Nosaka obligātos tirgus ieņēmumu griestus elektroenerģijas ražotājiem 8

 
Nozare.lv | 11.aprīlis 2023 15:55

Valdība otrdien Elektroenerģijas tirgus likumā noteica obligātos tirgus ieņēmuma griestus 180 eiro par megavatstundu (eiro/MWh) elektroenerģijas ražotājiem no 2022.gada 1.decembra līdz 2023.gada 30.jūnijam.

Obligātie tirgus ieņēmumu griesti noteikti, lai mazinātu augsto enerģijas cenu ietekmi un nodrošinātu, ka pašreizējā krīze nerada ilgstošu kaitējumu lietotājiem un ekonomikai un vienlaikus saglabātu fiskālo ilgtspēju.

Šis regulējums attiecās uz visiem elektroenerģijas ražotājiem, kuri reģistrēti elektroenerģijas ražotāju reģistrā, izņemot ražotājus, kuri ražo elektroenerģiju no biometāna vai dabasgāzes un, kuri no 2022.gada 1.decembra līdz 2023.gada 30.jūnijam elektroenerģiju pārdeva par cenu, kas pārsniedza 0,18 eiro par vienu kilovatstundu saskaņā ar Eiropas Savienības (ES) Padomes 2022.gada 6.oktobra regulu.

ES regula paredz, ka dalībvalstīm būtu jāiekasē kā nodoklis elektroenerģijas ražotāju 2023.gada pirmā pusgada virspeļņa (virs 180 eiro/MWh), un šī nodokļa ieņēmumi jāizmanto galalietotāju labumam.

Ņemot vērā, ka Latvijā ir salīdzinoši neliels elektroenerģijas ražotāju skaits, administratīvās izmaksas jauna nodokļa vai cita virspeļņas iekasēšanas mehānisma finansēšanai neattaisnotos pret salīdzinoši mazo ieguvumu un īso mehānisma īstenošanas laika periodu.

Tādēļ Latvija un Igaunija ir panākusi vienošanos par regulas interpretāciju. Tā paredz, ka lielāku labumu elektroenerģijas galalietotājiem sniegtu šo virsieņēmumu ieguldīšana ražotāju atjaunojamo energoresursu ražošanas iekārtu ieviešanā un modernizēšanā, kā arī energoefektivitātes veicināšanā.

Uzņēmumu veicināšanas pasākumus uzraudzīs Būvniecības valsts kontroles birojs. Ja plāns netiks ieviests, tad šī virspeļņa tiks ieskaitīta valsts budžetā.
 

 
Visi komentāri
 
imzz 11.aprīlis 2023 21:36
0 0 Atbildēt

"Ņemot vērā, ka Latvijā ir salīdzinoši neliels elektroenerģijas ražotāju skaits, administratīvās izmaksas jauna nodokļa vai cita virspeļņas iekasēšanas mehānisma finansēšanai neattaisnotos" -- Tieši neliela ražotāju skaita dēļ izmaksas būtu mazākas un nodoklis vieglāk ieviešams.

GTD2 12.aprīlis 2023 9:00
2 0 Atbildēt

Pie mums ir tikai viens nopietns ražotājs Latvenergo, pārējie mājsaimniecību apjoms

Opis 12.aprīlis 2023 8:39
3 0 Atbildēt

Mikroģenerators vasarā nodos tīklā par 18 centiem, bet  pirks ziemā no Elektrum par 50 centiem, bet Elektrum 32 centus ieguldīs stulbās reklāmās, kurās mācīs mikroģeneratoru kā taupīt! Zajebis priekšlikums.

GTD2 12.aprīlis 2023 10:09
0 0 Atbildēt

Elektrums ir Latvenergo, kam japapildina Valsts budžets

Opis 12.aprīlis 2023 11:54
0 0 Atbildēt

Vispār jau Elektrum ir tirgotājs, bet Latvenergo ražotājs. No Latvenergo pirks pa 18 sančikiem, bet tirgos par biržas cenu! Ģeniāls plāns!

GTD2 12.aprīlis 2023 12:01
0 0 Atbildēt

Elektrum ir zīmols, kura īpašnieks Latvenergo. Nezinu ,kā tasa ir no konkurences padomes ,kad valsts uzņēmums brīvajā tirgū konkurē ar privātajiem

Opis 13.aprīlis 2023 10:01
0 0 Atbildēt

Ja valsts uzņēmums vietējo elektrību valsts iedzīvotājiem tirgo par augstāku cenu, nekā Igauņu Enefit, importē Igaunijā saražotoi elektrību, tad tas nav nekāds "valsts" uzņēmums. Latvenergo jau sen ir jānodod privatizācijai, lai katrs valsts iedzīvotājs var būt akcionārs un saņemt dividendes no milzīgās peļņas.

WALA 13.aprīlis 2023 11:33
0 0 Atbildēt

Privatizēt nevar - stratēģisks (j)objekts, pie kam privātais jau nu tevi "izģērbt" ar nekautrēsies, un tie kas tirgu grib "iekarot" - tiem cenas vienmēr jātaisa "drusku patīkamākas"  nekā konkurentam, tā ka tas lētāk vai dārgāk - jaskatas drusku ar skepsi ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Stūrēšana pretēji pagrieziena virzienam - obligāta! (+ VIDEO)

Ņemot vērā, ka šāds manevrs nereti jāizpilda arī lielā ātrumā, būtu interesanti uzzināt, cik ilgi trenējas šie puiši un, kā pēc tam izdodas braukšana ar pašu personīgo auto. Lasīt vairāk

 

BMW ar Seat saduras Siguldas novadā - policija lūdz atsaukties aculieciniekus 5

2024.gada 28.septembrī ap pulksten 05.30 Siguldas novadā, uz autoceļa A2 Rīga - Sigulda - Igaunijas robeža (Veclaicene) 59.8 km notika sadursme starp diviem transportlīdzekļiem - "BMW 320", kuru vadīja sieviete un transportlīdzekli "Seat Alhambra", kuru vadīja vīrietis. Lasīt vairāk

 

Kā paceļot reprezentatīvo auto slieksni, nonācām pie uzņēmuma vieglā transportlīdzekļu nodokļa pieauguma? Intervija ar A.Kulbergu (+ VIDEO) 48

iAuto.lv lasītājs atsūtīja mums informācija, ka darba auto Cupra Formentor VZ ar 228kw jeb 310zs TSI iepriekš uzņēmuma vieglo transportlīdzekļa nodokli maksāja ap 37 eiro mēnesī, bet tagad 159,60 eiro. Lasīt vairāk

 

No nākamā gada CSDD pārbaudīs “kvēpu filtru”; ieteikumi, kā uzturēt to kārtībā 39

Nereti daudziem autovadītājiem tieši partikulāro jeb cieto daļiņu filtrs, tautā dēvēts arī par “kvēpu filtru” sagādā lielākās raizes, izejot tehnisko apskati. Eksperts Ints Purmalis, Inter Cars Latvija Servisa iekārtu segmenta vadītājs skaidro – ko darīt, lai “kvēpu filtrs” nesagādātu raizes, kā to uzturēt vislabākajā kārtībā un ko darīt, ja reiz gadījies tā, ka tas ir izgriezts. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti