Kārtot: Dilstošā secībā
1 2
Okys 14.09.2022 0:02

Nortel, tas arī ir tas, kas traucē. Un brīžam liekas, ka ne 0.2 sekundes, bet vismaz sekunde.. ir jau arī Alltrackam tas launch control, ja ieslēdz ESP vai ESC Sport un turot nospiestu bremzi un reizē gāzi grīdā, kur apgriezieni stāv uz 2500 rpm, tad gan Pasāts no vietas aizlido, bet neliekas īsti veselīgi ar tādu sviestu nodarboties visu laiku. Pietiktu kkāds vidusceļš starp to un normālo uzsākšanu, bet tādu opciju nav.

Ja par to 4 un 5 roba slēgāšanos ap 50kmh, tad glābj te kloķis "S" jeb Sporta režīmā. Nezinu tikai, cik ļoti tas patēriņu ietekmē, bet ap 50, tad turas normāli 4 robā.

Okys 14.09.2022 18:06

Tieši tā, kā feciic raksta - startēt ar cirtienu. Kad tas bija nepieciešams, ar manuāli to varēja, piemēram, lecot ārā krustojumā, lai tam, kurš tūlīt brauks aiz manis, nebūtu jābremzē. Ar DSG, mašīnai, kura man tuvojas, jābūt nedaudz tālāk, nekā biju pieradis... Pieļauju, ka daudzi cilvēki vispār tam nepievērš uzmanību..

Ar kārbu nevajadzētu būt problēmām, autiņš ņemts Moller auto, ar 122k pārbaudītu nobraukumu un atvests no Zviedrijas. Cik pirms tam painteresējos, problēmām ar "zaļajām tehnoloģijām" līdz 200k nevajadzētu parādīties..

Okys 16.09.2022 22:15

Riepu izmērs Alltrackam (manam) ir 225/55/R17 un disks 8J ET41. Itkā, no rūpnīcas.

Un pēc manas saprašanas, riteņa (disks ar riepu) diametram vajadzētu gan ietekmēt ātruma rādījumu spidometrā. Ja pieņem, ka mans izmērs ir OEM, tad, piemēram, mazāka diametra riteņiem, pie spidometra rādījuma 90kmh, reālais ātrums būtu par pāris km zemāks. Tas pats ar motora apgriezieniem. Mazāka diametra ripuļi = vairāk apgriezienu motoram, pie tāda paša reālā ātruma, kā ar lielākiem ripuļiem. Vai tad nē?

Okys 16.09.2022 22:20

650 rakstīja: Lai ar automātu pastāvīgi/ikdienā tā korekti brauktu rokas režīmā, būtu vajadzīga par kārtu augstāka kustību koordinācija.Skaties, kāds vel pamanīsies asākā situācijā pa paradumam arī "sajūgu" nospiest.Kombinēt būtu pašsaprotami un ok, bet ja jāt visu laiku manuālajā, priekš kam tad vispār tas automāts.Ja nu vienīgi kāds galīgi netīkams auto ir iekritis lietošanai un nākas ar to sadzīvot.

Bremzēt ar kārbu- nu labi,ar atlaistu gāzi ripojot tas uz augšu slēgsies tā nesteidzīgi slinki, bet kāda te problēma, ja ir taustiņi.

Atbilde uz jautājumu - "priekš kam, tad vispār tas automāts?" Tāpēc, ka jēdzīgas jaudas relatīvi jaunu mašīnu ar manuālo kārbu, normālu ietilpību un universāli, vispār nevar nopirkt, kā arī pasaule iet uz turieni, uz kurieni tā iet, un tad, kad izlemšu Pasātu kādreiz pārdot, tad nākošais potenciālais pircējs paprasīs, kas tie tādi par cipariem uz kloķa un kur ir P, D un R... bēdīgi, bet tā tas ir..

Okys 17.09.2022 9:51

msh, nu tam, ka tie būs vienā vērtībā, negribas ticēt. Dzīvē, apkārt, visi, kas pārsēdušies uz automātiem (stipri lietotiem, protams), tos slavē. Un vecumi tur visdažādākie. Brīžam liekas, ka no mēness esmu tāpēc, ka man pēc mēneša lietošanas, tas automāts vienalga nepatīk, ko es jau zināju pērkot. Tam, ka bendzīnmotori būs dārgāki, par dīzeļiem, ko var jau redzēt tagad, tāpēc, ka uz 100 dīzeļiem ir pāris bendzīnnieki, tam gan es piekristu, un pa lielam, dīzeli izvēlējos tāpēc, ka šim konkrētajam, bija ziemas paka ar slapjo autonomku.

Par to, cik ilgi plānoju lietot šo auto.. agri vai vēlu, visiem mums nāksies pārsēsties uz stulbajiem elektromopēdiem. Nāks tuvāk tā X stunda un sacels mums degvielai akcīzes, visādi citādi nospiedīs ar nodokļiem un padarīs iekšdedzes dzinēju lietošanu par turīgu kolekcionāru izpriecu. Tāpēc, visdrīzāk, negaidot to stundu, bet sekojot līdzi situācijai, mēģināšu pēc līzinga beigām, tikt no autiņa vaļā. Ņemot vērā iepriekšējos braukšanas paradumus, nobraukums uz to laiku, plānojas uz 220k.

Ko darīt pēc tam, nezinu... cerība uz to, ka elektromobīļi būs vai nu attīstījušies tik tālu, ka ar tiem varēs nobraukt jēdzīgu attālumu un visur būs infrastruktūra, lai tos ātri uzlādētu... vai arī otra cerība uz to, ka tie būs saradušies tik daudz, ka pasaule sāks saprast, cik daudz atkritumu to baterijas ražos, cik daudz vērtīgu resursu patērēs, lai tās saražotu un ka varbūt jādomā vēl kāda alternatīva tam.

Okys 17.09.2022 10:02

feciic rakstīja: Kā reiz vakarā mājās braucot patirināju visādi-pašai kārbai aiztures nav, aizturi veido apgriezienu pacelšana, robeža atkarīga no gāzes pedāļa spiešanas-vienkārši atlaižot bremzi sāk tukšgaitā, ja no vietas min tad starts notiek ar ap 2k rpm, ok man benzīns bet stāsts diezvai baigi mainās dīzelim.

Šurpu turpu slēgāšanās neesmu novērojis nevienam lietotajam DSG, ņemot vērā ka kārba cieši sadarbojas ar motoru tad šī noteikti ir lieta kas jāpārbauda. Kautvai pieķīlējoš egr var šādu brīnumu darīt. Noskrējiens nenozīmē neko.

feciic, tā šurpu turpu slēgāšana jau notiek tāpēc, ka, mašīnasprāt, nepietiek vairs jaudas, lai vilktu ar augstāku pārnesumu vai arī kāja bijusi nedaudz par smagu, centienos noturēt ātrumu uz 50kmh, nevis 49kmh. Esmu pamēģinājis, ka kruīzs tādā ziņā ir "profesionālāks" par mani un labāk māk to ātrumu noturēt, bet ejot nedaudz kalnā, arī tas vienā brīdī saprot, ka jāmet atpakaļ uz zemāku robu. Konkrēti manam pasātam, ir sajūta, ka 50kmh ir pats minimums, lai vispār kustētos ar 5 robu, ja brauc pa taisnu ceļu, bez baigās slodzes. 55kmh, jau ir normāli.

Okys 17.09.2022 10:41

650 rakstīja: Nene,riepas izmēram (diametram un/vai apkakārtmēram) nava ne mazākā sakara/ar.Nee.Jo Lohi šodiem (mums) ir gandrīz visos posteņos.Pat tā saucamo "riepu lohkalkulātōru" ir izgudojuši Viņi (lohi).Jā. www.laneks.lv/en/tyre-calculator/

Dimensions Tyre diameter, mm Speed, km/h

current 225 55 R17 679 100

new 325 25 R20 671 98.82

difference -8 -1.18

new 335 25 R22 726 106.92

difference +47 6.92

650, nezinu vai tu troļļo vai kā, bet nu es paguglēju, sakarā ar šo un, izrādās, man tomēr ir taisnība

Pieņemsim, motora apgriezieni ir 2000 RPM, riteņu un motora apgriezienu attiecība 1 pret 5, kas būtu 400 RPM riteņiem. Riteņa diametrs, piemēram, 670mm un ja pieņem, ka tas ir rūpnīcas izmērs, tad ātrums pie šādiem parametriem ir 50,5 kmh, gan reālais, gan tas, ko redzam spidometrā, jo spidometrs tā ir nokalibrēts.

Kāpēc? Tāpēc, ka to aprēķina pēc formulas:

Reālais ātrums = Riteņa apgriezieni x Riteņa diametrs x PI x minūtes stundā : milimetri kilometrā

Šajā gadījumā: 400 x 670 x 3,1416 x 60 : 1000000 = 50,5kmh

Pamainot riteņa diametru:

400 x 650 x 3,1416 x 60 : 1000000 = 49kmh

Kas nozīmē to, ka apgriezieni motoram tie paši, ātrumu spidometrā redzam to pašu (50,5kmh), bet reāli, ripojam uz priekšu par 1.5km stundā lēnāk. Un lai ar mazāka diametra ripuļiem sasniegtu to pašu reālo ātrumu, motora apgriezieni būs augstāki.

Pa manam, viss te ir diezgan skaidrs un tieši tā, kā iepriekš rakstīju

Okys 17.09.2022 10:52

spainis, nu jā, es par to pašu. Es šim visam, laikam kārtīgi neizlasīju sākumu un neiebraucu, kāpēc mēs par šo vispār diskutējam. Zemāk jau uzrakstīju, kas un kāpēc, lai arī citi saprot.

Okys 17.09.2022 12:32

650, izskatās, ka mēs runājam par vienu un to pašu, tikai dažādos veidos.

To, ka pie spidometra rādījuma 100kmh, reālais ātrums ir mazāks, es zinu. Bet tāpat es zinu arī, ka iekļaujot šajā "ķēdē" mazāka diametra riteņus, tas reālais ātrums pie spidometra rādījuma 100kmh, būs vēl mazāks.

Zinu arī to, ka motora rpm un rādījums spidometrā būs tas pats, lai vai kāda diametra riteņus uzliktu, bet reālais (faktiskais) kustības ātrums no tā mainīsies. Ja mazāks riteņu diametrs, tad uz leju, bet ja lielāks, tad uz augšu. Un domāju, ka vairāk šeit nav ko risināt un diskutēt, jo tā ir taisnība

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti