Toyota Mirai ūdeņraža auto tests, atsauksmes un iespaidi 2021 / 2022

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Jaunais Toyota Mirai otrās paaudzes tests no 2021 gada, kāda pieredze?

 
spainis Reģ.: 27.04.2006
1 0 Atbildēt

Bija iespēja pabraukt arī ar Mirai. Šo biju ierakstījis savā vēlmju lapā pirms došanās uz testiem. Ūdeņraža darbināms auto ar aizmugures piedziņu. Tehnoloģijas gan pagaidām laikam nākotnes, auto futūristisks, bet. Te gan ergonomikā ir ko piedomāt visos aspektos. Iekāpu šajā pēc 508, stūre likās vienkārši milzīga, pēc sajūtām lielāka nekā jebkurā citā mašīnām, vai tādu vajag, nezinu. Ātrumpārslēga svira lika padomāt, kā viņa ir darbināma. Tas pat arī pārējās pogas un izvēlnes. Klimata pogas iznestas viduskonsolē, bet, manuprāt, ne pārāk ergonomiski. Radio vadības pogas līdzīgi, it kā ir, bet saprast grūti. Milzīgā planšete vidū rāda visu ko, bet kā ko pārslēgt, grūti saprast. Apakšā arhaiska paskata klimata un radi regulēšanas podziņas, kas bojā kopējo paskatu un iespaidu par auto. Ventilācijas lūku atveres atgādina darba Hilux. Bija arī pluss salona iekārtojumā, viduskonsolē, blakus roku balstam, bija vieta mobilajam telefonam ar bezvadu lādēšanas iespēju un neslīdošu virsmas pārklājumu. It kā piecvietīgs, bet nestādos priekšā, kā aizmugurē trīs pasažieri var iesēsties milzīgā kardāna tuneļa dēļ. Bagāžnieks mikroskopisks dēļ ūdeņraža bākas. Interesanti, ka pēc nosacītās auto noslāpēšanas un aizslēgšanas, tas vēl turpina kūpēt un darboties sev vien zināmos režīmos.

Gaitā gan auto ļoti foršs, aizmugures piedziņa, stūrē nekādu lieku raustīšanu, gaita līgana un patīkama. Lai arī ne pārāk jaudīgs, 174 ZS, tomēr elektromotora griezes moments dara savu un mašīna paātrinās ļoti dinamiski un patīkami.

Auto interesants, bet šobrīd ir tikai viena degvielas uzpildes stacija, kur to var uzpildīt. Lai gan var nobraukt it kā 650 km, domāju, ka ar to laikam viss ir izteikts.

Konuss Reģ.: 10.02.2015
1 0 Atbildēt

Pēc izskatīgā dizaina un aprisēm Mirai atgādina kādu limuzīnu. Domāju, ka ļoti labi iederētos blakus kādam līdzīga izmēra permium automobilim. Tomēr, cik skaists no ārpuses, tik ne pārāk skaists salonā. Priekšējā panelī dominē lētā "klavieru lakas" plastmasa, arī montāžas kvalitāte varēja būt labāka 67500 EUR vērtam auto. Klasiskais, agrāk japāņu autobūvē sastopamais digitālais pulkstenis arī šeit ļoti labi iederētos.Par laimi, no tā gadžeta japāņi ir atvadījušies.

Visdrīzāk automobiļa tehnoloģijas ir diezgan dārgas, un ar Lexus līmeņa apdari, šis auto maksātu krietni vairāk.

Visērtākā vieta, īpaši gara auguma cilvēkiem būs pie stūres. Aizmugurē, vietas it kā ir pietiekoši, taču ne pārāk daudz šāda izmēra automobilim. Trakāk ir priekšējā pasažieru vietā, kur sēdeklis neregulējas augstumā un ar 190 cm augumu galva duras griestos.

Gaitā automobilis uzvedas kā jau elektroauto - ar tūlītēju griezes momentu un klusumu salonā. Tomēr Mirai savu paātrināšanos uzsāk ļoti maigi un patīkami, salīdzinot ar citiem elektroauto, kas to dara diezgan brutāli. Skatos, ka Mirai ir 182 nevis iepriekšminētie 174 Zs - tas automobili nepadara par krietnu skrējēju, bet jaudas pietiek plašā diapazonā. Izslēdzot automobili, tas turpina dzīvot savu dzīvi - ūdeņraža elektrostacija šņāc un kūp.

Katrā ziņā automobilis ir ļoti interesants un gaitā patīkams, tomēr izpildījums atgādina kādu pre-production eksemplāru. Varbūt tāds tas arī ir domāts, lai prezentētu vienu no iespējamajiem nākotnes automobiļu attīstības virzieniem, jo ar vienu ūdeņraža uzpildes staciju Baltijā šobrīd tam ir minimāls praktisks pielietojums.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

" Izslēdzot automobili, tas turpina dzīvot savu dzīvi - ūdeņraža elektrostacija šņāc un kūp." Domāju gan, šādas iekārtas nevar vienkārši izslēgt, tās vajag "šatdaunot". Bagāžnieks mazs, jo iebāzta lielā ūdeņraža tvertne.

Eh, es tikai nesaprotu, kāpēc visu laiku tiek ūdeņradis daudzināts, kā nākotnes degviela. Ja ir pietiekami enerģijas, var ražo jebkādu zaļo degvielu no gaisa un ūdens. Zaļo metānu, etānu, metanolu, etanolu. Ogleklis no gaisa, ūdeņradis un, iespējams, skābeklis no ūdens. Procesi ir zināmi un iespējami. Porsche pat ražos "zaļo" benzīnu. Spirtus var izmantot kā degvielu tieši vai ražot elektrību ar to pašu degvielas šūnu.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Tādēļ, ka baisais bubulis ir CO2. Un ūdeņradis ir praktiski vienīgais, kuru var dedzināt neradot praktiski nekādas CO2 emisijas. Bez tam - lai kā arī nebūtu - ūdeņraža ražošana ir nosacīti vienkārša, daudz vienkāršāka un lētāka par benzīnu no gaisa un ūdens. Arī spirts - no kaut kā jau tie spirta galoni būtu jāuzražo, kā arī blakusprodukti kaut kur jāliek. Pats sarežģītākais visā tajā ūdeņraža pasākumā ir tieši uzglabāšana.

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Nu, to oglekli var izņemt no gaisa CO2 veidā zaļo degvielu ražošanai, zaļajiem nebūs iebildumu. Porsche tieši tā arī domā darīt. Galu galā to pašu elektrolīzes ceļā iegūto ūdeņradi kopā ar gaisa CO2 var konvertēt par metilspirtu pēc vienādojuma

3H2 + CO2 = CH3OH + H2O , šādiem procesiem vajag tikai enerģiju un katalizatorus, pēdējos var reģenerēt. Vispār, ir diezgan materiālu par metanolu kā ( vienu no ) nākotnes degvielu, tas nav mans izdomājums.

TomsTimosko Reģ.: 09.04.2005
3 0 Atbildēt

Kamēr sākotnējais modelis (2014. gada) vairāk izskatījās pēc Prius, ārēji jaunais Mirai daudziem varētu atgādināt jauno Lexus LS/ES.

Vizuālā līdzība ar Lexus nav nejauša, jo 4,98 metrus garais milzis balstiekārtu adaptējis tieši no LS modeļa.

Elektromotors piedzen aizmugures tiltu un šis auto brauc atbilstoši izmēram – līgani un plūdeni. Pateicoties zemajam smaguma centram un 50:50 izsvarojumam, pat ļoti pārliecinoši. Teju divu tonnu pašmasu samazina ātruma uzņemšanas tempus, bet uz šosejas japāņu laineris ļaus apbraukt pārējos bez īpašām pūlēm.

Mīkstās apdares virsmas automašīnu padara greznu. Vienīgā īpatnība ir pārnesumu svira, kas stipri atgādina Prius modeļos izmantoto dizainu. Savdabīgs, bet ērts piegājiens. Stūres kreisajā pusē atrodas arī kāda līdz šim neredzēta poga ar uzrakstu H2O, kas paredzēta ūdens tvaika nolaišanai. Ja pats par to neiedomāsities, sistēma šo procesu izdarīs automātiski.

Sauciet to par optisko ilūziju, bet Mirai salonā vietas ir mazāk nekā sākotnēji varētu šķist. Vidēja auguma braucējiem vietas būt pietiekami, bet garākiem pasažieriem galva ātri vien atdursies jumta apšuvumā. Ja ņemam vērā, ka vidējais japāņu vīrieša augums ir 1,70 metri, tad lokālajam tirgum šis auto ir kā radīts. Komforta un greznuma līmenis līdzvērtīgs kā Toyota Camry. To īpaši varēs izbaudīt tie, kuri pavadīs laiku aizmugures sēdeklī. Starp malējiem sēdekļiem var tikt nolaists masīvs rokas balsts, kurā var pārvaldīt salona gaisa temperatūru, multimediju sistēmu, ievietot dzērienus glāžu turētājos, kā arī ieslēgt sēdekļu apsildi vai ventilāciju.

Ūdeņradi šobrīd var uzpildīt vienā vietā Latvijā. Stacija šobrīd atrodas Rīgas Satiksmes teritorijā – tātad vizīte būs iepriekš jāpiesaka. Pagaidām tā ir vienīgā uzlādes stacija Baltijā, bet Pērnavā drīzumā būs otra.

Mirai pēc uzpildes var noripot apmēram 650 km ar vidējo patēriņu 0,89 kg/100km. Realitātē tie būs vismaz 500 km.

Viens ūdeņraža kilograms Torņkalna uzpildes stacijā maksā nepilnus 16 eiro (cena fiksēta vasarā). Tātad arī patēriņu uz katriem 100 km naudas izteiksmē varam skaitīt šos pašus 16 eiro. Gluži kā Audi RS6 ar 4,0 litru V8 turbomotoru, kas līdz 100 km/h aizšaujas 3,6 sekundēs.

Ūdeņraža vieglās automašīnas ir patiess retums, taču rūpniecībā kā degvielas avots autobusiem un smagajai tehnikai tas tiek izmantots jau ilgāku laiku. Ir skaidrs, ka jāpaiet ilgākam laikam līdz šī tehnoloģija kļūs lētāka un pieejamāka.

Vainot pašu automašīnu tehnoloģiskās attīstības un infrastruktūras likstās gan nevaram, jo jaunais Mirai ir patiesi pievilcīgs un tīkams auto teju visās tā izpausmēs.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti