Sētas žogs izpūtējā jeb kaktu mehāniķi nebeidz pārsteigt 24

 

Foto: Ekrānšāviņš no youtube.com

Dita Stalovska | 11.maijs 2017 7:48

Katram autoīpašniekam ir vēlme savu spēkratu remontēt iespējami ekonomiski, tomēr ir vērts paturēt prātā veco labo tautas parunu – skopais maksā divreiz.

Cerībā ietaupīt laiku un naudu, profesionālas palīdzības vietā autovadītāji nereti izvēlas veikt remontu pašu spēkiem vai arī uzticēt automašīnu tā dēvētajiem kaktu servisiem. Šis raksts ir par reāliem, Latvijā notikušiem gadījumiem, kā var beigties auto remonts pie nepareizajiem cilvēkiem.

Lētie solījumi jeb tukša muca tālu skan
Ideālā gadījumā automašīnas remonts būtu jāveic licencētā servisā, taču, kā zināms, dzīvē viss notiek citādi - kāds paziņa iesaka it kā kvalitatīvu un pārbaudītu autoservisu vai privātpersonu, kas sola ātri un lēti spēkratu salabot. Lai auto remonts neizvērstos par sāpīgu pieredzi, Bosch Car Service vadītājs Normunds Tarkšs iesaka nepadoties šādam vilinājumam: “Šajos servisos detaļas mēdz nevis salabot, bet vienkārši atvienot. Šīs iestādes apsola, ka būs ātri un lēti, taču rezultāts var izrādīties pilnīgi pretējs.”

“Klientam pirmajā acu uzmetienā šķiet – it kā ļoti labi, meistars daudz neprasīja, viss notika ātri. Piemēram, gadījums ar kādas automašīnas lambda zondi. Klients atbrauc un sūdzas, ka automašīnas dzinējs strādā nevienmērīgi un degvielas patēriņš ir augsts. Uzsākot remontu, mūsu meistari atklāja, ka lambdu zondes vietā ir ieskrūvēta aizdedzes svece,” atceras Bosch Car Service vadītājs.

Kaktu servisos automašīnu problēmu novēršanai bieži izmanto izolācijas lenti, klientu par to, saprotams, neinformējot. Tarkšs stāsta: “Esmu redzējis šādu brīnumu – lai samazinātu automašīnas balstiekārtas brīvkustību viena no izdilušajām daļām bija aptīta ar izolācijas lenti. Pareizi, protams, būtu bijis konkrēto gumijas buksi nomainīt.”

Kad lētāk izrādās dārgāk
Kādam klientam pēc kaktu servisa apmeklējuma nācies šķirties no prāvas naudas summas, jo tajā veiktais remonts nebija tas, kas automašīnai nepieciešams. “Kāda klienta spēkratam nenotika DPF filtru pašattīrīšanās. Grasījāmies veikt DPF filtru piespiedu tīrīšanu, taču arī tas nebija iespējams. Noņemot šo filtru pavisam nost, tapa skaidrs, ka automašīnai ir izņemts ārā katalizators ar izpūtēju, kas veic filtra attīrīšanu. Tātad katalizators bija aizsērējis. Kaktu servisā katalizators tika atgriezts vaļā un izņemts ārā. Pēc tam izplūdes sistēma atkal tika salikta kopā. Uzreiz pēc tam klients tiek aicināts spēkratu izmantot. Cilvēks brauc nepilnu gadu, kamēr aizsērē DPF filtrs, jo tas netika izdedzināts. Tas uzreiz izmaksā vismaz divas reizes dārgāk nekā laicīga attiecīgo filtru apkope, kuru pelēkajā kantorī klientam veikt nepiedāvāja,” pieredzē dalās Tarkšs.

Bosch Car Service vadītājs atminas gadījumu, saistītu ar dīzeļdegvielas tiešās iesmidzināšanas sistēmu: “Veicot spēkrata pārbaudi, atklājās, ka ir bojāta viena sprausla. Tāpēc degvielas sistēmā zūd spiediens un automašīnu nav iespējams iedarbināt. Sprausla būtu jāmaina, vai jāremontē specializētā dīzeļsistēmu servisā. Kādā nomales iestādē klientam tika solīts, ka pietiks, ja atplūdes šļauka tiks aizspiesta ciet, aizsienot ar drāti, jo, vienkārši esot jānobloķē degvielas atpakaļgaitas plūsma, lai automašīnas motors pilnvērtīgi darbotos. Taču iesmidzināšanas sistēmā spiediens ir no 250 līdz pat 3000 bāriem jaunākām sistēmām. Ar šāda spiediena strūklu ir iespējams griezt metālu, bet cilvēku tā var nopietni traumēt. Šāda veida remonti ne tikai apdraud automašīnas ekspluatācijas iespējas, bet arī, iespējams, cilvēku veselību.”

Riteņu skrūves
Autovadītājs bieži vien paša spēkiem cenšas nomainīt automašīnas riteņus, taču jāatceras, ka tam nepieciešami atbilstoši instrumenti. Katrai skrūvei ir attiecīgs stiprības un cietības koeficients, tāpēc tās ir jāpievelk ar dažādiem spēkiem, kas doti automašīnas remonta specifikācijā, tāpēc tās tiek pievilktas ar dinamometrisko atslēgu, tas nozīmē – ar remonta instrukcijā noteikto spēku.

Lielā daļā kaktu servisu visi riteņi tiek pieskrūvēti ar pneimopistolēm. Tāpēc spēks, ar kādu ritenis tiek pievilkts, ir pārāk liels un neatbilstošs. Līdz ar to brīdī, kad būs nepieciešams veikt riteņu nomaiņu, tas var nebūt iespējams! Ja riteņi tiek pārvilkti, tiem tiek izbojātas sēžas, un tas var novest pie tā, ka ritenis patvaļīgi atskrūvējas.

Sētas žogs un citi brīnumi
Kaktu servisos automašīnu remontdarbi tiek veikti ar sadzīves priekšmetu palīdzību. “Ir servisi, kuros automašīnās liek visu iespējamo, lai tās dators domātu, ka tur atrodas, piemēram, kvēpu filtrs. Saprotams, kā tā tur patiesībā nav. Lai veidotos pretestība, kvēpu filtrā tiek sabāzti smalki sieti un dažādi citi materiāli. Tad tos aizmetina ciet. Pēc laika viss ir ar kvēpiem un tad aizdambējas ciet pavisam. Izpūš ārā blīves, un problēmas kļūst tikai vēl lielākas,” licencētu profesionāļu palīdzību mudina izmantot Tarkšs.

Bosch Car Service darbinieks kāda klienta auto izpūtējā atradis sapresētu sētas žogu: “Defekts bija sekojošs: izpūtējs pie turbīnas sāka pūst garām blīvi, un visi kvēpi sāka nākt ārā. Es noņēmu nost izpūtēju, lai mainītu blīves. Tad es pamanīju, ka katalizators ir griezts vaļā. Tālāk arī DPF filtrs – abi griezti! Izpūtējs bija pavisam ciet. Griezu to vaļā un ieraudzīju, ka tur ir ielikts sapresēts un saņurcīts smalks sētas žogs. Varbūt katalizators tika izņemts pavisam, varbūt tas bija sadedzis. Ir servisi, kuros katalizatora vietā tiek ievietotas metāla skaidas, lai imitētu pretestību. Ar laiku tas viss aiziet ciet vēl vairāk, un problēmu skaits pieaug.”

Automašīnai veikto remonta darbu kvalitāte ir viens no būtiskākajiem drošības un komforta nosacījumiem uz ceļa. Tāpēc autovadītāji pirms spēkratu nodošanas profesionāļu rokās tiek aicināti noskaidrot, vai izvēlētais pakalpojumu sniedzējs atbilst noteiktām kvalitātes prasībām, kas ietver neatkarīgus kvalitātes auditus, regulāru darbinieku apmācību, automašīnu tehnisko apkopju un remontu programmu iegādi, atbilstošu iekārtu un instrumentu uzstādīšanu, kā arī sniedz garantiju par paveikto.

 

 
24 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
gunbox 11.maijs 2017 9:15
16 2 Atbildēt

Nav nekādas šķirbas kādā cenā remontē. Jebkurā servisā atradīsies vai nu cilvēks, kurš sevi nosaucis par speciālistu, bet ne vella nesaprot vai arī saprot tik daudz, lai uzmestu. Tie paši automātisko kārbu remonti. Ļoti bieži pie nekorekta automāta darbības var būt problēma vienā atsperē, bet profesionālis vienmēr zinās, ka var arī nokāst 1tk. € par vadības bloka maiņu, ko patiesībā nebūs darījis. Kur ir garantijas? Mutiskas? Nekāda video novērošana nenotiek, tā pat kā netiek nevienā servisā pielaisti auto īpašnieki pie remonta vērošanas. Dara ko grib. Kur atrast tiešām profesionālu servisu, es joprojām nezinu. Tas pats Domeniks. Domā tur kāds kaut ko saprot? Viss notiek ar 1tk.€ vērta bloka maiņu, nevis vainīgā kondensatora atrašanu. Pat strādājošs Domenikā mehāniķis nav zinošs, ka Mercedes durvju Soft-close sistēmai jāatlaiž durvis pēc 3-6 sekundēm. Starp citu arī citā servisā, kurā nodarbojas tikai ar meršu remontiem pateica, ka 15sek. ir norma. Pilnīgi auni. Pašam nācās rakties pa internetu, lai apgūta mehāniķa darbu.

Labs mehāniķis būs tikai pazīstams vai caur pazīšanos atrasts mehāniķis. Jautājums tikai, cik profesionāls un savu amatu mīlošs.

Pļurkt 11.maijs 2017 17:55
11 2 Atbildēt

Ja servisa īpašnieks vai automehāniķlis lieto teicienus: "ja atplūdes šļauka tiks aizspiesta ciet, aizsienot ar drāti", tad tas ir nevis autoserviss bet mēslu izgāztuve!!

Jebkurš kas mēģina krāmēties ap auto, un lieto vārdus dzelzs, šļauka, drāts, skrūvīte (uzgriežņa vietā), solidols, zaļais tosols, faktiski ir tirgus bābas, kas no tehnikas nesajēdz pilnīgi neko!! Un vēl vairāk - tādus pat auto tuvumā nedrīkst laist!

Reāli sakarīgā servisā ne tikai grāmatvede, bet apkopēja zin ar ko atšķiras dzels no tērauda un ka šķidrais dzīvsudrabs arī ir metāls.

Lielākoties tieši tie krutie autoservisi arī sajāj mašīnas. Tieši tā iemesla pēc gan es, gan mani kaimiņi pēc iespējas vairāk savam auto dara paši. Ieskaitot motora, ātrumkārbu remontus. Vismaz mans auto ir nokalpojis gan gados gan km krietni vairāk kā faktiski jebkurš auto, kuru apkalpo servisos!

Savu pasūtījuma autoservisu reklāmu variet iespraust sev pakaļa!

650 11.maijs 2017 10:50
6 0 Atbildēt

Prasītos drusku sīkāks skaidrojums no BoschCarService.Kas ir jēdz."kaktu" serviss? Tas ,kurš nepārstāv nevienu zīmolu (pioem, ne vW,Chrysler,Pilips,Boš,Pionier,Mahima..)? Vai šie "servisi" tos žoga sietus mēdz tur iebāzt tajā trubā bez īpašnieka/pasūtītāja ziņas, vai (iespējams)tomēr darbi tiek veikti īpašnieka vārdā un uzdevumā?

Vai Bosch Car Serviss veic vadības bloku pārprogrammēšanu (t.s.čipošanu- esmu dzirdējis, ka it kā veic..)- vai tas ir taisnība vai melīgs apgalvojums? Ja neveic tad neveic, ok, bet ja veic- tad kuri Autoražotāji ir pilnvarojuši vai sertificējuši šo procesu? Ja Bosch Car servicā ierodas Klients ar sabojātu Dpf- kādi risinājumi tam tiek piedāvāti? Kas tika izdarīts, toreiz atklājot to rakstā minēto žoga sietu ??

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti