Tu tā interesanti pateici, "blakus raudu mūrim", un nevis "tempļa kalnā"
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Tu tā interesanti pateici, "blakus raudu mūrim", un nevis "tempļa kalnā"
Īsos gabalos varbūt. Uz šosejas, kur pamperbikši pamatā ir atminušies no Liepājas, tātad atrodas 100 km bracienā, neesmu redzējis nevienu tik ātru, vismaz ne braucot ar velosipēdu. Esmu dažas reizes piedzīvojis ka kāds tāds mani apdzen, tajā skaitā viens pirms gada, man braucot atpakaļ no Rīgas, uz A9 netālu no apvedceļa - ātrums vienmēr ir bijis 25-30 robežās, un vairāk uz tā 25 pusi. Leišu pusē, kur gadās pa kādam pamperbiksim kas droši vien atminies no Palangas līdz robežai, tas pats.
Jā, atcerējos vienu līdzīgu situāciju 8 gadus atpakaļ - braucu mājās uz Nīcu no Liepājas ar salieķi, mani kaut kur pret Bernātiem apdzen divi pamperbikši - ātruma starpība max 2 km/h 😂
Par drīkstēšanu - es nezinu kā tas izskatās Latvijā, bet droši vien līdzīgi kā Lietuvā kur, kamēr vien transporta līdzeklim ir elektromotors, ir pilnīgi pie dirsas, kur tāds brauc. Piemēram, ļoti iecienīts nomas transportlīdzeklis gan Palangā, gan Sventājā ir tāds elektrisks verķis ar diviem platiem riteņiem uz kura var divi sasēsties - pedāļi nav, tātad tas nav elektrovelosipēds, iet vismaz uz 40, tātad mopēds vai motorolleris - bet neviens viņus neprasa reģistrēt, tātad nevajag arī apdrošināšanu, ķiveres arī nevajag, un pilns veloceliņš ar tādiem. Tagad arī parādījušies trīs riteņu verķi ģimenēm vai cilvēkiem kam švakāk ar kustībām; pēc visa spriežot veiktspēja līdzīga. Uz leišu veloceliņa vienīgā elektrisko verķu grupa, no kuras liela daļa tiešām atbilst regulām ir elektriskie skrejriteņi - bez šaubām, gan tāpēc ka daļai noteikti būtu bail ar skrejriteni braukt ātrāk par tiem 25 km/h [viens otrs brauc pat lēnāk], gan arī tāpēc ka viss, kas ir elektrisks un kaut ko spēj, maksā pasakainu naudu, un lielākā daļa noteikti nevēlas nolocīt pāris pakas par elektrisku skrejriteni... Skaistākais piemērs ko šovasar redzēju - daži čaļi mauca ar elektriskiem krosta mocīšiem pa piejūras mežiņu netālu no Palangas - ja tie būtu parasti krosa moči, tas noteikti būtu skandāls, kamēr te, pohuj...
Atkarībā no tā, kur un kā tu taisies braukt. Patlaban mans braukšanas veids ir - otrais pastiprinājuma līmenis, 160-200w, atkarībā no aķa uzlādes līmeņa, turot 32 km/h, un pēc manas aplēses, ar manu aķi tā braucot pietiktu 200 km - un ja aķa cena un svars nav šķērslis, var jau pielikt vēl vienu vai vairākus Man ir interesanti ar kādu jaudu brauc tie, kas brauc ar izplatītajiem vidusass piedziņas elektrovelosipēdiem,slinki minoties - es viņus parasti redzu braucam uz kādiem 30 km/h - nu iespējams ka tur ir 250w motors, un tas tādā ātrumā iet pilnā ručkā. Jebkurā gadījumā, esmu pietiekami daudz redzējis elektrovelosipēdus ar rumbas motoriem kas skaidri redzami iet uz 35-40 km/h - pie kādas jaudas, nezinu. Viennozīmīgi neredzu problēmu, ja neskaita naudu, uztaisīt elektrisko velosipēdu kas ietu uz kādiem 50 km/h - cita lieta ka tur varētu kādreiz kāds ments palikt ieinteresēts, jo tāds verķis pēc jaudas un ātruma būtu mopēdu kategorijā...
Ja elektrificēt, tad priekš kam tur pinions?
Ja elektrificēt, tad pārnesumu pārslēgšanas iespējas paliek otršķirīgas - vairs nav vajadzīgi robi kas precīzi atbilst situācijai un vairs nav vajadzīgs pārslēgties precīzi priekš esošās situācijas - ja vajadzēs, motors izručīs. Reāli ar elektromotoru varētu pat iztikt tikai ar vienu robu - vienīgais iemesls tā nedarīt - tas viens robs gan jau būtu priekš augsta ātruma, un ja satiksmes apstākļi liktu braukt lēni, tas būtu bišķi problemātiski.
Principā viss ko tev vajag ir kaut kas līdzīgs tam, kas ir man - man ir MXUS XF15C rumbas motors ar planetāro pārvadu [nevis tiešās piedziņas motors] un 500w jaudu, Suzhou Kunteng Electronics Co ražots, motora jaudai atbilstošs KT48ddfgsgfbxcbsfsb kontrolieris ar saviem atribūtiem, un 52v 20 Ah aķis. Viss tas kopā izmaksāja ap 800 eirām [jāpieskaita te nepieminētais dangs, spieķi un jauns bremžu disks] - teorētiski būtu varēts ietaupīt līdz pārsimt eirām sūtot no kaut kāda alīša elektrovelosipēda komplektu [alītī un jebajā no Ķīnas piedāvājas komplekts kas satur ripuli ar motoru [negribēju gatavu ripuli, jo beigās visdrīzāk tāpat dabūtu pārspieķot] un kontrolieri ar atribūtiem sākot ar 200e], nevis kā es to darīju, pērkot jebajā no Eiropā esošiem pārpircējiem, kur viens otrs diezgan smuki uzskrūvējis cenas - nu un šitas lielais aķis bija puse no tā cipara; lai braukātu pa pilsētu var arī paņemt kaut ko mazāku, teiksim, 12 Ah, lai arī jautājums kādas ir prasības, jaudas un nobraucamā attāluma ziņā. Ja mazāks aķis un čakarēšanās ar sūtīšanu no Ķīnas nav problēma, kādās 500 eirās tie dzelži varētu ierakstīties - principā pietiktu aizmugures ripulis ar kaut kādu kasešrumbu un kaseti ar kādiem 6-7 zobratiem - paātrināsies un kalnos tu visdrīzāk brauksi tāpat kā es, ar gāzi grīdā, nevis pārslēdzoties uz leju
Močiem ir viena nopietna problēma - ar močiem drīkst braukt tikai pa ceļu.
Pašam smiekli nenāk? Parastus pedāļu ātrumus? Kur, Tour de France maršrutā vai no kaut kāda kalna? Nobraucot kaut kādus 14k, esmu VIENU reizi redzējis kādu pamperbiksi reāli ejot uz 35, bet tas bija īsā posmā - un jā, uz šosejas viens otrs, ko esmu redzējis, iespējams pat gāja uz 30, tas būtu garākā gabalā. Jā, droši vien ka ir arī ātrāki, bet ar viņiem ir tāpat kā ar autosportistiem - ierobežotā skaitā un noteiktās vietās
Pie viena neaizmirsīsim atšķirīgas transportlīdzekļu klases
P.N. Es, iespējams, būtu izgājis jau no paša sākuma uz elektrību, ja būtu zinājis cik tālu var aizbraukt un ka realitātē par 25 km/h ierobežojumu visiem ir nospļauties.
Līdz ārstam nav tikts, bet jā, kaut kas no abiem. Saskatījos kā leiši masveidā mauc ar viskautko elektrisku kas iet virs 25 un purnagrāmata nejauši man izmeta viena soma aprakstu par to kā šis ar elektrovelosipēdu, diviem lieliem aķiem un piekabi ar saules paneļiem apbraucis apkārt Baltijas jūrai, kas lika aizdomāties ka ar kaut ko elektrisku var arī aizbraukt tālāk par pārdesmit kilometriem. Tagad Palanga tiek izbraukāta turot ~32 km/h pie 160-200w piešprices, un braucot uz darbu mērķa ātrums ir 35 km/h - gan māju virzienā ar diviem garākiem ripojieniem, jo tā kā rumba ir ar planetāro pārvadu, reģeneratīvā bremzēšana man nav, un negribas tērēt gan bremzes, gan elektrību lai divās vietās dzēstos no 35... Interesanti redzēt ka jauda un griezes moments nav viens un tas pats - lai tā rumba attīstītu manu griezes momentu, tajā ir jāiestumj vismaz 500w.Vajadzēs laikam priekšā uzlikt šosejnieka zobratus, lielais zobrats ir par īsu, un mazo es vairs neizmantoju...
Krotow rakstīja: Tas jau ir skaidrs ka viņu kārbas ir specpublikai. Gribas kaut ko līdzīgu ar mazāk robiem ikdienas lietošanai. Pietiktu ar 4-5 pareizā garumā. Tur laikam būtu jādomā arī kā ritenim, pieskrūvēt bateriju tā lai pie veikala stāvvietā to neaizstiepj.
52 no kalna no savam pašreizējā ielas riteņa reiz izspiedu 😄
Piecus robus tu vari dabūt arī ar parastu piecu robu rumbu, priekš kam tam pinionu?
Ir tikai divas problēmas. Pirmā un galvenā - cena. Pinion, ja nemaldos, nāca ar 9, 12 un 18 robiem - cena orientējoši sanāk sotaks par robu, tad nu rēķini pats. Otrā, kas kādam varbūt būs problēma bet kādam ne - Pinion mērķauditorija ir kalniešu braucēji, tās viņu kārbas ir šausmīgi garas un attiecīgi ar lieliem attālumiem starp robiem - es kaut kad pasen biju iebliezis astoņpadsmitnieces pārnesumskaitļus kalkulatorā, un, ja nemaldos, tur tie pārnesuma skaitļi sanāca tādi ka pie adekvāta garuma pirmā roba, astoņpadsmitajā tu brauksi jau uz 60... 😂
Kāpēc, tavuprāt, aķiem būtu jāpaliek lētākiem, ja pieprasījums pēc tiem tikai augs?
Kas jauns? Pitons jau nepilnu mēnesi ir pārtapis par e-Pitonu, gan vēl nav līdz galam pabeigts [jauns rāmis palēnām tiek lipināts kopā, kā arī jāpārbūvē apgaismojums]; golfs šobrīd stāv uz klučiem jo svētdien to piemeklēja jaudīgu mašīnu problēma, difera satelītu ass izdomāja pastaigāties un procesā izlauza kārbas korpusā caurumu; ja viss par labu, rīt tiks ielikta pagaidu TDI kārba.
Rāvējslēdzējs ir RAV4. Prada ir modeļa nosaukums, tā beigas precīzāk; pilnais nosaukums - Land Cruiser Prada.
Fantāzijas ir tavējās, dēļ vecu cilvēku trūkuma tev apkārt. Mana krustmāte, piemēram, brauc ar Omegu tāpēc, ka dzīvo kopā ar sava nu jau mirušā vīra māti, manas vecmātes māsu - kad vēl mans krusttēvs bija dzīvs un viņiem bez Omegas bija arī Frontera, reiz man gadījās dzirdēt sarunu - mans krusttēvs filosofēja ka vajadzētu tikt vaļā no Omegas, atstājot tikai Fronteru, uz ko viņa māte viņam atbildēja ka ir gatava piemaksāt lai Omega paliek, jo tajā, atšķirībā no Fronteras, viņa vismaz spēj iekāpt.
Piedod, bet es ne tikai viņu labprātāk redzu ejam nekā nākam, un izvairos no viņas cik iespējams, bet šajā gadījumā vēl uz mani bija jāgaida, jo es biju aizbraucis uz Liepāju, un tā kā Liepāja arī ir bik izrakņāta, tiku no tās ārā vēlāk nekā gaidīju - ta nu kad es ierados, iestumdamies sētā ar pakaļu pa priekšu lai manai vecmātei nebūtu jāiet apkārt mašīnai, gan viņa, gan mans brālēns mani jau sētā gaidīja - ja tas rāvējslēdzējs būtu tik ērts kā tu apgalvo, es viņus būtu saticis jau Nīcā.
Mani vienīgi pats rāvējslēdzējs paņēma uz izbrīnu - es gaidīju ka brālēns brauks ar pradu, bet izrādās ka šis ir nopircis jaunu mašīnu [veco paturot], jaunu rāvejslēdzēju, uzlādējamo hibrīdu. Šitas rāvējslēdzējs uz aci liekas ka varētu būt ērtāks par pradu, jo no pseidodžipa tur ir tikai tik, cik īsajiem krāniem tīkamā, smagnējā forma - tā no sāna vairāk izskatās pēc kroplīga universāļa nekā pēc "džipa". Citreiz paprasīšu lai iedod izbraukt - wikipēdija saka ka lai arī pseidodžips ar nīkulīgu benzīnnieku, palielāka elektromotora dēļ tā kaste pat dinamikā sevišķi neatpaliek no mana golfa, tātad ir interese - just how bad could it be?
Vakardien atcerējos Sliņķa pasakas par to, cik pseidodžipi esot ērti cilvēkiem kam ir kustību problēmas Kādu laiciņu atpakaļ mana vecmāte nokrita, sasita gūžu un tagad knapi spēj paiet - vakar bija jābrauc uz vienu ģimenes pasācienu, braucu gan es, gan mans brālēns ar savu jauno Rāvējslēdzēju - vecmāti, protams, vedu es, jo rāvējslēdzējā viņa ierāpties nespētu, kamēr golfs ir pareizajā augstumā. Bet nekas, atnāks Sliņķis un sāks stāstīt cik ērti cilvēkiem ar sāpošām kājām vai mugurām rāpties iekšā augstos mašīnu izstrādājumos...
core rakstīja: Ir tāda lieta kā loģiskā domāšana, kas tev ir sveša. Redz krokodils to saprata, tāpēc salīdzināja vienas paaudzes mašīnas.
Moš salīdzini pirmo golfu ar id3, tad elektro būs nevis 50% smagāki, bet visi 100.
ID3 ir labs piemērs elektrisko spēļu mašīnīšu auzām. Skaitās golfa klases mašīna, bet izmēros vienāda ar C6 urodu un svarā pilnīgi noteikti neatpaliek...
Par baltalksni neko nezinu - cik nu paretam sanāk kurināt pirti, nu tas notiek pamatā ar apsi, kaut kā nejūtu atšķirību pret bērzu.
Cik tad tu bieži maini ka var pirkt tādu apjomu un neuztraukties par eļļas novecošanos?
Pilnīgas muļķības. Varbūt ja kurina slapju malku.
Slinkais rakstīja:
darklight rakstīja: Godīgi sakot, es nedomāju, ka tur vispār ar velosipēdu būtu ko meklēt. Vismaz es nekad neesmu juties tik drosmīgs 😎
Lai brauktu pa vantinieka trotuāru, vajag x3 lielāku drosmi
Ūja ūja
Nūūū... Reku uz fikso uzgūglēts rezultāts par VW PD motoru eļļas speceni [es tos ciparus galvā neturu jo man nav saistoši]:
"The VW spec is 505.01 for fixed intervals and 506.01 for LongLife (Curse that!). The oil is 5W40 for fixed and 5W30 for LL, but this isn't as important as the spec since that defines the needed additives.
If you're on a fixed interval, I'd recommend you stay away from 506.01 since it's alot more expensive than 505.01 and doesn't offer much benefits on a fixed oil change interval."
Viena neprecizitāte - tās pirmās specenes eļļas var būt 5w40, bet lielākoties tāpat ir 5w30. Kā redzi - viens un tas pats motors, divas specenes. Jautrs fakts - slēdzot kompi pie 15-20 gadus vecu vagmobīļu spidometriem, neesmu vēl ieraudzījis mašīnu kurai būtu piekodēts LongLife intervāls
Vārdam "brīvajās" bija jābūt pēdiņās.
Atver purnagrāmatā Teslarati vai elektrek.co lapas un skaties komentārus pie rakstiem - ātri vien kādu čupu salasīsi.
Vai tad nikni stopi nebija tajā ieroču aprites likumā iekļauti?