iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Palaidniex 18.09.2011 19:36

velodzigiti ar parprastajam tiesibam

aizvakar pa tumsu Deglava ielā min sportists ar spoooorta felleri PA IELU, protams sporta fellerim nav NEVENA atastarotāja...

Vakar Brivibas iela, posma Brivdabas muzejs - Jugla. Pa ceļu - pa pašu pirmās joslas vidu (neskatoties, ka blakus veloceļš) nesatricinami min opis ar savu "erenpreisu" labi ka ir vismaz pakaļlampiņa

Sovakar, jau krēslo - Deglava iela - uz braucamas daļas izmin džigits, nekādu atstarotāju vai gaismiņu (īsti džigiti tak nelieto). Izmin slipi arā uz 2 joslas kreiso pusi ar ceribu kaut kā škersot tikko no ieprieksējā krusta parauto papravo plūsmu. Tūliņ arī paša virzienā parauj vaļā lusafors zaļo... Kādi mārrutki jāmeklē otras joslas kreisaja malā šādā situacijā?

Palaidniex 16.09.2011 19:58

HIPPY rakstīja:

Bams rakstīja:

HIPPY rakstīja: Nebūtu tur maisījušies tramvaji – nebūtu sastrēgumu

Nebūtu Rīgā tramvaju vispār - korķi tāpat būtu tur, kur tie ir. Problēma ir ne jau dzelžos, bet gan tajā blīvē starp stūri un krēslu.

Kaq reiz jau tieši tā problēma ir tramvajos. Un tieši kā reiz 6 čimbulis tos korķus tur rada.

Ka tad - kas diez mainītos Vairoga un Brīvības krustā, ja novāktu tramvaju? Korķis no Vairogielas pārvada pagriezienam pa kreisi uz Brīvības ielu momentā pazustu???

Drīzāk labs jautājums būtu kāda mārrutka pēc tiem, kas speciāli izvairās no Brīvības ielas, brauc pa Ropažu ielu lai nogrieztos uz Vairoga ielas parvadu tomer ir jaimet ta debilā cilpa uz Brīvības ielas???

Palaidniex 12.09.2011 11:28

wala - kaucināt bremzes ir stilīgāk un mazāk aizvainojoši un nomierinošāk?

manuprāt, ja vienreiz uzzvana, lai informētu gājēju, ka tam velopisēdists ir aiz muguras, nekas ļauns un aizvainojošs nenotiek.

Pie mums cilvēki pēdējos divdesmit gadus slimo ar pārprastām tiesībām, to, kas tiem itkā pienākās un ka viņi lūk ir neaizskarami

Informatīvs zvaniņš un nokāpt no pašsvarīguma augstumiem derētu visiem - Gan velopisēdistiem, gan autovadītājiem, gan pašiem gājējiem...

Palaidniex 12.09.2011 9:08

Yetti rakstīja:

WALA rakstīja: ...Zvanīt no aizmugures - uz ietves kā ir reizi ir absolūts kultūras un takts trūkums (!!!)- normālās valstīs cilvēki pabļauj ka apbrauks pa vienu vai pa citu pusi (zvans cilvēkus nobiedē jo īpaši ja piebrauc \"pie dibena\" un zvana) !!!

Tu taču ar auto pirms apdzīšanas rādi pagriezienu nevis notaurē to kuru apdzen !!!

Var jau būt... tik \"nekulturāli\" man ir zvanījuši gan pašu mājās, gan DE, gan Skandināvijā, kaut kā nesanāca nobīties... un zvanīja visai laicīgi, nevis \"pie dibena\"...

Pats taču kaut kur par Persiju vandījies, kādā valodā viņiem bļāvi?

Un kā tūrists uztvers kaut kāda vietējā bļaustīšanos sev aiz muguras?

Spriežot pēc WALA tekstiem sanāk ka zvaniņš uz velo ir obligātais nekulturālības un lecības aprīkojums...

Ļoti bieži gājēji pat skaidrā slāj pa trotuāru neprognozējami. Tāpēc zvaniņš mobilizē kātotāju un ABI var izvairīties no bezjēdzīgas un nevajadzīgas sadursmes.

Šī statistika laikam ir no zila gaisa, vai ne? la.lv/... :velosipdisti-visbiek-gst-traumas-sadursm-ar-gjjiem&Itemid=123

Vai arī Pēc sadursmes ar auto velopisēdists ātri mūk, kad tiek piedāvāts pagaidī miličus...

Palaidniex 09.09.2011 9:09

Teorētiski pastāv veloceliņš Ādažu virzienā, bet...

Tas ir ļoti "loģiski" izplānots ar ļoti pārdomātām norādēm jau kopš jaunizbūvēta Juglas ielas/Brīvības gatves divlīmeņu krusta.

1. Pirmās maldinošās zīmes par ceļa turpinājuma izvēli, kur tas sadalās

2. Tad no Berģu kalniņa līdz gājēju/velopisēdistu pārvadam starp Depo Un Statoilu nav veloceļa VAŠE!

3. Tad pa veloceļu tiekot līdz Apvedceļa/Tallinas šosejas pārvadam pār Dzelzceļu ar nav saprotams, kur braukt - pa augšu pa apakšu.

4. Nobraucot no tā pārvada atkal nav saprotams - kurp doties - pāri šosejai vai palikt ceļa kreisajā pusē, kur kā izrādās vietām ir veloceļš ar zīmēm, kur nākamo nav iespējams saskatīt, no iepriekšējā posma beigām...

5. Tad Kurā vieta tikt uz ceļa labo pusi arī jāzīlē... Stumt pāriu pārejai vai izmantot tuneli pirms Baltezera robežas...

Vēlāk jau viss vairāk vai mazāk ir izdomājams arī nezinātājam, kas brauc turp pirmo reizi...

Palaidniex 08.09.2011 8:38

nubet ja neviens netrāž tos, kam būtu jātrāž par inženierkomunikatīvo bedru radīšanu, tad viss aiziet pašplūsmā... Un kapēc censties, pūlēties, ja nav starpības bedre aibērta uz ķap-ļap vai kā vajag?

Un mužīgā problema ar to, ka nespēj pirms ceļa seguma atjaunosanas panākt visu inženierkomunikāciju īpašnieku parakstu, ka tiem apakšā ir viss čihh-pihh un ka tie drīkstēs pārrakt jauno ceļa segumu tikai par baisu $$$ tuvāko gadu laikā... Neatkarīgi - plānveida remontu vai avārijas novēršanas dēļ...

Palaidniex 29.08.2011 10:38

Bams rakstīja:

smaidiigais rakstīja: nu re - ja jau trambuļi skrien tur reti, tad kas kavē luksafora gaismas saregulēt tā, lai tās aiztur auto satiksmi uz tilta un valdemārenes tikai tad, kad tas tramvajs kustas?

Kā gājēji tiks pāri Valdemārenei? Otrkārt, korķis pārcelsies uz Valdemāra/Raiņa bulv. krustojumu. Un aste tāpat stiepsies līdz pat Vanšu tiltam. Vai braucot otrā virzienā 2x lielāks korķis būs pie nākamā krusta- pirms Slokas ielas.

Tur vajag kompleksu risinājumu. Tuneli zem Valdemārenes līdz kādai Duntes ielai

Savādāk būs kā ar Slavu apli. Korķi tur vairs nav, bet pavairojušies tie ir tuvākajās ielās pie pirmajiem luksoforiem. Vai kā piemērs Lubānene. Nu aizliedza mest pa kreisi no Lubānas uz Ilūkstes, tad tagad korķis ir uz Lubānas pirms Saharova...

Bama viedokli pilnībā sadalu.

bet par pārbūvi rinājot - tramvajs noteikti tiks krustam pāri fiksāk pēc pārbūves.

Problēma jau lielākoties ir tieši satiksmes organizācijā pilsētpļānojuma līmenī. Mums ir 3,5 tilti, kuri beidzās bez reālās transporta plūsmas novadīšanas.

Kāpēc 3,5? Salu, Akmens un Vanšu tiltiem abi gali beidzas ar lusoforu un stūķi.Dienvidu tilts vienā galā beidzās ar neko un no pārdaugavas braucot ir Rīgai pilnīgi bezjēdzīgs...

Palaidniex 23.08.2011 20:42

HIPPY rakstīja:

Palaidniex rakstīja:

Seene rakstīja:

Nu un tagad pasaki ar kādu auto un kā ir jābrauc, lai arī velokurjeri neiedomātos, ka tur IR šķirba?

šim piekrītu - daži domā, ka tie ir papīra lapas biezumā...

Uzsākot pie zaļās gaismas... Nu stulbs tas velosipēdists, kas tusēs "aklajā" zonā. Nav arī tādi manīti - tomēr praktiski visi divriteņi izbrauc priekšā mašīnām, jau nedaudz aiz stoplīnijas. Un kurjeri (lasi - kamikadzes) pie zaļā jau sen ir aizbraukuši.

Velokurjeri vaše īpaša suga...

Ar ko tad viņi ir tik īpaši? Es neesmu redzējis ka viņi kādam traucētu.

Kas teica, ka viņi traucē?

Palaidniex 23.08.2011 15:21

Seene rakstīja:

Nu un tagad pasaki ar kādu auto un kā ir jābrauc, lai arī velokurjeri neiedomātos, ka tur IR šķirba?

šim piekrītu - daži domā, ka tie ir papīra lapas biezumā...

Uzsākot pie zaļās gaismas... Nu stulbs tas velosipēdists, kas tusēs "aklajā" zonā. Nav arī tādi manīti - tomēr praktiski visi divriteņi izbrauc priekšā mašīnām, jau nedaudz aiz stoplīnijas. Un kurjeri (lasi - kamikadzes) pie zaļā jau sen ir aizbraukuši.

Velokurjeri vaše īpaša suga...

Palaidniex 23.08.2011 11:00

Seene rakstīja:

Palaidniex rakstīja:

Ja es braucu pa brauktuvi, iespējami tuvu tās labajai malai, vienā virzirenā ar pārējiem tr. līdzekļiem (tātad esmu pamanāms) man ir priekšroka pret tiem, kas nogriežas...

Nu nekad neesmu sapratis kādēļ... Pašam braucot ar velo nenāk prātā izmantot savu "priekšroku" un līst blakus mašīnai vai vēl vairāk autobusam, kam jau ir ieslēgts pagrieziens. Manuprāt tas ir līdzvērtīgi kā ar mašīnu apdzīt citu, kas jau ir ieslēgusi kreiso pagriezienu. Tad gan nez kādēļ CSN ir aizliegts!

Tas arī vairāk kā skaidrs. Bet ir daži kamikadzes, kas tā neuzskata un speciāli lec zem ratiem, lai no makoņa malas vēlak sludinātu savu taisnību.

CSN ir atrunāts, ja auto ir ieņēmis maksimālo pozīciju pa labi - nav vairs sķirbas, lisopēdists drīkst apsteigt/apdzīt auto pa kreiso pusi.

Domāju ka vienīgais kad ir jārespektē velosipēdists, ja tam esi atstājis vietu un tas jau reāli ir blakus. Vai uzsakot kustību pie zaļās gaismas, tad velopisēdistam, kurš ir blakus tā priekšroka ir...

Palaidniex 23.08.2011 9:59

HIPPY rakstīja:

Palaidniex rakstīja: Te varētu piekrist. Jo ārpus krustojumiem veloceļa legālajiem lietotajiem NEKAD nav prieksroka... (CSN 226.)

Un jā - veloceļiem mēdz noradīt braukšanas virzienu (mums pagaidām ne gājeji ne velopisēdisti īsti nav pieraduši pie veloceļa un gājēju ceļa apvienojumiem, kur nu vēl pie virziena norādem, kāda virzienā to lietot).

Abos virzienos braucošs veloceļš uz Juglu lielākoties tiek regulēts ar lusoforiem, tik jautājums, vai visās neregulējamajās šķērsielu vietās tas ir jāuzskata par daļu no krustojuma vai tomēr par šķērsojumu ārpus tā...

Tāpēc kamēr velopisēdists (arī es) piebraucu pie krusta pa parastu trotuāru, vēl piedevām pretēji auto kustības virzienam - neredzu nekādas priekšrocības pret automašīnām uz brauktuves.

Ja es braucu pa brauktuvi, iespējami tuvu tās labajai malai, vienā virzirenā ar pārējiem tr. līdzekļiem (tātad esmu pamanāms) man ir priekšroka pret tiem, kas nogriežas...

Es vienu tādu ērmu redzējis kas čakarē visu auto satiksmi

Nu ka tad šādi "ēzeļi" čakarē auto satiksmi?

Nu tā konkrēti ar aprakstu! Lai nav tukša iršana...

Palaidniex 23.08.2011 9:47

Te varētu piekrist. Jo ārpus krustojumiem veloceļa legālajiem lietotajiem NEKAD nav prieksroka... (CSN 226.)

Un jā - veloceļiem mēdz noradīt braukšanas virzienu (mums pagaidām ne gājeji ne velopisēdisti īsti nav pieraduši pie veloceļa un gājēju ceļa apvienojumiem, kur nu vēl pie virziena norādem, kāda virzienā to lietot).

Abos virzienos braucošs veloceļš uz Juglu lielākoties tiek regulēts ar lusoforiem, tik jautājums, vai visās neregulējamajās šķērsielu vietās tas ir jāuzskata par daļu no krustojuma vai tomēr par šķērsojumu ārpus tā...

Tāpēc kamēr velopisēdists (arī es) piebraucu pie krusta pa parastu trotuāru, vēl piedevām pretēji auto kustības virzienam - neredzu nekādas priekšrocības pret automašīnām uz brauktuves.

Ja es braucu pa brauktuvi, iespējami tuvu tās labajai malai, vienā virzirenā ar pārējiem tr. līdzekļiem (tātad esmu pamanāms) man ir priekšroka pret tiem, kas nogriežas...

Palaidniex 22.08.2011 19:56

hippy, skaidrs ar Tevi tu velo pilsētā vispār nelieto, ja apgalvo ko šādu.

Ja velopisēdistam ir galva ne tikai priekš ēšanas, saprātīgs pašsaglabāšxanās instinkts tad mierīgi visur var tikt un nekur velo nav jāstumj. Nevienam zem ratiem nav jālec...

Tas ir kā ar braukšanu nav jau tikai divi varianti gāzt nemaņā vai bremzēt ar enkuru...

Palaidniex 22.08.2011 18:45

kā un kāpēc naktī braucošam vadītājam nogriežoties pa labi ir jāpamana hipsteru ar maksimāli atvieglotu fiksīti velkam pa trotuāru pretējā virzienā???

Ne lampas, ne atstarotāji, nedz arī braukšana kā velopisēdam pienākās vienā virzienā ar mašīnām?

Palaidniex 22.08.2011 18:41

HIPPY rakstīja: Ir izmaiņas jaunajos CSN:

1. priekšroka ir operatīvajam transportam

2. priekšroka Palaidniex

3. priekšroka – pārējie

pričom tur es????

Es arī ļoti bieži braucu ar velo. Un es neuzskatu, ka vadītāja pienākums ir pamanīt man minam pa trotuāru, lai vai kādām kašpirovska metodēm pielidojam pie krusta, jebkurā virzienā attiecībā pret brauktuvi... Kāda mārrutka pēc no autolvadītāja jāprasa grūti/neiespējami realizējamaz lieta??????

Un kā jāšķērso velopisēdistam krusts? Vai to drīkst darīt pretēji kustības virzienam? Vai visi velopisēdi ir aprīkoti ar obligāto pamanīšnas ekipējumu? Visiem velopisēdistiem ir kaut vai velopisēda vai augstākas kategorijas vadītāja apliecība? Tas vismaz apliecinātu, ka bija iespēja iepazīt CSN.

Es domāju ka tas ir tikai normāli un paša velosipēdistu veselības labad nepārspīlēt ar viņu tiesībām iet bojā...

Palaidniex 22.08.2011 17:23

WALA rakstīja:

Palaidniex rakstīja:

uupis rakstīja:

Palaidniex rakstīja: CSN 229. punkts. Lasi, kamēr slikti paliek.

Pats izlasi (fubar)…

Tur teikts: «Nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties…»

Par taisnvirzienu nekā nav – ja lisapēdists brauc taisni šis punkts nestrādā jo lisapēdists nenogriežas ne pa kreisi ne arī apgriežas pretējam virzienam  – viņš brauc taisni uz priekšu. Vēlreiz atkārtoju taisni uz priekšu.

Ūpi - Tu laikam mācies CSN.

ja jau izlasīji 229. punktu, tad kaut kā esi pašļūcis garām 224. punktam, kur brīnišķīgi uzrakstīs, kur jāatrodas tam vellapēdistam uz brauktuves...

Moš divus puktus reizē vienlaicīgi uztvert nevari...

Lūdzu atbilstošus argumentus nevis virspusēji izlasītu punktu.

227. Vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām [b]UN[/b] velosipēdu vadītājiem ir priekšroka…

Ja pareizi saproti gramatiku, tad uzsvars ir uz vārdu "un". Tātad priekšroka ir tikai tajās vietās, kur arī saskaņā ar pārējiem CSN vellapēdistam ir priekšorka. Ta nosīmē ka ir simtiem vietu kur vellapēdistam priekšrokas NEMAZ NAV!

Palaidniex - kā jau te tika rakstīts gājēju pārejas - uz to attiecas vien lieta un tur lisapēdistam kamēr jams nav kļuvis par gājēju nekādu priekšrocību nav, taču krustojumā ir skaidri no rādīts ka jebkura transporta līdzekļa vadītājs nogriežoties, pa labi vai pa kreisi dod ceļu gājējiem un velosipēdu vadītajiem, līdz ar ko pilnīgi pie vienas vietas kur īsti brauc šis lisapēdists, pa brauktuvi, vai pa trotuāru - tav viņam ir jādod ceļš, jo tur netiek speciāli atrunāts ka pa ietvi braucošajiem netiek dots ceļš !!!

Tobiš tā kārtīgi pie tā piedomājot - es teiktu ka šis ir nosacīts "caurums", kas tiešām pieļauj avārijas situācijas ar zemu lidojošiem vellapēdiem.

"Teoretizējot" tālāk varētu teikt, ka CSN nosaka lisapēdistam pa ietvi braukt "lēnām" (tika nepasaka cik km/h, jo taču ir noteikts netraucēt gājējus), un ja jams brauc lēnām, tad tehniski tā viņa krustojuma šķērsošana gājēja ātrumā nevienam netraucē, jams ir pamanāms utml.

Kaut kā tā.

Nu redzi - vai nobraucot no trotutuāra uz brauktuvi jebkam ir priekšroka? Vai to izdarot ir priekšroka VISIEM, kas brauc pa brauktuvi?

Velopisēdistam ir norādīa vieta uz brauktuves, aprakstīs kā šķērsot krustojumu.

Kāpēc tā - tāpēc, ka tas ir viņa paša drošībaio - braukt pa brauktuvi, vienā virzienā ar autotransportu, lai to var laikus pamanīt, kā arī lai sadursmes ātrums būtu mazāks...

Arī raidījums Zebra sadala viedokli - ja brauc pa brauktuvi - priekšroka ir, ja brauc pa trotuāru un krustā no tā izbrauc uz brauktuves - priekšroka - TU TŪ!

Palaidniex 22.08.2011 14:13

Palaidniex rakstīja:

HIPPY rakstīja: Kurā punktā CSN ir redzama definīcija kas ir velosipēda vadītājs?

Nu, ja velopisēda stūmējs ir gājējs, tad uz velo braucējs sanāk velopisēdists...

Jautrāk paliek, kad jāizskata tandēms. Vai velo vadītājs ir tikai viens braucējs - tas, kurš ar stūri vai arī abi?

Palaidniex 22.08.2011 14:12

HIPPY rakstīja: Kurā punktā CSN ir redzama definīcija kas ir velosipēda vadītājs?

Nu, ja velopisēda stūmējs ir gājējs, tad uz velo braucējs sanāk velopisēdists...

Palaidniex 22.08.2011 11:52

uupis rakstīja:

Palaidniex rakstīja: CSN 229. punkts. Lasi, kamēr slikti paliek.

Pats izlasi (fubar)…

Tur teikts: «Nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties…»

Par taisnvirzienu nekā nav – ja lisapēdists brauc taisni šis punkts nestrādā jo lisapēdists nenogriežas ne pa kreisi ne arī apgriežas pretējam virzienam  – viņš brauc taisni uz priekšu. Vēlreiz atkārtoju taisni uz priekšu.

Ūpi - Tu laikam mācies CSN.

ja jau izlasīji 229. punktu, tad kaut kā esi pašļūcis garām 224. punktam, kur brīnišķīgi uzrakstīs, kur jāatrodas tam vellapēdistam uz brauktuves...

Moš divus puktus reizē vienlaicīgi uztvert nevari...

Lūdzu atbilstošus argumentus nevis virspusēji izlasītu punktu.

227. Vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām [b]UN[/b] velosipēdu vadītājiem ir priekšroka…

Ja pareizi saproti gramatiku, tad uzsvars ir uz vārdu "un". Tātad priekšroka ir tikai tajās vietās, kur arī saskaņā ar pārējiem CSN vellapēdistam ir priekšorka. Ta nosīmē ka ir simtiem vietu kur vellapēdistam priekšrokas NEMAZ NAV!

Palaidniex 19.08.2011 17:09

uupis rakstīja:

Palaidniex rakstīja: ūpim derētu palasīt sadaļu, kā velopisēdistam ir jāšķērso krustojums, kur jāatrodas uz brauktuves, kā veikt krustojumā manevrus lai nogrieztos pa kreisi utt...

Kur tas ir raxtīts, kā velosipēdistam jāšķērso krustojums?

Lūdzu parādiet…

CSN 229. punkts. Lasi, kamēr slikti paliek.

Palaidniex 19.08.2011 9:59

Yetti rakstīja: un kā, lai te nelamājas?

www.apollo.lv/...

tak jau izlēmām - velopisēdistam ir priekšroka iet bojā!

Viņām tak pēc CSN ir jāatrodas starp 1. un 2. joslu...

Palaidniex 18.08.2011 19:38

HIPPY rakstīja: Kā ta ne – tāpēc ka tas ir velosipēds – tātad vienmēr priekšroka

Priekšroka ar putām uz lūpām iet bojā?

Palaidniex 18.08.2011 18:13

HIPPY rakstīja:

Palaidniex rakstīja:

HIPPY rakstīja: Nav tikai tur kur veloceliņš šķērso ielu.

Un kā ir velopisēdistam izmočīt no pagalma un pa taisno vai pazliet slīpi močīt uz pāri ielai esošo veici? Lisopēdam ir priekšroka, vai priekšroka iet bojā?

nebrauc auzās – ar kājām ejot tu tā dari?

Ja nebrauc mašīnas un es netraucēju auto kustībai - tā dara ļoti daudzi.

Ir arī tādi, kas to dara neskatoties apkārt un neapzināti lecot zem ratiem.

Pagaidām neesmu redzējis nevienu argumentu, kas kaut kādā brīdi dotu velopisēdistam jelkādas priekšrocības izbraucot uz brauktuves no pagalma/blakusteritorijas, nobraucot no trotuāra, izbraucot uz brauktuves no ceļa nomales. Neatkarīgi - tas norisinās krustojumā vai ārpus tā...

Palaidniex 18.08.2011 17:56

HIPPY rakstīja:

Palaidniex rakstīja:

HIPPY rakstīja: Nav tikai tur kur veloceliņš šķērso ielu.

Un kā ir velopisēdistam izmočīt no pagalma un pa taisno vai pazliet slīpi močīt uz pāri ielai esošo veici? Lisopēdam ir priekšroka, vai priekšroka iet bojā?

nebrauc auzās – ar kājām ejot tu tā dari?

Ja nebrauc mašīnas un es netraucēju auto kustībai - tā dara ļoti daudzi.

Ir arī tādi, kas to dara neskatoties apkārt un neapzināti lecot zem ratiem.

Pagaidām neesmu redzējis nevienu argumentu, kas kaut kādā brīdi dotu velopisēdistam jelkādas priekšrocības izbraucot uz brauktuves no pagalma, blakusteritorijas, nobraucot no trotuāra, izbraucot uz brauktuves no ceļa nomales. Neatkarīgi - krustojums vai nav krustokums...

Palaidniex 18.08.2011 17:29

HIPPY rakstīja: Nav tikai tur kur veloceliņš šķērso ielu.

Un kā ir velopisēdistam izmočīt no pagalma un pa taisno vai pazliet slīpi močīt uz pāri ielai esošo veici? Lisopēdam ir priekšroka, vai priekšroka iet bojā?

Lasītākie raksti

Jaunie raksti