Visi komentāri - "Sadales tīkls" plāno attīstīt vairāk nekā 2000 publisku elektroauto uzlādes punktu

"Sadales tīkls" plāno attīstīt vairāk nekā 2000 publisku elektroauto uzlādes punktu 8

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 3.oktobris 2022 11:41

Elektroenerģijas sadales sistēmas operators AS "Sadales tīkls" sadarbībā ar citām valsts pārvaldes institūcijām atbalstīs vairāk nekā 2000 publiski pieejamu elektroauto uzlādes punktu attīstību visā Latvijā, aģentūru LETA informēja "Sadales tīkla" pārstāvji.

Projekts tiek īstenots ar Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas fonda atbalstu, atvēlot kopumā piecus miljonus eiro uzlādes stacijām nepieciešamās elektroapgādes infrastruktūras izbūvēšanai.

Projekta mērķis ir līdz 2026.gada 31.maijam dažādās vietās Latvijā izveidot 2060 pieslēguma punktu publiskai elektrotransporta uzlādei. Paredzēts, ka infrastruktūru no kopējā elektrotīkla līdz uzskaites sadalnei projektēs un izbūvēs "Sadales tīkls", bet no sadalnes līdz uzlādes iekārtai, kā arī šo iekārtu uzstādīšanu nodrošinās sadarbības partneri.

Konkrētas uzlādes punktu atrašanās vietas būs zināmas pēc tam, kad ar partneriem tiks noslēgti sadarbības līgumi.

"Sadales tīkla" attīstības direktors Jānis Kirkovalds informē, ka atbilstoši Ceļu satiksmes un drošības direkcijas datiem Latvijā šogad 1.jūlijā bija reģistrēti aptuveni 2939 elektroauto. Vēl 2022.gada sākumā to kopējais skaits bija nedaudz virs 2100.

Kirkovalds skaidro, ka valstī pieejamā publiskā uzlādes tīkla paplašināšana palīdzēs veicināt elektromobiļu skaita pieaugumu un līdz ar to - arī kopēju elektrifikāciju, kam ir liela nozīme gan Eiropas Zaļā kursa mērķu sasniegšanā, gan valsts enerģētiskās neatkarības stiprināšanā.

Par sadarbības partneriem projektā var pieteikties pašvaldības vai citas atvasinātas publiskas personas, pašvaldību iestādes vai to kapitālsabiedrības, publiski privātas kapitālsabiedrības, kā arī valsts pārvaldes iestādes un to kapitālsabiedrības.

"Sadales tīkls" ir valstij piederošajā "Latvenergo" koncernā ietilpstošs elektrotīkla uzturētājs un attīstītājs Latvijā. Kompānija nodrošina sadales elektrotīklu ekspluatāciju, atjaunošanu un plānveida attīstību, elektroenerģijas izlietošanas uzraudzību, zudumu samazināšanas pasākumus un elektroenerģijas uzskaiti, kā arī veic jaunu pieslēgumu izveidi.

 
Visi komentāri
 
Maksims Ter-Oganesovs 3.oktobris 2022 22:40
0 0 Atbildēt

Paldies par labam ziņam

650 4.oktobris 2022 4:24
0 0 Atbildēt

Kāpēc galvasspilsētā naktīs nedeg ielu apgaismojums? Varbūt (Lohi) taupa enerģiju/uzlādei ?

nomiks 4.oktobris 2022 8:24
0 0 Atbildēt

Ja Elektrum arī jaunajās 2000 stacijās pāno saglabāt tik augstu cenu kā šobrīd (60 centi/kWh), tad jau šobrīd skaidrs, ka šis bizness ir lemts neveiksmei.

GTD2 4.oktobris 2022 8:55
0 0 Atbildēt

Latvenergo bizness nevar būt lemts neveiksmei

nomiks 4.oktobris 2022 10:49
0 0 Atbildēt

Mans komentārs attiecas uz elektroauto uzlādes bizesu. Nedomāju, ka būs milzīgs pieprasījums šīm uzlādes stacijām. Pat E-mobi uzlāde, kas arī nav lēta, pārsvarā sanāk lētāk (atkarīgs no konkrētā elektroauto spējas uzņemt piedāvāto jaudu). Ja lādē mājās, tad bieži vien sanāk vēl lētāk vai pat par velti, jo īpaši, ja pats ražo elektrību (saules paneļi).

Asaris 4.oktobris 2022 15:14
0 0 Atbildēt

Emobi lādētāji jau nu nekādu Jaudu nepiedāvā, labi ja 40kW var izspiest. Un maksājot par minūtēm tur šobrīd sanāk 2x dārgāk kā ar dīzeli braukt

Rr19 4.oktobris 2022 11:31
2 0 Atbildēt

Daudzstāveņu pagalmos arī būs?

Mehs 5.oktobris 2022 8:25
0 0 Atbildēt

Tikai garantētus (regulatora apstiprinātus) ienākumus gūstošs uzņēmums var investēt iedzīvotāju naudu ,iespējams' nerentablā infrastuktūrā. Ļaujiet to darīt privātajiem investoriem - būs kā ar depozīta sistēmu. Dzīvoju pilsētā, kurā lādētājs stāv vientuļš un apputējis, iespējams kādi caurbraucēji 10x gadā tur pieslēdz savu Teslu. Neviens naudu skaitošs uzņēmējs nekad neatļautos šādu investīciju, pat par eiropas naudu nē (uzturēšana arī maksā naudu). Bet, ja dziļāk rok, skola arī iespējams nav rentabls pasākums, ja 30% absolventu aizbrauc uz citu valsti, daļa dzīvo uz citu nod. maks. rēķina.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti