Kārtot: Augošā secībā
1 2 3
jjjj 28.11.2018 9:00

Bribu pajautāt par dziļizlādes akumulātoriem un viņu apzīmējumiem. www.agronet.lv mājas lapā ir norādīti Banner akumulātori un par visiem ir teikts, ka tie ir dziļizlādes. Savukārt arī cenuklubs.lv ir Banner akumulātori, bet konsultanti saka, ka viņiem neviens nav dziļizlādes, visi esot parastie, automašīnu starteru akumulātori. Kā viņus atšķirt? Vai ir kaut kādi speciālie apzīmējumi?

jjjj 10.11.2018 16:36

Jaunajai, 2018. gada Škoda Fabia ir divi plusi, salīdzinot ar 2018. gada Škoda Octavia (braucu ar abiem):

1) Nesvīst ciet no iekšpuses priekšējais stikls;

2) Motora pārsega atbalsta štoks netraucē ieliet bāciņā logu mazgāšanas šķidrumu.

jjjj 07.11.2018 9:00

Par sliktiem servisiem runājot - pirms pāris gadiem aizbraucu ar vecu VW autiņu uz "Auto Īle" Brīvības gatvē 246, lai mašīnai nomaina pret jauniem abus priekšējos lukturus, jo ar vecajiem vairs nevarēja iziet apskati. Par lukturiem samaksāju daudz, gandrīz tik, cik maksāja visa mašīna - ap 400-600 eur (precīzi neatceros). Un rēķinā bija arī rindiņa - "lukturu augstuma regulēšana", liekas , ap 5 eur. Protams, lukturu augstumu regulēšana - obligāts pasākums, ja liek jaunus lukturus.

Bet kā sanāca realitātē? Kad mašīna bija izdzīta ārā no servisa - pamanīju, ka viena lampa nedeg. Tātad, viņi šo lukturi nebija pat ieslēguši, lai pārbaudītu!!!. Aizrādīju. Šie iebrauca servisā otro reizi un nomainīja nedegošo lampiņu. Bet kad otro reizi saņēmu mašīnu no servisa un braucu mājās, pamanīju, ka abu jauno lukturu gaismas spīd debesīs un nekas nav regulēts. Tātad, autiņš divas reizes brauca iekšā šajā sia "Auto īle" servisā un ne reizi šiem pat neienāca prātā, ka ir jānoregulē jaunajiem lukturiem arī gaismas spīdēšanas augstums!!!!!!! Bet trešo reizi vairs uz Auto Īli nebraucu, aizbraucu uz Ulmaņa gatves VW servisu un lukturus noregulēja.

Cien. SIA "AUTO ĪLE"! Jūs man esat parādā 5 eur par darbu, kuru Jums samaksāju, bet Jūs neizdarījāt !!!!!!!!!!!!!

Un ja nu es būtu pa tiešo pēc šī servisa apmeklējumu aizbraucis uz tehnisko apskati, neko nepārbaudījis???

Kāds secinājums? Vai tiešām pēc katra servisa apmeklējuma pēc tam pašam pa punktiem ir jāpārbauda, vai godprātīgi servisā ir izdarīts pilnīgi viss, ko vajadzēja izdarīt???

jjjj 06.11.2018 19:30

Tikko kundze atgriezās ar savu 2018. gada Fabiju Monte Karlo no 350 km gara izbraukuma ārpus apdzīvotām vietām un priecīgi stāsta, ka vidējais benzīna patēriņš sanāca 4,6l/100 km. Iekāpu mašīnā pārbaudīt - tiešām! (Motors 1,0, 110 zirgi). Esot braukusi apm. 92 km/stundā

(ar ziemas riepām)

jjjj 06.11.2018 11:17

Labs video!

jjjj 05.11.2018 16:26

Freijers: "+ vēl kādu ainavu redzēt - un tas viss nav izdarāms braucot čupā, vagonos ".

Ir iespējams braukt čupā, "vagonos" un baudīt dabu, u.t.t. - tad, ja ir adaptīvā kruīza kontrole. Tad - bez problēmām!

jjjj 05.11.2018 15:04

Vernons: "Pie lieliem ātrumiem būtu jābūt ļoti savlaicīgiem brīdinājuma signāliem! "

Mums Latvijā nav lielo ātrumu. 100 km/st, kas ir lielākais atļautais - tas nav "lielais ātrums".

jjjj 05.11.2018 9:04

Kaut kur esmu dzirdējis, ka dzīvnieki, kuri savā starpā nekomunicē ar skaņas palīdzību, savstarpējai saziņai izmanto ĶERMEŅA VALODU. Piemēram bites. Arī ceļa satiksmē, visiem tās dalībniekiem arī ir sava "ķermeņa valoda" un mācēšana to nolasīt - arī tas ir veids, kā palienināt savas kustības drošību. Šī "ķermeņa valoda" ir automašīnas specifiskā kustība vēl pirms pagrieziena rādītāja ieslēgšanas un vēl pirms manevra uzsākšanas. Nezinu, kā ir tagad, bet man šofera kursos pirms ... gadiem par to, točna, nestāstīja neko.

Piemēram, no aizmugures strauji kāds pietuvojas un sāk raustīties pa labi un pa kreisi. Viss skaidrs! Pietuvojās steidzīgais un grib skriet garām. Vai arī - pa blakus rindu braucošais izlīdzina ar mani ātrumu un sāk spiesties manā virzienā pie savas joslas malas - viss skaidrs- grib pārkārtoties. U.t.t. Domāju, ka šādu piemēru ir ārkārtīgi daudz, tos nav iespējams uzskaitīt, jo daudzus mēs pat paši neesam gatavi nodefinēt, jo apjaušam tikai tādā, kā zemapziņas līmenī. Domāju, ka tiem, kuri tikko ieguvuši tiesības, šādas nojautas, kā automašīnu "ķermeņa valodas lasīšana" nevarētu būt, jo viņai nav no kurienes rasties. Tā veidojas tikai ar gadiem un varētu būt visaptverošā termina "pieredze" viena no sastāvdaļām.

jjjj 04.11.2018 16:52

Mana teorija, kuru pats esmu izdomājis un cenšos ievērot - katrs ceļa posms un katrs manevrs satur savu koeficientu - "avarēšanas varbūtību". Piemēram, braukšana pa taisu ceļu 0,001, pa līkumotu 0,002. Labais pagrieziens neregulējamā krustojumā 0,01, kreisais pagrieziens 0,03, bet kreisais pagrieziens, izbraucot uz galveno ceļu, kur katrā virzienā pa divām kustības joslām (kā Medemciemā), piemēram 0,5. Braukšana bez apdzīšanas - viens drošības koeficients, ar apdzīšanu - lielāks, ar apdzīšanu uz līkumota un tumša ceļa - daudz lielāka varbūtība avarēt. U.t.t.

Un tātad - ja mums ir jāaizbrauc no punkta A uz punktu B, bet eksistē vairāki maršruti, kā šo ceļu izbraukt, kā izvēlēties īsto maršrutu? Mana teorija - katrā maršrutā visu posmu nedrošības koeficienti summējās. Tātad, ja var izvēlēties, braukt pa maršrutu, kur ir vai kur nav kreisais pagrieziens, vai summāri šie nedrošīnas koeficienti ir lielāki (ceļš šaurs, līkumains, bedrains, nedroši pagriezieni) ir jāizvēlas tas maršruts, kur nav kreisā pagrieziena, u.t.t., kur maršruta summārā drošība ir lielāka, kaut arī laika ziņā šis maršruts var būt par pāris minūtēm ilgāks. Protams, ja vajag, ir iespējams braukt pa jebkuru maršrutu un nekas slikts nenotiks, bet ja tas jāveic 100 un vairāk reizes pēc kārtas, tad "sliktajā" maršrutā ilgtermiņā - avarēšanas iespējamība būs lielāka, nekā braucot pa drošāku, kaut arī nedaudz ilgāku maršrutu. Ja ir iespēja izvēlēties - vai no Ulmaņa gatves nogriezties pa kreisi uz Vienības gatvi, vai Medemciemā izgriezt pa kreisi no negalvenā, vai izvēlēties citu, alternatīvu maršrutu - es parasti cenšos izvēlēties citu maršrutu.

Tas tā - viens no maniem nerastītajiem likumiem (vadītāja stāžs 44 gadi, 1 avārija).

jjjj 04.11.2018 14:21

"Izdzina" - nozīmē, nosvieda uz galda mana autiņa tehnisko pasi un teica, lai meklēju citu servisu. Nekādas tālākās sarunas nenotika. Es tā arī izdarīju - paņēmu tehnisko pasi, pagriezos un aizgāju.

Cien., iAuto, es neticu, ka tik ievērojamam servisam kā Autobrava neeksistē neviens iekšējais normatīvais akts, kas reglamentētu viņu darbu. Un neeksistē neviens dokuments, kurš noteiktu, kas par ko atbild un par ko neatbild? Bet ja viņiem šādi normatīvie dokumenti ir - kādēļ tie tiek slēpti no klientiem?

jjjj 04.11.2018 13:42

Pats sliktākais autoservis no visiem oficiālajiem autodīleriem Latvijā ir SIA AUTOBRAVA!!! Par cik puse vienai no manām automašīnām atbilst šim dīlerim, es reiz pierakstījos un sīku remontu pie šī savas automašīnas dīlera. Kad ierados pierakstā noteiktajā laikā, es pajautāju pieņēmējiem, vai viņi uzņemas kaut kādu atbildību par iespējamajiem negadījumiem remonta laikā? Nedomāju, ka jautājums būtu neloģisks, jo KASKO apdrošināšanas noteikumos ir teikts "neapmaksājam bojājumus, kas radušies remonta laikā". Bet Autobravas meistariem šāds jautājums, acīm redzot, izklausījās pārāk lecīgs un bezkaunīgs vai arī par savu atbildību viņi ir tik ļoti pārliecināti, ka par to nedrīkst pat ieminēties? Es no šī servisa par savu bezkaunību tiku padzīts. Turpmāk vienmēr izvēlos citus servisus vai arī remontēju pats.

Interesanti sanāk - ja es nomas kantorī vēlos iznomāt urbmašīnu par 20 eur, es esmu spiests iemaksāt drošības naudu un parakstīt līgumu uz 10 lapām par to, ka es apņemos saudzīgi apieties ar šo urbmašīnu un kas notiks, ja es to salauzīšu. Bet nododot savas automašīnas atslēgas autoservisam, KASKO neuzņemas nekādu atbildību un arī autoserviss par kaut kādu atbildības uzņemšanos negrib ne dzirdēt!!!

jjjj 04.11.2018 12:20

Kapēc bija jāgaida 6 mēneši - tas jājautā GreenMotoram. Bet pēc viņu teiktā sapratu, ka bija kaut kāda ķeršanās ar "līnijas asistentu". Līdz pēdējam brīdim viņi nezināja, vai būs vai nebūs šī ekstra un dīleris jau bija gatavs atgriezt man šo naudu. Var jau būt, ka Škodai bija kaut kādas problēmas ar šīs ierīces uzražošanu. Līdz pēdējam brīdim dīleris nezināja, vai autiņš būs ar to nokomplektēts. Bet kad autiņš atnāca - līnijas asistents bija.

Un vēl - ķeršanās varētu būt arī ādas salona dēļ.

jjjj 04.11.2018 10:05

Man GreenMotors skaidroja tā: "par cik autiņš Jums ir jāatdod ziemā, mēs, taču, nebrauksim ārā no salona ar vasaras riepām. Tādēļ mēs uzmontēsim ziemas riepas, bet tās vasarenes ieliksim bagāžniekā". Par ziemas riepām neko klāt nepiemaksāju, kaut arī viņu cena ir ap 150 x4=600 eur. Vispār jau es viņiem izrādīju savu pretīmnākšanu autiņu paņemot, jo , saskaņā ar līgumu, mašīna bija jāpiegādā 2 mēnešu laikā, bet es gaidīju tieši 6 mēnešus. Un, saskaņā ar šo līgumu, par šo čammāšanos man bija tiesības paņemt atpakaļ visu manu iemaksāto pirmo iemaksu un aiziet ar to pie kāda cita dīlera, ko es neizdarīju.

jjjj 04.11.2018 0:09

No Green Motors bija vienam autiņam bonusā bezmaksas vasaras riepu komplekts (mašīnu saņēmu ziemā ar ziemas riepām). Bet otram autiņam, liekas, bija kaut kāda atlaide pa pāris simtiem uz dokumentu noformēšanu.

Ja izdomāsi pirkt DETHLEFFS autiņu, brauc uz Paņevežiem, nevis uz Mārupi. Paņevežos būs Tev maksimāla pretimnākšana un vislabākie bonusi

Bet neko nepērc SIA "AutoBrava". Kad atbrauksi uz turieni uz apkopi, dažiem mudakiem tur kaut kas galvā sagriezīsies un Tevi ar visu autiņu vienkārši padzīs!

jjjj 29.10.2018 9:46

Piekrītu GB12, ka vairumam apdrošīnātāju mašīnas vērtība nekādā veidā nenosaka polises cenu. Dažkārt polises cenu nosaka kaut kādas mistiskas iedomas un stereotipi, kas nu kuram bankas/ apdrošināšanas sabiedrības darbiniekam sēž viņa galviņā un kam ir grūti rast loģisku izskaidrojumu. Iespējams, ka laika tips, mēness fāze vai vēja virziens atstāj lielāku iespaidu uz polises cenu, nekā loģiskais saprāts. Kā gan savādāk var izskaidrot to, ka pieminot vārdu "kemperis", viena un tā paša kempera KASKO apdrošināšanas polises gada cena, ar pilnīgi identiskiem nosacījumiem, vienādu pašrisku, u.t.t., vienā apdrošināšanas sabiedrībā maksā 400 eur, citā 2400 eur?! Starpība 6 reizes! Domāju, ka nevienam citam transportlīdzekļu veidam nav tik lielas cenas starpība starp dažādu apdrošināšanas sabiedrību piedāvājumiem.

Bet arī dažu banku darbinieki ne ar ko nav labāki. Dažiem no viņiem mašīnas cena neko nenosaka, izdzirdot, piemēram, vārdu savienojumu "kemperis" un "privātpersona". Viņiem uzreiz nobloķējās domāšana. Kā gan savādāk var izskaidrot kādreizējo Swedbank autolīzinga atteikumu piešķirt līzingu kempera iegādei, neskatoties uz 50% pirmo iemaksu?! Toreiz, citēju Swedbank teikto: "Latvijas vispārējā ekonomiskā situācija un Swedbank bankas politika" bija svarīgāks atteikuma iemesls par klienta maksātspēju, auto cenu un pieminēto pirmo iemaksu 50%. Ja vēlaties BMW X6 - lūdzu, bet kemperim - NĒ! Toreiz, pastāstot par šo Swedbank dīvaino politiku citiem, reāli domājošiem auto līzinga sniedzējiem, tika ar smaidu likts pirksts pie deniņiem un izteikta neizpratne, jo jebkurā gadījumā, taču, banka neko nezaudētu, ja būtu spiesta pārdot pilnīgi jaunu automašīnu par 50% no tās cenas

jjjj 26.10.2018 15:42

Meistars, kurš attaisīja vaļā motoru un konstatēja, ka kloķvārpsta ir pārlūzusi uz pusēm, teica, ka tādu brīnumu redzot pirmo reizi. Kā vienīgo izskaidrojumu viņš minēja šādu - pirms šīs ķibeles es, iespējams, pārāk ilgi braukāju ar beigtu sajūgu (valkājot pa Rīgu smagu piekabi). Sajūgam bija kaut kas salūzis, pārlūzis. Bet viņš šim Audim ir kaut kāds smagais variants - "divu spararatu", ja pareizi to nosaucu. Un tā nu sanāca - viena defekta savlaicīga nesaremontēšana izraisīja nākošo defektu - nobeidzu motoru.

Tāds bija pieņēmums.

jjjj 25.10.2018 18:54

2005. gadā nopirku praktiski jaunu Audi A4 ar 1,9 TDI motoru, kuru tūlīt nočipoju. Braukāju ar to katru dienu līdz 2017. gadam, tātad, kopā 13 gadus. Pie noskrējiena 500000 km pārlūza kloķvārpsta (!!!). Veco motoru izmetu, ieliku citu, tādu pašu 1,9 TDI lietotu motoru (ar nezināmu noskrējiemu). Izgāju tehnisko apskati un autiņu uzdāvināju citam saimniekam. Domāju, ka šis mans vecais Audis godam nokalpos vēl daudzus gadus

jjjj 25.10.2018 12:53

Par Varšavu runājot - paziņas stāsta, ka beidzot, šī gada oktobrī esot pabeigts autobānis Bjalistok - Varšava (208km). Laba ziņa.

jjjj 25.10.2018 10:30

Bieži esmu redzējis, ka pirms ziemas smukie, lietie diski tiek nolikti garāžā un ziemā tiek braukts ar vienkāršiem, melniem, aprūsējušiem dzelzs diskiem. Mēs darīsim vēl radikālāk. Jaunajai Fabijai ziemas riepu komplekts ar zemā profila, 215/45R16 riepām maksātu ap 600 eur! Nepirksim tās vispār! Lai stāv autiņš garāžā un gaida pavasari! Bet ja vajadzēs pašai braukt, lai brauc ar veco, 19 gadīgo, sarūsējušo autiņu ar labām, radžotām ziemas riepām un rijīgo benzīna motoru Tas tik un tā būs lētāk. Bet kāda jauna bukte no ielidošanas kupenā vai kādā stabā uz vecā autiņa pārējo buktējumu fona tik un tā nebūs pamanāma.

jjjj 19.10.2018 16:01

Stāsta, ka Igaunijā pirms riņķiem ir uzraksts: "Vairāk par 3 apļiem pa riņķi nebraukt!" Saprotams, nevar jau tik ātri izdomāt, kur braukt!

Un pats Igaunijā esmu redzējis - ja pirms apļa ir ātruma ierobežojuma zīme, tad 300m pēc apļa ir zīme "Visi ierobežojumi atcelti". Tas priekš tiem, kas izbrauc no apļa un turpina vilkties. Tas - kā atkārtots atgādinājums kaimiņu zēniem

jjjj 11.10.2018 23:49

Dīvaina dzīves patiesība - nekad nevar atrast to, ja meklē ko konkrētu! Riepu veikalos ir: ziemas riepas, vasaras riepas, M+S riepas. Ir riepas ar C burtu (augstspiediena) un ir bez C burta. Bet ja riepu tirgotājiem, sava aroda profesionāļiem, kuriem par riepām ir jāzin viss, es prasu, ka man vajag CP riepas, parasti šie man uzdod pretjautājumu: "Ko nozīmē CP?" !!! Bet kuram tas ir jāzin - man vai pārdevējam? !!! Palabojiet mani, ja domāju nepareizi - tās ir riepas ar paaugstinātu slodzes izturību, smagākas, stiprākas, u.t.t., vai ne? Un, starp citu, ir dažas valstis, kurās policija seko, lai noteikta veida autiņiem obligāti būtu šīs CP. Ja ne - sods.

Es zinu tikai divus šos riepu modeļos, varbūt ir vēl citas? 1) Continental VanoCamper (vasaras). Viena tāda man pārsprāga uz autobāņa. Kūleni neapmetu. Un ir 2) Michelin Agilis Camping (m+s). Apautas tagad. Abi modeļi ir CP. Bet vai speciālas ziemas riepas ar CP vispār eksistē?

jjjj 10.10.2018 13:19

Man vienam autiņam ir uz vieniem diskiem vasaras riepas un uz citiem diskiem - ziemas riepas. It kā jau tas ir ērti - pats varu paņemt un pārskrūvēt riteņus, kad gribu. Bet ir viena nianse - riepas ik pa brīdim vajag vēlreiz nobalansēt, jo sezonas laikā viņu ģeometrija var nedaudz mainīties. Tātad, īsti bez servisa pakalpojumiem, it kā tomēr iztikt būtu grūti.

jjjj 05.10.2018 16:54

Atceros, vēl pavisam nesen mēs pārlaimīgi braucām ar savu Moskvič 2140 un starojām aiz laimes par to, ka mums IR automašīna! Toreiz tajā nebija nekā, izņemto pilnu bāgāžnieku ar rezerves daļām. Ne ABS, ne ESP, ne stūres pastiprinātāja, ne kondicioniera, ne adaptīvās kruīza kontroles, ne līnijas asistenta, .... (u.t.t.- saraksts pāris lapu garumā). Toreiz vispār nepazinām tādu jēdzienu, ka "ziemas riepas", "vasaras riepas", bet bija vienkārši "RIEPAS". Braucām un nekļūdīgi pēc dzirdes veicām dzirdamo trokšņu spektrālanalīzi, lai diagnosticētu iespējamos, jaunos defektus un nekļūdīgi veicām viņu klasifikāciju pēc piederības attiecīgajam agregātam.

Bet tagad? …. Braucam ar kosmiskajām tehnoloģijām pārsātinātu Fabiju un prātojam, vai tā ir vai nav bomzīga un vai tā ir vai nav konservu bundža. Interesanti, cik ātri ir izmainījusies mūsu vērtību skala!

Bet ja nopietni – trīscilindrīgā Fabija ar 1,0 litru benzīna motoriņu un 110 zirgiem apdzīšanas brīdī ātrumu uzņem ļoti klusu, viegli un nemanāmi. Uz 90 braucošu fūru apdzīšana nerada ne mazākās problēmas.

jjjj 02.10.2018 20:13

Fabija bagāžnieks ir savādāks un nav tajā neviena ārā krītoša vāciņa.

Kā te var bildi piekabināt?

jjjj 01.10.2018 12:00

Pirms mēs izvēlējāmies šo jauno Škodu Fabia, mēs paņēmām uz testa braucienu Toyota Yaris. Nobraucām ar to kādus 50-60 km, jo gribējām saprast, kā būtu braukt ar tādu ārpus apdzīvotas vietas. Jā, vienu fūri apdzīt izdevās. Bet ļoti nepatika trokšņu izolācija. Likās, ka bija dzirdama katra peļķe, kurai pārbraucām. Ļoti nepatika variātora superskaļā darbība. Un vispār - bija sajūtā, ka Yaris ir kaut kāda nenopietna rotaļlietiņa, nevis automašīna. Pēc tam, tūlīt pat blakus firmā palūdzām testa braucienam Fabiju. Cita lieta! Kā diena pret nakti! Viņa mums uzreiz iepatikās. Vienīgā diskusija bija par to - ņemt vienkrāsainu vai divos toņos un kāda krāsa labāk piestāvētu esošajām kleitiņām un somiņām

1 2 3

Lasītākie raksti

Jaunie raksti