kā Vācijā, Somijā u.tml. Un ko lai dara tie, kuriem nav paraduma ēst circlēs, taču gribas paēst galapunktā kādā omulīgā krodziņā, kur tuvākais lādētājs ir padsmit kilometru attālumā.

Būs jādomā par uzlādes iekārtām pie ceļmalas krodziņiem arīdzan. Patiesībā, to īpašnieki šādi varētu investēt un piesaistīt publiku.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
4 0 Atbildēt

Krotow rakstīja: Uzskati ka neatmaksāsies. Vismaz līdz brīdim, kamēr msh golfa izmēra elektroauto ar nobraukumu no vienas baterijas ziemā vismaz 450 km un 100+ kW ātro uzlādi cena nokritīs līdz 20 k€ un zemāk.

Nekritīsies. 10 gadu laikā, kopš Eiropā ienāca Nissan Leaf, tā cena nav kritusies. arī konkurenti nav neko diži lētāki.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
3 0 Atbildēt

Kritīsies relatīvi - tūlīt mazās klases nemotori maksās pie 20k

GB12 Reģ.: 29.03.2011
3 0 Atbildēt

nomiks rakstīja: Esmu vienreiz mēģinājis rēķināt, bet nekādi nevar tikt pie objektīva rezultāta, jo:

1) elektroenerģijas cenas var būtiski mainīties ik gadu;

2) šobrīd ir daudz bezmaksas uzlādes vietas (IKEA, Akropole u.c.), līdz ar to iespējama daļa uzlādes bez izmaksām;

3) nav īsti skaidrs, kāda varētu būt tālākpārdošanas vērtība, piemēram, pēc 5 gadiem, kas varētu būt diezgan optimāls vidējais lietošanas ilgums;

4) uzlādes izmaksas mājā un publiskā uzlādes vietā atšķiras.

Bet mani pašu ļoti interesē šāds aprēķins, jo šobrīd esmu pārdomu procesā, vai vienu no saviem trim auto nemainīt uz EV.

Pēc Gada Auto 2021 testiem man ļoiti iekrita sirdī Honda e. Mobile.de par 24-26 kEUR var atrast labus eksemplārus ar 4-6 tūkst.km nobraukumu. Bet nu distance 150 km pagaidām vēl neuzrunā

Ar EV "no Vācijas" ieteiktu būt uzmanīgam. Cik zinu, tam pašam Leaf atšķīrās Z/Eiropas+Baltijas versijas no R/Eiropas. Neatceros, kas tieši tas bija, bet kaut kas saistīts ar piemērotību skrabākiem ziemas apstākļiem.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
3 0 Atbildēt

imzz rakstīja: Vispār nupat parēķināju, pie kāda nobraukuma iegādes un degvielas , (enerģijas ) cenas izlīdzināsies starp elektrisko Škoda Eniaq iV 36K EUR un Kodiaq 24K EUR. Starpība cenā 12K, Un, ja ticam Elektrum, ka elektroauto vidējās izmaksas ir 2.50 EUR/100 km. tad nobraukums, pie kāda elektriskais Eniaq iV varētu sākt atmaksāties, nav nemaz tik liels: 155000 km

Vēl vajadzētu parēķināt, ka apkopju izmaksām vajadzētu būt lētākām - nav eļļas, siksnas, kādi filtri u.tml. loriņi.

Bet... ir dārgāka KASKO apdrošināšana. Apdrošinātāji vēl tomēr diezgan piesardzīgi skatās uz EV. Pārāk maza pieredze ar remontiem.

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Vispār , tas 155000km ir ņemot vērā benzīnu un patēriņu 8l uz 100km, ja rēķina, ņemot vērā dīzeļdegvielas cenu un patēriņu 7l uz 100 km, tad atmaksāšanās nobraukums jau būs 214000 km. Nosacītais nobraukums ir nobraukums, ko var iegūt par 12000 EUR pērkot degvielu. Bet no benzīna vai dīzeļa degvielas patēriņa uz 100km es izskaitu laukā e-auto nosacīto patēriņu degvielā, kas būs 2.5 EUR uz 100 km dalot ar degvielas litra cenu.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
1 0 Atbildēt

KO mūsu 'autožurnālisti' snauž? Dartz taisās Lietuvā skrūvēt kopā kastīti ar 15 kwh bateriju. To, kas pašlaik lētākais

ķīniešu EV

uzladets.lv/dartz-freze-nikrob-ev/

youtu.be/8xBHJB8fCvM?t=742

www.motorauthority.com/news/1131130_dartz-s-freze-ev-brand-reveals-first-vehicle

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

elektrumveikals.lv/lv/majai/e-auto-uzlade/par-elektrotransportu

"Uzlabojas arī sabiedrības attieksme pret elektromobilitāti - 2020. gada bankas Citadele un Norstat veiktās Baltijas iedzīvotāju aptauja rezultāti, ka Latvijas iedzīvotāju atbalsts elektroauto izmantošanai ir 82 %, un tuvāko piecu gadu laikā elektroauto Latvijā plāno iegādāties teju katrs ceturtais."

Katrs ceturtais taisās pirķīt elektroauto? Tad jau tiešām būs jāvelk vēl resnāki kabeļi. Ja tā palasa, tad tiešām, labi mēs dzīvojam. Vismaz skaitļos un aptaujās.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

tev jau stāsti vai nestāsti, dzirdi tikai to, ko gribi dzirdēt.

Resnāki kabeļi būs vajadzīgi tikai dažviet. Lielākā daļā valsts jaudu ir cik uziet - agrāk industriālie patērētāji svilināja elektronus uz nebēdu.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
5 0 Atbildēt

Es ne par kabeļiem, es par to "katrs ceturtais". Es saprotu, ka ne jau katrs ceturtais pirks jaunu elektroauto, līdz ar to mana jau senāk izteiktā prognoze, ka būsim Eiropas veco un nopisto elektroauto izgāstuve, sāk piepildīties, vismaz prognozēs.

msh Reģ.: 16.04.2007
5 0 Atbildēt

Nu nezinu cik liela daļa Latvijas iedzīvotāju dzīvo blakus bijušajām rūpnīcām...

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Kaķiem tās aptaujas, tās var taisīt, kādas vien grib.

Te brīnišķīgs piemērs, kā var iegūt vēlamo rezultātu. Ar humoriņu, bet ideja skaidra:

youtu.be/G0ZZJXw4MTA?t=48

VWfans Reģ.: 21.02.2004
8 0 Atbildēt

Vakar ar Fiqsy nomas elektroauto Renault-Zoe aizbraucu līdz Pāvilostai un Jūrkalnei. Kopā 440 km. Ja augusta beigās pie ārgaisa temperatūras 15-18 grādiem enerģijas patēriņš bija 13-14 kWh/100 km, tad vakar pie +1 līdz +3 grādiem 18-19 kWh/100 km, braucot mierīgā stilā. Baterijas ietilpība 52 kW. Turpceļā vairāk kā stundu elektroauto lādēju Skrundā, atpakaļceļā vairāk kā stundu Kuldīgā. Un atdevu auto ar tukšāku bateriju nekā paņēmu.

insekc Reģ.: 24.03.2003
18 1 Atbildēt

Te jau arī atbilde par " atmaksāšanos". Pavadīt stundu benzīntankā turpceļā un stundu atpakaļceļā. Lai dievs nogrābstas.

Pat ar zapiņu varēju vairāk nobraukt bez uzpildes.

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
7 0 Atbildēt

Divas stundas no dzīves pa di_su.

iciks Reģ.: 29.05.2013
8 0 Atbildēt

Toties tas esot mūsdienīgi un zaļi. Tā neesot nekāda problēma, vajagot vien mainīt domāšanu

Dkurs Reģ.: 09.09.2019
5 0 Atbildēt

Vidējam latvietim ar 15k gadā pat rēķinot teorētiski elektroauto neatmaksāsies. Iespējams kādam, kurš izmanto ļoti bieži RS stāvvietas un sabiedrisko joslu vēl atmaksājas vismaz ērtību ziņā.

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
3 0 Atbildēt

Vel var atmaksāties kādam uzņēmuma vadītājam kas darbvietā uzlādē pa brīvu.Nu ne gluži par brīvu bet uz darbinieku rēķina.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Nu šito jaukt iekšā bezjedzigi, jo OPEXā mierigi aiziet ari degviela utml. ja tāds ir mērķis ...

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 0 Atbildēt

Stop,3 sekundēs līdz simtam,tur jābūt sporta auto,jeb kurš katrs uzņēmuma vadītājs tādu nepirks,ja nu vienīgi tāds kur viņa darbinieki ārā strādā praktiski bez cimdiem un krauj ar rokām jo nav iekrāvējs.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Cik dažādi vaditaji, tik dažadi viņu auto, man viens paziņa brauc ar svaigu Jaguāru ... Viens cits pazistams zāļu ražotāja pārstāvniecibā brauca ar svaigu lepnas komplektācijas benzīna Dodge Ram utt. Ja paskatīsies uz SSE Riga(tagad Rīgas ekonomikas augstkola) beidzēju auto, tur vēl visādus brīnumus var atrast.

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 0 Atbildēt

Un kam viņam Ram,ved zāles pacientiem?

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

To nu neprasi, domaju ka vienkārši naudas, kā spaļu, tad nu kā grib tā "izrādas" .

GB12 Reģ.: 29.03.2011
6 0 Atbildēt

Tipiska latvieša īpašība - lūrēt citiem kabatā.

Kurš tev liedz strādāt big pharmā un braukt ar Ramu? (tas ezim)

Chalenger Reģ.: 31.12.2020
1 1 Atbildēt

reālajā dzīvē nav tāda jēdziena vidējais latvietis....ir vai nu riktīgi biezie ~1%, vai 99% latvieši parastie, tie, kas te tusē. un vidējais tiek dabūts dalot un summējot ienākumus no viena biezā un 99 nabagiem

darklight Reģ.: 29.10.2013
1 0 Atbildēt

Te jau par vidējo nobraukumu stāsts, nevis par biezumu. Un tie ir tie 15K gadā.

1 2 3
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti