Brauciet gudri, brauciet ar LPG 29

 
Dacia | 12.oktobris 2021 12:45

Kā būtu, ja sašķidrināta naftas gāze (LPG) būtu sinonīms ideālai automobiļu degvielai? Jāatzīmē, ka tā ir degviela, kurai piemīt bieži nedzirdētas īpašības: tā ir videi draudzīga, cenas ziņā izdevīga un droša.

Šīm īpašībām ir liela nozīme, ņemot vērā degvielas cenu pieaugumu un centienus samazināt CO2 izmešus pasaulē. Vai braukšana ar auto, kas aprīkots ar LPG iekārtu, ir vienkārša? Vai tas ir ērti? Kā notiek tvertnes uzpilde degvielas uzpildes stacijā? Zīmola Dacia nodaļas “Cross Car Line” produktu un pakalpojumu vadītājs Damjēns Laplāns pastāstīs vairāk par to, kā sašķidrinātā naftas gāze (LPG) ir veicinājusi daudzu apmierinātu klientu, no tiem, kas izvēlējās Dacia divdegvielu dzinēju ECO-G, pieaugumu. Secinājums ir vienkāršs: izvēloties automobili ar gāzes iekārtu, jūs nekad no tā neatteiksieties.

"Naftas gāze... tā noteikti ir bīstama un piesārņo vidi." Patiesībā – tieši pretēji. Šo aplamo pieņēmumu dēļ LPG tehnoloģija bieži tiek pārprasta un attiecīgi nenovērtēta. Tai piedēvētā bīstamība ir sen novecojusi iedoma, kurai nav uz faktiem balstīta pamatojuma. Sašķidrinātā naftas gāze kā degvielas avots daudzas desmitgades ir tikusi pilnveidota – tagad tā ir droša, uzticama un vienkārši lietojama. Zinātājiem tā ir raisījusi vienīgi pozitīvas sajūtas – tā ir degviela par pieejamu cenu, kas, turklāt, nodrošina lielāku nobraukumu. Tāpat kā dīzeļdegviela? Jā, tikai tā ir lētāka, vienlaikus radot mazāk CO2 emisiju un citas sīkās daļiņas. Ir vērts uzzināt vairāk par LPG, ko daudzās valstīs uzskata par “tīru” degvielu. Pateicoties ECO-G marķējumam, klienti var izvēlēties aprīkot ar LPG iekārtu jebkuru modeli no Dacia automobiļu klāsta. Līdz šim tas ir vienīgais šāda veida piedāvājums tirgū, kas ir izdevīgs gan lietotājiem, gan planētai.

"LPG ir praktiska, ekonomiska, videi draudzīga un vienkārši lietojama. LPG atbilst Dacia būtībai!"

Dacia nodaļas “Cross Car Line” produktu un pakalpojumu vadītājs Damjēns Laplāns

LPG: laikam atbilstoša degviela

LPG nav ne nišas degviela, ne pārejoša tendence. Tieši pretēji. Kā degviela, kas paredzēta automobiļiem, tā pastāv jau kopš 1979. gada un kopš tā laika ir iekarojusi visu pasauli. Ar LPG iekārtām aprīkotie auto visvairāk ir iecienīti Korejā, Krievijā, Taizemē, Meksikā un Turcijā. Savukārt Eiropā – Polijā, Ukrainā un Itālijā. Pašlaik ar LPG iekārtu tiek darbināti 28 miljoni transportlīdzekļu visā pasaulē.

Damjēns Laplāns piebilst, ka “LPG izplatība šajās valstīs ir skaidrojama vai nu ar bagātīgām dabasgāzes rezervēm, vai ar stimulējošiem nodokļu pasākumiem, jo tā ir “tīra” degviela (samazinātas CO2 emisijas vai soda sankcijas par kaitējumu videi). Piemēram, Francijā, transportlīdzekļiem, kuri darbojas ar LPG, tiek piešķirts marķējums “Crit'Air 1”, savukārt Spānijā – marķējums “ECO”.”

Citās valstīs lēnāks LPG automobiļu pieaugums galvenokārt saistāms ar nepietiekamām zināšanām par priekšrocībām un mazāku degvielas uzpildes staciju (DUS), kas aprīkotas ar LPG sūkņiem, tīklu.

Dacia drosmīgais lēmums attīstīt LPG tehnoloģiju

Vairumam automobiļu, kuri ir aprīkoti ar divdegvielu dzinējiem, papildus tika uzstādīts nepieciešamais aprīkojums. Citiem vārdiem sakot, tas ir process, kurā nepieciešami specializētie pārbūves uzņēmumi, kuri darbojas ārpus auto ražotāju tīkliem.  Taču pēdējo divu gadu laikā LPG izplatība tirgū kļūst arvien straujāka. Pārdošanas rādītājus veicina arī augstākas benzīna un dīzeļdegvielas mazumtirdzniecības cenas.

Šādos apstākļos benzīna/LPG divdegvielu dzinēji kā oriģinālais aprīkojums kļūst arvien iecienītāki. Dacia turpina ieviest radikālas pārmaiņas automobiļu pasaulē, īstenojot savu unikālo uzņēmējdarbības modeli, kā arī koncentrējoties uz mūsdienīgiem transportlīdzekļiem par pieejamu cenu. Uzņēmums Dacia jau kopš 2010. gada ir ticējis LPG sniegtajām iespējām. Pašlaik tas ir vienīgais zīmols tirgū, kas piedāvā LPG kā opciju visā iekšdedzes dzinēju klāstā – vēl viens pierādījums zīmola drosmīgajai stratēģijai.

“Dacia ir izdevies panākt LPG tehnoloģijas plašāku pieejamību, piedāvājot to ar ECO-G marķējumu visā modeļu klāstā – Sandero, Sandero Stepway, Logan, Duster un arī jaunajā Jogger,” saka Damjēns Laplāns.

LPG tirgus turpina attīstīties. Piemēram, 2021. gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar 2020. gada attiecīgo periodu, Francijas tirgū tika novērots četrkāršs pieaugums, savukārt, salīdzinot ar 2019. gada attiecīgo periodu, pieprasījums ir palielinājies 15 reizes. Ievērojamo pieaugumu galvenokārt veicina Dacia ražotie auto, 2020. gadā Francijā veidojot 78% no jaunu LPG transportlīdzekļu pārdošanas apjoma. Tas ir iespaidīgs rādītājs, kas atspoguļo LPG atbilstību zīmola pamatprincipiem.

ECO-G: Dacia vienkāršā LPG tehnoloģija

Tas, ka labi pārbaudītā LPG tehnoloģija tiek uzstādīta dzinējiem TCE 100 ECO-G tieši rūpnīcā, apliecina šīs tehnoloģijas drošību un uzticamību. Tehnoloģijai ir tāds pats ražotāja garantijas laiks (3 gadi / 100 000 kilometri), apkopes izmaksas un grafiks, kā arī bagāžas nodalījuma tilpums kā modelim ar benzīna dzinēju. Ir uzlabots LPG tvertnes novietojums, uzstādot to vietā, kur parasti glabājas avārijas rezerves ritenis.

Tā kā tagad to uzstāda kā oriģinālo aprīkojumu un ražotājs piedāvā garantiju, daudzi jaunie klienti rod lielāku pārliecību par šo tehnoloģiju un izrāda lielāku vēlmi to iegādāties. 2020. gada pārdošanas rādītāji liecina, ka 1 no 5 pārdotajiem Dacia automobiļiem bija LPG versija. 2021. gada pirmajā pusgadā tie veidoja 28% no visa pārdotā apjoma. Ievērības cienīgs veiksmes stāsts, it īpaši ņemot vērā daudzās priekšrocības.

“Dacia klienti ir ļoti pragmatiski: viņi izskata automobili, kas ir noderīgs ikdienas dzīvē. Pateicoties divdegvielu dzinējam un tā divām tvertnēm, LPG nodrošina vairāk nekā 1000 km nobraukumu ar pilnu degvielas tvertni, turklāt jaunajam Dacia Sandero – pat 1300 kilometrus,” uzsver Damjēns Laplāns.

Dacia ECO-G piedāvājums ir:

- Praktisks: lai gan uzstādīta otra degvielas tvertne, bagāžas nodalījuma ietilpība ir palikusi nemainīga. LPG balona uzpildes atvere atrodas turpat, kur benzīna atvere.

- Ekonomisks: dzinēja sašķidrinātās naftas gāzes patēriņš par aptuveni 15% pārsniedz benzīna patēriņu, bet vidējā LPG cena ir par 40% zemāka. Dacia ECO-G iegādes cena ātri vien atmaksājas. Tā kā automobilim ir divdegvielu dzinējs, tam uzstādītas divas degvielas tvertnes. Tādēļ pilntvertnes nobraukums pārsniedz 1000 km. Piemēram, jaunā Sandero ECO-G nobraukums, darbinot ar LPG, ir 1300 km.

- Videi draudzīgs: Dacia automobiļu ekspluatācija ar LPG rada par 10% mazāk CO2 nekā ar benzīnu, vienlaikus izceļoties ar lielāku griezes momentu un dzinēja jaudu.

- Vienkāršs: katras tvertnes atlikušais nobraukums ir skaidri parādīts instrumentu panelī. Ja LPG tvertne ir tukša, tad automobilis automātiski pārslēdzas uz benzīna padevi.

Ņemot vērā daudzos argumentus par labu LPG, tās izvēle Dacia piedāvājuma klāstā nepārprotami ir gudrs un videi labvēlīgs lēmums. Abpusēji izdevīga situācija lietotājiem un planētai.

Kas ir LPG?

SNG jeb sašķidrinātā naftas gāze (LPG) ir vieglo ogļūdeņražu, galvenokārt butāna (mājsaimniecībā izmantotās gāzes) un propāna, maisījums. Tā ir netoksiska gāze. Sadegšanas laikā no tās gandrīz nerodas smalkās daļiņas; tā arī veicina NOx emisiju samazinājumu, kas ir labi zināms elpceļu slimību cēlonis. 60% no visas LPG iegūst no dabasgāzes.

Divdegvielu režīmā, pateicoties divām atsevišķām tvertnēm, dzinējs darbojas gan ar benzīnu, gan ar sašķidrināto naftas gāzi. Vadītājs var brīvi izvēlēties degvielu. Salīdzinot ar benzīnu, LPG degviela izdala vidēji par 10% mazāk CO2 emisiju. Eiropā LPG degviela ir pieejama 32 000 degvielas uzpildes staciju; tas ir 1/4 no kopējā DUS skaita.

 

 

 
29 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pļurkt 12.oktobris 2021 14:38
5 9 Atbildēt

Jā, jā, jā - stellējiet tik austiņas - būs uz kā makaronus sakārt!!!

Šitā mans dēls saklausījies "gudrās" runas (protams mani ignorējot) ar pompu nopirka gāzenieku (rūpnīcas gāzenieks). Pabraukāja 2 gadi, sameklēja citu laimīgo pircēju..... un nākamo auto nopirka DĪZELI!!!

Mehs 13.oktobris 2021 9:02
5 0 Atbildēt

Landi Renzo problēmas uz Dacia ar 1,6 K7M dzineju ir : 1) balons zem auto- neaizsargāts vadu savienojums uz multivārsta mezglu. Pa 2 gadi nopūst štekeris (atrisina salodējot un to visu hermētiķī), 2) Gāze ar mehāniskiem piemaisijumiem skrien cauri visiem oriģinālajiem filtriem un nobeidz sprauslas (atrisina uzstādot labāk filtrējošu smalko filtru) 3) gāzes smagā frakcija regulāri pieķep reduktorā ( vienkārši regulāri jāiztīra). Minētajai iekārtai rūpnīca neļauj piekļūt diagnostikai bez speciāla koda saņemšanas no LANDI katrai diagnostikas sesijai. Dīlerim tas ir elementāri. Nedīlerim nezinu kā to risina. Tas sarežģī problēmu atrašanu. Vēl motora galva nav ar spec vārstiem vai sēžām- Identisks detaļas Nr ar analogu bez gāzes motoru), bet toties var regulēt manuāli siltumatstarpes vārstiem(nav kompensatoru), ja to nedara ik pēc 45-60tk km draud ar vārsta izdegšanu. Kopumā teikšu, ja ir labs meistars, kas laicīgi veic uzlabojumus un zin kā pareizi apkalpot auto, tad kopumā ir OK.

ledzep 12.oktobris 2021 17:09
3 0 Atbildēt

Šīs rūpnīcas iekārtas (pārsvarā Landi Renzo ražojums) ļoti jūtīgās pret Latvijas nekvalitatīvo naftas gāzi, tāpēc regulāri jātīra reduktora fltrs. Bet vadītāji cieš no nekvalitātīvas diagostikas.. No otras puses rūpnīcas iekārtām ir mazāks jaudas zudums (jaunākajām mašīnām pat jaudas pieagums) uz gāzi un mazāks patēriņš salīdzinājumā ar ne-rūpnīcas iekaŗtu.

Mūsdienās vispār vairs nav palikuši motori, kuriem uz kuriem var ilgtermiņā normāli darbināt gāzes iekārtu. Principā visa problēma tajā, ka reti kuram motoram vēl ir vārstu hidrokompensatori un vārstu sēžas netur paaugstināto sadegšanas temperatūru. Plus vēl bonusām tam pašas iekārtas regulējums..

Atkal, pārsvarā auto ar rūpnīcas gāzes iekārtu no rūpnīcas nāk ar vārstu hidrokompensatoriem un pastipinātu dzinēja galvu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti