Kāpēc kompensēs granulu, bet ne malkas iegādi? (+ VIDEO) 51

 
iAuto | 3.jūlijs 2022 13:55

Valdība lēmusi pieaugošās enerģijas cenas kompensēt dažādiem kurināmā veidiem, taču sarakstā iztrūkst malka.

Lai gan tās cena šogad dubultojusies. Ekonomikas ministrija šādu izvēli pamato ar aprēķiniem, ka siltums no malkas joprojām izmaksā vislētāk. Atbalstu malkas lietotājiem gan sola Labklājības ministrija, vienlaikus atgādinot, ka pabalsta saņemšanai jāsaglabā malkas iegādes čeks, kas daudziem var izrādīties problēma.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 3.jūlijs 2022 16:50
10 2 Atbildēt

Kad es mācījos skolā, man mācīja, ka koks ir planētas plaušas, bet nafta beigsies jau 2010.gadā.

Bet atklājās, ka mūsdienās kokus cirst ir ekoloģiski, bet naftas ir pilnīgi pietiekami.

Garāmgājējs 5.jūlijs 2022 0:38
0 0 Atbildēt

Laikam esmu senāks,skola mācījos pagājušajā gadsimtā,astoņdesmitajos,bija tāds priekšmets kā " ekonomiskā ģeogrāfija", kurā mācīja ka nafta pietiks vēl apm 20 gadiem:-)))

Adiag 3.jūlijs 2022 17:48
3 2 Atbildēt

Malkas cena nav dubultojusies,bet gandrīz trīskārtojusies...ja iepriekšējai sezonai par 5 m3'vajadzēja maksāt 150 eiro,tad tagad 400 eiro ...un tas vēl esot par maz! Čekus neviens privātais pārdevējs nav devis un arī tagad nedod,un man tādas kravas vajag 5,tad cik tas ir naudas izteiksmē....

Gaida 3.jūlijs 2022 18:08
11 5 Atbildēt

Mēs esam vienādi, tikai man granulas. Pērn pirku par 160, šogad par 215 - nenormāli paveicās, jo mēnesi pēc tam cena uzskrēja līdz 415. Ņemu parasti 6 tonnas, lai būtu ar rezervi. Ko darīt nākamgad nav ne mazākās jausmas: mājas siltināšanu/paneļus/siltumsūkņus pacelt nevar, zināmu apstākļu dēļ pārcelties uz citurieni arī ne.

topinamburs 3.jūlijs 2022 19:01
6 3 Atbildēt

Ko darīt? 3 varianti - sildīt mazāk, pelnīt vairāk, vai tērēt mazāk.

Overs 4.jūlijs 2022 10:58
0 0 Atbildēt

Ir arī 4.variants. Kombinet iepriekšējos 3.

msh 4.jūlijs 2022 0:37
0 1 Atbildēt

Čekus jau tu vari dabūt, tikai kopā ar čekiem tev būs bonusā PVN.

JanJan 4.jūlijs 2022 11:19
1 0 Atbildēt

Nu vecais stāsts par to vai nodokļa pielikšana/noņemšana tiešām palielina/samazina preces cenu par attiecīgo starpību. Šobrīd taču arī ir malkas tirgotāji, kas tomēr maksā PVN. Vai tad viņu malka ir par 21% dārgāka, kā visu citu? Diez vai, jo citādāk taču nebūtu pieprasījums pēc tik dārgas malkas. Drīzāk sliektos domāt, ka lielāko PVN starpības daļu paņem tirgotāji sev kabatā, kā papildus peļņu. Naivi domāt, ka darījums bez PVN uzreiz ir kaut kāds mega ieguvums pircējam.

Opis 4.jūlijs 2022 9:54
0 2 Atbildēt

Ko tu čīksti, es pagājušā gada Jūlijā par gāzi maksāju 73 Euro mēnesī, bet no šī gada jūlija pacēla līdz 415 Eur mēnesi. Tev vajag tikai 5 kravas pa 400, a man vajag 12! Tev jau tāpat viss pa lēto, nu riktīgi pa lēto. Tikai man pašvaldība neļāva likt smirdeļkatlu, priecājies, ka vari kurināt un smirdināt pa lēto!

valdiņš 3.jūlijs 2022 19:10
0 4 Atbildēt

nu tagad tiešām var redzēt ,kā var degradēties cilvēks ,strādājot seimā,skaitīt nemāk ,tikai to kas ir izdevīgi viņam,šī ir NĀVES SEIMA,kā var tā apmuļķot un iznīcināt tautu ,tocik cilvēki saņem,nevienam neiteresē,bet cik nomaksā nodokļos,lai šie nezinu kā nosaukt ,tikai ne cilvēki neinteresē,no pensijas nodoklis ,pistrādā nodoklis visur nodoklis,kā leiši,pārtikai 0%nodoklis degvielai arī,tikai mūsu VĀCAAMERIKĀŅU analfabētiem tauta ir svarīga,MIRUSI.

Nja 4.jūlijs 2022 7:49
5 1 Atbildēt

Rakstīt iemācies vismaz! Varbūt atradīsi labāku darbu. Latvijā Saeima!

Talis 3.jūlijs 2022 19:24
1 1 Atbildēt

Kura vieta par malku dod ceku! Jus ko galigi esat kuku!

650 3.jūlijs 2022 19:55
0 1 Atbildēt

-uz mežu, uz mežu, un ViD-am rādām (treknu) p/ežu ..

Pļūta 4.jūlijs 2022 9:09
2 1 Atbildēt

Malkas tirgotāji ir debīli asinsūcēli,cik zinu alksnis mežā nav sācis dārgāk augt!Benzīns motorzāgim izmaksā,tagad uz pusi dārgāk ,lai kravu sagatavotu vajag 5 litrus un lai izvestu kravu vajag 20 litrus ,tad sanāk ka sadārdzinājums uz 5 m3 kravu ir 25 eur,tie dalba..b

razpizdajs 4.jūlijs 2022 9:23
1 0 Atbildēt

Zāģi rokā un uz priekšu - www.lvm.lv/sabiedribai/k...kst-meza/malka

Jā, tieši tā, katrs drīkst bez maksas vākt kritalas mežā, saņemot LVM atļauju !!!

MMX 4.jūlijs 2022 9:36
1 2 Atbildēt

Un malkas zāģētājam nav jāēd, jādzīvo, izdevumu nekādu nav? Veikalā visās pozīcijās vismaz +10%, bet te sanāk, ka vienīgie zāgētāja izdevumi ir degviela? Tehnikai rezerves daļas arī paliek lētākas, amortizācijai neko nevajag atstāt? Bizness latviešu stilā - tev būs strādāt zem pašizmaksas ar sūdīgu tehniku līdz bankrotam, kad tavu vietu ieņems cits lai tavam klientam pārdotu to pašu produktu x4 jo klientam nebūs izvēles.

Pēc paša pieredzes no darba viedokļa 60-70Eur/m2 ir malkas cena par kuru šobrīd ir vērts strādāt, pie pagājušā gada cenas 35Eur/m2 es pat nečakarētos kaut ko zāģēt pārdošanai.

Jūrmalnieks 4.jūlijs 2022 10:03
2 1 Atbildēt

Nezinu kas tev tās par izmaksām, man savā mežā tik dārgi nesanāk! Pieļauju, ka tev ir ātrās naudas sidroms, gribās ātri un uzreiz icelt lielo čunguru, nevis strādāt uz apjomu un efektivizēt savu darbību.

Man cena nav mainījusies, bet klients pats brauc pakaļ ar savu transportu. Klienti paši brauc, paši krauj un man paliek pārdi daudz brīvā laika, ko bezjēdzīgi pavadīju braukājot apkārt un vadājot. Un klienti ar gudri palikuši, ņem vienu lielu transportu, bet uz vairākiem.

MMX 4.jūlijs 2022 10:13
0 0 Atbildēt

Zāģēšana tiešām tik dārgi nesanāk, bet manā galā klienti kaut kā neraujās braukt uz mežu lasīt bluķīšus, pat ja cena būtu 35Eur/m2. Tie 60-70Eur/m2 (kubā nevis berkubā) principā ir ar izgāšanu klienta pagalmā.

Otrkārt es nezāģēju uz apjomu, zāģēju sev un ja ir gribētāji piezāgēju arī citiem. Meža specifikas dēļ vienīgā efektivizācija būtu meža piekabe ar manipulatoru, bet pa 35Eur/m2 neredzu jēgu domāt par tādu efektivizāciju.

Freijers 4.jūlijs 2022 11:34
1 0 Atbildēt

Tas ir ja, to malku sacērt un godīgi sakārto t.i. krauts sters, nevis kā tagad pa metēju modei - samet un tad vēl noplēš kārtīgu piķi. Un turklāt ne jau par alksi, kas aug visos grāvjos - tiesa, piekrītu tas ir laukā jādabū, bet ~70 eiro par alkšņa malkas steru (par samesto vispār nerunāju) ir manuprāt par daudz !

MMX 4.jūlijs 2022 12:05
0 0 Atbildēt

Mana kļūda, cenu norādīju par m2 nevis m3

Bet idejiski var piekrist - 60-70Eur par mestu steru jau ir par daudz. Es principā zāģēju 1 vai 2m garos klučos un krautā veidā caur koeficientu 0,7 iegūstu kubikmetrus. Ja tiek tirgoti tie paši taraskluča līmeņa alkšņi, tad domāju, ka klients netiek čakarēts.

JanJan 4.jūlijs 2022 11:59
0 0 Atbildēt

Nu ok, visam aug cenas, arī zāģētājam un vedējam gribas lielāku algu, tas jau skaidrs. Bet vai tāpēc 2x, 3x cenas ir pamatotas? Pie Tavas minētās cenas 60-70 eur/m3, cik tad pašam darbiniekam sanāktu stundas likme (atskaitot materiālās izmaksas - benzīns, tehnikas nolietojums)?

MMX 4.jūlijs 2022 12:40
2 0 Atbildēt

Šogad būtu jāparēķina, bet laikā, kad bija tie paši 35Eur/m3 vismaz es neredzēju īpašu jēgu zāģēt tikai pārdošanai, jo mežs samērā purvains, zemākajā līmenī aizaudzis ar ievām un lazdām, kas nozīmē, ka lai sazāģētu to kubu malkas vispirms jāiztīra apaugums un jāsagatavo piebraucamie ceļi. Praksē pagājušajā sezonā pārdevu 4 kravas pa 150Eur, kopā sanāk 600Eur, kam ir jānosedz 20 litri degvielas (tobrīd 1,5Eur/l) -30Eur, kāda zāģa ķēde (tobrīd 10Eur), zāģa eļļa (~3-4Eur), degviela traktoram (40l pa 1,5Eur) - 60Eur, kaut kāda amortizācija, darba apģērbs, ekipējums (pieņemsim 70Eur) =30+10+3+60+70=173Eur. Vidējā darba stundas likme 2021. gadā ~8Eur, 2 cilvēki 1 nedēļa =8*2*8*5=640Eur, kopā 813Eur. Ja nezāģētu paralēli priekš sevis, tad viennozīmīgi būtu mīnuss.

Aprēķins protams tāds uz pirkstiem un balstīts uz manu vēlmi nepiesties pa kapeikām, bet praksē ja cilvēks strādā pa mazākām naudām viņš appiš tikai sevi un čakarē veselību.

Ko nu! 4.jūlijs 2022 10:36
0 0 Atbildēt

Ko darīt tiem, kas kurina ar kokskaidu briketēm, jo cena šogad 3 kārtēja.Pagājušo gadu pirku pa 108€ t, bet šogad jau 290€ t.

Levits 5.jūlijs 2022 8:46
0 0 Atbildēt

Nostāties stūrī, jo tur ir 90 grādi!

JanJan 4.jūlijs 2022 11:16
0 0 Atbildēt

Stulbi, bet nu es varu kaut kādā mērā arī saprast. Kā var normāli kompensēt malkas izmaksas, ja cilvēks no tur kaut kāda Vaļeras ir nopircis aptuvenu daudzumu x un iedevis skaidrā naudā? Oficiāli Vaļeram darba nav un ienākumu arī nav...

Pārējiem kurināmajiem Tev visur būs līgumi, rēķini, pavadzīmes, bankas pārskaitījumi utt.

kasinsh79 4.jūlijs 2022 13:27
3 3 Atbildēt

Redz, kur vēl piemērs Latvijai kā neriktīgai valstij Vai precīzāk - absolūti nicināmākajai vadībai Latvijas vēsturē.

MMX 4.jūlijs 2022 13:58
3 0 Atbildēt

Valdība ir lohi, par to neviens nešaubās, bet nesāksim tagad attaisnot pircējus. Malkas tirgu ir sapisuši paši pircēji, kas pēdējos 10-20 gadus malku ir pirkuši bez papīriem, ka tik lētāk, attiecīgi valstij, izņemot kaut kādas cenas no koklaukumiem, vispār nav nekādas informācijas par to cik malka reāli maksā un kur nu vēl dati par to, cik daudz tā tiek izmantota. Bez šādiem datiem jautājumu sākt nomētāt ar naudu arī ir samērā nekorekti.

Attiecībā uz čekiem - vēl pāris gadus atpakaļ lielās mežistrādes firmas tirgoja arī malku, vismaz manā galā, ar visiem papīriem un tā, bet tā kā pircējam vajag pa lēto un skaldītu, tad šāds biznesa modelis diezgan ātri nomira. Un šobrīd laimīgais pircējs bez sava meža var nafig pakārties, jo brīvajā tirgū malka maksā tik cik viņa maksā, pie mazajiem tirgotājiem nekādu čeku nav, lielās firmas vairs ar to nenodarbojas, bet valstij vispār nav nekādu datu lai spētu nokompensēt nozari, kas 30 gadus dzīvojusi pilnīgā ēnu ekonomikā.

Pļurkt 4.jūlijs 2022 14:11
3 0 Atbildēt

Nomierinies! Nekas no Tevis teiktā.

Valstij ir pie dirsas par zemākajiem slāņiem! Bagātais gals neies jau ar malkas klēpjiem skraidīt un tornīšmājas kurināt!! Kurina takš ar granulām, jo tās var automatizēt un rokas nesmērēt!

MMX 4.jūlijs 2022 14:48
1 0 Atbildēt

Bet es pilnīgi piekrītu ka valstij ir pofig par zemākajiem slāņiem - kāpēc lai sistēma satrauktos par cilvēku masu, kura lielākoties jau tiek sponsorēta no valsts budžeta, pie tam ienesot vismazākos nodokļus?

Bet es tā jūtu ka mums šeit ir kaut kāda nepareiza izpratne par to, kas ir valsts un tāpēc te sākas visādas nesaprašanās. Tātad definīcija no wiki: "Valsts ir politiska organizācija, kas, balstoties uz tiesisku varu, nodrošina sabiedrības vadīšanu un esošās politiskās iekārtas pastāvēšanu noteiktā apdzīvotā teritorijā."

Vai mums ir tiesības tiesiski protestēt pret valsts varu - jā ir, vai mums ir tiesības apvienoties ar citiem interesentiem savu interešu aizstāvībai un startēt politikā - jā, ir. Tātad ja mums ir problēma, ir visas tiesības aizstāvēt savu viedokli, bet mēs to nedaram, vai mums tādā gadījumā ir problēma - nē, nav. Vai valstij kaut kas ir jādara, ja mums nav problēmas - nē, nav.

Beidziet gaidīt komunismu, kad visu izdara pašu vietā - ja ir nepieciešamība risināt kādu problēmu, lūdzu, ir vesela kaudze ar tiesībām, ko pilsonis drīkst darīt savu interešu aizstāvībai. Ārzemēs pie tās sakārtotās vides tika nejau caur sēdēšanu un labāku laiku gaidīšanu, bet tāpēc jau mūsējiem tur tā patīk - viss sakārtots ne sūda pašam nedarot.

Pļurkt 4.jūlijs 2022 18:03
0 0 Atbildēt

Vismaz UK ir elementārs princips - ja tu maksā valstij nodokļus, tad tu vari no valsts saņemt palīdzību!! Pie kam poX cik lielus nodokļus - galvenais ka maksā!!!!!!

Krotow 4.jūlijs 2022 18:10
0 0 Atbildēt

UK iedzīvotāji protestē, ja sajūt ka viņus apceļ. Londonā pie Vestminsteras (tur ir parlaments) visus laiku notiek lielāki vai mazāki piketi un mītiņi par angļiem aktuālajam problēmām. Pie kam tur iedzīvotāji bieži iet paši bez īpašas mudināšanas. Diez kāpēc pie mums to nav spējīgi izdarīt.

robchix 5.jūlijs 2022 21:33
0 0 Atbildēt

Vai mums ir tiesības tiesiski protestēt pret valsts varu - jā ir,

Protestēt var, kamēr tas neapdraud varu. To uzskatāmi parādīja kovidlaika vārgie protestu mēģinājumi, kur ātri izbeidza visus mēģinājumus. Un nekavējoties vairs neko neapdaudēja kā vajadzēja protestēt pie rusņas vēstniecības pret karu Ukrainā... Pats trojānis tur piedalījās...

Krotow 6.jūlijs 2022 23:32
0 0 Atbildēt

Rododendra pielūdzējiem paveicās ka kovida mirstība bija ap 10%. Žēl ka nebija 50-70%. Interesanti kur tad viņi visi savāktos.

Opis 4.jūlijs 2022 14:13
0 2 Atbildēt

Valstij ir Latvijas valsts meži, kam var uzdot nodarboties ar malkas sagādi, lai cilvēki var pirkt malku par regulētu cenu.

MMX 4.jūlijs 2022 14:26
0 0 Atbildēt

Un cilvēki pirks no tiem Valsts mežiem 2,5m garu malku, teiksim pa to pašu izstrādes pašizmaksu, vai atkal būs kukstēšana, ka nav kas sazāģē un saskalda?

Un kā ar nepieciešamo apjomu? Kāds zin cik daudz jāzāģē? Ir bijuši vēsturiski dati par izlietoto malkas apjomu?

Malka ir ļoti sajāta tirgus produkts, kas mazos apjomos prasa veselu kaudzi neautomatizētu darbību, un pateicoties tam ka lauki ir iztukšojušies nav arī to pašu dzērāju, kam šādus darbus nogrūst, attiecīgi pat ja LVM tam cilvēciņam atved to kravu, atkal rodas kaudze citu jautājumu.

Pļurkt 4.jūlijs 2022 14:45
0 0 Atbildēt

Nezinu - mums te gan nav problēmas ar malku!

Kādu vajag tādu pievedīs, un kur ar pirkstu norādīsi, tur arī izkraus.

Tālāk vari garināt pats, ja sagarinātā, vari skaldīt pats - daudziem ir hidrauliskie skaldāmie un 2 bābas pa dienu vienu kravu saskalda ka nemetas. Ir pusbomžiki un pensionāri kas staigā pa mājām un piehaltūrē ar cirvīti saskaldot malku un galā vēl sakraujot. Var arī pieteikt konkrētu kosni, saskaldītu...

MMX 4.jūlijs 2022 14:51
0 0 Atbildēt

Valsts meži pieved garinātu malku? Opis norāda, ka LVM būtu jāpiegādā malka pa lētāku cenu, uz ko es savukārt norādu, ka LVM nolīgtie apakšnieki jau nu bluķīšos točna nezāģēs, kas nozīmē, ka pircējam būs jādabū gan zāģeris, gan skaldītāji

JanJan 4.jūlijs 2022 14:43
2 0 Atbildēt

Tagad uz cenu pieaugumu skatos visur kur lien ārā cilvēki, kas grib atpakaļ komandekonomiku ar valsts noteiktām preču cenām.

Opis 5.jūlijs 2022 9:01
1 1 Atbildēt

Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoru esi dzirdējis?Apkures cenu tā arī regulē. Cigaretēm fiksēta cena. Zālēm arī maksimālie uzcenojumi. Valsts joprojām nosaka cenas un apkure noteikti ir tā sfēra, kur cenas vajag noteikt. Ja var noteikt cenas centrālajai apkurei, var arī malkai!

Ja neregulē cenas, tad var noteikt arī to pašu granulu eksporta ierobežojumus, kad nevarēs eksportēt, būs jāmeklē kam uz vietas notirgot.

Un lai nebūtu jāpērk šķelda katlu mājām par kosmiskām cenām LVM noteikti var apgādāt katlu mājas ar šo kurināmo materiālu!

JanJan 5.jūlijs 2022 13:22
0 0 Atbildēt

Regulators regulē siltuma tarifus, jo tas ir monopola bizness. Dzīvojot pilsētā Tev pa lielam vienīgā izvēle ir vai nu centralizētā vai individuālā. Un centralizētajai Tev nav 5 siltumenerģijas piegādātāji no kā izvēlēties. Ir tikai 1. Attiecīgi, lai tas 1 monopols neizmantotu situāciju, ka daudzstāvene nevar iztikt bez viņa siltuma, cena tiek regulēta, lai tā būtu pamatota.

Malka turpretī - Tev ir tūkstošiem dažādi pārdevēji, kuri konkurē savā starpā. Malka no tirdzniecības viedokļa ne ar ko neatšķiras no maizes, gaļas un dārzeņu tirdzniecības. Maizi, gaļu arī vajag tirgot par valsts noteiktām cenām?

JanJan 4.jūlijs 2022 14:42
1 0 Atbildēt

Piekrītu. Malka tas retais produkts, kur lieli apjomi tiek nopirkti no Sašas pēc ss sludinājuma vai telefona numura pie ziņojuma dēļa ciemā un vispār minimālā apjomā ir informācija par to, kas tur notiek. Nu par nodokļiem vispār nerunājot.

Granulām tādā ziņā visa tā lieta krietni labāka - ir nopietni uzņēmumi, kas ražo, attiecīgi apakšā iet līgumi, rēķini, pavadzīmes, čeki utml.

MMX 4.jūlijs 2022 15:13
1 0 Atbildēt

Tieši tā. Ja malkas apjoms nav zināms, tad tas ir virziens tūlītējām spekulācijām - nosaucam malkas cenu 300Eur/berkubā, pārdodam kaimiņam 150kubus uz papīra un lūdzam valstij kompensēt starpību līdz tiem 68Eur/berkubā - a tu pierādi, ka malka nemaksā tik daudz vai kaimiņam tik daudz nevajadzēs, viņam varbūt māja sūdīga, pūš cauri. Datu par iepriekšējiem periodiem tāpat nav. Valsts samaksā, ar kaimiņu peļņu sadalam, fiksais bizness gatavs.

Krotow 4.jūlijs 2022 18:12
0 0 Atbildēt

Stingras rokas gribētāji lai paskatās uz Krieviju vai tepat pāri sētai uz Baltkrieviju. Un padomā vai viņi tā vēlas dzīvot.

Lancelots 4.jūlijs 2022 15:34
1 0 Atbildēt

Pilnīgs sviests, valsts sakrāmē nodokļus noslaucot tautu sausu, un pēc tam tautai jājūtas pateicīgai, ka valsts dod pabalstus. Ja valstī būtu normāla nodokļu politika un iedzīvotājiem nebūtu jāknapinās, bet nauda paliktu tautai, tad nebūtu jādod pabalsti un jātērē vēl nodokļu nauda, lai adminstrētu pabalstu izsniegšanu.

Patisons 4.jūlijs 2022 16:19
2 0 Atbildēt

Ja valsts subsidē, tad kādēļ necelt cenu. Muļķīgi laist gar degunu papildus naudu.

Krotow 4.jūlijs 2022 17:15
0 0 Atbildēt

Granulu un šķeldas gribētājiem pēdējais laiks ieskatīties pašu piemājas krūmos. Dažam labam tur aug šķeldas krava vismaz nākamajiem 3 gadiem uz priekšu. Pat Rīgā visi pakši aizaugusi ar brikšņiem. 5 minūtēs ar kājām no tramvaja līdz mājai saskaitīju kādus 40 kubikmetrus šķeldas tikai gar pašu ceļa malu vien Par kādreizējo populāro ainavu izkopšanu pat neizteikšos. Zāģi rokā un uz priekšu.

Zigis 5.jūlijs 2022 5:52
0 0 Atbildēt

Tiešām nesaprot, ka granulu katlus nav un nespēj iegādāties cilvēki ar mazākiem ienākumiem, kuri joprojām lieto krāsnis un lētos malkas katlus. Kā vnm apdalīti tiek trūcīgākie. Ja visiem atlaide,tad visiem.

Zxc 5.jūlijs 2022 13:16
0 0 Atbildēt

Mums senčiem šogad malka izmaksāja 1200€. 2x dārgāk kā pagājušo. Pensionāriem, kuriem kopējā pensija ir ap 500€ un iekrāt praktiski neko nevar. Visas sēņu vietas izcirstas. Uz to arī nenopelnīt. Mellenes izskatās, ka būs švaks gads. Nav īsti skaidrs, kāds sakars ir malkas cenas celšanai. Pie tam visi meži tiek apkārt izcirsti un visdrīžāk eksportēti.

vietējais 5.jūlijs 2022 13:53
2 0 Atbildēt

Kokmateriāliem cena sāka celties jau pirmā COVID laikā, "pateicoties" amerikāņiem.

Tagad, pateicoties atkal viņiem, ceļas cena malkai. Jo, pirmkārt, degvielas cenas ir augšā, rezerves daļu un instrumentu cenas ir augšā (arī daļu un instrumentu piegādes termiņi ir garāki). Otrkārt, skandināviem ir malkas krīze, jo imports no RU ir apstājies. Skandināvi ir gatavi pirkt lielus apjomus par labām cenām. Ar vietējiem pat īsti negribās smērēties. Vieglāk ir uzkrāmēt vienu kuģi ar malku, nekā sēdēt uz vietējo "izsaukumiem", nezinot kad, kam, kur, cik daudz būs jāved un cik tas nabags vēl gribēs nokaulēt vai pārskaitīt pagales.

Juris 7.jūlijs 2022 7:53
0 0 Atbildēt

Parādiet man oficiāli apstiprinātu mērvienību-berkubs,cik ir kubikmetru berkubā?

Maris 9.jūlijs 2022 22:10
0 0 Atbildēt

Izstaba telti vai ko lidzigu uzcelt lai no murisa siltums paliek tur vairak ne visa plasaja telpa.🙂😎

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti