Pagrieziena rādīšana un nerādīšana: daži padomi no vācu ekspertiem 28

 

Foto: Pexels.com

iAuto | 5.augusts 2024 4:28

Mēdz teikt, ka ar pagrieziena nerādīšanu Latvijas autovadītāji ir pirmajā vietā Eiropā. Izrādās, nē – to ieņem Vācija, taču abu valstu šoferīšiem noderēs padomi, ko atgādina Vācijas Tehniskās uzraudzības biedrība (GTÜ).

 GTÜ atgādina, ka ceļu satiksmes noteikumu neievērošana ir viens no galvenajiem negadījumu cēloņiem. Pagrieziena ieslēgšanai pagriežoties vajadzētu būt tikpat dabiskai kā skatīšanās ārējos un iekšējos spoguļos un pār plecu, lai izprastu visu satiksmes situāciju un pamanītu citus satiksmes dalībniekus, kas var atrasties arī aklajā zonā pa kreisi vai pa diagonāli pa labi.

Pagrieziena rādīšana par virziena maiņu ir nepieciešama, lai citi satiksmes dalībnieki varētu tai laikus sagatavoties. Ceļu satiksmes noteikumi skaidri nosaka: Ikvienam, kurš vēlas pagriezties, tas jāpaziņo savlaicīgi un skaidri. Ikvienam, kurš neizmantos virzienrādītāju, tiks piemērots sods desmit eiro apmērā. Ja tiek apdraudēts cits satiksmes dalībnieks, pienākas sods 35 eiro apmērā, bet, ja notiek avārija virzienrādītāja neizmantošanas dēļ, pagrieziena nerādītājs tiek uzskatīts par līdzvainīgu. 

Virzienrādītāju lietošana ir obligāta ikreiz, kad maināt virzienu. Tas attiecas gan uz ielu, gan uz autostāvvietu vai iebraukšanu kādā īpašumā.

Apdzenot mirgošanai jāturpinās tik ilgi, līdz pagriešanas process ir pabeigts. Ar ātru pieskārienu indikatora svirai nepietiek, norāda GTÜ.

Nogriežoties pa kreisi, autovadītājam arī jāpārvietojas pēc iespējas tālāk pa kreisi savā braukšanas joslā – protams, neapdraudot pretimbraucošos. Ja atrodaties uz vienvirziena ielas, varat pārvietoties pa kreisi. Pat ja luksofors iededz zaļo gaismu, lai pagrieztos pa kreisi, jāskatās arī uz pretimbraucošo joslu: vai pretimbraucošais velosipēdists tiešām pievērš uzmanību, ka viņam tobrīd “sarkanais”?, vai motociklists nebrauc pārāk ātri un pagūs nobremzēt?, vai pagriešanos netraucēs gājējs, kas šķērso joslu, uz kuras grasāties nogriezties?

Ja braucējs ir pārliecinājies, ka viss augstāk minētais tiek kontrolēts, griešanās pa kreisi notiek ar plašu loku. Ko tad, ja divi transportlīdzekļi, kas abi griežas pa kreisi, nāk viens otram pretī? - tad mainīšanās notiek izbraucot viens otram priekšā, nevis vienam otru apbraucot.

Griežoties pa labi, ir īpaši svarīgi skatīties pāri plecam. Riteņbraucēji vai gājēji automašīnas labajā pusē bieži tiek ignorēti. Abiem ir prioritāte attiecībā pret automašīnu, kas pagriežas.  Atšķirībā no pagrieziena pa kreisi, jūs braucat šaurā lokā, lai paliktu pareizajā joslā.

Īpašs gadījums ir no bijušās VDR pārņemtā zaļā bultiņa. Tā ļauj pagriezties pa labi pat pie sarkanās gaismas. Principā zaļo bultiņu var pielīdzināt stop zīmei. Tas nozīmē, ka apstāšanās pie stop līnijas ir obligāta. Tikai tad mēs varam turpināt. Šķērssatiksmi, velosipēdistus vai gājējus nedrīkst traucēt. Izņēmums: ja zaļā bultiņa nav zīme, bet iedegas kā luksofora signāls, apstāšanās nav nepieciešama, taču jāatceras, ka virzīties uz priekšu vajag uzmanīgi.

Īpaši noteikumi ir spēkā arī apļveida krustojumos: iebraucot nav atļauts rādīt pagriezienu, lai nemaldinātu citus satiksmes dalībniekus. Labais pagrieziena rādītājs tiek aktivizēts tikai tad, kad ir sasniegta vēlamā izeja. Ideālā gadījumā tas notiek aiz iepriekšējās izejas. Padoms no GTÜ: jums nevajadzētu atstāt joslu, kamēr neesat sasniedzis norādīto izeju.

 
Visi komentāri
 
Vernons 5.augusts 2024 8:08
0 13 Atbildēt

Esi kādam priekšā? Jau esi vainīgs! Uzsāki kustību, samazināji Ātrumu un par to neinformēji, Vainīgs!

0pis 5.augusts 2024 8:23
8 0 Atbildēt

Kā ir jāinformē par lēzenu ātruma samazināšanu?

Vernons 5.augusts 2024 9:26
0 13 Atbildēt

Ātruma samazināšana, bez informācijas, ir noziegums!

0pis 5.augusts 2024 10:00
17 0 Atbildēt

Lūdzu, pēc būtības! Mazāk liekvārdības!

uupis 5.augusts 2024 10:11
6 2 Atbildēt

Nu viņš tak nav spējīgs neko izdvest!

Kanibaals 5.augusts 2024 14:52
1 1 Atbildēt

Kā informēt par vēlmi apgriezties? Kurš loceklis jāizkar?

darklight 5.augusts 2024 16:42
1 0 Atbildēt

Loceklis jāizkar jau pēc notikušas sadursmes, lai nevienam nerodas šaubas, kurš te ir galvenais.

uupis 5.augusts 2024 9:28
3 1 Atbildēt

Es vienmēr informēju, kad sāku braukt! Tas ka tu neseko līdzi manam instagram - tā jau ir tava problēma! Tātad vainīgs ir vernons kurš neseko līdzi maniem ierakstiem!

Rr19 5.augusts 2024 10:30
4 0 Atbildēt

Tikko saņem tiesības, tā jau esi vainīgs.

Sergejs 5.augusts 2024 11:24
2 2 Atbildēt

Gāzi grīdā! Atlaidi gāzes pedāli kaut nedaudz neveicot par to ierakstu Latvijas vēstnesī - saņem sodu.

ZZZZ 5.augusts 2024 8:24
17 6 Atbildēt

Varbūt zālīte aug no šihte jienes? ps no dzīves vēl ir faktors, kas telefonā skatītājiem ir sabojājis redzi un nex neredz faktiski un praktiski!

Autobraucējs . 5.augusts 2024 10:17
7 0 Atbildēt

Pie mums jai ir pilns ar aitām un auniem, kuri nopirkuši mašīnas un tur jau vadītāja apliecība bija līdzi bardačokā , kā dāvana !  ... un tad viņi visi domā , kad ja ir ieslēgts pagrieziena rādītājs , var droši un ar priekšrocībām izpildīt manevru ! 🤣

Sviesc 5.augusts 2024 11:13
2 0 Atbildēt

Jap. Ieslēdz pagrieziena rādītāju un brauc sānos. un vēl apvainojas, ja uzreiz netiek dots ceļš.

Onsis 5.augusts 2024 10:24
3 1 Atbildēt

Vai ar Behu ar jārāda pagriezieni?

uupis 5.augusts 2024 10:41
4 0 Atbildēt

Tā ir papildopcija ar ikmēnēša abonēšanas maksu! Neesi samaksājis - nestrādā! Samaksāsi - 24 stundu laikā sāks strādāt!

Jonko 5.augusts 2024 11:53
3 1 Atbildēt

Labs video. Principā piekrītu teiktajam.

Vecākiem ir jādod braukt ar baltajām tiesībām. Autoskola vairāk paskaidro/iemāca braukt pa VISU veidu ceļiem/ielām. Virzienrādītāji jārāda!! Uz kreiso pagriezienu daudz ātrāk jāslēdz/jārāda. 

Jā, bardaks ar tiem80-90-100 un 150 kmh mīlētājiem. 

Zilo maisu efektu tas neatrisina.

Ziņās nesenā pagātnē redzēju, kā plānots ieviest sodu no+1 . Laikam Briskena ideja. Tas nozīmē, kā būs daudz vairāk 80-85 braucēji. Un desas uz šosejas būs garas un vairāk sastopams, bet tie 140 braucēji nepazudīs.

uupis 5.augusts 2024 12:33
2 1 Atbildēt

Dzērāji arī nepazūd, kaut gan ir konfiskācija un kriminālsods!

Sergejs 5.augusts 2024 12:50
1 1 Atbildēt

Ja ir dzērājs, ir ceļi tad un ir iespēja dzērājam uz ceļa nokļut tad arī dzērājs ir uz ceļa. Kaut ko no šīm 3 lietām ir jālikvidē, tad arī konkrēti problēma "dzērājs uz ceļa" izsustu.

 Tā konfiskācija un kriminālā laikam tikai līdz otrai glāzītej biedē, pēc tam jau jūra līdz ceļiem, turklāt variants uzrauties ir stipri tālu gan no 100% gan no 50%.

uupis 6.augusts 2024 9:05
0 0 Atbildēt

Par to jau arī ir stāsts, ka NAV policijas uz ceļiem!

uu-pis 6.augusts 2024 11:57
3 0 Atbildēt

Tu taču zini to stāstu - nav policijas uz ceļiem jo nav policistu, bet policistu nav, jo mazas algas, bet algas neceļ, jo vajag karavīriem, skolotājiem, sportistiem, kultūras darbiniekiem, mediķiem, bet galvenais - deputātiem un pašvaldību vadītājiem (viņi nedrīkst atteikties no automātiskā algu pielikuma, jo tas būs pret likumu) un pašvaldību vadītāju pabalstiem (kuri vēl nav sasnieguši pensijas vecumu) un izdienas pensijām un.... vēl 100 un 1000 lietām, ko nezinā un nespējam uzskaitīt...

Sergejs 6.augusts 2024 16:35
0 0 Atbildēt

Nu par to ka policijas esamība uz ceļiem disciplinē es piekrītu pilnībā. Turklāt, atšķirībā no radariem (a kāpēc tad vispār par tiem ir kaut kādas info plāksnes tad jāliek?) policijas ekipāžai nav fiksētas vietas - lieks iemesls īpaši neizpausties visa sava maršruta garumā, nevis konkrētos punktos vai posmos.

Nopietni? 5.augusts 2024 13:33
4 0 Atbildēt

Tik pretīgs mašīntulkojums sen nav lasīts. iAuto, nu beidziet taču!

650 5.augusts 2024 14:47
0 0 Atbildēt

(c)..Īpaši noteikumi ir spēkā arī apļveida krustojumos: iebraucot nav atļauts rādīt pagriezienu, lai nemaldinātu citus satiksmes dalībniekus. Labais pagrieziena rādītājs tiek aktivizēts tikai tad, kad ir sasniegta vēlamā izeja. Ideālā gadījumā tas notiek pēc iepriekšējās izejas. Padoms no GTÜ: jums nevajadzētu atstāt joslu, kamēr neesat sasniedzis norādīto izeju. ---izcils "tulkojums".Normāls cilvēks teiks "bet par ko tad mēs savulaik runājām", taču Lohs paliks par vēl lielāku lohu.

Braucēji brauc ""droši" V/vid posmā ar 97km/h.Ko tu muldi,kādi te 97, ja skaidrs ir TAS, ka reālais sods tur pienākas tikai sākot no VIDĒJĀ +13km/h !!! Tas tur muldoņa trenkaniss Pr-nieks pļjūti'ja riktīgo lažu TV e-krānā par "vajadzību ievērot" +1km/h! Kā viņam ticēt, un kurš Lohs viņu pēc šhitā te suuda vēl spēj tagad "cienīt"??

Izbrauca vai nogriezās V/vid posma vidū- nu tak mauc kač uz 150, neviens tevi tādu tur nekontrolēs! Cik ilgi bij "jādomā" lai to apjēgtu.Un TO, ka V/vid posmi īstenībā netika ieviesti formālai ātrumkontrolei- tie posmi (lohiem nezinot) aizkadrā pelnīja trekno žūksni uz TA un Octa! 

206 tūkst pārkāpumi elektroniski fiksēti- ar piebildi, ka (no tiem) 27tūkst par ātrumu! Par ko "pārējie"? Tikai vienā drukātajā avotā tā treknā pr-nieka stulbajā intervijā šis fakts "nejauši" bija iedrukājies! Pēc plānotājiem 3g lohu skaits būs sarucis ,tagadējās peļņas vairs nebūs- nu tak skaidrs, tos suudus viņi tad ar padarīta darba sajūtu mierīgi "atdos Valstij".Un tālāk izdomās nākamos veidus, kā ar monopolizētiem elektrondatoristiskajiem paņēmieniem panakt TO, lai ikkatrs uz ceļa izbraukušais (izgājušais!) maksātu/Par!

John 5.augusts 2024 17:09
1 0 Atbildēt

Daudz elektroniski fiksētu sodu ir par iebraukšanu sab transporta joslās. 

Sanāk, ka Rīgā ir vairāki krustojumi, kas diezgan pamatīgi ienes budžetā naudu. Un tur arī diezgan salasās tie sodi, kas nav saistīti ar ātruma pārsniegšanu

650 5.augusts 2024 17:50
2 0 Atbildēt

Eleketroniskā sabtransa joslu kontrole pec butibas ir klajš cilvektiesibu pārkapums.Visīstākais nekaunīgākais Rekets! Un daudzi "noderīgie idioti" visu šo te kvēli vel atbalsta! Tāpat arī visādi "viedie" luksasososafori, kurus tagad katra kaut cik pie siles tikusī pašvaldības struktūra karina jebkurā "naudīgā" vietā.Tieši TAS, par ko nupat savu Dekrētu izdeva "citas eurovalsts" (itāļu) satiksmes Ministrs. Normāls tāds čalis,atšķirībā no viena/otra "mūsējā" klauna pretīgi tendenciozi demagoģiskās mūldēšanas.

Kur palika tā sabtransa joslas kamera Dzirciema ielā pirms J-gatves krustojuma? Kā beidzās šis te atklātā textā cilvēku apkāšanas mēģinājums?

John 5.augusts 2024 18:01
2 0 Atbildēt

Tajā krustojumā visi mani paziņas ir saņēmuši pa kādam sodam. Mēs jau smējāmies, ka drīz braucot pa Rīgu vajadzēs vadāt līdzi ceļu policistu, lai visus krustojumus varētu pareizi izbraukt.😂

650 5.augusts 2024 23:40
1 0 Atbildēt

Kur palika tā Dzirciema kamera? Vai un kāpēc tika noņemta?

Kurš krjoplis (un kā pēc) izdomāja tagad noteikt nogriešanos pa labi no vidējās joslas? Kā šis saskan ar visās iepriekšējās paaudzēs "iekalto" un KAM šis kalpo, ja ne atsevišku silespersonu siles papildināšanai uz lohu rēķina?? 

Es tur augstāk nejauši kļudījos- fotoradari (NE krustoijumu kameras) beidzmajā gadā bij fiksējuši 306 tūkst (ne 206) pārkāpumu.No tiem 27tūkst esot bijuši "par ātruma pārkāpumiem".Knapa Desmitā daļa (tiesa),pie kam sodīts ticis no aizkadrā noteiktajiem +13km/h, nevis no uzraugošā Pr-nieka publiski izdristajiem 1km/h! Kas īsti šis ir,vai kāds vispār ir par to aizdomājies?

masteryx 7.augusts 2024 21:19
1 0 Atbildēt

Lietoju pēc situācijas . Vienmēr lietoju (skatos) visos 3 spoguļos . Un ja neviena nav = nelietoju pagriezienu rādītājus .

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ceļu būvnieki uzliek zīmi 50, bet paši brauc uz 70 km/h ar smago pa Rīgas Jūrmalas šoseju būvdarbu zonu (+ VIDEO) 9

iAutolv uzfilmē būvnieku transportu, kas brauc ar ātrumu 70 km/h objektā, kur paši būvnieki uzlikuši maksimālā ātruma ierobežojumu 50 km/h. Lasīt vairāk

 

Kur lai tos liek? - Zēbriges osta Beļģijā sāk pārpildīties ar elektromobiļiem 6

Zēbriges osta Beļģijā ir viens no lielākajiem loģistikas centriem Eiropā, taču arī tam ir savas robežas. Lasīt vairāk

 

Sākusies Eiropas ceļu policijas tīkla "Roadpol" akcija "Drošības dienas" (+ VIDEO) 10

“Joprojām kā ikdienā, tā arī šīs akcijas laikā visvairāk konstatēto pārkāpumu skaits ir tieši par ātruma pārkāpšanu, kas ir apmēram puse no visiem pārkāpumiem arī ikdienā,” sarunā par “Drošības dienu” akciju raidījumā “Rīta Panorāma” sacīja Valsts policijas Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis. Lasīt vairāk

 

Likumsargi dažu stundu laikā aptur vairākus steidzīgus autovadītājus (+ VIDEO) 5

Aizvadītās nedēļas izskaņā, 14. septembrī, Valsts policijas Satiksmes drošības vadības biroja Speciālo uzdevumu nodaļas darbinieki, veicot ikdienas satiksmes uzraudzību gan Ropažu novadā, gan Smiltenes novadā, fiksēja trīs īpaši steidzīgus autovadītājus – viens no viņiem brauca ar 177 km/h pie atļautajiem 110 km/h, taču vēl viens autovadītājs ne tikai krietni pārsniedza atļauto braukšanas ātrumu, bet brauca arī bez transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām. Minētie autovadītāji tika apturēti un saukti pie atbildības. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti