iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Seene 06.11.2009 10:31

WALA rakstīja: Seene tev kaud kāds intersants tas skatijums uz Torsenu !!! Kas kas bet tas verķis strādā daudz ātrāk par elektroniku !!! Vai labāk - tas cits jautājums, taču tā ir viena no "elītākajām" lietām ko kāds ir izdomājis !!! Pie kam es apšaubu ka dēļ Torsena tiek apēsts būtiski vairāķ degvielas kā dēļ Haldexa !!! Jo jebkura 4x4 automašīna ēda vairāķ par FWD/RWD dampi.

Tikpat labi jau tad tu varētu teikt, ka jebkurš automāts ēd vairāk par manuāli. Bet nav tā, nav... DSG degvielas patēriņu neapalielina. Un pastāsti tagad kā torsens ātrāk nodos 90% griezes VIENAM ritenim? Haldexa galvenā atšķirība ir spēja vienoti kontrolēt visus trīs diferenciālus un reaģēt jau uz nepilnu riteņa apgriezienu (paši apgalvo, ka 1/7, bet nu tas gan jau ir nedaudz pārspīlēti). Torsens, īpaši starpasu, nekādi nespēs "pārķert" viena riteņa izslīdēšanu tik ātri.

Seene 06.11.2009 0:24

msh rakstīja:

Jā. Bet viena darbojas visu laiku un uzbraucot augstākā kalnā tās rezerve tiek izsmelta, otra jūras līmenī nepūš neko un sāk pūst ceļoties augstāk. Ā, un kompresijas pakāpes, protams, arī atšķiras

Parādi man to vienu, kuras rezerve tik vienkārši tiek izsmelta... Es tādu vēl neesmu redzējis. Un kompresijas pakāpei nav nekāda sakara ar turbīnu - to jau noskaidrojām tepat kādu laiku atpakaļ.

Seene 06.11.2009 0:21

msh rakstīja:

Nejēgā? Kaut kāds litriņš ir - a priekš kam tad ir ķīselis?

Litriņš ir gana daudz ikdienas lietošanai, kad 4x4 nav īsti nepieciešams, bet tikai papildus stablitātes nodrošināšanai. Kaut ķīseļa.

Seene 06.11.2009 0:01

msh rakstīja:

Starp pa zemi ripojošā mašīnā esošu ļurbo virzuļmotoru un pa gaisu lidojošā lidmašīnā esošu ļurbo virzuļmotoru ir viena šķirba - mašīnas motoram tā ļurba ir lai paceltu jaudu un griezi, lidmašīnas motoram lai kompensētu retinātu gaisu

nuja... Viena palielina gaisa spiedienu, bet otra palielina gaisa spiedienu.

Seene 06.11.2009 0:00

msh rakstīja: Tas, kas tajā kujdajā ir iebāzts, noteikti ir kaut kas līdzīgs pirmās paaudzes haldeksim. Un te nu sākas prikols - es runāju par pirmo paaudzi [otrā tak tikai 2002. parādījās, T4 uz to diez vai uzspēja], a tu dziedi slavas dziesmas pēdējajai - es pirmās paaudzes "precizitāti" un "ātrdarbību" nevēlos piedzīvot kur citur kā braucot taisnā virzienā pa sausu asfaltu, a tā vēl var sanākt pielikt bikses, ja mašīna gadījumā nav aprīkota ar ESP

Džipam vajag vaļējus bloķējamus diferus nevis torsenu Un kas tev pret torsenu "ģimenes mašīnā"?

Hujdajam pēc idejas ir kaut kas starp 3/4 paaudzi, bet speciāli adaptēts. īsti nav skaidrs - bet nu visticamāk jau kaut kāds lētucis atbilstoši pašam auto. No pirmās paaudzes ir sanācis pamēģināt TT - man baisi nepatika kā tas auto kopumā turas uz ceļa, bet otrs tilts pieslēdzas pilnībā nemanāmi, nevis pēkšņi - tā kā tam būtu jābūt. Tev kaut kāda nepareizā pieredze ir gadījusies.

Torsens rij nejēgā degvielu - tāpat kā klasiskais automāts. Un ir gandrīz nespējīgs reaģēt uz pēkšņu problēmu - piemēram ledus pleķi uz sausa asfalta. Tādēļ arī ne priekš ģimenes auto. Haldeksis savā ziņā ir idejiski līdzīgs DSG - robotizēta mehānika, kas ir ļoti atkarīga no elektronikas, bet savu iespēju robežās sniedz ļoti efektīvu rezultātu.

Seene 05.11.2009 23:07

Sretsked rakstīja: Un tomēr viņa griežas, tas ir, tomēr patērē degvielu

nu tak sen jau gribu izdomāt auto, kas dabojas ar palēcieniem - palecas, zeme pagriežas, un nokrīt jau tālak autrumos... Vienīgi pie ziemeļu-dienvidu vierziena pārvietošanās vēl japiestrādā.

Seene 05.11.2009 23:02

Kindzulis rakstīja: nu jau tu iebrauci semantikā

Gribi parunāt par ideoloģiski lingvistisku morāli?

Seene 05.11.2009 23:00

Kindzulis rakstīja:

tb gāzu maisījums nav viela? tb gandrīz pirdiens...

Maisījums NAV viela. Tieši tā.

Seene 05.11.2009 22:56

Sretsked rakstīja: Nu jau drīz par pirdieniem runāsim

Tas arī ir gāzu maisījums. Tātad gandrīz tas pats, kas gaiss.

Seene 05.11.2009 22:50

Kindzulis rakstīja:

Seene rakstīja:

Kindzulis rakstīja: vielas( gaiss tak ir viela? vai vairāku apvienojums ) blīvums? blīvuma saistība ar spiedienu utt

Gaiss ir gāzu maisījums.

gāze= viela

Ir. Bet gaiss nav

Seene 05.11.2009 22:49

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

OMG... Pat PIRMAJAM haldeksim nebūt nebija tikai ieslēgts/izslēgts. Visi tālakie jau strādā ar visu četru riteņu kontroli un vadības bloks dala griezi katram ritenim atsevišķi, vienoti kontrolējot visus trīs diferenciāļus.

Ej nu ej? Angļu valodu proti?

The Haldex Coupling made its first appearance in the Audi TT and VW Golf with an electronically controlled hydraulic-mechanical All-Wheel-Drive concept. This system attempts to engage the rear wheels when the front wheels start to slip.

"sistēma mēģina pierubīt pakaļējos riteņus kad priekšējie sāk izslīdēt"

P.N. Līdz šim vienīgā un noteikti tuvākā laikā arī pēdējā [vairāk nevienam pazīstamam nav kašteles īpašumā ] reize, kad sanāca pārliecināties ka haldeksis ir sūds - kujdaja tukšons, 2.0 dohc šujmašīna, ceļa ar diezgan dzīvu satiksmi, mala un jāpagriežas braukšanai pretējajā virzienā. Kā ar bezpiedziņu pierasts, uzberu gāzīti un griežos uz riņķi, priekšējais labais ritenis spolē, piepeši tāds kā sitiens, ritenis vairs nespolē un šujmaīna arī griežas zemos apgriezienos, par laimi tuvojošās mašīnas bija pietiekami tālu lai paspētu pabeigt manevru. Tātad, dārgais sēņotāj, ko tajā brīdī tur tas haldeksis izveica - "ieslēdzās pa pusei"? Kaut gan labi, mani tas reāli nefiš, pa pusei vai pilnīgi, bet nu rezultāts - pēkšņa, bez pieredzes ar haldeksi neparedzama, pieslēgšanās.

P.N. Lasot jaunākās paaudzes haldekša ar tā fīčām aprakstu liekas baigi jauki, vienīgi tā teksta autors pie teksta ka "darbojas tikpat labi kā pilnpiedziņa" aizmirsa piebilst ka normālas pilnpiedziņas to izveic ar nedaudziem zobratiem nevis elektronikas un datčiku kaudzi, a tā liekas ka jaunākās paaudzes haldeksis ir zaibisākā sistēma

Pirmkārt - "engage" NAV sinonīms "lock" - tātad nekādi neizsaka 100% ieslēgšanu. Ar to hujdaju - laikam jau tāpat kā anekdotē par to, ka Fredijs merkūrijs nemāk dziedāt - Rabinovičs vakar man nodziedāja... nepatika. Nemācēšu pateikt, ko tieši viņi tajos hujdajos bāž, bet tas notiekti nav tas pats, kas tiek izmantots SAAB, Volvo vai Fordam. Tiem NEKAS netiek ieslēgts pēkšņi, bet gan elektronika kontrolē spēku sadalījumu tā, ka auto vienmēr ir vienmerīga saķere, līdz pat 90% vienam (jebkuram) ritenim. Glavenais pluss šosejas / ielas mašīnai ir Haldeksa precizitāte un ātrdarbība. Un galvenais mīnuss bezceļu mašīnai - sarežģītība un sliktāka piemērotība augstiem griezes momentiem. Un galvenais, par ko sajūsminās, piemēram, SAAB XWD fani - vadības bloks ir programmējams, pielāgojot konkrētā vadītāja vēlmēm un atšķirībā no standarta ESP spēj darboties arī ar vadāmām sānslīdēm.

Kopsavilkums - nevajag bāzt haldeksi džipā. Vai torsenu ģimenes auto. Un viss būs labi.

Seene 05.11.2009 22:37

Kindzulis rakstīja: vielas( gaiss tak ir viela? vai vairāku apvienojums ) blīvums? blīvuma saistība ar spiedienu utt

Gaiss ir gāzu maisījums.

Seene 05.11.2009 22:36

staar rakstīja:

pag pag, augsts gaisa spiediens un retināts gaiss tak nav viens un tas pats

Nē tieši pretēji. ZEMS gaisa spiediens ir tas pats, kas retināts gaiss. Gaisa sastāvdaļu proporcija gan būtiski nemainās - skābeklis tajā ir un paliek tikai 21%.

Seene 05.11.2009 22:34

i_edgars rakstīja: Bez pārplūdes vārsta no turbīnas max gaisa spiediens ir ieregulēts tā ka tas nekad nepārsniegs pieļaujamo spiedienu, un samazināsies paceļoties augkstumā, bet ar vārstu turbīna ir spējīga pacelt gaisa spiedienu cilindros virs pieļaujamās normas - tieši to tas neļauj sasniegt. Bet retinājumā vārsts nostrādā pie tā pat ieregulētā spiediena un gaisa daudzums cilindros nemainās! Tāpēc tādi dzinēji saglabās jaudu augstkalnu apstākļos.

Jā - LPT zaudēs max jaudu. Bet jautāju vēlreiz - cik bieži tu to izmanto? ja motoram ir pietiekama jaudas rezerve, arī ar LPT nekādu jaudas zudumu nemanīsi - vienkārši motors strādās tuvāk tā brīža maksimumam.

Seene 05.11.2009 18:58

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

Gana - visu četru taktu garumā dīzelis eļļojošā formā ir sastopams uz ļooooti īsu brīdi - kamēr paspēj sadegt un pārvērsties kvēpos un gāzē. Kaut kāda jēga vēl varētu būt atrodama karburatordzinējiem, kam vismaz vienu pilnu virzuļa gājienu no četriem ir pieejams slapjš demaisījums.

Benzīna tiešo iešprici masveidā ieviesa tikai pirms dažiem gadiem. Bet nu tas tāpat neko nemaina - ja zupa tur kaut ko diži eļļotu, tad pēc dažiem desmitiem štuku ar gāzi motorus varētu norakstīt, tb mēs uz ceļiem neredzētu nevienu pašu džeri, kam nebūtu ķīselis

Nu pag, te vienkārši daži apgalvoja, ka dīzelis esot super duper eļļojošs. Ir jau ar - tikai ne jau pēc sadegšanas

Seene 05.11.2009 18:32

Sretsked rakstīja:

msh rakstīja:

P.N. Zupa ir slapja bet ar eļļošanu tai nav nekāda sakara, ja vien kāds nav tai klāt pielējis eļļu

Esi pārliecināts ?

Gana - visu četru taktu garumā dīzelis eļļojošā formā ir sastopams uz ļooooti īsu brīdi - kamēr paspēj sadegt un pārvērsties kvēpos un gāzē. Kaut kāda jēga vēl varētu būt atrodama karburatordzinējiem, kam vismaz vienu pilnu virzuļa gājienu no četriem ir pieejams slapjš demaisījums.

Seene 05.11.2009 17:23

Sretsked rakstīja:

ko ar bremzēm ?? Kāpēc bez ?

Novēlu tev to neuzzināt. Nu vismaz ne no personīgās pieredzes.

Seene 05.11.2009 17:21

i_edgars rakstīja: Seene, limu nespēlē tikai tiem turbodīzeļiem kuriem ir pārplūdes vārsts turbīnai!! Tiem kuriem šī vārsta nav jauda zūd tā pat, jo nekas to nav spējīgs kompensēt.

Pag, ko tad pārplūdes vārsts dod šajā gādījumā? Tas jau kāreiz kļūst lieks, jo max spiedienu turbīna arī vairs nesasniedz. Bet max spiediens ir vajadzīgs tikai lai izspiestu visu iespējamo no dzinēja - tādēļ arī sāku ar to, ka motoriem ar pietiekamu jaudas rezervi starpība nav manāma.

Seene 05.11.2009 17:17

i_edgars rakstīja: Ieslēdz zemāku pārnesumu, lai nesasniegtu redlainu!! Lai apgriezieni uzkāptu virs max 1 robā kalnam ir jābūt kādi 60 grādi slīpam! Nu vienīgi ja vieglais vāģis ir piekrauts līdz lūpai, tad iespējams ka pie 45 grādi var to sasniegt.

Tikai kur tādu kalnu ceļu ņemt??? Bezceļu ir - nestrīdos.

latvijā es vēl neesmu sastapis kādu nogāzi ar kaut kādu segumu kur 5. robā braucot sāktu pieaugt apgriezieni.

Nemaz ar ne. nu jau diezgan daudz gadus atpakaļ sanāca ar vietējo gidu portugālē sadraudzēties un sarunāt lai šamējais iedod ar savu auto pabraukt. 1,1 fiestiņai pilsētas ielās (Amarante) 1. pārnesumā motors griezās redlainā ar tikai mums dieviem iekšā

Manam auto trīslitrinieks bremzē diezgan efektīvi, bet pat Latvijā IR vieta, kur pats braucu ar 3, bet ja kāds priekšā pedantiski ievēro noteikumus, tad ar 2. pārnesumu - maršrutā Sigulda-Turaida

Seene 05.11.2009 17:12

smaidiigais rakstīja:

Seene rakstīja:

staar rakstīja:

tā tam vajadzētu būt, bet lai nejustu , jaudas rezervei jābūt tiešām lielai, jo standarta jaunie TD līda ar mani kopā kā gliemeži. Arī turbīnniekam gribās skābekli Bet pamatdoma jau bija degvielas patēriņa samazinājums.

Etnā līdz ar auto pieejamajiem >2km uzbraucu nejūtot pilnīgi nekādu jaudas zudumu, pie ļoti nedraudzīgas apkārtējā gaisa temperatūras (50 ēnā kalna pakājē). Vispār jau reti kur sanāk ar auto virs 2km tikt. Alpos ir bijis 1,8 max - ar 1.9 dīzeli iekš Nissan Primastar un 8 cilvēkiem ar mantām arī nekādu problēmu nebija.

asprāti, tev gan vajadzētu saprast ka turbo variantā turbīna ir spējīga cilindru ar gaisu piedzīt pillu, ka retinājums vairs nekādu lomu nespēlē

Cilvēk bez humora izjūtas - varbūt izlasi visu diskusiju, pirms izsaki piezīmes. Tieši par to es arī runāju, ka retinājums turbodzinējiem ir maznozīmīgs (bet ne gluži arī "vairs nekādu lomu nespēlē")...

Seene 05.11.2009 17:04

Sretsked rakstīja:

Seene rakstīja:

Sretsked rakstīja:

Teiksim, ļoooti stāvs kalns, 1 vai 2 pārnesums , atlaista 'gāze' , piespiesta bremze , man ko, visu laiku jāceko, ka tik nenokrīt apgriezieni par zemu un nesāk pēkšņi pieslēgties dzinējs ??

Čeko labāk, lai bremzes neuzvārās. Ja ir ļoooti stāvs kalns, tad vari būt drošs, ka dzīnējs grizīsies redlainā, nevis tuvosies tukšgaitai.

Nu bļin, kāds ātrums būs mašīnai ar 4-5 ātrumu,lai no kalna redlainu sasniegtu ??

PS. Tu esi bijis kalnos ?

Jā esmu! Un tieši tāpēc no kalna braucot NEKAD neiedomāšos ieslēgt 4-5 ātrumu.

Seene 05.11.2009 17:02

Sretsked rakstīja: Nu lūk, piebraucam pie 'asā' līkuma, nu ļoooti asa... 5-4-3-2 ātrums, spiežam bremzi... apgriezieni nokrīt...

Eu... Aizbrauc kādreiz dzīvē un apskaties kādu serpentīnu... Kāds 5-4-3-2?? Nekas vairāk par 3-2-1 nespīd, un jā - BEZ bremzēm, cik vien iespējams.

Seene 05.11.2009 16:58

Sretsked rakstīja:

Teiksim, ļoooti stāvs kalns, 1 vai 2 pārnesums , atlaista 'gāze' , piespiesta bremze , man ko, visu laiku jāceko, ka tik nenokrīt apgriezieni par zemu un nesāk pēkšņi pieslēgties dzinējs ??

Čeko labāk, lai bremzes neuzvārās. Ja ir ļoooti stāvs kalns, tad vari būt drošs, ka dzīnējs grizīsies redlainā, nevis tuvosies tukšgaitai.

Seene 05.11.2009 16:54

staar rakstīja:

tā tam vajadzētu būt, bet lai nejustu , jaudas rezervei jābūt tiešām lielai, jo standarta jaunie TD līda ar mani kopā kā gliemeži. Arī turbīnniekam gribās skābekli Bet pamatdoma jau bija degvielas patēriņa samazinājums.

Etnā līdz ar auto pieejamajiem >2km uzbraucu nejūtot pilnīgi nekādu jaudas zudumu, pie ļoti nedraudzīgas apkārtējā gaisa temperatūras (50 ēnā kalna pakājē). Vispār jau reti kur sanāk ar auto virs 2km tikt. Alpos ir bijis 1,8 max - ar 1.9 dīzeli iekš Nissan Primastar un 8 cilvēkiem ar mantām arī nekādu problēmu nebija.

Seene 05.11.2009 16:34

Sretsked rakstīja:

Pagaidi, mani neinteresē tagad tava izpratne. Es gribu zināt- patērē vai nē kaut kādā režīmā.

Ok - nodefinē, kas TAVĀ izpratnē ir "braukšana no kalna". tad varēšu atbildēt.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti