Piektdien ceļu satiksmes negadījumos Latvijā gājuši bojā četri cilvēki, aģentūru LETA informēja Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste Ilze Jurēvica.
Tukumā novada divu automašīnu sadursmē gājuši bojā trīs jauni cilvēki - 17 gadus veca jauniete, 18 un 26 gadus veci vīrieši, aģentūru LETA informēja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta pārstāve Ilze Bukša.
Jurēvica informēja, ka avārija notikusi plkst.23.25 autoceļa Tukums – Lazdas 10.kilometrā, Pūres virzienā. Saduroties automašīnām "Volkswagen" ar "Audi", gāja bojā abu automašīnu vadītāji un automašīnas "Volkswagen" pasažiere. Policija skaidro notikušā apstākļus.
Traģisks negadījums noticis arī Dundagas novada Dundagas pagastā, kur 26 gadus vecu vīrieti notriekusi automašīna, un viņš gājis bojā. Bukša informē, ka sadursmē bija iesaistīta automāšīna un motorollers, taču Jurēvica precizē, ka automašīna "Renault Espace" vīrieti notrieca, kad viņš stāvējis brauktuves malā. Negadījums noticis plkst.21 autoceļa Talsi- Dundaga- Mazirbe 33.kilometrā, virzienā uz Talsiem. Policija skaidro notikušā apstākļus.
Astoņi cilvēki negadījumos uz Latvijas ceļiem guvuši dažādas traumas, pieci no viņiem bija gājēji un velosipēdisti.
Kopumā reģistrēti 90 ceļu satiksmes negadījumi, tajā skaitā 44 notikuši Rīgā.
Manuprāt, šādos gadījumos atbildigi/komentējošo un rakstus/producējošo personu Pienākums būtu kaut nedaudz atspoguļot notikuma apstākļus un pat nosaukt varbūtējos iemeslus.Nav obligāti jānosauc vainīgais, pietiktu ar smalkāku aprakstu.Tā, lai cilvēkiem uzrodas ja ne "mācība", tad vismaz lai kaut kāda sajēga.
Kā vajag un kā (varbūt) nevajag uzvesties uz līkumaini/reljefaina asfaltagabala pl.23:25 vējaini/tumšā rudens naktī.Domāju, ka 96% izlasītāju/ne-Tukumnieku pat nevarēs iedomāties, kur mums šitāds "Lazdu" autoceļš atrodas un kāds tas izskatās. Iespējams, arī kādam no tiem iesaistītajiem šis neierasti/nepazīstamās vietas faktors varēja "nostrādāt".Vai otrādi- vieta bija labi zināma un tas pamudināja uz liekām izklaidei līdzīgām darbībām.Jo mašīnas (parasti) nebrauc viena otrai virsū tāpat vien aiz gara laika.Ja nav apraksta un ja nav nekādu "aiz auss liekamu" secinājumu, tad šāda (beidzamā laikā "standarta") informācija ir vnk bezjēdzīga.
Kā arī- rudens tumsa un lietus ir mūs nupat apmeklējuši pa pilnu programmu, abet atbildīgo (vai kaut/vismaz/varbūt vnk "Cilvēcisku Atbildību Sajūtošo"....) "lielPersonu" un "dižsPeciālistu" komentāri (kā parasti) kavējas.Interesenti var "paši" izdomāt un pacensties atcerēties t.s. "senču gudrības""par izdzīvošanu tumsā un ūdenī.Par gaismasierīču pareizu lietošanu, par preventīviem uzvedības paradumiem lai izvarītos no tumšiem kustošiem objektiem,par Pareizu pozīcijas izvēli uz brauktuves (atkarībā no vietas un laika) , utt, utjp.
Domā kāds no tā reģiona jauniešiem vai citi viņu vecuma biedri lasa iAuto vai citus portālus? Tādiem tik interesē ātrāk nodot maiņu gaterī, saņemt algu naļikā, uz tuvāko točku un diseni prom. Statistikai ir jābūt sausai, apstākļus un cēloņus lai analizē eksperti.
A ko darīt, domāju ka jāorganizē atsevišķa Tēma un jātur visu laiku acupriekšā.Kādam tak ir jāuzņemās.Par jauniešiem slikti ir tas, ka viņiem būtu vajadzīga kāda Autoritāte, no kā kaut ko derīgu pasmelt.Acīmredzot, tādu ir maz vai nav vispār.Derīgu padomu var arī Bomzis pie pieturas iedot- to pie tam ilgi atceras. Tas ir mūsu galvenais trūkums, ka esam pieraduši cits citu apdrirst un klausīties vairs neviens nemāk.Pilnīgi pofig, vai tur valsts pusvadītājs vai parasts šoferis,priekš mums lohi ir visi.Gaidām ar nepacietību, drīz būs atvaļinātu pProfesoru raksti kā sagatavot auto ziemai un ko likt/nelikt taj garenajā koka kastē, kur katrs pats reiz nokļūsim.
Ja Jums nav zināms, kas bija pie stūres, kas sēdēja blakus un no kurienes ir abi jaunieši, tad, ieteiktu tomēr paklusēt un savas negācijas paturēt pie sevis!
Ja reiz ko zini, varēji mēģināt tā taisnīgi/godīgi/aptuveni aprakstīt notikušo.Pieliekot domu, ka tu neesi prokurors un vnk izsaki Savu viedokli.No tā vismaz būtu sabiedrībai kāds labums.
Principā, teorētiskie cēloņi var būt tikai divi.Viens no vadītājiem kļūdījās.
Mēs te pie iespējas noorganizēsim Tēmu- kādas mums (jebkuram no mums....) ir cilvēciskas iespējas kļūdīties uz tumšas/mitras brauktuves plkst.23:25 , un ko (vajadzētu) katram darīt, lai pie šādas situācijas katrs aizbrauktu tur, kur kāds viņu gaida.Vēl iztirzāsim, kas ir jādara kreisajā līkumā, kas labajā un kas uz taisna ceļa.Sen neviens nav godīgi Tirzājis šādus vispārcilvēciskaas lietas.Jo "nav laika" un šobrīd tas "nav svarīgi".Tas, ka mūs visus Kāds gaida kkur tur Nr.1 vietā "augšā"- tas nenozīmē, ka vajag censties tur nokļūt pirms laika.Ja paņemt un ierakstīt googlē piem krievu valodā tekstu "avārija 23:25", domāju ka tur kādi vismaz 100 varianti izleks- acīmredzot, tiešām būtu vajadzīgs par to cilvēciski parunāt.