Sētas žogs izpūtējā jeb kaktu mehāniķi nebeidz pārsteigt 24

 

Foto: Ekrānšāviņš no youtube.com

Dita Stalovska | 11.maijs 2017 7:48

Katram autoīpašniekam ir vēlme savu spēkratu remontēt iespējami ekonomiski, tomēr ir vērts paturēt prātā veco labo tautas parunu – skopais maksā divreiz.

Cerībā ietaupīt laiku un naudu, profesionālas palīdzības vietā autovadītāji nereti izvēlas veikt remontu pašu spēkiem vai arī uzticēt automašīnu tā dēvētajiem kaktu servisiem. Šis raksts ir par reāliem, Latvijā notikušiem gadījumiem, kā var beigties auto remonts pie nepareizajiem cilvēkiem.

Lētie solījumi jeb tukša muca tālu skan
Ideālā gadījumā automašīnas remonts būtu jāveic licencētā servisā, taču, kā zināms, dzīvē viss notiek citādi - kāds paziņa iesaka it kā kvalitatīvu un pārbaudītu autoservisu vai privātpersonu, kas sola ātri un lēti spēkratu salabot. Lai auto remonts neizvērstos par sāpīgu pieredzi, Bosch Car Service vadītājs Normunds Tarkšs iesaka nepadoties šādam vilinājumam: “Šajos servisos detaļas mēdz nevis salabot, bet vienkārši atvienot. Šīs iestādes apsola, ka būs ātri un lēti, taču rezultāts var izrādīties pilnīgi pretējs.”

“Klientam pirmajā acu uzmetienā šķiet – it kā ļoti labi, meistars daudz neprasīja, viss notika ātri. Piemēram, gadījums ar kādas automašīnas lambda zondi. Klients atbrauc un sūdzas, ka automašīnas dzinējs strādā nevienmērīgi un degvielas patēriņš ir augsts. Uzsākot remontu, mūsu meistari atklāja, ka lambdu zondes vietā ir ieskrūvēta aizdedzes svece,” atceras Bosch Car Service vadītājs.

Kaktu servisos automašīnu problēmu novēršanai bieži izmanto izolācijas lenti, klientu par to, saprotams, neinformējot. Tarkšs stāsta: “Esmu redzējis šādu brīnumu – lai samazinātu automašīnas balstiekārtas brīvkustību viena no izdilušajām daļām bija aptīta ar izolācijas lenti. Pareizi, protams, būtu bijis konkrēto gumijas buksi nomainīt.”

Kad lētāk izrādās dārgāk
Kādam klientam pēc kaktu servisa apmeklējuma nācies šķirties no prāvas naudas summas, jo tajā veiktais remonts nebija tas, kas automašīnai nepieciešams. “Kāda klienta spēkratam nenotika DPF filtru pašattīrīšanās. Grasījāmies veikt DPF filtru piespiedu tīrīšanu, taču arī tas nebija iespējams. Noņemot šo filtru pavisam nost, tapa skaidrs, ka automašīnai ir izņemts ārā katalizators ar izpūtēju, kas veic filtra attīrīšanu. Tātad katalizators bija aizsērējis. Kaktu servisā katalizators tika atgriezts vaļā un izņemts ārā. Pēc tam izplūdes sistēma atkal tika salikta kopā. Uzreiz pēc tam klients tiek aicināts spēkratu izmantot. Cilvēks brauc nepilnu gadu, kamēr aizsērē DPF filtrs, jo tas netika izdedzināts. Tas uzreiz izmaksā vismaz divas reizes dārgāk nekā laicīga attiecīgo filtru apkope, kuru pelēkajā kantorī klientam veikt nepiedāvāja,” pieredzē dalās Tarkšs.

Bosch Car Service vadītājs atminas gadījumu, saistītu ar dīzeļdegvielas tiešās iesmidzināšanas sistēmu: “Veicot spēkrata pārbaudi, atklājās, ka ir bojāta viena sprausla. Tāpēc degvielas sistēmā zūd spiediens un automašīnu nav iespējams iedarbināt. Sprausla būtu jāmaina, vai jāremontē specializētā dīzeļsistēmu servisā. Kādā nomales iestādē klientam tika solīts, ka pietiks, ja atplūdes šļauka tiks aizspiesta ciet, aizsienot ar drāti, jo, vienkārši esot jānobloķē degvielas atpakaļgaitas plūsma, lai automašīnas motors pilnvērtīgi darbotos. Taču iesmidzināšanas sistēmā spiediens ir no 250 līdz pat 3000 bāriem jaunākām sistēmām. Ar šāda spiediena strūklu ir iespējams griezt metālu, bet cilvēku tā var nopietni traumēt. Šāda veida remonti ne tikai apdraud automašīnas ekspluatācijas iespējas, bet arī, iespējams, cilvēku veselību.”

Riteņu skrūves
Autovadītājs bieži vien paša spēkiem cenšas nomainīt automašīnas riteņus, taču jāatceras, ka tam nepieciešami atbilstoši instrumenti. Katrai skrūvei ir attiecīgs stiprības un cietības koeficients, tāpēc tās ir jāpievelk ar dažādiem spēkiem, kas doti automašīnas remonta specifikācijā, tāpēc tās tiek pievilktas ar dinamometrisko atslēgu, tas nozīmē – ar remonta instrukcijā noteikto spēku.

Lielā daļā kaktu servisu visi riteņi tiek pieskrūvēti ar pneimopistolēm. Tāpēc spēks, ar kādu ritenis tiek pievilkts, ir pārāk liels un neatbilstošs. Līdz ar to brīdī, kad būs nepieciešams veikt riteņu nomaiņu, tas var nebūt iespējams! Ja riteņi tiek pārvilkti, tiem tiek izbojātas sēžas, un tas var novest pie tā, ka ritenis patvaļīgi atskrūvējas.

Sētas žogs un citi brīnumi
Kaktu servisos automašīnu remontdarbi tiek veikti ar sadzīves priekšmetu palīdzību. “Ir servisi, kuros automašīnās liek visu iespējamo, lai tās dators domātu, ka tur atrodas, piemēram, kvēpu filtrs. Saprotams, kā tā tur patiesībā nav. Lai veidotos pretestība, kvēpu filtrā tiek sabāzti smalki sieti un dažādi citi materiāli. Tad tos aizmetina ciet. Pēc laika viss ir ar kvēpiem un tad aizdambējas ciet pavisam. Izpūš ārā blīves, un problēmas kļūst tikai vēl lielākas,” licencētu profesionāļu palīdzību mudina izmantot Tarkšs.

Bosch Car Service darbinieks kāda klienta auto izpūtējā atradis sapresētu sētas žogu: “Defekts bija sekojošs: izpūtējs pie turbīnas sāka pūst garām blīvi, un visi kvēpi sāka nākt ārā. Es noņēmu nost izpūtēju, lai mainītu blīves. Tad es pamanīju, ka katalizators ir griezts vaļā. Tālāk arī DPF filtrs – abi griezti! Izpūtējs bija pavisam ciet. Griezu to vaļā un ieraudzīju, ka tur ir ielikts sapresēts un saņurcīts smalks sētas žogs. Varbūt katalizators tika izņemts pavisam, varbūt tas bija sadedzis. Ir servisi, kuros katalizatora vietā tiek ievietotas metāla skaidas, lai imitētu pretestību. Ar laiku tas viss aiziet ciet vēl vairāk, un problēmu skaits pieaug.”

Automašīnai veikto remonta darbu kvalitāte ir viens no būtiskākajiem drošības un komforta nosacījumiem uz ceļa. Tāpēc autovadītāji pirms spēkratu nodošanas profesionāļu rokās tiek aicināti noskaidrot, vai izvēlētais pakalpojumu sniedzējs atbilst noteiktām kvalitātes prasībām, kas ietver neatkarīgus kvalitātes auditus, regulāru darbinieku apmācību, automašīnu tehnisko apkopju un remontu programmu iegādi, atbilstošu iekārtu un instrumentu uzstādīšanu, kā arī sniedz garantiju par paveikto.

 

 
Visi komentāri
 
viencexperc 11.maijs 2017 8:56
2 5 Atbildēt

Raksti vai neraksti, bet 80 procentu bmw un audi tā remontējas un remontēsies tik un tā.

Pilnas garāžas ar tiem mēsliem stāv un pilns tolmets. Tā teikt - detaļu riņķojums dabā.

Benz 11.maijs 2017 11:30
3 0 Atbildēt

Neesi piefiksējis, ka tas ir tapēc, ka tās markas gluži vienkārši ir vispopulārākās Latvijā? Protams, ka tās būs visvairāk redzamas uz ielas, servisos un šrotos. Tikpat labi var teikt, ka Alfa-Romeo un Suzuki ir labākie auto pasaulē, jo servisā tos neredz un šrotos arī nav. Un tavās mīļajās savienotajās valstīs arī ir pilni šroti ar USA vāģiem - vēl biezākā slānī kā Latvijā.

he 11.maijs 2017 23:47
3 0 Atbildēt

viņš to nevar piefiksēt jo smadzeņu vietā ir sētas drātis!

gunbox 11.maijs 2017 9:15
16 2 Atbildēt

Nav nekādas šķirbas kādā cenā remontē. Jebkurā servisā atradīsies vai nu cilvēks, kurš sevi nosaucis par speciālistu, bet ne vella nesaprot vai arī saprot tik daudz, lai uzmestu. Tie paši automātisko kārbu remonti. Ļoti bieži pie nekorekta automāta darbības var būt problēma vienā atsperē, bet profesionālis vienmēr zinās, ka var arī nokāst 1tk. € par vadības bloka maiņu, ko patiesībā nebūs darījis. Kur ir garantijas? Mutiskas? Nekāda video novērošana nenotiek, tā pat kā netiek nevienā servisā pielaisti auto īpašnieki pie remonta vērošanas. Dara ko grib. Kur atrast tiešām profesionālu servisu, es joprojām nezinu. Tas pats Domeniks. Domā tur kāds kaut ko saprot? Viss notiek ar 1tk.€ vērta bloka maiņu, nevis vainīgā kondensatora atrašanu. Pat strādājošs Domenikā mehāniķis nav zinošs, ka Mercedes durvju Soft-close sistēmai jāatlaiž durvis pēc 3-6 sekundēm. Starp citu arī citā servisā, kurā nodarbojas tikai ar meršu remontiem pateica, ka 15sek. ir norma. Pilnīgi auni. Pašam nācās rakties pa internetu, lai apgūta mehāniķa darbu.

Labs mehāniķis būs tikai pazīstams vai caur pazīšanos atrasts mehāniķis. Jautājums tikai, cik profesionāls un savu amatu mīlošs.

viencexperc 11.maijs 2017 10:01
3 1 Atbildēt

Pazīstams? Noteikti nē. Ņemot vērā, ka no visiem automehāniķiem tikai 1 procents ir profesionāļi ar lielo burtu, tad 90% caur pazīšanos tik un tā atradīs kādu haltūrētāju.

Piekrītu, ka vajag vest nevis uz servisu, bet pie konkrēta cilvēka. Piemēram zini, ka servisā xxx strādā Juris, kurš labi remontē kārbas, servisā yyyy strādā Pēteris, kurš labi taisa elektroniku, servisā zzzz strādā Ivars, kurš labi taisa piekari, tad pie viņiem vest.

gunbox 11.maijs 2017 10:16
0 0 Atbildēt

Iesakiet man automātiskās kārbas Juri vai Pēteri. :D Cik esmu konsultējies, tad visi saka sākot no 1tk.€. Pie šāda rasklada izdevīgāk par 300€ paņemt lietotu, ja nu pašreizējā nobirs. Pat iespēju nepieļauj, ka tur vienkārši vadības blokam jaunas atsperes jāieliek vai sadales plāksne, blīve jānomaina. Tam Jurim vai Pēterim arī būtu jābūt gadi tā virs 50. Citādi nesaskatu pieredzes varbūtību.

vilx 11.maijs 2017 11:01
0 1 Atbildēt

Lietotai kārbai, manuprāt, nav nekāda garantija, ka pēc mēneša arī nenobirs.. + darbs par vecās kārbas noņemšanu, jaunās uzlikšanu..

gunbox 12.maijs 2017 11:11
0 0 Atbildēt

Restaurētai būs tikai nomainītas bojātās detaļas un 1 gads garantija. Ja pēc gada nobirs nākošā detaļa atkal maksāsi 2500€ par restaurāciju? Tad jaunu auto ir izdevīgāk paņemt, ja katru gadu ir 2500€ jāiegulda tikai kārbā. Nepamatota summa. Kārbas restaurācijai būtu jābūt ar samaksu par bojāto detaļu, nevis apmaksāt vēl neparedzētu nākošo nobirušo detaļu garantijas periodā. Lietota kārba maksā 300€. Maiņa ar eļļām, filtru 200€. Par 2500€ sanāks 5 kārbas nomainīt. Es domāju, tajā summā ir vairāk garantijas, kā restaurācijā. Pie tam, ja ir jau otrā kārba, var gadīties, ka no divām vienu var salasīt. Beigās būs ne vairāk par 1000€ ieguldīts. Vienīgais restaurācijas variants var būt tad, ja kārba ir no auto, kuram ir cita vērtība, bez mantiskās.

viencexperc 11.maijs 2017 9:56
1 1 Atbildēt

Ņemam jebkuru servisu.

Vieni audi un bmw...

www.google.lv/maps/@55.8761...7i13312!8i6656

650 11.maijs 2017 10:50
6 0 Atbildēt

Prasītos drusku sīkāks skaidrojums no BoschCarService.Kas ir jēdz."kaktu" serviss? Tas ,kurš nepārstāv nevienu zīmolu (pioem, ne vW,Chrysler,Pilips,Boš,Pionier,Mahima..)? Vai šie "servisi" tos žoga sietus mēdz tur iebāzt tajā trubā bez īpašnieka/pasūtītāja ziņas, vai (iespējams)tomēr darbi tiek veikti īpašnieka vārdā un uzdevumā?

Vai Bosch Car Serviss veic vadības bloku pārprogrammēšanu (t.s.čipošanu- esmu dzirdējis, ka it kā veic..)- vai tas ir taisnība vai melīgs apgalvojums? Ja neveic tad neveic, ok, bet ja veic- tad kuri Autoražotāji ir pilnvarojuši vai sertificējuši šo procesu? Ja Bosch Car servicā ierodas Klients ar sabojātu Dpf- kādi risinājumi tam tiek piedāvāti? Kas tika izdarīts, toreiz atklājot to rakstā minēto žoga sietu ??

anonimikis 11.maijs 2017 11:33
3 1 Atbildēt

95 vai pat visos 99% visu šo gadījumu konkrētās darbības būs veiktas ar auto īpašnieka ziņu. Kad šim pasaka, cik maksā jauna sprausla dīzelim vai DPF filtrs, tā klients ieņerkstas - nevar kaut kā savādāk un lētāk??? Daļa servisu pateiks godīgi - nevar! un neveiks šādas darbības. Nu tad tiek sameklēti tādi, kuri var. Tāpēc Latvijā lietotu dīzeli var pirkt tikai no pirmajām rokām vai zināma cilvēka.

Benz 11.maijs 2017 12:10
0 0 Atbildēt

Raksts ir par 2 galējībām - pilnīgiem kaktu-idiotu servisiem, kuri pat nav servisa vārda cienīgi - apkrāpēju kantori. Un par dīleru servisiem, kuri ir bezjēgā dārgi un arī personāla profesionalitāte nav nekādā tur super augstā līmenī. Vienīgais labums, ka viņiem uz vietas ir visas oriģinālās diagnostikas iekārtas, speciālie instrumenti dažādu darbu veikšanai un brīvi pieejama tehniskā/remonta informācija par konkrēto modeli un šad tad arī vajadzīgās (oriģinālās) daļas ir uz vietas. Ja nauda ir daudz un no auto uzbūves nekā nesaprot - tad dīleris būs labs variants. Ja kaut ko saprot un negrib par darbu pārmaksāt, tad labāk izvēlēties citu uzticamu un kārtīgu servisu, par kurā veiktajiem darbiem nav jāšaubās.

Pļurkt 11.maijs 2017 17:55
11 2 Atbildēt

Ja servisa īpašnieks vai automehāniķlis lieto teicienus: "ja atplūdes šļauka tiks aizspiesta ciet, aizsienot ar drāti", tad tas ir nevis autoserviss bet mēslu izgāztuve!!

Jebkurš kas mēģina krāmēties ap auto, un lieto vārdus dzelzs, šļauka, drāts, skrūvīte (uzgriežņa vietā), solidols, zaļais tosols, faktiski ir tirgus bābas, kas no tehnikas nesajēdz pilnīgi neko!! Un vēl vairāk - tādus pat auto tuvumā nedrīkst laist!

Reāli sakarīgā servisā ne tikai grāmatvede, bet apkopēja zin ar ko atšķiras dzels no tērauda un ka šķidrais dzīvsudrabs arī ir metāls.

Lielākoties tieši tie krutie autoservisi arī sajāj mašīnas. Tieši tā iemesla pēc gan es, gan mani kaimiņi pēc iespējas vairāk savam auto dara paši. Ieskaitot motora, ātrumkārbu remontus. Vismaz mans auto ir nokalpojis gan gados gan km krietni vairāk kā faktiski jebkurš auto, kuru apkalpo servisos!

Savu pasūtījuma autoservisu reklāmu variet iespraust sev pakaļa!

Pļurkt 11.maijs 2017 18:07
0 0 Atbildēt

Nu pat kā darba biedram dīlerautoserviss remontēja dīzeļa turbīnu (aizvedot to uz specializēto servisu), nomainīja kaudzi citu liberiņu un eļļu. ŠIs ar auto nobrauc 500 + km, un es pa 15 metriem redzu ka no zem motora veidojas eļļas pļackas. Piegāju un palūrot apakšā redzu ka pļackas ir eļļa kas dīzelī nav nokalpojusi vairāk kā 1000 km, no vietas kur varētu būt motora turbīna. Šis attaisa kapotu un tiešām visa gumijas caurule no turbīnas līdz interkūlerim ir pamatīgi noziezta ar eļļu.

Tikai pēc kā šis izstāstīja kas tika autiņam darīts par 1500 Eur. Silti ieteicu sākumā pārskaitīt zobus visiem kas pieskārās pie viņa auto un likt izdarīt VISUS darbus vēl reizi un kārtīgi pa NAKTI līdz darba dienas sākumam!!

Tas ir SPECIALIZĒTAIS un DĪLER serviss "saremopntēja" auto, kam pēc šī remonta par 500 km tika "apēsts" 1/3 eļļas līmenis motorā, kur pirms tam ne pile nebija jāpielej no maiņas līdz maiņai!

Bils 11.maijs 2017 22:01
1 0 Atbildēt

Kurš dīleris. Nosaukumu studijā!!! Savādāk tāda PĻURKTstēsana vien ir. Bail nosaukt? Kāpēc?

Pļurkt 12.maijs 2017 7:14
1 0 Atbildēt

KIA

650 12.maijs 2017 3:12
4 0 Atbildēt

Šis taču ir Vislatvijas Sērga sākot no 90tajiem. Sākumā ir Ola. Tas ir Meistars. Ar savām prasmēm un labām atsauksmēm piesaista maksātspējīgus klientus.Tos, kam laikam atbilstoši gudri auto.Tie paši viņu atrod.Fig turzin kurš no kura mācās, bet visiem labi. Tālāk seko tas, ka Meistars netiek vairs viens galā un pieņem Darbiniekus.Kuri 2/3 gadījumos izrādās lohi,alkoholiķi, mācīties nevaroši/negriboši vai pat atklātā tekstā zagļi un tml pundurasi. Turklāt visi prasa algu.Vel var Kasieri tur nosēdināt ar gariem nagiem un pieņemt Apkopēju ar lielām Ambīcijām.Tas pats kas te pie viena otra Autorizētā Lielskunga.Stāstu jau parasti uzklausa smalks uzpucējies jaunēklis ,laipni galvu klanīdams, abet nav zvanīts kam viņš tās atslēgas aiznesīs tālāk

Aha 13.maijs 2017 0:20
3 0 Atbildēt

Gribu redzēt servisu kur ratus pievelk ar dinamometrisko atslēgu

Kanibaals 13.maijs 2017 0:51
0 0 Atbildēt

Neticēsi ir. Bet ja pārvelk ar roku bez atslēgas var iztikt. Uz saviem auto patrenējos ar ņūtoneni pēc specifikācijas un piešāvu roku. Pārsteidza, ka jāpievelk ir mazāk nekā parasti likās, var jau būt ka par daudz rupmaizes ēsts. Starp citu skrūves ir jāiesmērē un nē dēļ tā vaļā pašas neatskrūvēsies, bet pievilkt gan varēs atbilstoši.

Pļurkt 13.maijs 2017 19:32
1 0 Atbildēt

Pēc specifikācijas velk ar tīrām vītnēm!

Ja tā vītne ir paaizkakāta, tad velkot ar dinamometrisko atslēgu bez problēmām var var nomaukt riteni braucot.

To ka servisos velk ar to atslēgu esmu redzējis, bet ka kaut viens kaut vai NOPŪSTU smilšu graudiņus no skrūves, kuru PAŠI izvālāja pa netīro servisa grīdu, vēl nav nācies redzēt.

E.B. 13.maijs 2017 0:54
1 0 Atbildēt

Lielāka daļa tajos krutajos servisos ir nejēgas,kuri māk nomainīt detaļu par lielu naudu.Izbrauc āra no servisa un problema paliek,nakošreiz citu detaļu un tā uz pusotru štuku,tapec kad pašī nejedz un grābstas par manu naudu uz varbūtības teorijām,kas varetu būt par vainu.Ieteica paziņas man vienu opi,ta saucamo krūmu kantori,ar padomju pašdarinato Vāgu noteica uz sitiena problemu. Aizbraucu uz kruto servisu pasūtīju detaļu,kura maksāja 50 eiro.Aizbraucu pie opja,tas nomainīja vel šodien nezinu problemas saistība ar to jautajumu.

JJJ 13.maijs 2017 8:23
1 0 Atbildēt

Agrāk servisos sanāca būt biežāk, jo mašīnas arī bija vecākas un tā saucamajos parastanos servisos gāja visādi - ir bijuši iebildumi. Bet jau vairākus gadus braucu gan uz "parasto" kad ir jānomaina eļļa vai kkāds nieks, gan oficiālo dīlera centru, ja ir kas interesantāks. Lai arī mani baida oficiālā dīlera cena, darba kvalitāte un apkalpošana ir pieņemama. Var gan klāt tikt normālā laikā, gan izdara solītajā termiņā. Un vēl kāpēc oficiālais dīleris - bija reiz problēma, ka kārba neslēdzās lielanos ātrumos un bina gļuki ar pārslēgšanos, un nodomāju, ka esmu ielidojis uz kārtīgiem $$$$. Parastajos servisos, kur parādīju auto, nosauca remonta cenu pie 1000 Ls, bet nez kāpēc tomēr aizbraucu pie oficiālā servisa un remonts izmaksāja ap 20 Ls, jo kkāds vads bija noplīsis vads. Vēl vienu reizi bija līdzīgs stāsts. Manā gadījumā šis serviss ir Nippons.

Tusis 13.maijs 2017 8:46
0 0 Atbildēt

Tikpat daudz stāstus var salasīt arī par oficiālajiem servisiem.

pik 13.maijs 2017 8:48
0 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu tiem kuri saka ,ka nav normālu servisu ja tur nestrādā pazīstams mehāniķis,kuram var pilnībā uzticēties.Piemērs,un ne viens vien,iebraucu Jēkabpils Opel centrā jo nedarbojās salona ventilātors pārs stundas kautko pētija noplēsa 30 eirīšus un pateica ,ka jāmaina ventilātors ,kurš maksāja ap 300 eirīšiem,neko darīt domāju jāmeklē nauda neko nedarīsi,bet nemiers dīda paskatīties pašam izņemu gaisa filtru un ko redzu pārs centimetrus garš zars iesprūdis, izvilku un visas problēmas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ieķeras “gāzes” pedālis - Tesla aptur Cybertruck piegādes 1

Tesla uz vairākām nedēļām apturējusi Cybertruck pikapu piegādes klientiem, kamēr tiks novērsts ārkārtīgi bīstams defekts. Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO)

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

LTAB brīdina: izveidota viltus mājas lapa un sociālo tīklu profili, lai vāktu personu datus! 2

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) brīdina, ka izveidota viltus interneta vietne, rīkojot konkursus un aicinot iedzīvotājus atstāt savus personas datus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti