Pāris vārdu par C kategorijas procesu. Esmu apmeklējis 8 teorētiskās nodarbības, šodien būs 9. nodarbība (bijušas vairākas CSDD pārbaudes, starp citu), bet 10. nodarbību būšu komandējumā ārpus Latvijas... Kas man liks apmeklēt nākamās grupas pēdējo nodarbību... tikai maija beigās Vispār datorā CSDD eksāmenu jau lielākoties nokārtoju (autoskolā būs ļauts par divām kļūdām uz 2x35 jautājumiem vēl mazāk pieļaut) nekā to atļauj CSDD. Visādi citādi - ļoti noderīga teorija, daudz kā jauna atkal apguvu, noteikti es ar citu skatu uz CSN tagad. 95. kodam atsevišķs 45 jautājumu eksāmens, arī jau pārvarā to nokārtoju - vairākas atbildes naturāli iegaumējot.
Braukšanu sarunāju Jelgavā. Kaut kā mana intuīcija saka, ka tur būs vieglāk nokārtot 2h praktisko eksāmenu 95. koda iegūšanai. Vismaz nav tur tramvaju ar visu tam satiksmē pakārtoto. Braucu es pie stūres VOLVO FL sēŗijas smagajam. Tādam tipiskam starppilsētu/pilsētu braucamajam. Mehāniskā kārba ar automāta vadību (sajūga nav, bet jāatlaiž gāzes pedālis, jūtot, ka jāpārslēdz ātrumu). Vadās jau smagais diezgan viegli, ja ne tie gabarīti Neesmu radis, ka mani gruzī un ka uz mani paceļ balsi utt. Instruktors būtu ok, ja ne viņa mānija (pēc konsultācijām ar vairākiem rūdītiem profiem) man pārmest par katru pieskārienu bremzes pedālim. Ibio, kāds taupa bremžu uzlikas, vai? Vēl arī tās pagriezienu trajektorijas un ceļa apzīmējumi... Vakar mēģināju arī parkošanos atpakaļgaitā (jāveic vienā piegājienā). Galīgi nav viegli izdarāms - īpaši, ja laukumā nebūs atzīmes, kurā brīdī jāsāk griezt stūri. Braucu ar 60 pēc spidometra, kur zīme 50. Instruktors pat tīšām spēcīgi nospieda bremzes. Kāpēc tā, nesaprotu?
Eksāmena būtība ir pārliecināties par kursanta gatavību braukt profesijā. Es jau ceru, ka eksaminētājs nepiefisīsies par sīkumiem, tomēr vērojot kopējo bildi. Citādi CSDD interesēs varētu būt vairāki izgāzti eksāmeni (katrs atkārtotais maksā 101,60 eur). Kaut kā tā - iet man pasmagi.
Tas 60, kur vajadzēja 50, bija uz Jelgavas apvedceļa…