Brauciet gudri, brauciet ar LPG 29

 
Dacia | 12.oktobris 2021 12:45

Kā būtu, ja sašķidrināta naftas gāze (LPG) būtu sinonīms ideālai automobiļu degvielai? Jāatzīmē, ka tā ir degviela, kurai piemīt bieži nedzirdētas īpašības: tā ir videi draudzīga, cenas ziņā izdevīga un droša.

Šīm īpašībām ir liela nozīme, ņemot vērā degvielas cenu pieaugumu un centienus samazināt CO2 izmešus pasaulē. Vai braukšana ar auto, kas aprīkots ar LPG iekārtu, ir vienkārša? Vai tas ir ērti? Kā notiek tvertnes uzpilde degvielas uzpildes stacijā? Zīmola Dacia nodaļas “Cross Car Line” produktu un pakalpojumu vadītājs Damjēns Laplāns pastāstīs vairāk par to, kā sašķidrinātā naftas gāze (LPG) ir veicinājusi daudzu apmierinātu klientu, no tiem, kas izvēlējās Dacia divdegvielu dzinēju ECO-G, pieaugumu. Secinājums ir vienkāršs: izvēloties automobili ar gāzes iekārtu, jūs nekad no tā neatteiksieties.

"Naftas gāze... tā noteikti ir bīstama un piesārņo vidi." Patiesībā – tieši pretēji. Šo aplamo pieņēmumu dēļ LPG tehnoloģija bieži tiek pārprasta un attiecīgi nenovērtēta. Tai piedēvētā bīstamība ir sen novecojusi iedoma, kurai nav uz faktiem balstīta pamatojuma. Sašķidrinātā naftas gāze kā degvielas avots daudzas desmitgades ir tikusi pilnveidota – tagad tā ir droša, uzticama un vienkārši lietojama. Zinātājiem tā ir raisījusi vienīgi pozitīvas sajūtas – tā ir degviela par pieejamu cenu, kas, turklāt, nodrošina lielāku nobraukumu. Tāpat kā dīzeļdegviela? Jā, tikai tā ir lētāka, vienlaikus radot mazāk CO2 emisiju un citas sīkās daļiņas. Ir vērts uzzināt vairāk par LPG, ko daudzās valstīs uzskata par “tīru” degvielu. Pateicoties ECO-G marķējumam, klienti var izvēlēties aprīkot ar LPG iekārtu jebkuru modeli no Dacia automobiļu klāsta. Līdz šim tas ir vienīgais šāda veida piedāvājums tirgū, kas ir izdevīgs gan lietotājiem, gan planētai.

"LPG ir praktiska, ekonomiska, videi draudzīga un vienkārši lietojama. LPG atbilst Dacia būtībai!"

Dacia nodaļas “Cross Car Line” produktu un pakalpojumu vadītājs Damjēns Laplāns

LPG: laikam atbilstoša degviela

LPG nav ne nišas degviela, ne pārejoša tendence. Tieši pretēji. Kā degviela, kas paredzēta automobiļiem, tā pastāv jau kopš 1979. gada un kopš tā laika ir iekarojusi visu pasauli. Ar LPG iekārtām aprīkotie auto visvairāk ir iecienīti Korejā, Krievijā, Taizemē, Meksikā un Turcijā. Savukārt Eiropā – Polijā, Ukrainā un Itālijā. Pašlaik ar LPG iekārtu tiek darbināti 28 miljoni transportlīdzekļu visā pasaulē.

Damjēns Laplāns piebilst, ka “LPG izplatība šajās valstīs ir skaidrojama vai nu ar bagātīgām dabasgāzes rezervēm, vai ar stimulējošiem nodokļu pasākumiem, jo tā ir “tīra” degviela (samazinātas CO2 emisijas vai soda sankcijas par kaitējumu videi). Piemēram, Francijā, transportlīdzekļiem, kuri darbojas ar LPG, tiek piešķirts marķējums “Crit'Air 1”, savukārt Spānijā – marķējums “ECO”.”

Citās valstīs lēnāks LPG automobiļu pieaugums galvenokārt saistāms ar nepietiekamām zināšanām par priekšrocībām un mazāku degvielas uzpildes staciju (DUS), kas aprīkotas ar LPG sūkņiem, tīklu.

Dacia drosmīgais lēmums attīstīt LPG tehnoloģiju

Vairumam automobiļu, kuri ir aprīkoti ar divdegvielu dzinējiem, papildus tika uzstādīts nepieciešamais aprīkojums. Citiem vārdiem sakot, tas ir process, kurā nepieciešami specializētie pārbūves uzņēmumi, kuri darbojas ārpus auto ražotāju tīkliem.  Taču pēdējo divu gadu laikā LPG izplatība tirgū kļūst arvien straujāka. Pārdošanas rādītājus veicina arī augstākas benzīna un dīzeļdegvielas mazumtirdzniecības cenas.

Šādos apstākļos benzīna/LPG divdegvielu dzinēji kā oriģinālais aprīkojums kļūst arvien iecienītāki. Dacia turpina ieviest radikālas pārmaiņas automobiļu pasaulē, īstenojot savu unikālo uzņēmējdarbības modeli, kā arī koncentrējoties uz mūsdienīgiem transportlīdzekļiem par pieejamu cenu. Uzņēmums Dacia jau kopš 2010. gada ir ticējis LPG sniegtajām iespējām. Pašlaik tas ir vienīgais zīmols tirgū, kas piedāvā LPG kā opciju visā iekšdedzes dzinēju klāstā – vēl viens pierādījums zīmola drosmīgajai stratēģijai.

“Dacia ir izdevies panākt LPG tehnoloģijas plašāku pieejamību, piedāvājot to ar ECO-G marķējumu visā modeļu klāstā – Sandero, Sandero Stepway, Logan, Duster un arī jaunajā Jogger,” saka Damjēns Laplāns.

LPG tirgus turpina attīstīties. Piemēram, 2021. gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar 2020. gada attiecīgo periodu, Francijas tirgū tika novērots četrkāršs pieaugums, savukārt, salīdzinot ar 2019. gada attiecīgo periodu, pieprasījums ir palielinājies 15 reizes. Ievērojamo pieaugumu galvenokārt veicina Dacia ražotie auto, 2020. gadā Francijā veidojot 78% no jaunu LPG transportlīdzekļu pārdošanas apjoma. Tas ir iespaidīgs rādītājs, kas atspoguļo LPG atbilstību zīmola pamatprincipiem.

ECO-G: Dacia vienkāršā LPG tehnoloģija

Tas, ka labi pārbaudītā LPG tehnoloģija tiek uzstādīta dzinējiem TCE 100 ECO-G tieši rūpnīcā, apliecina šīs tehnoloģijas drošību un uzticamību. Tehnoloģijai ir tāds pats ražotāja garantijas laiks (3 gadi / 100 000 kilometri), apkopes izmaksas un grafiks, kā arī bagāžas nodalījuma tilpums kā modelim ar benzīna dzinēju. Ir uzlabots LPG tvertnes novietojums, uzstādot to vietā, kur parasti glabājas avārijas rezerves ritenis.

Tā kā tagad to uzstāda kā oriģinālo aprīkojumu un ražotājs piedāvā garantiju, daudzi jaunie klienti rod lielāku pārliecību par šo tehnoloģiju un izrāda lielāku vēlmi to iegādāties. 2020. gada pārdošanas rādītāji liecina, ka 1 no 5 pārdotajiem Dacia automobiļiem bija LPG versija. 2021. gada pirmajā pusgadā tie veidoja 28% no visa pārdotā apjoma. Ievērības cienīgs veiksmes stāsts, it īpaši ņemot vērā daudzās priekšrocības.

“Dacia klienti ir ļoti pragmatiski: viņi izskata automobili, kas ir noderīgs ikdienas dzīvē. Pateicoties divdegvielu dzinējam un tā divām tvertnēm, LPG nodrošina vairāk nekā 1000 km nobraukumu ar pilnu degvielas tvertni, turklāt jaunajam Dacia Sandero – pat 1300 kilometrus,” uzsver Damjēns Laplāns.

Dacia ECO-G piedāvājums ir:

- Praktisks: lai gan uzstādīta otra degvielas tvertne, bagāžas nodalījuma ietilpība ir palikusi nemainīga. LPG balona uzpildes atvere atrodas turpat, kur benzīna atvere.

- Ekonomisks: dzinēja sašķidrinātās naftas gāzes patēriņš par aptuveni 15% pārsniedz benzīna patēriņu, bet vidējā LPG cena ir par 40% zemāka. Dacia ECO-G iegādes cena ātri vien atmaksājas. Tā kā automobilim ir divdegvielu dzinējs, tam uzstādītas divas degvielas tvertnes. Tādēļ pilntvertnes nobraukums pārsniedz 1000 km. Piemēram, jaunā Sandero ECO-G nobraukums, darbinot ar LPG, ir 1300 km.

- Videi draudzīgs: Dacia automobiļu ekspluatācija ar LPG rada par 10% mazāk CO2 nekā ar benzīnu, vienlaikus izceļoties ar lielāku griezes momentu un dzinēja jaudu.

- Vienkāršs: katras tvertnes atlikušais nobraukums ir skaidri parādīts instrumentu panelī. Ja LPG tvertne ir tukša, tad automobilis automātiski pārslēdzas uz benzīna padevi.

Ņemot vērā daudzos argumentus par labu LPG, tās izvēle Dacia piedāvājuma klāstā nepārprotami ir gudrs un videi labvēlīgs lēmums. Abpusēji izdevīga situācija lietotājiem un planētai.

Kas ir LPG?

SNG jeb sašķidrinātā naftas gāze (LPG) ir vieglo ogļūdeņražu, galvenokārt butāna (mājsaimniecībā izmantotās gāzes) un propāna, maisījums. Tā ir netoksiska gāze. Sadegšanas laikā no tās gandrīz nerodas smalkās daļiņas; tā arī veicina NOx emisiju samazinājumu, kas ir labi zināms elpceļu slimību cēlonis. 60% no visas LPG iegūst no dabasgāzes.

Divdegvielu režīmā, pateicoties divām atsevišķām tvertnēm, dzinējs darbojas gan ar benzīnu, gan ar sašķidrināto naftas gāzi. Vadītājs var brīvi izvēlēties degvielu. Salīdzinot ar benzīnu, LPG degviela izdala vidēji par 10% mazāk CO2 emisiju. Eiropā LPG degviela ir pieejama 32 000 degvielas uzpildes staciju; tas ir 1/4 no kopējā DUS skaita.

 

 

 
Visi komentāri
 
Žaņis 12.oktobris 2021 14:16
3 0 Atbildēt

Jā kad benzīnam, dīzelim ir cena debesīs ir svarīgi meklēt alternatīvas, bet gan ar elektroauto gan ar CNG (dabasgāzes) auto arī ir tūtā, jo elektrība ceļas debesīs, un CNG Viršos maksā 1,45€ kad pedejo reizi biju uzpildē. Sanāk nopērc dārgāku auto un vēl pērc dārgāku degvielu

CNG kravas auto un CNG škodu īpašnieki, tagad laikam brauc ar benzīnu, ko var iepildī kā papildus degvielu!?

Pļurkt 12.oktobris 2021 14:38
5 9 Atbildēt

Jā, jā, jā - stellējiet tik austiņas - būs uz kā makaronus sakārt!!!

Šitā mans dēls saklausījies "gudrās" runas (protams mani ignorējot) ar pompu nopirka gāzenieku (rūpnīcas gāzenieks). Pabraukāja 2 gadi, sameklēja citu laimīgo pircēju..... un nākamo auto nopirka DĪZELI!!!

Kanibaals 12.oktobris 2021 19:13
3 3 Atbildēt

Pāķiem, pāķu problēmas. Kura gadsimta lpg tas bija? Nekas tamlīdzīgs nav novērojams, braucu ar LPG bēdu nezinādams, i tehniskajā nav problēmu, i ierēcu par dīzelistiem-mīzelistiem un viņu dīzeļproblēmām it sevišķi ziemā. Kvēlsveces, aķi un citi rituāli. Vēl jau mūžīgais stress kreiso soļaru atrast.

Pļurkt 12.oktobris 2021 20:22
1 1 Atbildēt

Viegli gan tēlot gudro, it sevišķi ja neko nezin par tēmu!!

Rēc vien tālāk!

Kanibaals 13.oktobris 2021 21:04
0 0 Atbildēt

Man par to nekas nav jāzin, leju un braucu. Kas tur vēl jāzin? Apkopes reizi gadā un viss. Baloni mazi tas trūkums.

Asaris 13.oktobris 2021 10:50
2 1 Atbildēt

10 gadus braukāju ar LPG, nekādu problēmu. Paņēmu vienu brīdi kā otru mašīnu dīzeli, 2 gadus ar viņu nojājos, paldies, vairs nevajag.

Droši vien cik cilvēku, tik pieredzes.

Pļurkt 13.oktobris 2021 20:15
0 0 Atbildēt

Dīzelis nepieļauj paviršu attieksmi, un pamatīgi atspēlējas līkročiem un pohujistiem.

Kanibaals 13.oktobris 2021 21:00
2 1 Atbildēt

Dīzelis ir derīgs kravas auto, no tā arī visas problēmas. Silst arī ilgi, jāsmirdina pagalms.

Pļurkt 14.oktobris 2021 8:43
0 0 Atbildēt

Veļiķojs speciālists dīzeļu jautājumos???

Pāris rindiņas atpakaļ biji veļiķijs speciālists gāzes jautājumos!!

Kanibaals 14.oktobris 2021 17:20
0 0 Atbildēt

Nu tikpat izcils gāzes speciāists kā Pļurkt, kas gāzi laiž tik dīvānā.

Pļurkt 14.oktobris 2021 17:34
0 1 Atbildēt

Ha ha ha!!!

Sagribējās dirst un iedirsi te???

Tu pašlaik dirs uz mani, kas 25 gadi nodarbojas ar gāzes degļu ekspluatāciju, remontu, regulēšanu un jaunības dienās projektēšanu!!

Jā - tavs glupums nu dien ir nepārspējams!

Pipuks jau (iespējams) stāv, bet prāta tik pat cik bērnudārza šmurgulim - kauslim!

msh 14.oktobris 2021 18:10
1 0 Atbildēt

Starp gāzes degli un gāzes sprauslu ir diezgan liela atšķirība...

Pļurkt 15.oktobris 2021 9:15
0 0 Atbildēt

Gāzes deglī IR gāzes sprausla.

Visa armatūra gan deglim, gan motoram ir tāda pati!

Kanibaals 19.oktobris 2021 19:29
0 0 Atbildēt

Un kas no tā? Mani tas neuztrauc, ņem un brauc, kur problēma?

msh 13.oktobris 2021 12:49
2 0 Atbildēt

Dēls vienkārši gribēja kapeiku kārtīgi iepist, bet zagtu vai kontrabandas gāzi ir stipri grūtāk dabūt nekā zagtu vai kontrabandas dīzeļegvielu...

Pļurkt 13.oktobris 2021 14:34
1 0 Atbildēt

Norevēģijā?????!!!!!

Sagribējās izdirsties un te izdirsies!

ledzep 12.oktobris 2021 17:09
3 0 Atbildēt

Šīs rūpnīcas iekārtas (pārsvarā Landi Renzo ražojums) ļoti jūtīgās pret Latvijas nekvalitatīvo naftas gāzi, tāpēc regulāri jātīra reduktora fltrs. Bet vadītāji cieš no nekvalitātīvas diagostikas.. No otras puses rūpnīcas iekārtām ir mazāks jaudas zudums (jaunākajām mašīnām pat jaudas pieagums) uz gāzi un mazāks patēriņš salīdzinājumā ar ne-rūpnīcas iekaŗtu.

Mūsdienās vispār vairs nav palikuši motori, kuriem uz kuriem var ilgtermiņā normāli darbināt gāzes iekārtu. Principā visa problēma tajā, ka reti kuram motoram vēl ir vārstu hidrokompensatori un vārstu sēžas netur paaugstināto sadegšanas temperatūru. Plus vēl bonusām tam pašas iekārtas regulējums..

Atkal, pārsvarā auto ar rūpnīcas gāzes iekārtu no rūpnīcas nāk ar vārstu hidrokompensatoriem un pastipinātu dzinēja galvu.

Mehs 13.oktobris 2021 9:02
5 0 Atbildēt

Landi Renzo problēmas uz Dacia ar 1,6 K7M dzineju ir : 1) balons zem auto- neaizsargāts vadu savienojums uz multivārsta mezglu. Pa 2 gadi nopūst štekeris (atrisina salodējot un to visu hermētiķī), 2) Gāze ar mehāniskiem piemaisijumiem skrien cauri visiem oriģinālajiem filtriem un nobeidz sprauslas (atrisina uzstādot labāk filtrējošu smalko filtru) 3) gāzes smagā frakcija regulāri pieķep reduktorā ( vienkārši regulāri jāiztīra). Minētajai iekārtai rūpnīca neļauj piekļūt diagnostikai bez speciāla koda saņemšanas no LANDI katrai diagnostikas sesijai. Dīlerim tas ir elementāri. Nedīlerim nezinu kā to risina. Tas sarežģī problēmu atrašanu. Vēl motora galva nav ar spec vārstiem vai sēžām- Identisks detaļas Nr ar analogu bez gāzes motoru), bet toties var regulēt manuāli siltumatstarpes vārstiem(nav kompensatoru), ja to nedara ik pēc 45-60tk km draud ar vārsta izdegšanu. Kopumā teikšu, ja ir labs meistars, kas laicīgi veic uzlabojumus un zin kā pareizi apkalpot auto, tad kopumā ir OK.

ledzep 13.oktobris 2021 11:24
0 0 Atbildēt

Problēmas ar iekārtās uzstādijumu ir Dacia paviršās salikšnas kvalitātes pusē.

Par filtru piekrītu. Bet te ļoti labi redzams, kādas kvalitātes gāzei iekārta ir paredzēta.

Par diagnostiku arī piekrītu. Tieši šī problēma bieži vien noved pie iekārtas nomaiņas uz "parasto".

Renault K sērijas motoriem ar 16V galvu (ir hidrokompensatori visās versijās) gāzes iekārtu panes izcili. Par to, ka motoriem ar 8V galvu / rūpnīcas iekārtu nav kompensatoru nezināju. Tā ir reāla laža, jo pats motors ir ļoti izturīgs.

Piemēram, Opel ar rūpnīcas gāzes iekārtu nāk hidrokompensatori un pastiprinātas sēžas.

Smaidiigais 14.oktobris 2021 6:00
0 1 Atbildēt

Īsumā : ja nav laba "sava" meha, kas šo visu pārzina, jābrauc ar dīzeli

msh 13.oktobris 2021 12:56
2 1 Atbildēt

Ar ko tad tā gāze ir tik šausmīgi nekvalitatīva, ja drīkst zināt? Pagājušogad aiz neko darīt samainīju savam Shark 1200 reduktoram šķidrās gāzes filtriņu un Alex 360 filtram elementu, un nesapratu nah es to darīju - tvaika filtrā apakšā bija mazliet nosēdumu, vairāk nekā.

Rūpnīcas iekārtai nav nekāda sakara ar mazāku vai lielāku jaudas zudumu - vienīgais veids kā var samazināt jaudas zudumu ir ar vadības bloku kam ir divi pārslēdzami regulējumi - ja tam tādi nav, tad nav nekādas starpības.

Par tiem hidrokompensatoriem, wtf - autobūve moskvičā sagājusi, es esmu kaut ko palaidis garām? Kaut kā neesmu piefiksējis ka visi masveidā ik pēc 60 štukām vārstus regulētu... Jā, mūsdienās maz palikuši viegli un lēti sagāzējami motori - jo ražotāji izgājuši uz tiešajām iesmidzēm.

GK1968 14.oktobris 2021 3:30
0 0 Atbildēt

Piekrītu, gāzes filtrus mainu tik tāpēc, ka ja jau reiz attaisīju, tad jau jānomaina.

Maniem auto dzinēji K9K un D4F bez hidrokompensatoriem.

Protams, tās tad ir papildus klapatas, salīdzinot ar vw AQY.

Latvietis 13.oktobris 2021 6:40
2 2 Atbildēt

Čigānu Nitro.

VST 13.oktobris 2021 9:13
0 0 Atbildēt

LPG pie mums netīra. Filtrs jāmaina pie eļļas maiņas (manā gadījumā 10 kkm) arī sprauslas vēlams iztīrīt, ja iespējams. Vienmēr gāzveida filtra korpusā pirms elementa ir zampa, kas jāizmazgā. Bet ne kurš katrs var/grib darīt tādas apkopes darīt pats. LPG servisos apkalpošanas un zināšanu kvalitāte ir maigi sakot nestabila, kas atsaucas uz cilvēku zināšanām par LPG.

Par rūpnīcas LPG dzinējiem neko nezinu teikt, bet pašam ir parasts 8v VW dzinējs, kas ar normāli noregulētu un apkoptu LPG jau draudzējas 150 kkm.

Paskatoties uz vienu otru LPG servisā uzstādītu iekārtu nevar saprast, ko tas instalētājs ir domājis Nu tā kā omei pārvilkts pagarinātājs uz televizoru pāri visai istabai

msh 13.oktobris 2021 12:58
1 0 Atbildēt

Ja tev tik bieži jātīra tas filtrs tad maini benzīntanku.

VST 13.oktobris 2021 9:20
0 0 Atbildēt

Nu skaidrs, ka "jābrauc pie dīlera". Vai tad tai mašīnai ir atsevišķa LPG smadzene? Tad jau var uzlikt citu, lai var pats tikt klāt ar diagnostikas kabeli, kas protams, ir garām jau saknē. IMHO tas, ka nav hidrokompensatori ir diezgan nepareizi. Protams, var saregulēt, bet kāpēc jāregulē, ja var ielikt hidro. Nav jau sporta bolīds, kam katrs grams no svara.

Janka777 13.oktobris 2021 14:42
1 0 Atbildēt

Daudzus gadus lietoti LPG, lielākais mīnuss - ir virkne valstu, kur ar viņiem nedrīkst parkoties iekštelpu/pazemes stāvvietās. Un tas ir kaitinoši pilsētās, kur savādāku stāvvietu prakstiski nav.

ex Gāzenieks 14.oktobris 2021 9:03
0 0 Atbildēt

LV ir ļoti sliktas kvalitātes gāze, jo LV nav noteikta kvalitātes standarta, kā tas ir benzīnam vai dīzelim.

Cik neesmu mainījis filtrus, vienalga aiziet ciet sprauslas, reduktori. Bieži vien gāzē pat ir metāla skaidas un cita draza.

Vairāk sanāk nodarboties ar apkopēm un remontiem, kā braukt!

Kanibaals 14.oktobris 2021 17:21
1 0 Atbildēt

Nekas tāds nav novērots. Tas Latgales pusē?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

No 84 100 eiro: Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 24

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti