Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Jaunie 2023. gada Toyota Land Cruiser un Hilux varēs izmantot HVO100 dīzeļdegvielu 2

 

Foto: Toyota

Toyota | 2.augusts 2022 8:36

Toyota modeļus Land Cruiser un Hilux varēs darbināt ar HVO100 dīzeli – degvielu, kuras ražošanā nav lietoti fosilie resursi un kas 100% izgatavota no atjaunojamiem avotiem.

Izturīgākie un robustākie Toyota modeļi, kuru konstrukcijā virsbūve ir uz rāmja, būs darbināmi ar HVO100 dīzeļdegvielu – nefosilo degvielu, kas simtprocentīgi izgatavota no atjaunojamiem resursiem, piemēram, pārtikas eļļas atkritumiem. Ar HVO100 varēs braukt gan Land Cruiser, gan Hilux (pieejams tikai Rietumeiropā, ražos TSAM rūpnīcā).

HVO100 kā auto degviela

HVO100 (hidratēta augu eļļa) atbilst parafīna dīzeļdegvielas Eiropas kvalitātes standartam EN 15940. Tai ir augstāks cetānskaitlis (c80) nekā standarta dīzeļdegvielai, kā arī zemāks sēra un aromātisko vielu saturs. To ražo no augu eļļas (palmu, rapšu eļļas) vai izejvielām, kas iegūtas no atkritumiem (piemēram, izlietotas pārtikas eļļas).

Eiropas tirgus attīstība

Drīzumā HVO100 sūkņi Eiropas degvielas uzpildes stacijās tiks uzstādīti arvien biežāk. Beļģijā, Dānijā, Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Nīderlandē, Norvēģijā, Somijā, Norvēģijā, Somijā un Zviedrijā jau ir ierīkots aptuveni 1000 sūkņu. Tā kā pieaug HVO100 klientu skaits, palielinās arī šīs degvielas ražošana – līdz 2030. gadam plānots sasniegt 15,5 miljonu tonnu apjomu gadā, salīdzinot ar aptuveni četriem miljoniem tonnu patlaban.

Braukšanas pieredze

Lai izmantotu HVO100, cilvēkam nav nepieciešams veikt kādas īpašas darbības vai mainīt braukšanas stilu. Galvenās tehniskās izmaiņas salīdzinājumā ar pašreizējiem auto saistītas ar iesmidzināšanas sistēmas pielāgošanu, lai palielinātu degvielas daudzumu. Tas ir nepieciešams, jo HVO100 nav tik blīvs kā standarta dīzeļdegviela. Tāpat izmaiņas neietekmē automobiļu spēju darboties ar standarta dīzeļdegvielu, tāpēc ikdienā var izmantot tās abas. Braucot ar HVO100 un pielāgoto iesmidzināšanas sistēmu, nedaudz palielinās motora maksimālā jauda.

Automobiļi atbilstoši jaunajai specifikācijai ražošanā nonāks 2023. gada pirmajā ceturksnī, bet Latvijas tirgu sasniegs 2023. gada vasarā.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Opis 2.augusts 2022 10:26
2 0 Atbildēt

Kādu buļļa kaku te stumj toyota marketologi. Latvijā jau sen Neste tirgo HVO100, ko sauc par MY, un tas MY tiek jaukts klāt Neste Pro dīzelim.

Neviens toyota dīzelis nav apstājies no šīs degvielas un nevienai mašīnai netiek veikta nekāda pārbūve. Tad ko tieši Toyota vēlas patiekt? Vienkārši taupoīs uz uzlīmēm, kur rakstīts - No Bio Diesel!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kia Syros Indijas tirgum; varbūt arī Eiropai? (+ FOTO) 2

Dienvidkorejas autoražotājs Kia prezentējis jaunu modeli Syros, kas paredzēts Indijas tirgum. Lasīt vairāk

 

LVC: Šogad būvdarbi veikti 500 kilometros valsts autoceļu

Latvijā šogad būvdarbi notika vairāk nekā 500 kilometros valsts autoceļu un uz 13 tiltiem, aģentūrai LETA sacīja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis. Lasīt vairāk

 

Kā brauca, tā aizbrauca - Mercedes vadītājs "neredz" pāreju (+ VIDEO) 32

Mercedes vadītājs turpina ceļu it kā gājēju pārejas un gājēju uz tās pat nebūtu. Lasīt vairāk

 

Nepamana sastrēgumu (+ VIDEO) 16

Čehijā Volkswagem Touran vadītājs nepamana, ka priekšā braucošais Škoda Roomster samazina ātrumu gandrīz līdz nullei un ieslēdz avārijas gaismas, lai brīdinātu par sastrēgumu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti