Motora ķēdes maiņa

Eclass Reģ.: 01.09.2021

Sveicināti!

Jautājums par motora ķēdes maiņu MB E 350 kupejai (2012.g.) Iegādājos MB no Vācijas. Nobraukums 250k km. Vai nepieciešama motora ķēdes maiņa? Nekādas klaboņas nav. Dzirdēts ļoti pretrunīgs info - sākot ar to, ka jāmaina pēc 150 k km, beidzot ar to, ka MB motora ķēde nav jāmaina vispār. Liels paldies jau iepriekš.

 
mefisto Reģ.: 22.05.2017
0 0 Atbildēt

Par šo konkrēto modeli nemācēšu teikt, bet ir pieredze ar om651 dzinēju. Teorētiski ķēdi nav paredzēts mainīt, bet realitātē kā nu kuram auto. To droši vien ietekmē, cik ļoti ievēroti eļļas maiņas intervāli, braukšanas apstākļi un vēl visādi apstākļi.

Tipiskākais ķēdes izstiepšanās simptoms ir pāris sekunžu graboņa, kad iedarbina aukstu dzinēju. Problēma ir tur, ka nav fakts, ka tas troksnis nāk tieši no ķēdes. Tādēļ pie šāda simptoma iesaka izmērīt ķēdes izstiepumu, pēc kura var saprast mainīt vai nemainīt.

Es tavā gadījumā (ja nav nekādu simptomu) par šo lietu nedomātu.

PS. Neesmu nekāds mehāniķis, bet esmu diezgan daudz iedziļinājies šajā problēmā, jo manam auto bija simptomi, servisā konstatēja arī izstiepumu, nomainīja ķēdi, bet graboņa tāpat ir

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
1 0 Atbildēt

vajadzētu saprast, ko nozīmē, ka kādu mezglu nav paredzēts mainīt, sekojot ražotāja rekomendācijām. Realitātē tas attiecas uz tā saucamo factory planned life cycle. Mercedesiem ap 160K tas ir. Līdz ar to šajā periodā ražotājs uzskata, ka dotais mezgls nav paredzēts nomaiņai. kas notiek pēc tam ir pilnīgi cita teritorija, ražotājs atbildību nenes.

Gandrīz neviens no apgalvojumiem, "ražotājs neparedz mainīt" faktiski nav attiecināms uz jebkuru automobili ar noskrējienu virs 200K un/vai vecāku par 10 gadiem.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 1 Atbildēt

Anonimiki, tu pārspīlē, taču ja ekspluatācijas apstakļi ir smagi un motorstundas (nevis nobrayktie kilometri) daudz, tad tavs teiktais atbildis patiesībai.

Kēdes un spriegotaju stāvokli ir vērts pārbaudīt, ideāli, ja var iebazties ar kadu endoskopu/kameru, un ir kads kurš vizuali to spēj novērtēt.

Bet tā ziepes ar šo auto mezglu ir tad ja lej nepareizu eļļu, brauc pārāk ilgi (pāri paredzetiem maiņas intervaliem, vai ja izmanto ļoti smagos režimos, vai ļoti īsos lulsētas parbraycienos, kur motors kmapi tiek līdz darba temperaturai) nemainot eļlu, un vēl ir daži gadijumi kad citas brāķa detaļas sačakare ķēdi vai spriegotājus, bet citādi par MB ķēdes piedziņu nav dzirdētas lielas sūdzibas.

megamixs Reģ.: 03.03.2016
4 0 Atbildēt

Būtu labāk ņēmis bembi no perekupa Latvijā. Tiem sludinājumos parasti stāv rakstīts, ka tikko no Vācijas ar svaigi mainītu ķēdi

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Ar pliku eļļu tos 200k noskrējušos uzbūvē un apkopē dārgos motorus ekspluatē tikai Lohi.Tāpēc viņiem (parasti) veicas.Jā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tas par ko parasti "raud" MB īpašnieki ir 7G tronic automātiskas kārbas, tās ir cimperlīgas ar parspīleti daudz elektroniskam daļam un sensoriem. Bet lielāka nelaime gan ir ne gluži pašās kārbās, bet tajā ka vismaz agrāk servisi nejēdza tās diagnosticēt, un nereti tika daudz un dārgi viss kas mainīts no to daļām īsto problēmu neatrodot ...

BMW izmantotās ZF 8 HP ir par pakāpi vienkāršākas un es pat teiktu labākas ka 7G tronic.

bella89 Reģ.: 13.06.2022
0 0 Atbildēt

cik izmaksātu E300 W211 motora ķēdes nomaiņa?

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Diez vai tev te kāds pateiks precīzu cenu, ja vien nesen nav ko līdzīgu darījis. Drošāk būtu ņemt telefonu un apzvanīt vairākus servisus, tad jau arī skaidrība būs.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Bez pašas ķēdes tur var būt (godprātīgas) maiņas komplektā vēl kaudze detaļu (spriegotāji,skrūves,utt). Turklāt,iespējams, ka ķēdes ir divas un ,izjaucot motoru, var tapt "saredzams" vēl kāds papildu defekts.Mazāk godprātīgs "serviss" daļu no šīm detaļām var sadomāt (šajos Bada laikos it īpaši) "ietaupīt".

Tāpat nebūtu labi, ja uzticēt kādam ,kurš būtu gatavs izdarīt "lētāk", bet darīs to pirmoreiz savā motoru inženiera karjerā.Kādam varbūt ir garas rokas, kamēr cits izcels motoru dienasgaismā un kādu nedēļu cītīgi "pētīs" tā uzbūvi.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

M272 ir viena ķēde. Ļoti labi mainas neko daudz neizjaucot, vnk izvelkot cauri aiz vecās ķēdes. Spriegotājs ir no ārpuses ieskrūvējams.

atrabotka Reģ.: 24.05.2017
0 0 Atbildēt

Es nevienam mersim, kas man bijuši, neesmu mainījis ķēdi. Maini tikai atbilstošu eļļu pēc regulāriem intervāliem un viss. Vecajiem meršiem ķēdes vispār bija mūžīgas - neatceros tādu brīnumu, ka kāds būtu tur līdis un ko mainījis. W203/W211 arī vēl viss ir ok. Par jaunajiem W205 un W213 nav informācijas.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Redzi, ja nu iepriekšējais saimnieks ir bijis raspizdjais, tad var gadīties ka ķēde būs tomēr jāmaina. Bet citādi kopts mersis iet ļoti ilgi ...

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

tu dzīvo kkādas vecās atmiņās, kā es. es reiz pacīnijos ar MB matoru , kuru kā izrādās MB bija izdomājis ar pakaļu un uztaisijis no kūtsmēsliem

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nū, cenšos sekot kas notiek ar dažādiem ražotājiem, bet es piekrītu ka ir visādi brīnumi, nu jau gandrīz jebkuram ražotājam redzēti.

Ir piem. kam kloķenes skriemelis prasti maucas uz konusa, bez ķīļa ...

Krokodils Reģ.: 29.06.2017
0 0 Atbildēt

Ar ķēdēm ir tā - vari būt kapeik.isējs un nemainīt. Bet tad nesāc brīnīties vai raudāt, ja kur paliksi uz ceļa, jo ķēde, spriegotājs var nojukt jebkur uz ceļa. (ta pat kā viss pārejais)

Resurss tam ir tāds kāds viņš ir un nav mūžigs. Ja autoražotājs ir paredzejis tur 150k km ķēdes maiņu, tad tā ir paredzējis. Nevis braukt ar 250k un klausīties kaut kādās dieva skaņās un frekvencēs un pēc tā spriest... Protams ir +/- kaut kāda rezerve, bet tā noteikti nav nedz 50 nedz 100k km diapazonā, tā ir 10k max 20k km ķēdei...

Jāskatās pēc papīriem vai papīros ir bijusi maiņa, ja nav tad es teiktu ar steigu jāmaina jo iekša 90% ka vēl originālā ar ko noripoja no ražotnes un dzīvo savu dzīvi.

Bieži vienīgā skaņa kas ir, ir ček engine zvaniņs un apstāšanās uz ceļa.

Fiziskas skaņas moš tur 80/90to gadu autiņiem ar ķēdem bija un varēja pateikt ka iet uz beigām, jo ķedes bij kārtīgas, smagas, kārtīgs metals dzinējā, bundžā u.t.t.....

Kautcik mūsdienu autiņiem tu neko nedzirdesi līdz apstāsies. Jo viss ir vieglināts sakausejums, spriegotāji no plastmasas, skaņas izolācijas priekšā pakaļā u.t.t. Vai arī ja dzirdēsi kādas anomalijas tas būs dažus kilometrus pirms apstāsies.

Es savējam esmu samainījis(lēts prieks nebija, man ne ķīnietis izmaksāja 600€ komplekts+darbs) ķīnieti varēja ar 400€ izbraukt cauri, oriģ. ar 900€, tas tā salīdzinājumam.

Un varu droši braukt un zinu, ka kāda izbraucienā pa latviju vai baltiju neapstāšos.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Dzirdēt var joprojām, daudziem motoriem tas nav pat beigu sākums, taču ir jābūt kādam kurš vismaz klausās, un vēlams lai arī "dzird" un spēj atšķirt.

Un rezerve ir vismaz 50K no rekomendētā maiņas intervāla ķēdēm un 10-20K gumijas izstrādājumiem pieņemot ka visas lietas tiek darītas pienācīgi, nevis viena eļļas maiņa uz 100 K ...

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

120-150 tak parasti oriģinālajai zobsiksnai ir, kas tad tā par ķēdi, kas pēc 150 jāmaina? Ķēdei 250-300 jāiet vispār bez nekādām nolietojuma pazīmēm, ja vien tas nav kaut kāds plastmasas sūdmotors. Kaut kādiem modernajiem VAGiem bija ķēde pēc 150 jāmaina, pirms kāda laika tauta par to kā reizi baigi šūmējās.

Krokodils Reģ.: 29.06.2017
0 0 Atbildēt

Ja ikdienā brauc(nevis tikai svētdienās uz baznīcu), tad zobenes maiņu parasti veic daudz ātrak un esi mazohists ja laid līdz pēdejam, kā gramatiņa teikts... jo tomēr tas ir labs risks tikt ekspresī uz šrotu.

Protams ja ir jauns autiņš no salona un servisojies pie dīlera, tad ja plīst atrāk vari pierādīt un dabūt jaunu vāģi, bet visos citos gadījumos ja plīsīs teiks - pats vainīgs, jo pirmkārt nav veikta pareiza maiņas tehnoloģija(serviss veikts ārpus dīlera), otrkārt iekšā oem zobene kurai šie piemēram 120k noteiktie NEPASTĀV.

Jebkurš OEM(pat super puper made in germany) nav oriģināls- tas ir analogs kam vairs nevar atsaukties uz auto servisa gramatiņā rakstīto. Var tikai vadīties...

Tad parasti atkarīgs no zīmola un zobenes kvalitātes, oem zobeni veic 30-50% atrāk ne kā original lai būtu pārliecība, ka nekas negadīsies.

Fiziski labas kvalitates oem zobenes normala maiņa ir 60-80k km, atkarīgs no modeļa un to uzbūves. Neviens normāls cilveks ikdienā tevis pieminētos 100k+ lietotos autiņos nebrauc!

Ka arī oriģinalo zobeni 10+ gadīgā autiņā ar ko varētu tevis pieminētos ciparus nobraukt neliek jo cenas ziņā tas nav rentabli, maksat x3 vairak par vienu oriģinalo detaļu auto, kur viss parējais nolietojies un var aiziet pa pieskari... Tad jau viss jāliek original, lai būtu tev garantija, kas nav prata darbs cenas un auto vērtības ziņā.

p.s. mana vācu vidusceļa ķēde ar vairs garantētos 200k nenobrauks, pēc foruma lasītā cilveki fiziski 150k nobrauc un maina jo fiziski jūt ka drīz būs sūdi. Tā kā šķirba kvalitatē ir.

Protams vēl var strīdeties par smago kāju un tā, ja smagi brauc tad tiek lielāks slogs likts un atrak nolietojas, bet nu jā...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu jau gan daudz vārdu bet jēgas nekādas, piem. Toyota Avensis (1 un 2. paaudze, kas man bija pa rokai) orģinālā zobsiksna bija ar maiņas intervālu 100 K, bračka uz tāda paša motora Carinai E, Continental (ar rekomendētu maiņas intevālu 80K) nobrauca vismaz 120K (motors gan tāds kur vārsti ar virzuļiem ne pie kādiem apstākļiem nesatiekas, auto nojuka stūres mehānisms un atdevām "vest uz Āfriku"). Tā vēl pāris piemērus varētu nosaukt.

Ar ķēdēm lielākajā daļā gadījumu problēmas ir tieši ar plastmasas spriegotāju-vadīklu nodilumu, ko palaiž garām daudziem motoriem, un no tā sabeidz motoru pat līdz noķīlēšanai, taču pašām ķēdēm nereti pat joprojām nav ne vaines, pat pie saliektiem vārstiem utml.

Un jā šķirba kvalitātē ir ļoti liela, un ir reizes kad neorģinālās daļas ir labākas par orģinālu, tik nu te galīgi vairs nerunājam par "lētāku alternatīvu" ...

mefisto Reģ.: 22.05.2017
2 1 Atbildēt

Topiks vispār ir par MB, kuram ražotājs lielākajai daļai modeļu nav paredzējis mainīt ķēdi un nekāds resurss nav norādīts. Var neklausīties skaņās. Ķēdes izstiepumu var izmērīt ar speciālu instrumentu.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

nekas nekur nav jāmēra. datordiagnostika uzrāda vārpstu stāvokli līdz par grāda desmitdaļai.

Krokodils Reģ.: 29.06.2017
0 0 Atbildēt

'Lifelong' nenozīmē, ka ies mūžīgi!

Termins lifelong parādijās ja nemaldos 00šo gadu vidū, kad to izdomāja kāda no mārketinga nodaļām uz kā nopelnīt jo cilvēki nelasa sīko druku.

Parasti tie ir 10 gadi vai 200 000km atkarīgs no pielietojuma un ko pirmo sasniedz- jāmaina!

Ja gribi ražotāja uzticību. Tālāk jau paša rokās.

Ķēdes izstiepums nav mērītājs - iekarinot savu jauno un veco ķēdi pēc 250k nobraukuma starpība bija mazāk kā milimetrs. Eļļu mainu regulāri, nevis tāpēc ka vajag un nav mainīts nez cik ilgi... Protams ja eļļu nemaini, brauc uz ūdeni ar eļļa snosaukumu tad metāl pret metālu dilst un tikai tad būs 'izstiepta' ķēde...

Lielākā šķirba un sāls ir spriegotājos - cik tie efektīvi funkcionē. Un tiem vienalga cik bieži eļļu maini, tiem ir savs mehāniskais mūžs un viss.

atrabotka Reģ.: 24.05.2017
1 0 Atbildēt

Topiks ir par Mersedesu. Vai krokodīls pārvietojas ar šīs markas auto vai kaut ko 'in general' mauc pa ķēžu tēmu? Nekas tur nav jāmaina un nekas uz ceļa PĒKŠŅI neizbeidzas - vismaz noteikti ne ķēde un ne MB. Es zinu un runāju tikai par MB. Kā jau cilvēks iepriekš teica - ķēdes izstiepumu var izmērīt. Topika autors to var darīt un pakonsultēties kādā servisā kur labi zin meršus. Ja ķēde ir jāmiana pie 100-150k tad tas ir rūpnīcas defekts vai arī autoražotājs var atļauties pist kapeiku ražot tādu transporta līdzekli, kuram tas ir neizbēgami jādara.

Krokodils Reģ.: 29.06.2017
0 0 Atbildēt

Ar mersi esmu braucis gandrīz gadu, 09 gada c220d avantgarde paka. Neiedzīvojās manā sirdī.. nez nepatīk man tā laika meršu klučainais ''biznessclass'' dizains, nopārdevu nopirku hondu. Citiem citu marku nav... Par gaumi nestrīdas, katram savs.

Jaunie merši kopš 16/17 gada gan smukāki, bet cena viņiem neadekvāta, arī pabrauktiem.

Patlaban nu jau 5 gadus ir honda 2.2 ar ķēdi kuru nesen nomainīju pie 250k(kaut razotājs saka ka jāmaina pie 220) Negrabēja un kā minēju izstiepusies nebija, bet gāja no ierindas ārā spriegotājs kurš šad tad nenospriegoja kā vajag, rezultatā uzsākot bija momenti, ka motors gribēja slāpt.

Komplekts nomainīts, tādu problēmu vairs nebija. Un nemainīs jau tikai spriegotāju atstājot visu parejo veco...Tas tāds dick perekupu variants tad būtu

Tā kā esmu pētijis par ķēdēm, un zinu ka ķēdes oficiāli pēc izstiepuma vairs neviens nemēra. To darīja agrāk- 80/90tajos, kad ķēdes dzinēji bija daudz vienkāršaki, mūsdienā ķēdes motors vairs nepastāv tikai no ķēdes un diviem zobratiem.. Ir daudz citu lietu, kam ir termiņš, kaut pati ķēde vēl varetu iet.

Vienīgi to dara lai sporta pēc salīdzinātu, bet nekāda veidā tas vairs nav oficiāls- autoražotāju puses mērijums/indikators, ka ķēdi jāmiana.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu Hondas FR-V 2,2 dīzels ar 333Kkm joprojām ripo ar orģinālo ķēdi, bet jā spriegotāju dēļ arī noteikti ir tas "ķēdes maiņas intervāls", citādi šitas dīzels brīvi 400K+ iet, ja vien bundža jau nav sen izmetama.

P.S. konkrēto auto sametināju sliekšņus utml. un brauks līdz kamēr tur nekā ejoša vairs nebūs - tāds kā "kablyks" ikdienai ...

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

To darīja agrāk- 80/90tajos, kad ķēdes dzinēji bija daudz vienkāršaki, mūsdienā ķēdes motors vairs nepastāv tikai no ķēdes un diviem zobratiem.

Daudziem motoriem ar visiem nostiepējiem tāpat ir tikai 3 zobrati, 2 augšā viens 1 apakšā. Tikai dizains tāds, ka ķēde bez nostiepēja vaļīga no dzimšanas. Respektīvi, dizains padarīts nedrošāks un ieviestas papildus detaļas, jo tā pieminētā 1 mm izstiepuma dēļ nekādu nostiepēju nevajadzētu, tāpēc arī vecajiem motoriem tā nebija.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

Šim motoram ir 160k un tur ir labi parādīts, kā izklausās izstiepta ķēde. Atceries tikai, ka tas tev izmaksās dārgi, jo vāciešiem viss uztaisīts tā, lai to ķēdi nevarētu nemaz tik vienkārši apmainīt

youtu.be/_MhKcnB2SBY

Lasītākie raksti

Jaunie raksti