Mēdz teikt, ka ar pagrieziena nerādīšanu Latvijas autovadītāji ir pirmajā vietā Eiropā. Izrādās, nē – to ieņem Vācija, taču abu valstu šoferīšiem noderēs padomi, ko atgādina Vācijas Tehniskās uzraudzības biedrība (GTÜ).
GTÜ atgādina, ka ceļu satiksmes noteikumu neievērošana ir viens no galvenajiem negadījumu cēloņiem. Pagrieziena ieslēgšanai pagriežoties vajadzētu būt tikpat dabiskai kā skatīšanās ārējos un iekšējos spoguļos un pār plecu, lai izprastu visu satiksmes situāciju un pamanītu citus satiksmes dalībniekus, kas var atrasties arī aklajā zonā pa kreisi vai pa diagonāli pa labi.
Pagrieziena rādīšana par virziena maiņu ir nepieciešama, lai citi satiksmes dalībnieki varētu tai laikus sagatavoties. Ceļu satiksmes noteikumi skaidri nosaka: Ikvienam, kurš vēlas pagriezties, tas jāpaziņo savlaicīgi un skaidri. Ikvienam, kurš neizmantos virzienrādītāju, tiks piemērots sods desmit eiro apmērā. Ja tiek apdraudēts cits satiksmes dalībnieks, pienākas sods 35 eiro apmērā, bet, ja notiek avārija virzienrādītāja neizmantošanas dēļ, pagrieziena nerādītājs tiek uzskatīts par līdzvainīgu.
Virzienrādītāju lietošana ir obligāta ikreiz, kad maināt virzienu. Tas attiecas gan uz ielu, gan uz autostāvvietu vai iebraukšanu kādā īpašumā.
Apdzenot mirgošanai jāturpinās tik ilgi, līdz pagriešanas process ir pabeigts. Ar ātru pieskārienu indikatora svirai nepietiek, norāda GTÜ.
Nogriežoties pa kreisi, autovadītājam arī jāpārvietojas pēc iespējas tālāk pa kreisi savā braukšanas joslā – protams, neapdraudot pretimbraucošos. Ja atrodaties uz vienvirziena ielas, varat pārvietoties pa kreisi. Pat ja luksofors iededz zaļo gaismu, lai pagrieztos pa kreisi, jāskatās arī uz pretimbraucošo joslu: vai pretimbraucošais velosipēdists tiešām pievērš uzmanību, ka viņam tobrīd “sarkanais”?, vai motociklists nebrauc pārāk ātri un pagūs nobremzēt?, vai pagriešanos netraucēs gājējs, kas šķērso joslu, uz kuras grasāties nogriezties?
Ja braucējs ir pārliecinājies, ka viss augstāk minētais tiek kontrolēts, griešanās pa kreisi notiek ar plašu loku. Ko tad, ja divi transportlīdzekļi, kas abi griežas pa kreisi, nāk viens otram pretī? - tad mainīšanās notiek izbraucot viens otram priekšā, nevis vienam otru apbraucot.
Griežoties pa labi, ir īpaši svarīgi skatīties pāri plecam. Riteņbraucēji vai gājēji automašīnas labajā pusē bieži tiek ignorēti. Abiem ir prioritāte attiecībā pret automašīnu, kas pagriežas. Atšķirībā no pagrieziena pa kreisi, jūs braucat šaurā lokā, lai paliktu pareizajā joslā.
Īpašs gadījums ir no bijušās VDR pārņemtā zaļā bultiņa. Tā ļauj pagriezties pa labi pat pie sarkanās gaismas. Principā zaļo bultiņu var pielīdzināt stop zīmei. Tas nozīmē, ka apstāšanās pie stop līnijas ir obligāta. Tikai tad mēs varam turpināt. Šķērssatiksmi, velosipēdistus vai gājējus nedrīkst traucēt. Izņēmums: ja zaļā bultiņa nav zīme, bet iedegas kā luksofora signāls, apstāšanās nav nepieciešama, taču jāatceras, ka virzīties uz priekšu vajag uzmanīgi.
Īpaši noteikumi ir spēkā arī apļveida krustojumos: iebraucot nav atļauts rādīt pagriezienu, lai nemaldinātu citus satiksmes dalībniekus. Labais pagrieziena rādītājs tiek aktivizēts tikai tad, kad ir sasniegta vēlamā izeja. Ideālā gadījumā tas notiek aiz iepriekšējās izejas. Padoms no GTÜ: jums nevajadzētu atstāt joslu, kamēr neesat sasniedzis norādīto izeju.
Varbūt zālīte aug no šihte jienes? ps no dzīves vēl ir faktors, kas telefonā skatītājiem ir sabojājis redzi un nex neredz faktiski un praktiski!